Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #2 Skrevet 8. april 2017 Terrorgærning vs normalt menneske. Anonymkode: 6bb99...212
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #3 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, koro51 skrev: hva er forskjellen egentlig? Muslim tilhører den muslimske tro.Muslimer kan være like religiøse som kristne nordmenn som går i kirka en gang i året.. eller de kan være praktiserende muslimer. Islamister tolker koranen bokstavelig og er ekstreme i sine holdninger med et misjonærene mål. De ønsker å spre Islam og at det skal være islamske lover som styrer. Anonymkode: c7008...ac3
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Muslim tilhører den muslimske tro.Muslimer kan være like religiøse som kristne nordmenn som går i kirka en gang i året.. eller de kan være praktiserende muslimer. Islamister tolker koranen bokstavelig og er ekstreme i sine holdninger med et misjonærene mål. De ønsker å spre Islam og at det skal være islamske lover som styrer. Anonymkode: c7008...ac3 Muslimer er de som tror på islam? Eller begge tror på koranen men muslimer er de som ikke praktiserer like sterkt og de som gjør det er derav islamister?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #5 Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, koro51 skrev: Muslimer er de som tror på islam? Eller begge tror på koranen men muslimer er de som ikke praktiserer like sterkt og de som gjør det er derav islamister? Muslimer tror på islam. Men det er som hos kristne forskjell i hvor mye de praktiserer religionen. Islamister jobber mot målet om en islamsk verdensstat hvor de islamske lovene styrer samfunnet. Middelet for å komme dit kan være Jihad - hellig krig. I dag ser vi det manifestert som terrorisme.. Anonymkode: c7008...ac3
skjotta Skrevet 8. april 2017 #6 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, koro51 skrev: Muslimer er de som tror på islam? Eller begge tror på koranen men muslimer er de som ikke praktiserer like sterkt og de som gjør det er derav islamister? Alle islamister er muslimer, men ikke alle muslimer er islamister. Den kristne versjonen er vel å sammenligne den gjengse nordmann som døper barna, gifter seg i kirka og stikker innom en julegudstjeneste innimellom med Jehovas vitne eller Smiths venner? Samme tro, ulik tolkning og praksis. (Og nei, jeg sammenligner IKKE islamister og Jehovas vitne/Smiths venner.)
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Muslimer tror på islam. Men det er som hos kristne forskjell i hvor mye de praktiserer religionen. Islamister jobber mot målet om en islamsk verdensstat hvor de islamske lovene styrer samfunnet. Middelet for å komme dit kan være Jihad - hellig krig. I dag ser vi det manifestert som terrorisme.. Anonymkode: c7008...ac3 Så egentlig, burde hele religionen forbys? Jeg ser det diskuteres veldig i Sverige nå. Til og med muslimer ønsker jo forbud, men hvordan forby islam uten å være rasistisk mot religjionen islam? Hva heter det?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #8 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, koro51 skrev: Så egentlig, burde hele religionen forbys? Jeg ser det diskuteres veldig i Sverige nå. Til og med muslimer ønsker jo forbud, men hvordan forby islam uten å være rasistisk mot religjionen islam? Hva heter det? Nei herregud, virkelig ikke! Men det må kjempes mot ekstremisme/Islamisme. Islamister tilhører et mindretall. Kristendommen forbys ikke fordi det finnes sekter og ekstremisme innen den religionen. Religionsfrihet er en av grunnsteinen er i et demokratisk samfunn. Forbyr man en religion vil resultatet kunne bli en oppblomstring av ekstreme grupperinger som rekrutterer medlemmer gjennom hatet mot de som har forbudt dem å praktisere religionen. Det er ikke aktuelt å forby praktiseringen av en religion i egen fritt samfunn. Anonymkode: c7008...ac3
skjotta Skrevet 8. april 2017 #9 Skrevet 8. april 2017 6 minutter siden, koro51 skrev: Så egentlig, burde hele religionen forbys? Jeg ser det diskuteres veldig i Sverige nå. Til og med muslimer ønsker jo forbud, men hvordan forby islam uten å være rasistisk mot religjionen islam? Hva heter det? Det snakkes vel om å forby ekstremisme. Da må man først lage lover og grenser for hva ekstremisme er, men det er jo mulig. I Tyskland er det jo for eksempel ulovlig å ytre meninger som benekter holocaust. (Har tysk familiemedlem og synes Tysklands håndtering av etterkrigstiden er fasinerende)
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #10 Skrevet 8. april 2017 Jeg forstår. Alle religjoner har vel ekstreme medlemmer/
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #11 Skrevet 8. april 2017 11 minutter siden, skjotta skrev: Alle islamister er muslimer, men ikke alle muslimer er islamister. Den kristne versjonen er vel å sammenligne den gjengse nordmann som døper barna, gifter seg i kirka og stikker innom en julegudstjeneste innimellom med Jehovas vitne eller Smiths venner? Samme tro, ulik tolkning og praksis. (Og nei, jeg sammenligner IKKE islamister og Jehovas vitne/Smiths venner.) Det skulle jeg akkurat til å presisere.. det så fra mine svar ut som om islamister ikke var muslimer 😊 Anonymkode: c7008...ac3
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #12 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, skjotta skrev: Det snakkes vel om å forby ekstremisme. Da må man først lage lover og grenser for hva ekstremisme er, men det er jo mulig. I Tyskland er det jo for eksempel ulovlig å ytre meninger som benekter holocaust. (Har tysk familiemedlem og synes Tysklands håndtering av etterkrigstiden er fasinerende) Mer intéressant. Forby ekstemisme? Hvordan gjennomføre noe slik? Og hva mener du med benekte holocaust?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #13 Skrevet 8. april 2017 13 minutter siden, koro51 skrev: Mer intéressant. Forby ekstemisme? Hvordan gjennomføre noe slik? Og hva mener du med benekte holocaust? Unnskyld om jeg virker frekk, men har du nettopp sluppet ut i samfunnet? Du virker svært kunnskaps- og historieløs? Hvordan kan et voksent menneske ikke vite forskjell på islamist og muslim? Hvordan kan du ikke vite hva det innebærer å fornekte holocaust? Anonymkode: bc50b...325
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #14 Skrevet 8. april 2017 32 minutter siden, koro51 skrev: Så egentlig, burde hele religionen forbys? Jeg ser det diskuteres veldig i Sverige nå. Til og med muslimer ønsker jo forbud, men hvordan forby islam uten å være rasistisk mot religjionen islam? Hva heter det? Leser du i det hele tatt svarene du får? La oss sammenligne: hva er forskjellen på katolikk og IRA-medlem? Anonymkode: a50ee...95e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #15 Skrevet 8. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Unnskyld om jeg virker frekk, men har du nettopp sluppet ut i samfunnet? Du virker svært kunnskaps- og historieløs? Hvordan kan et voksent menneske ikke vite forskjell på islamist og muslim? Hvordan kan du ikke vite hva det innebærer å fornekte holocaust? Anonymkode: bc50b...325 Hun leser bare Hegnar, må vite. Anonymkode: a50ee...95e
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #16 Skrevet 8. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun leser bare Hegnar, må vite. Anonymkode: a50ee...95e Neida, leser se og hør også
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #17 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, koro51 skrev: Neida, leser se og hør også Så hva er forskjellen mellom katolikk og IRA-medlem? Anonymkode: a50ee...95e
skjotta Skrevet 8. april 2017 #18 Skrevet 8. april 2017 22 minutter siden, koro51 skrev: Mer intéressant. Forby ekstemisme? Hvordan gjennomføre noe slik? Og hva mener du med benekte holocaust? I Tyskland er der høyreekstreme/nasistiske grupper som mener at holocaust er en sammensvergelse, altså at det aldri skjedde men ble "skapt" av de som ville sette verden mot Tyskland (amerikanerne får vel mye av skylden) og selv om det ikke er ulovlig å tenke eller tro på dette, så er det ulovlig å fremme denne tanken i, for eksempel, avisinnlegg eller tv/radio programmer osv.
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #19 Skrevet 8. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hva er forskjellen mellom katolikk og IRA-medlem? Anonymkode: a50ee...95e Ikke peiling - så kanskje du kan forklare siden jeg er en løk?
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #20 Skrevet 8. april 2017 5 minutter siden, skjotta skrev: I Tyskland er der høyreekstreme/nasistiske grupper som mener at holocaust er en sammensvergelse, altså at det aldri skjedde men ble "skapt" av de som ville sette verden mot Tyskland (amerikanerne får vel mye av skylden) og selv om det ikke er ulovlig å tenke eller tro på dette, så er det ulovlig å fremme denne tanken i, for eksempel, avisinnlegg eller tv/radio programmer osv. Takker for seriøst svar. Du mener at det finnes grupper som mener at feks 2. verdenskrig aldri skjedde?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #21 Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, koro51 skrev: Takker for seriøst svar. Du mener at det finnes grupper som mener at feks 2. verdenskrig aldri skjedde? Skjønner jo at du strever med å bestå historieeksamen... Anonymkode: ecb42...725
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #22 Skrevet 8. april 2017 Jeg kan betrygge deg med at jeg bestod for veldig lenge siden. I mellomtiden har jeg ikke tatt slike eksamener. Jeg kan også betrygge deg med at jeg er fornøyd med meg selv. Har god råd, kan gjøre som jeg vil, til tross for at du mener jeg ikke har det du har. Jeg har annet. Slik er livet, enten du liker det eller ikke. Har noen søskenbarn som har masse utdannelse men aldri tjent penger. De er som du.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #23 Skrevet 8. april 2017 7 minutter siden, koro51 skrev: Jeg kan betrygge deg med at jeg bestod for veldig lenge siden. I mellomtiden har jeg ikke tatt slike eksamener. Jeg kan også betrygge deg med at jeg er fornøyd med meg selv. Har god råd, kan gjøre som jeg vil, til tross for at du mener jeg ikke har det du har. Jeg har annet. Slik er livet, enten du liker det eller ikke. Har noen søskenbarn som har masse utdannelse men aldri tjent penger. De er som du. Ja, penger hjelper jo veldig på vettet. Eller var det på selvfølelsen...? Ikke vet jeg, jeg har andre kriterier å bedømme folk etter. Men siden jeg stilte spørsmålet du ikke skjønte, kan vi jo ta det via det som i vitenskapsfilosofien kalles logisk slutning: Alle IRA-medlemmer er katolikker. Men alle katolikker er ikke IRA-medlemmer. Alle elefanter er pattedyr. Men alle pattedyr er ikke elefanter. Alle islamister er muslimer (må vi anta!). Alle muslimer er ikke islamister. Anonymkode: a50ee...95e
koro51 Skrevet 8. april 2017 Forfatter #24 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, penger hjelper jo veldig på vettet. Eller var det på selvfølelsen...? Ikke vet jeg, jeg har andre kriterier å bedømme folk etter. Men siden jeg stilte spørsmålet du ikke skjønte, kan vi jo ta det via det som i vitenskapsfilosofien kalles logisk slutning: Alle IRA-medlemmer er katolikker. Men alle katolikker er ikke IRA-medlemmer. Alle elefanter er pattedyr. Men alle pattedyr er ikke elefanter. Alle islamister er muslimer (må vi anta!). Alle muslimer er ikke islamister. Anonymkode: a50ee...95e Jeg vet ikke, du har jo svaret selv. Jeg bryr meg ikke lengre. Har annet å benytte min økonomiske støtte til, enten det gjelder skittlesing eller penger.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2017 #25 Skrevet 8. april 2017 1 minutt siden, koro51 skrev: Jeg vet ikke, du har jo svaret selv. Jeg bryr meg ikke lengre. Har annet å benytte min økonomiske støtte til, enten det gjelder skittlesing eller penger. Ja, basal logikk er jo "skittlesing". Bare et vennlig råd: DIB er ikke stedet for de lettkrenkede. Du er snurt i hver eneste tråd her... Anonymkode: a50ee...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå