Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #26 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Aha, der kom den egentlige grunnen til at du er irritert. At du ikke har kontroll på hunden når den ser en katt, er faktisk ikke naboen sin feil Anonymkode: 0d161...ac2 Hæ? Det jeg mente er at jeg nå plutselig må ha hund i bånd ifølge naboen, fordi han har fått seg katt. Jeg har 110% kontroll på hunden. Anonymkode: 172f4...4e4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #27 Skrevet 9. april 2017 Altså naboen brydde seg nada om hunden var løs eller ei før han fikk hund. Nå blir han plutselig sur. Det jeg mente med tak var at jeg måtte kalle på den, altså med kommand. hi Anonymkode: 172f4...4e4
koro51 Skrevet 9. april 2017 #28 Skrevet 9. april 2017 Opplevde at mine barn satt fint i sandkassen og lekte. Deretter kom naboens hund bjeffende inn på min tomt og ungene kom springende inn, livredde. Etter den hendelsen har de nektet å bruke sandkassen vi lagde til dem ifjor sommer. Neste gang skal jeg filme og anmelde naboen.
Pobie Skrevet 9. april 2017 #29 Skrevet 9. april 2017 Du har jo ikke kontroll på hunden når du må gripe tak i den når den ser en katt. Hvis hunden skal gå løs må den ignorere katter og andre forstyrrelser. Siden dette ikke er tilfelle må den være i bånd.
koro51 Skrevet 9. april 2017 #30 Skrevet 9. april 2017 1 minutt siden, Pobie skrev: Du har jo ikke kontroll på hunden når du må gripe tak i den når den ser en katt. Hvis hunden skal gå løs må den ignorere katter og andre forstyrrelser. Siden dette ikke er tilfelle må den være i bånd. Helt enig. Sier seg jo selv at han eller hun ikke har kontroll på hunden
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #31 Skrevet 9. april 2017 50 minutter siden, Pobie skrev: Du har jo ikke kontroll på hunden når du må gripe tak i den når den ser en katt. Hvis hunden skal gå løs må den ignorere katter og andre forstyrrelser. Siden dette ikke er tilfelle må den være i bånd. Feil. Å ha kontroll betyr ikke at hunden er synsk og vet hva du planlegger å si; men at den reagerer riktig når du sier det. Hun hadde ikke ropt på den da katta ble redd. Hvis hun hadde det, og den fortsatte å løpe, må hun selvsagt ha bånd på. Anonymkode: fe0d8...7c1
koro51 Skrevet 9. april 2017 #32 Skrevet 9. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feil. Å ha kontroll betyr ikke at hunden er synsk og vet hva du planlegger å si; men at den reagerer riktig når du sier det. Hun hadde ikke ropt på den da katta ble redd. Hvis hun hadde det, og den fortsatte å løpe, må hun selvsagt ha bånd på. Anonymkode: fe0d8...7c1 Litt av en argumentasjon for å slippe å følge lovverket. Kom med den synske forklaringen din du. Du er vel ikke synsk du heller?
Pobie Skrevet 9. april 2017 #33 Skrevet 9. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feil. Å ha kontroll betyr ikke at hunden er synsk og vet hva du planlegger å si; men at den reagerer riktig når du sier det. Hun hadde ikke ropt på den da katta ble redd. Hvis hun hadde det, og den fortsatte å løpe, må hun selvsagt ha bånd på. Anonymkode: fe0d8...7c1 En hund som skal gå løs må være godt trent, og det betyr at den ikke skal jage katter bare fordi den så en katt og hadde lyst. Løse katter er noe man ser flere ganger om dagen i bebygde strøk, og hunder som skal gå løs MÅ være opplært til å ikke jage katter.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #34 Skrevet 9. april 2017 54 minutter siden, koro51 skrev: Helt enig. Sier seg jo selv at han eller hun ikke har kontroll på hunden Den begynte å småløpe (mer som lek) mot naboens tomt da den så katten, og jeg sa Kom Hit og den kom til meg, men katten sprang vekk. Må si at hunden min var mange meter unna naboens grensetomt. Jeg trenger ikke å ta tak i hunden min eller gripe i den for at den skal høre på meg. Men dette skjedde i mars måned og da er det ikke båndtvang. Anonymkode: 172f4...4e4
koro51 Skrevet 9. april 2017 #35 Skrevet 9. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bruker bånd når vi går tur, men ikke utenfor huset, da jeg har kontroll på hunden. Sånn har det vært i alle år. Det er først nå når naboen har skaffet seg katt så må jeg ha hund i bånd. Men katta hans kan gå fritt, på terrassen min, på gresset og drite. hi Anonymkode: 172f4...4e4 Er vel bedre at katten driter i ditt gress enn at dere hundeeiere pakker hundedritten inn i pose for så å kaste den på gresset til naboen?
koro51 Skrevet 9. april 2017 #36 Skrevet 9. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den begynte å småløpe (mer som lek) mot naboens tomt da den så katten, og jeg sa Kom Hit og den kom til meg, men katten sprang vekk. Må si at hunden min var mange meter unna naboens grensetomt. Jeg trenger ikke å ta tak i hunden min eller gripe i den for at den skal høre på meg. Men dette skjedde i mars måned og da er det ikke båndtvang. Anonymkode: 172f4...4e4 Du skreiv at denne hendelsen var her forleden og du skriver tråden etter at båndtvangregelen trådte inn for så å si at det skjedde i mars? Ikke lett å forstå tråden din.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #37 Skrevet 9. april 2017 3 minutter siden, koro51 skrev: Er vel bedre at katten driter i ditt gress enn at dere hundeeiere pakker hundedritten inn i pose for så å kaste den på gresset til naboen? Hæ? Anonymkode: 172f4...4e4
Pobie Skrevet 9. april 2017 #38 Skrevet 9. april 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den begynte å småløpe (mer som lek) mot naboens tomt da den så katten, og jeg sa Kom Hit og den kom til meg, men katten sprang vekk. Må si at hunden min var mange meter unna naboens grensetomt. Jeg trenger ikke å ta tak i hunden min eller gripe i den for at den skal høre på meg. Men dette skjedde i mars måned og da er det ikke båndtvang. Anonymkode: 172f4...4e4 Du skrev at du grep tak i hunden ganske raskt, ikke at du bare ropte på den.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #39 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Det jeg mente er at jeg nå plutselig må ha hund i bånd ifølge naboen, fordi han har fått seg katt. Jeg har 110% kontroll på hunden. Anonymkode: 172f4...4e4 Nei, du har ikke kontroll, for da måtte du ikke ha holdt den igjen fysisk. Og, nei du må ikke ha den i båmd fordi naboen har fått seg katt, du må ha den i bånd fordi det er båndtvang Anonymkode: 0d161...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå