Syngensang Skrevet 7. april 2017 #26 Skrevet 7. april 2017 De religiøse skal alltid no alltid krangle med kvarandre, det er ein verdi eg ikkje likar. Forby religion! (Evt lev og la leve, om du synst det vart litt drastisk).
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #27 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Iiiiik skrev: Så vidt jeg vet lever ikke alle muslimske kvinner på samme måte. Og så vidt jeg vet er ikke andre- og tredjegenerasjonsinnvandrere i Norge særlig utpreget religiøse. Satser på at det går bra jeg. Jeg har forresten fått fire barn som hittil er ateister. Hjelper det? Eller vil du tvangskristne oss? Snikkristne? Problemet er jo at mange muslimske menn ønsker at muslimske (og ikke muslimske for den del) kvinner skal være underordnet menn og begrenset i nesten alt de gjør. Anonymkode: 43891...d7f
Syngensang Skrevet 7. april 2017 #28 Skrevet 7. april 2017 53 minutter siden, Pobie skrev: Jeg kjenner en muslim fra en veldig progressiv, moderne, sivilisert familie. Ikke ekstremister på noen som helst måte. Og han sier at han kan aldri si til familien at han ikke vil være muslim lenger. Han presses av sin egen kone til å være totalavholds og delta i ramadan hvert år, selv om hun vet at han ikke er personlig troende og ikke vil delta. Gjelder nok ikke alle nei, men når en muslimsk familie som har bodd i et vestlig land i over 20 år fremdeles oppfører seg slik, da sier det jo litt om ståa blant muslimer. Og eg kjenner ein kristen familie som har budd i Noreg sidan steinalderen som har misshandla ungane sine slik at dei vart henta av barnevernet. Det seier jo litt om ståande blandt kristne, trass i desse kristne verdiane de snakkar så høgt om! ( Det gjer det selvfølgeleg ikkje, eg prøvar berre å vise at ein ikkje kan dømme ei heil gruppe ut frå ein famile)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #29 Skrevet 7. april 2017 1 time siden, Pobie skrev: Det stemmer faktisk ikke. Blir man født inn i en muslimsk familie, må man "velge" islam som religion for å fortsette å ha kontakt med familien sin. I beste fall kutter de kontakten dersom man omvender seg, i verste fall blir man drept. Åå sier du det? Mine foreldre har verken drept eller kuttet ut kontakten med min søster som ikke er muslim, hun er ateist. De kunne ikke brydd seg mindre om hva hun tror eller ikke tror på! Og til hi, jeg er muslim og kan fortelle hvordan jeg lever. Som liten var det aldri noe forskjell på meg og mine norske venner,utenom at jeg ikke spiser svin da. Jeg har vært på overnattinger, spilte på fotballag med guttene til jeg ble 12 år, først da ble det opprettet fotballag for jenter så da ville JEG spille der, jeg har vært på fotball cup i Sverige og Danmark som 15 og 16 åring uten at mine foreldre var med. Jeg hadde norsk kjæreste i 1,5 år på ungdomsskolen og han var alltid velkommen hjemme hos meg, jeg fikk verken bank eller ble drept siden jeg hadde norsk kjæreste. Jeg var russ, og hvem var det som hentet meg når jeg hadde drukket alt for mye og lå i en grøft drita full? Jo, min far. Fikk verken bank eller kjeft. Og mine foreldre har aldri rørt alkohol. Hvem var det som holdt rundt meg og trøstet meg så godt de kunne når min norske kjæreste gjennom 2 år slo opp med meg? Vel det var mine foreldre. Jeg flyttet inn i et kollektiv da jeg begynte på universitetet og bodde med 2 gutter og en annen jente. Mine foreldre sa aldri noe på det. Jeg fant drømmemannen på universitetet, at han også er muslim var ikke grunnen til at jeg valgte han. Kunne like godt giftet meg med en norsk mann hvis det var drømmemannen. Jeg er nå gift og har barn. Men min muslimske mann verken slår eller bestemmer over meg. Han lager mat, vasker, rydder, henter barn i bhg, stiller opp på foreldremøte, er fotballtrener for eldste barnet vårt sitt fotballag. En uke i året reiser jeg med mine norske venninner til syden, og gjett hva? Jeg går i bikini og min mann er hjemme med barna den uken! Tenk deg det du. Jeg er andre generasjons innvandrer, min mann kom til Norge som asylsøker da han var 20 år. Så du må ikke være så bastant i utsagnene dine. Den som ikke fikk være med på noe da jeg var liten var en jente i klassen som hadde kristne foreldre. Hun fikk delta i bursdagsbesøk, men fikk aldri være med på overnatting, på klassefester, ikke en gang leirskolen fikk hun være med på. Stakkars jente brøt med foreldrene sine den dagen hun fylte 18 år, men hun er nå dessverre blitt narkoman.. Anonymkode: d3f1e...cb3
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #30 Skrevet 7. april 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Enn kristne i verden. Har dere tenkt på det? Vet dere hvordan feks muslimske kvinner lever og ønsker dere å fremme dette i Norge? Anonymkode: 33efb...7d5 Vet du at muslimske kvinner har det omtrent akkurat så ulikt som kristne kvinner? Det finnes veldig konservative «muslimske land» og veldig konservative «kristne land». Anonymkode: 2dc6c...220
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #31 Skrevet 7. april 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva er løsningen tenker du? Å bli kristen eller å drepe muslimer? Anonymkode: 8218d...d47 Ha sex og føde 10 barn! Så får vi se hvem som føder flere barn! HA! 😀 Anonymkode: 395ad...b79
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #32 Skrevet 7. april 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åå sier du det? Mine foreldre har verken drept eller kuttet ut kontakten med min søster som ikke er muslim, hun er ateist. De kunne ikke brydd seg mindre om hva hun tror eller ikke tror på! Og til hi, jeg er muslim og kan fortelle hvordan jeg lever. Som liten var det aldri noe forskjell på meg og mine norske venner,utenom at jeg ikke spiser svin da. Jeg har vært på overnattinger, spilte på fotballag med guttene til jeg ble 12 år, først da ble det opprettet fotballag for jenter så da ville JEG spille der, jeg har vært på fotball cup i Sverige og Danmark som 15 og 16 åring uten at mine foreldre var med. Jeg hadde norsk kjæreste i 1,5 år på ungdomsskolen og han var alltid velkommen hjemme hos meg, jeg fikk verken bank eller ble drept siden jeg hadde norsk kjæreste. Jeg var russ, og hvem var det som hentet meg når jeg hadde drukket alt for mye og lå i en grøft drita full? Jo, min far. Fikk verken bank eller kjeft. Og mine foreldre har aldri rørt alkohol. Hvem var det som holdt rundt meg og trøstet meg så godt de kunne når min norske kjæreste gjennom 2 år slo opp med meg? Vel det var mine foreldre. Jeg flyttet inn i et kollektiv da jeg begynte på universitetet og bodde med 2 gutter og en annen jente. Mine foreldre sa aldri noe på det. Jeg fant drømmemannen på universitetet, at han også er muslim var ikke grunnen til at jeg valgte han. Kunne like godt giftet meg med en norsk mann hvis det var drømmemannen. Jeg er nå gift og har barn. Men min muslimske mann verken slår eller bestemmer over meg. Han lager mat, vasker, rydder, henter barn i bhg, stiller opp på foreldremøte, er fotballtrener for eldste barnet vårt sitt fotballag. En uke i året reiser jeg med mine norske venninner til syden, og gjett hva? Jeg går i bikini og min mann er hjemme med barna den uken! Tenk deg det du. Jeg er andre generasjons innvandrer, min mann kom til Norge som asylsøker da han var 20 år. Så du må ikke være så bastant i utsagnene dine. Den som ikke fikk være med på noe da jeg var liten var en jente i klassen som hadde kristne foreldre. Hun fikk delta i bursdagsbesøk, men fikk aldri være med på overnatting, på klassefester, ikke en gang leirskolen fikk hun være med på. Stakkars jente brøt med foreldrene sine den dagen hun fylte 18 år, men hun er nå dessverre blitt narkoman.. Anonymkode: d3f1e...cb3 Kjempefint å høre at du har fått lov til å leve tilnærmet normalt:) Desverre er det slik at for de fleste muslimer er ikke dette greit. Og som regel så går ikke islam overens med norske verdier i det hele tatt! Så egentlig burde mennesker holdt seg til egne land med egen religion, så hadde vi ikke hatt den elendigheten som er i verden nå. At bla a norske skal stå å måtte krangle for å få lov å bruke nisselue på skolen pga muslimer er IKKE rett, dette er VÅRT land, med VÅRE verdier og tradisjoner. De som ikke liker det kan komme seg hjem igjen!! Makan til frekkhet mange har! Skulle likt å se en av oss dra nedover dit og nektet dem å bruke hodeplagg på skolen sin. Hadde blitt skutt, på flekken! Anonymkode: e993f...cd2
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #35 Skrevet 7. april 2017 1970 innvandrere utgjør 2% befolkningen 2000 innvandrere utgjør 6% befolkningen 2017 innvandrere 14% av befolkningen I tillegg er om lag 3%. av befolkningen født i Norge med foreldre som begge var innvandrere. 2060 Fremskrivinger anslår at innvandrere vil utgjøre 24% befolkningen I tillegg vil henholdsvis 9% være norskfødte barn av innvandrere. Det er fint at tredjegenerasjonsinnvandrere er lønnsomme, men da må det jo være 100 år med innvandringsstop dersom det skal hjelpe. Det kommer nye hvert år og vi må vente 3 generasjoner på de også før det blir skatteinntekter som monner. Jeg tenker da på statsbudsjettet og ikke mangfold eller andre adjektiv. Anonymkode: 3a6d4...d39
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #36 Skrevet 7. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjempefint å høre at du har fått lov til å leve tilnærmet normalt:) Desverre er det slik at for de fleste muslimer er ikke dette greit. Og som regel så går ikke islam overens med norske verdier i det hele tatt! Så egentlig burde mennesker holdt seg til egne land med egen religion, så hadde vi ikke hatt den elendigheten som er i verden nå. At bla a norske skal stå å måtte krangle for å få lov å bruke nisselue på skolen pga muslimer er IKKE rett, dette er VÅRT land, med VÅRE verdier og tradisjoner. De som ikke liker det kan komme seg hjem igjen!! Makan til frekkhet mange har! Skulle likt å se en av oss dra nedover dit og nektet dem å bruke hodeplagg på skolen sin. Hadde blitt skutt, på flekken! Anonymkode: e993f...cd2 "Nedover dit"? Hvilket land tenker du på da? Pakistan? Egypt? Palestina? Irak? Tyrkia? Indonesia? Du blir ikke skutt noen av de stedene verken med eller uten hodeplagg, altså... Anonymkode: 3ce62...255
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #37 Skrevet 7. april 2017 7 timer siden, Pobie skrev: Jeg kjenner en muslim fra en veldig progressiv, moderne, sivilisert familie. Ikke ekstremister på noen som helst måte. Og han sier at han kan aldri si til familien at han ikke vil være muslim lenger. Han presses av sin egen kone til å være totalavholds og delta i ramadan hvert år, selv om hun vet at han ikke er personlig troende og ikke vil delta. Gjelder nok ikke alle nei, men når en muslimsk familie som har bodd i et vestlig land i over 20 år fremdeles oppfører seg slik, da sier det jo litt om ståa blant muslimer. Jeg kjenner også det ene og det andre, men det beviser ingen ting om helheten. Anonymkode: 3ce62...255
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #38 Skrevet 7. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ha sex og føde 10 barn! Så får vi se hvem som føder flere barn! HA! 😀 Anonymkode: 395ad...b79 Ja, for hvis du er kristen selv, da blir jo barnet ditt kristent. Helt sånn uten videre... Anonymkode: 3ce62...255
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #39 Skrevet 7. april 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, for hvis du er kristen selv, da blir jo barnet ditt kristent. Helt sånn uten videre... Anonymkode: 3ce62...255 Mine foreldre er kristen men nei FAN om jeg er det. Anonymkode: abfd6...129
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #40 Skrevet 7. april 2017 14 timer siden, Iiiiik skrev: Så vidt jeg vet lever ikke alle muslimske kvinner på samme måte. Og så vidt jeg vet er ikke andre- og tredjegenerasjonsinnvandrere i Norge særlig utpreget religiøse. Satser på at det går bra jeg. Jeg har forresten fått fire barn som hittil er ateister. Hjelper det? Eller vil du tvangskristne oss? Snikkristne? Har ikke tenkt å omvende noen som helst jeg, men hadde vel håpet at folk kunne tenke litt sjæl snart, uten å være så opptatt av trosretning. Er selv flerbarnsmor. Anonymkode: 33efb...7d5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #41 Skrevet 7. april 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: "Nedover dit"? Hvilket land tenker du på da? Pakistan? Egypt? Palestina? Irak? Tyrkia? Indonesia? Du blir ikke skutt noen av de stedene verken med eller uten hodeplagg, altså... Anonymkode: 3ce62...255 På Phillippinene blant annet. Der blir du skutt samme hvilken religion du er medlem av. De henretter hverandre dersom de bare mistenker littegrann at du driver med feks stoff. Er det riktig? De har egne landsbyer. Muslimene holder seg for seg selv, fordi de ønsker ikke lukta av svin. Kommer det en gris inn i området så dreper de grisen. Har dere lest lite bøker? Hva med å lese litt? Ja, Afganistan feks. Les litt. Anonymkode: 33efb...7d5
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #42 Skrevet 7. april 2017 13 timer siden, Syngensang skrev: Og eg kjenner ein kristen familie som har budd i Noreg sidan steinalderen som har misshandla ungane sine slik at dei vart henta av barnevernet. Det seier jo litt om ståande blandt kristne, trass i desse kristne verdiane de snakkar så høgt om! ( Det gjer det selvfølgeleg ikkje, eg prøvar berre å vise at ein ikkje kan dømme ei heil gruppe ut frå ein famile) Er det Harald Hårfagre du kjenner? Anonymkode: 33efb...7d5
Syngensang Skrevet 7. april 2017 #43 Skrevet 7. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det Harald Hårfagre du kjenner? Anonymkode: 33efb...7d5 Ja, han var rett nok veldig ung i steinalderen, men dog.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #44 Skrevet 7. april 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: "Nedover dit"? Hvilket land tenker du på da? Pakistan? Egypt? Palestina? Irak? Tyrkia? Indonesia? Du blir ikke skutt noen av de stedene verken med eller uten hodeplagg, altså... Anonymkode: 3ce62...255 Men du blir fengslet i Abu Dabi dersom du har sex med din kjæreste. Har du ikke lest om hun fra UK som ble voldtatt på et toalett på Abu Dabi og da hun kom til avhør og fortalte at hun var der på ferie med sin kjæreste, så ble hun fengslet for å ikke være gift? Anonymkode: 33efb...7d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå