Gå til innhold

Kjole til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge ikke kleskoden er "galla" så er det helt greit og veldig vanlig med knelange kjoler også. Men den bør jo dekke det meste av låret da. Bunad har jeg enda til gode å se i et bryllup. 

Anonymkode: 1b6a8...0f4

Jeg har ikke vært i noe bryllup i Norge der jeg er den eneste med bunad. Det er helt vanlig (og veldig flott).

Anonymkode: b0550...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bunad til vielsen, kjole til festen er vanlig. Og man følger dresskoden, det er ikke noe å diskutere engang. ( Med mindre man er 18 og skal i bestevenninnens bridezilla-bryllup, da er det nok egne standarder)

Skrevet

For å svare på det du spør om: Kjole med empireliv (Google det) er veldig flatterende dersom vekten sitter rundt midjen. Jeg har selv en kroppsfasong der alt samler seg på magen, så selv om jeg ikke er overvektig, ser jeg gravid ut hvis jeg går opp to kg fra idealvekt. Let etter en kjole med empireliv og kanskje litt løst stoff i skjørtet, og sky alt som har strikk i midjen! 

Og skjørt og bluse i bryllup? Alvorlig talt - det er bare greit hvis man er servitør, det er deres uniform. Jeg er gammeldags og syns at ettermiddagsbryllup betyr sid kjole, men det er ikke sikkert alle er like nøye på det. Empireliv med chiffonskjørt, og gjerne et silkeskjerf i halsen for å dempe utringning og balansere vekten rundt midjen. Lykke til, håper du får et fint bryllup!

Skrevet
10 timer siden, Evablaum skrev:

Bluse og skjørt når man er feit? Seriøst? 

Seriøst!? Ja, seriøst! Hi skriver at hun ikke er noen kjoledame og spør etter klestips forutenom kjole. Var det så rart? 😂 Smaken er som baken: DELT! 

Anonymkode: 87d7e...3e8

Skrevet
3 timer siden, LilleVilje skrev:

For å svare på det du spør om: Kjole med empireliv (Google det) er veldig flatterende dersom vekten sitter rundt midjen. Jeg har selv en kroppsfasong der alt samler seg på magen, så selv om jeg ikke er overvektig, ser jeg gravid ut hvis jeg går opp to kg fra idealvekt. Let etter en kjole med empireliv og kanskje litt løst stoff i skjørtet, og sky alt som har strikk i midjen! 

Og skjørt og bluse i bryllup? Alvorlig talt - det er bare greit hvis man er servitør, det er deres uniform. Jeg er gammeldags og syns at ettermiddagsbryllup betyr sid kjole, men det er ikke sikkert alle er like nøye på det. Empireliv med chiffonskjørt, og gjerne et silkeskjerf i halsen for å dempe utringning og balansere vekten rundt midjen. Lykke til, håper du får et fint bryllup!

Er du liksom tvillingen til Jan Thomas siden du tror du har alle svarene når det kommer til mote og bryllup? Blir kvalm av å lese arrogansen din. Hva med å vise litt respekt for fremmede du ikke kjenner på nettet? 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du liksom tvillingen til Jan Thomas siden du tror du har alle svarene når det kommer til mote og bryllup? Blir kvalm av å lese arrogansen din. Hva med å vise litt respekt for fremmede du ikke kjenner på nettet? 

Ro deg ned du da! HI spurte om tips og her får hun det. Mer enn du bidrar med. 

Anonymkode: a9a15...79e

Skrevet

Om du har mage, så ville jeg ha unngått empiresnitt om du ikke vil se gravid ut. Kjoler som faller fra puppene, gjerne i en a-fasong er flatterende. Støtter hun over i chiffon og gjerne lagvis. F.eks. noe sånt: https://www.ellos.no/ellos-plus-collection/kjole-med-trikotfor/1057676-02  eller https://www.ellos.no/ellos-collection/chiffonkjole/1068655-02. Hvor lang kjolen skal være styres av kleskoden på innbydelsen. 

Anonymkode: ed30d...74a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Også så sinna, da ... 😂😂

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Arroganse? Jeg kan godt være arrogant, jeg, men dette innlegget var virkelig langt unna å være arrogant. Skjørt og bluse er for servitører, ferdig. Empireliv funker fint for mage - jeg har mange års erfaring, som nevnt. Men det var kanskje også arrogant? 

Artig leseforståelse. Og stein i glasshus. Se, det var arrogant!

Skrevet

Coast og Closet har veldig mange flotte kjoler som er anstendige uansett lengde. Closet selges på Zalando og Asos.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man går ikke i bunad på bryllupsfest om det ikke er typisk gårdsbryllup! 

Anonymkode: c2538...6d8

Nei vel? 

Jo, det gjør man. Jeg har vært i en del brylluper, og å bruke bunad er svært vanlig.

Anonymkode: 297bc...f40

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De to kjolene gikk til knærne og sikkert godt over knærne er personen kort. Vil heller ikke kalle de små blondekreasjoner da de dekker godt overtid også. Du høres ut som en sur gammel tante. 

Anonymkode: ad82e...199

Jeg er tante, jeg er nok utgammel i dine øtbe, men sur er jeg ikke. Jeg er derimot voksen og kler meg deretter.

Skrevet

Bunad i kirke og kjole etterpå

Anonymkode: 29800...6be

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bunad i kirke og kjole etterpå

Pøh. For no' tull! Hva i all verden er poenget med å skifte av seg det flotteste klesplagget man har før selve feiringen og festen! 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pøh. For no' tull! Hva i all verden er poenget med å skifte av seg det flotteste klesplagget man har før selve feiringen og festen! 

Jeg et opplært til at man ikke skal drikke noe særlig alkohol når man bruker bunad.....

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er tante, jeg er nok utgammel i dine øtbe, men sur er jeg ikke. Jeg er derimot voksen og kler meg deretter.

Mye forlangt at alle skal kle seg som 80 åringer ikke så mye stil det altså. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mye forlangt at alle skal kle seg som 80 åringer ikke så mye stil det altså. 

Ikke mye stil å komme i bryllup uten å kunne kleskodene,  heller. HI har fått mange gode tips, heldigvis,  og siden hun spør om råd antar jeg at hun har lyst til å kle seg passende og pent til anledningen. Da kommer kleskodene og dannelsen inn i bildet,  noen av oss ser det som en naturlig del av livet og oppdragelsen. Til opplysning ville min 15 år gamle datter også kledd seg passende i bryllup, ikke som en 80-åring, men som en 15-åring fra et møblert hjem.

I mine øyne er det å kunne de sosiale kodene en del av den allmennkunnskapen alle burde vært utstyrt med, og som jeg sørger for at mine barn har. Så vet de å føre seg i alle situasjoner og med alle slags mennesker. 

HI kommer til å bli nydelig i bryllupet,  fordi hun er smart nok til å be om råd, smart nok til å bruke de sosiale antennene sine,  og smart nok til å ønske å følge uskrevne regler for sosial omgang. 

Skrevet
10 minutter siden, amandine skrev:

Ikke mye stil å komme i bryllup uten å kunne kleskodene,  heller. HI har fått mange gode tips, heldigvis,  og siden hun spør om råd antar jeg at hun har lyst til å kle seg passende og pent til anledningen. Da kommer kleskodene og dannelsen inn i bildet,  noen av oss ser det som en naturlig del av livet og oppdragelsen. Til opplysning ville min 15 år gamle datter også kledd seg passende i bryllup, ikke som en 80-åring, men som en 15-åring fra et møblert hjem.

I mine øyne er det å kunne de sosiale kodene en del av den allmennkunnskapen alle burde vært utstyrt med, og som jeg sørger for at mine barn har. Så vet de å føre seg i alle situasjoner og med alle slags mennesker. 

HI kommer til å bli nydelig i bryllupet,  fordi hun er smart nok til å be om råd, smart nok til å bruke de sosiale antennene sine,  og smart nok til å ønske å følge uskrevne regler for sosial omgang. 

Svært mange på dette forumet her som tror de er de eneste med stil. 

Tenker hi får et flott bryllup jeg uansett om kjolen er knelang eller sid. Så lenge man kler seg i noe man føler seg bra i og kler den kroppen man har. 

Og nå er ikke kleskjeden så strenge som mange her maser om. Så lenge det ikke står galla på innbydelsen og man holder seg unna hvit kjole. 

Og hi, er du i tvil ang lengde på klær spørre brudeparet, mye sikrere enn å spørre her inne. 

Skrevet
17 minutter siden, amandine skrev:

Og til orientering, ingen av kjolene her har vært kraftig utringet eller midt på lårene, som enkelte skal ha det til. Og jeg har enda til gode å møte noen uten kunnskap om de sosiale kodene i er bryllup. 

Skrevet

Det er bare på dib/bim et kjolespørsmål kan eskalere til krangel og drittslenging :legrine:

Anonymkode: a715e...3e2

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og til orientering, ingen av kjolene her har vært kraftig utringet eller midt på lårene, som enkelte skal ha det til. Og jeg har enda til gode å møte noen uten kunnskap om de sosiale kodene i er bryllup. 

Til orientering?  Tror du ikke jeg har lest tråden? Jeg har klikket på linkene også, og hvis du leser hva jeg skrev så skrev jeg at HI har fått mange gode råd.

Skrevet
6 minutter siden, amandine skrev:

Til orientering?  Tror du ikke jeg har lest tråden? Jeg har klikket på linkene også, og hvis du leser hva jeg skrev så skrev jeg at HI har fått mange gode råd.

Så hvorfor kommentere på 80 års bemerkninger da? Den var til hun som påsto at kjolene var upassende selv om de gikk til kneet og opp til halsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...