Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #26 Skrevet 8. april 2017 Det viktigste er at HI har lyst til å lære. Hvorfor i alle dager skal hun hetses for det, når så mange sprer hat fordekt som kunnskap? Anonymkode: c7008...ac3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #27 Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det viktigste er at HI har lyst til å lære. Hvorfor i alle dager skal hun hetses for det, når så mange sprer hat fordekt som kunnskap? Anonymkode: c7008...ac3 Syns du det er nysgjerrighet som styrer hennes innlegg fra en time tilbake: "så derfor burde hele religionen forbys!" Dette er jo en åpenbar trolletråd, der HI spiller dum for å få opp den samme debatten på nytt og på nytt. Det er jo pokker ikke en dag man kan åpne forumet uten at en eller annen gjøk slenger om seg med hatprat. Enten de åpenbart toskete, sånn som hun rogalendingen som ikke klarer å skrive noe annet enn dialekt; eller de påtatt toskete, som later som om hun dalte ned fra et romskip i forgårs og aldri har hørt disse begrepene før. Anonymkode: a50ee...95e
skjotta Skrevet 9. april 2017 #28 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns du det er nysgjerrighet som styrer hennes innlegg fra en time tilbake: "så derfor burde hele religionen forbys!" Dette er jo en åpenbar trolletråd, der HI spiller dum for å få opp den samme debatten på nytt og på nytt. Det er jo pokker ikke en dag man kan åpne forumet uten at en eller annen gjøk slenger om seg med hatprat. Enten de åpenbart toskete, sånn som hun rogalendingen som ikke klarer å skrive noe annet enn dialekt; eller de påtatt toskete, som later som om hun dalte ned fra et romskip i forgårs og aldri har hørt disse begrepene før. Anonymkode: a50ee...95e Men hun skrev ikke "så derfor burde hele religionen forbys!" Hun skrev "så egentlig, burde hele religionen forbys?" Stor forskjell der. Den eneste i denne tråden jeg opplever provoserende er deg...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #29 Skrevet 9. april 2017 ALLE religioner kan være ekstreme,om en tolker og bruker religionen for å spre hat og redsel, eller til egen personlig vinning.Bare se til USA, der er det kristne organisasjoner som dreper abortleger.KKK er kristne.Buddhismen,som skal være den fredligste religioner av alle, har flere drap på samvittigheten. I Norge har vi kristne samfunn som nekter kvinner å klippe håret eller ha lederjobber, eller ingen får feire 17.mai (fordi Gud sier det). De fleste terroraksjoner utført i USA er faktisk utført av kristne, men da knytter vi det ikke til religion,men til psyken. JA,ekstrem islaisme er farlig.Men ved å dyrke "vi mot dem", gjør at flere føler seg utenfor,noe som gjør det enda enklere for slike grupperinger å rekruttere ensomme sjeler som ikke føler de passer inn, ikke er de muslimske nok,og ikke er de norske nok. Og Breivik var kristen,er det god nok grunn til å forby kristendommen? Anonymkode: af427...bcf
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #30 Skrevet 9. april 2017 "Islamister" er ekte muslimer. Det er slik profeten deres mente religionen skulle "utføres" og være. Muslimer som ikke er Islamister er såkalte sekundære muslimer og følger ikke sin tro. Anonymkode: 94b20...912
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #31 Skrevet 9. april 2017 Islamistene er muslimer, men ikke alle muslimer er ekstreme, islamister. Litt sånn som alle Jehovas vitner er kristne, men ikke alle kristne er Jehovas vitner. Jehovas vitner er i denne sammenhengen en dårlig sammenligning, da det for denne gruppen er tydelig grense mot de store kristne gruppene, jeg kan ikke nok om deres teologi til å uttale meg, jeg valgte Jehovas vitner fordi de er et mindretall. 80% eller noe sånt av verdens muslimer er Sunni muslimer. Noen av Sunni muslimene er veldig bokstavtro, og har bestemt seg for å gå ut å tvangs misjonere. Innrett deg, eller dø! De er de ekstremistiske islamistene. Disse ekstremistene av islamistene er ikke såååå mange, men det er en glidende overgang, over mot den sekulære, humanistiske muslim. De kan hodt kalles islamister om de ikke er ekstremister, når de er helt bokstavtro. Ta Dubai og Saudi Arabia. De har super moderne sykehus, skoler, de har skyskrapere som kreves det mest moderne. Allikevel stiller de opp på torget i byen for å se tradisjonelle fysiske avstraffinger som steining, hode av kutting, håndsavkyttibf, stikke ut øyner etc. Dette fordi de leser koranen som at det er slik det skal gjøres. Slik har de holdt på siden 600 etter Kristus. Disse islamistene som ikke utøver terror, vold, etc. er ikke alltid like flinke til aktivt ta avstand fra IS og andre ekstremister. Det er veldig mange av de som beveger seg litt for tett opp mot IS, og er enig med mye de står for. Hvor ligger grunnverdiene til flertallet? Flertallet beveger seg mot det ekstreme. Anonymkode: 49e63...fd8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #32 Skrevet 9. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Islamistene er muslimer, men ikke alle muslimer er ekstreme, islamister. Litt sånn som alle Jehovas vitner er kristne, men ikke alle kristne er Jehovas vitner. Jehovas vitner er i denne sammenhengen en dårlig sammenligning, da det for denne gruppen er tydelig grense mot de store kristne gruppene, jeg kan ikke nok om deres teologi til å uttale meg, jeg valgte Jehovas vitner fordi de er et mindretall. 80% eller noe sånt av verdens muslimer er Sunni muslimer. Noen av Sunni muslimene er veldig bokstavtro, og har bestemt seg for å gå ut å tvangs misjonere. Innrett deg, eller dø! De er de ekstremistiske islamistene. Disse ekstremistene av islamistene er ikke såååå mange, men det er en glidende overgang, over mot den sekulære, humanistiske muslim. De kan hodt kalles islamister om de ikke er ekstremister, når de er helt bokstavtro. Ta Dubai og Saudi Arabia. De har super moderne sykehus, skoler, de har skyskrapere som kreves det mest moderne. Allikevel stiller de opp på torget i byen for å se tradisjonelle fysiske avstraffinger som steining, hode av kutting, håndsavkyttibf, stikke ut øyner etc. Dette fordi de leser koranen som at det er slik det skal gjøres. Slik har de holdt på siden 600 etter Kristus. Disse islamistene som ikke utøver terror, vold, etc. er ikke alltid like flinke til aktivt ta avstand fra IS og andre ekstremister. Det er veldig mange av de som beveger seg litt for tett opp mot IS, og er enig med mye de står for. Hvor ligger grunnverdiene til flertallet? Flertallet beveger seg mot det ekstreme. Anonymkode: 49e63...fd8 Jehovas vitner kan knapt kalles kristne.. Anonymkode: 94b20...912
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #33 Skrevet 9. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Islamistene er muslimer, men ikke alle muslimer er ekstreme, islamister. Litt sånn som alle Jehovas vitner er kristne, men ikke alle kristne er Jehovas vitner. Jehovas vitner er i denne sammenhengen en dårlig sammenligning, da det for denne gruppen er tydelig grense mot de store kristne gruppene, jeg kan ikke nok om deres teologi til å uttale meg, jeg valgte Jehovas vitner fordi de er et mindretall. 80% eller noe sånt av verdens muslimer er Sunni muslimer. Noen av Sunni muslimene er veldig bokstavtro, og har bestemt seg for å gå ut å tvangs misjonere. Innrett deg, eller dø! De er de ekstremistiske islamistene. Disse ekstremistene av islamistene er ikke såååå mange, men det er en glidende overgang, over mot den sekulære, humanistiske muslim. De kan hodt kalles islamister om de ikke er ekstremister, når de er helt bokstavtro. Ta Dubai og Saudi Arabia. De har super moderne sykehus, skoler, de har skyskrapere som kreves det mest moderne. Allikevel stiller de opp på torget i byen for å se tradisjonelle fysiske avstraffinger som steining, hode av kutting, håndsavkyttibf, stikke ut øyner etc. Dette fordi de leser koranen som at det er slik det skal gjøres. Slik har de holdt på siden 600 etter Kristus. Disse islamistene som ikke utøver terror, vold, etc. er ikke alltid like flinke til aktivt ta avstand fra IS og andre ekstremister. Det er veldig mange av de som beveger seg litt for tett opp mot IS, og er enig med mye de står for. Hvor ligger grunnverdiene til flertallet? Flertallet beveger seg mot det ekstreme. Anonymkode: 49e63...fd8 Jøss, kjenner du grunnverdiene til flertallet av verdens muslimer?! Da er du jammen bereist! Anonymkode: a50ee...95e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #34 Skrevet 9. april 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jehovas vitner kan knapt kalles kristne.. Anonymkode: 94b20...912 Og Boko Haram kan vel knapt kalles muslimer. Anonymkode: a50ee...95e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #35 Skrevet 9. april 2017 8 timer siden, skjotta skrev: Men hun skrev ikke "så derfor burde hele religionen forbys!" Hun skrev "så egentlig, burde hele religionen forbys?" Stor forskjell der. Den eneste i denne tråden jeg opplever provoserende er deg... Et retorisk spørsmålstegn gjør det hele bedre, ja. (Eller: Et retorisk spørsmålstegn gjør det hele bedre, ja?) Selvsagt troller hun. Det er samme visa i alle tråder her. Ingen er så nedsnødd... Anonymkode: a50ee...95e
skjotta Skrevet 9. april 2017 #36 Skrevet 9. april 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et retorisk spørsmålstegn gjør det hele bedre, ja. (Eller: Et retorisk spørsmålstegn gjør det hele bedre, ja?) Selvsagt troller hun. Det er samme visa i alle tråder her. Ingen er så nedsnødd... Anonymkode: a50ee...95e Jeg ser ikke noe annet i denne tråden enn at noen stiller spørsmål og prøver å lære, mens andre håner og er ekle. Min erfaring er at som oftest er trollene de anonyme. Og mengden nedsnøing tilgjengelig her har sluttet og overaske meg for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #37 Skrevet 9. april 2017 30 minutter siden, skjotta skrev: Jeg ser ikke noe annet i denne tråden enn at noen stiller spørsmål og prøver å lære, mens andre håner og er ekle. Min erfaring er at som oftest er trollene de anonyme. Og mengden nedsnøing tilgjengelig her har sluttet og overaske meg for lenge siden. Prøver å lære? Det ser ikke jeg. Jeg ser at hun får 3-4 seriøse svar, og deretter går rett i hatprat. Hele tråden er bare åte. Anonymkode: a50ee...95e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #38 Skrevet 9. april 2017 Muslimer sprenger bomber for å drepe kristne. Siste døgn i Sverige, i Egypt, i Oslo... Mens høner diskuterer hvordan vi skal unngå å tråkke disse på tærne... Anonymkode: 7b1e7...a52
Anonym bruker Skrevet 9. april 2017 #39 Skrevet 9. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jøss, kjenner du grunnverdiene til flertallet av verdens muslimer?! Da er du jammen bereist! Anonymkode: a50ee...95e Jeg er ikke så bereist, men jeg følger nok med i media til å ha fått med meg at det i muslimske samfunn i vesten, så vel som i muslimske land foregår en mye større vridning vekk fra det moderate, og mot det ekstreme, enn hva vesten har problemer med en til sammenligning moderat dreining mot høyre. Så senest sist uke på en dokumentar om hvordan man i Indonesia fryktet for sin respekt for mangfold. Hvordan den islamske staten aldri skjedde i Egypt? Det fikk stor medie dekning. Hvordan tyrkiske damer som tidligere var friere, må nå ha en kamp mot hijab. Hvilken øke der er i syreangrep i Pakistan? Vi ser økt terror, vi ser økte tilfeller av islamsk kriminalitet mot kvinner. Det er ikke bare i vesten det foregår en dreining mot det ekstreme, det er gjengs. I vårt land kan en ha en debatt, og denne Tybring-Gjedse kan kritiseres, åpent for sine utsagn. Det kan ikke skje med islamske/politiske ledere som predikerer og innfører islamisme. Det er bare å innrette seg, og blir en kvinne pisket pga egen fortolkning av kleskoder, har hun ingen rettssikkerhet. Jeg har aldri sagt at alle verdens muslimer er islamister, for det vet jeg ikke er sant. Så sånn globalt sett er det en svært marginal høyrevridning vi har i vårt samfunn, sammenlignet med den "høyre vridning" som en tydelig ser lokalt og globalt innen islam. Begge deler er skadelig. Anonymkode: 49e63...fd8
Hjertefru Skrevet 9. april 2017 #40 Skrevet 9. april 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Muslim tilhører den muslimske tro.Muslimer kan være like religiøse som kristne nordmenn som går i kirka en gang i året.. eller de kan være praktiserende muslimer. Islamister tolker koranen bokstavelig og er ekstreme i sine holdninger med et misjonærene mål. De ønsker å spre Islam og at det skal være islamske lover som styrer. Anonymkode: c7008...ac3 Der har du forskjellen. Ser at noen andre i tråden prøver å oppklare forskjellen med å bruke JW el Smiths venner som eksempel på kristne ekstremister. Jeg skjønner tankegangen, men eksemplet faller litt. Jeg har aldri hørt om at disse gruppene har søkt verdensherredømme med voldelige midler. Jehovas vitner er ekstremt ikke-voldelige, i konsentrasjonsleirene var det JW-fangene som ble satt til å barbere ss-offiserer. Da var halsen deres trygg.. så ikke mye jihad der i gården...
skjotta Skrevet 10. april 2017 #41 Skrevet 10. april 2017 14 timer siden, Hjertefru skrev: Der har du forskjellen. Ser at noen andre i tråden prøver å oppklare forskjellen med å bruke JW el Smiths venner som eksempel på kristne ekstremister. Jeg skjønner tankegangen, men eksemplet faller litt. Jeg har aldri hørt om at disse gruppene har søkt verdensherredømme med voldelige midler. Jehovas vitner er ekstremt ikke-voldelige, i konsentrasjonsleirene var det JW-fangene som ble satt til å barbere ss-offiserer. Da var halsen deres trygg.. så ikke mye jihad der i gården... Som jeg til og med presiserte så er ikke meningen å sammenligne islamister og Jehovas vitne, men å illustrere at ulike grupper kan tolke samme bok på ulik måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå