Gå til innhold

Jentenavn Maila

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Og hvilke navn passer evt å sette det sammen med? Tenker at det er et såpass spesielt navn, at jeg vil ha mellomnavn for at barnet evt kan velge hva hun vil bruke.

Anonymkode: 43520...0d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver forresten å Google etter navn, for å se betydning av navnet, men får bare at det er for få som heter det, er det noen andre som vet linker hvor man kan finne betydning av alle navn?

HI

Skrevet

Hr ingen link. Men synes ikke det er fint, det er jo et ord!

"Jeg maila  (mailet) deg noen linker istad"

I vår elektroniske verden blir nok ikke mail avleggs med det første, heller..

Anonymkode: 595f8...0bc

Skrevet

Hm..nei. Jeg tenker også e-mail..

Hvordan uttales det? Som Laila? Eller ma-ila?

Anonymkode: 31242...867

Skrevet

Har hørt Mali, Malia, Maia og May, men aldri Maila. Synes ikke det var særlig pent. 

Anonymkode: f4da8...b8e

Skrevet

Det er finsk/samisk navn fant jeg ut når jeg lette etter navnet. Uttales som Laila.

Vi er fra Nordnorge, så ser den med maila (som sende mail).

Jeg synes likevel navnet er fint, dattra til et vennepar heter det, men har et annet navn i tillegg.

HI

Skrevet

Tilde Maila 

Maila Selena

Maila Iselin

Maila Karoline

Eller hva med

Maiken, Mariell, eller Marina?

Anonymkode: 5675d...f2b

Skrevet

Maila Karoline...blir en setning..

Hva med May Lene? Maylen?

Anonymkode: 31242...867

Skrevet

Jeg synes ikke det var så fint, tenker og på mail. Hva med Malia, May eller liknende i stedet for

Anonymkode: cfd42...96c

Skrevet

Kjenner to stk som heter Mayla!

Anonymkode: 0ae2c...1ad

Skrevet

Jeg synes det er et nydelig navn! Men det bør helst staves Mayla.

Anonymkode: 11012...218

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva synes dere om det?

Og hvilke navn passer evt å sette det sammen med? Tenker at det er et såpass spesielt navn, at jeg vil ha mellomnavn for at barnet evt kan velge hva hun vil bruke.

Ser ut som en stavefeil.

Anonymkode: ea010...307

Skrevet

Det er et super skjeldnt navn og dere har et vennepar med et barn som heter det!? Da syns jeg det egentlig er pssse sløkka å velge dette navnet 🙄😳 .. 

Anonymkode: 03ffc...e1c

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er et super skjeldnt navn og dere har et vennepar med et barn som heter det!? Da syns jeg det egentlig er pssse sløkka å velge dette navnet 🙄😳 .. 

Anonymkode: 03ffc...e1c

Den opplysningen er vel og ganske identifiserende siden hi sier at det er for få som heter det til at navnet kommer opp

Skrevet

Har ikke hørt Maila før, men vet av ei som heter Vaila.

Anonymkode: a83ba...8d9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den opplysningen er vel og ganske identifiserende siden hi sier at det er for få som heter det til at navnet kommer opp

Ja. Min kommentar "det er et superskjeldent navn" er jo myntet på HI sin opplysning til oss om at dette navnet er skjeldent.... jeg opplyser ikke HI om dette... vet ingenting om navnet Maila.. 

Skrevet
Akkurat nå, Elisun skrev:

Ja. Min kommentar "det er et superskjeldent navn" er jo myntet på HI sin opplysning til oss om at dette navnet er skjeldent.... jeg opplyser ikke HI om dette... vet ingenting om navnet Maila.. 

Hææ?Jeg er jo enig med deg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hææ?Jeg er jo enig med deg

Åja. 😂🙈 unnskyld.. da skjønte jeg rett og slett ikke hva du skrev... trodde du mente kommentaren min var helt dust siden hun allerede skrev det var et skjeldent navn.. 😅.. 

Skrevet

Hvorfor kan ikke vi kalle barnet for det når vi har et vennepar som har barn som heter det?

Somsagt, venneparets barn har et annet navn, mellomnavn i tillegg, og det vil vårt barn også få.

Blir ikke sånn at vi hermer etter venneparet. Blir heller ikke sånn at 2 barn som leker sammen blir å hete det samme, da det er 16-17 år mellom disse barna.

Ønsker gjerne flere meninger og forslag.

HI

Skrevet

Er det samisk er det innafor, men bli fort rart uten dialekta. Litt sånn som Ailo. 

Anonymkode: 25dfe...78c

Skrevet

Det navnet er jo bare grusomt stygt 😨

Anonymkode: 08c5c...4a7

Skrevet

Ja, vi har samiske røtter, så et samisk navn blir ikke helt feil for oss.

Ønsker gjerne flere forslag på hvilke navn som passer til, gjerne også med Maila som navn nr 2.

HI

Skrevet

Go all inn på samenavn da. Maila Sara.

Anonymkode: 25dfe...78c

Skrevet

Nei. Ikke helt i min gate, var ikke det jeg mente med at det ikke blir feil. Maila Sara blir feil. Har 2 barn det skal passe sammen med også. De har ikke typiske samiske navn, men heller ikke veldig moderne nye navn.

HI

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan ikke vi kalle barnet for det når vi har et vennepar som har barn som heter det?

Somsagt, venneparets barn har et annet navn, mellomnavn i tillegg, og det vil vårt barn også få.

Blir ikke sånn at vi hermer etter venneparet. Blir heller ikke sånn at 2 barn som leker sammen blir å hete det samme, da det er 16-17 år mellom disse barna.

Ønsker gjerne flere meninger og forslag.

HI

Jo, det er svært sært å kalle datteren deres for det samme som datteren til et vennepar. Enda særere når navnet er så sjeldent.

Dere må da ha bedre fantasi enn dette,

Anonymkode: c8054...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...