Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Enn kristne i verden. Har dere tenkt på det? Vet dere hvordan feks muslimske kvinner lever og ønsker dere å fremme dette i Norge? Anonymkode: 33efb...7d5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Åh, hold nå opp. Vet du hvordan katolske kvinner lever, og vil du innføre det i Norge? Du snakker som om religion er genetisk betinget. Man blir ikke født kristen, muslim eller hindu. Man blir det ved egen overbevisning. Anonymkode: 3ce62...255
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Åh, hold nå opp. Vet du hvordan katolske kvinner lever, og vil du innføre det i Norge? Du snakker som om religion er genetisk betinget. Man blir ikke født kristen, muslim eller hindu. Man blir det ved egen overbevisning. Anonymkode: 3ce62...255 Ja, jeg vet hvordan katolske kvinner lever. Hadde besøk av ei idag. Hun hadde jobbet for en familie i Abu Dabi og fortalte om hvordan muslimske kvinner har det. Så ja, jeg kjenner til det. Anonymkode: 33efb...7d5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #4 Skrevet 6. april 2017 Hva er løsningen tenker du? Å bli kristen eller å drepe muslimer? Anonymkode: 8218d...d47
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er løsningen tenker du? Å bli kristen eller å drepe muslimer? Anonymkode: 8218d...d47 Det vi kan starte med er å verne om kristendommen. Håpe at kristne får flere barn enn nå med tiden, og bare be til gud om at verden etterhvert endrer seg og blir en god jord å være på Anonymkode: e993f...cd2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det vi kan starte med er å verne om kristendommen Anonymkode: e993f...cd2 Spraye litt vann på hodet på barna våre? Slenge ABB i blant løvene i dyreparken i Kristiansand? Eller gjøre som Jesus krevde, hogge hodene av alle de som ikke er kristne? Anonymkode: 27b50...870
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er løsningen tenker du? Å bli kristen eller å drepe muslimer? Anonymkode: 8218d...d47 E det slik for deg at du må true med det heilt ytterste for å bli hørt? Du e heilt utafor allfarvei! Anonymkode: 33efb...7d5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #8 Skrevet 6. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spraye litt vann på hodet på barna våre? Slenge ABB i blant løvene i dyreparken i Kristiansand? Eller gjøre som Jesus krevde, hogge hodene av alle de som ikke er kristne? Anonymkode: 27b50...870 Vett ikkje ka du e lagd av og vil heller ikkje vite men at du er wierd, det e ihvertfall sikkert! Anonymkode: 33efb...7d5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #9 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Spraye litt vann på hodet på barna våre? Slenge ABB i blant løvene i dyreparken i Kristiansand? Eller gjøre som Jesus krevde, hogge hodene av alle de som ikke er kristne? Anonymkode: 27b50...870 Nei. Norge er tuftet på kristne verdier. Det er det som gjør at vi er det landet vi er idag. Hadde vi holdt med islam hadde situasjon vært Totalt anderledes.. .... Der er mange som ikke leser bibelen og går i korken hver søndag men som fortsatt lever etter verdiene, etikken og tradisjonene våre. Det er dette vi må gjøre. En ting vi kan gjøre itillegg der er å være innmeldt i den norske kirke, for den dagen majoriteten er innmeldt i en en annen type religion, vil støtten gå til de heller. Muslimene vokser dobbelt så fort som kristne nettopp pga deres formerings verdier, dermed vil de raskt kunne være majoriteten. Så kan man jo tenke seg til hvordan landet vårt vil bli hvis de får makten. Dette ønsker ikke jeg for mine barn og barnebarn. Anonymkode: e993f...cd2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #10 Skrevet 6. april 2017 Å hold smella på deg. Hilsen kristen. Anonymkode: be3d9...1e2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #11 Skrevet 6. april 2017 Men disse mine fiender som ikke vilde at jeg skulde være konge over dem, før dem hit og hugg dem ned for mine øine! Lukas 19:27 Anonymkode: 27b50...870
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #12 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å hold smella på deg. Hilsen kristen. Anonymkode: be3d9...1e2 Nytte ikkje å få meg te å holda kjeft. Og kristen e du ikkje. Anonymkode: 33efb...7d5
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #13 Skrevet 6. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Norge er tuftet på kristne verdier. Det er det som gjør at vi er det landet vi er idag. Hadde vi holdt med islam hadde situasjon vært Totalt anderledes.. .... Der er mange som ikke leser bibelen og går i korken hver søndag men som fortsatt lever etter verdiene, etikken og tradisjonene våre. Det er dette vi må gjøre. En ting vi kan gjøre itillegg der er å være innmeldt i den norske kirke, for den dagen majoriteten er innmeldt i en en annen type religion, vil støtten gå til de heller. Muslimene vokser dobbelt så fort som kristne nettopp pga deres formerings verdier, dermed vil de raskt kunne være majoriteten. Så kan man jo tenke seg til hvordan landet vårt vil bli hvis de får makten. Dette ønsker ikke jeg for mine barn og barnebarn. Anonymkode: e993f...cd2 Heilt enige med deg. De får den støtten statskirken mister. Skremmande. Anonymkode: 33efb...7d5
Urwa Skrevet 6. april 2017 #14 Skrevet 6. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg vet hvordan katolske kvinner lever. Hadde besøk av ei idag. Hun hadde jobbet for en familie i Abu Dabi og fortalte om hvordan muslimske kvinner har det. Så ja, jeg kjenner til det. Anonymkode: 33efb...7d5 Skal nå den ene familien fortelle åssen alle vi muslimske kvinner har det?? Som jeg ser og skjønner så har kvinner generelt like problemer verden rundt. Bare les her inne på debatten. De fleste er sikkert norske her inne men problemer har vi alle. Vi kan ha forskjellige problemer men å si at muslimske kvinner har problemer og ikke andre blir feil synes jeg. Når vi lærer å respektere hverandre og slutter å fordømme blir verden et mye bedre sted å bo i. Kansje vi kan begynne med oss selv,og være slik vi ønsker andre skal være mot oss.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #15 Skrevet 7. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det vi kan starte med er å verne om kristendommen. Håpe at kristne får flere barn enn nå med tiden, og bare be til gud om at verden etterhvert endrer seg og blir en god jord å være på Anonymkode: e993f...cd2 Hvis det er "Gud" som skal ordne dét, så har han da virkelig hatt mer enn nok tid på seg til å besvare de bønnene! Nei, det vi skal verne om er sekularisme, demokrati og mindre makt for religiøse ledere! Anonymkode: 3ce62...255
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #16 Skrevet 7. april 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: E det slik for deg at du må true med det heilt ytterste for å bli hørt? Du e heilt utafor allfarvei! Anonymkode: 33efb...7d5 Jeg? Jeg stilte deg et spørsmål på bakgrunn av klagingen din, men du kan ikke svare? Slutt å klag da! Anonymkode: 8218d...d47
Kira Skrevet 7. april 2017 #17 Skrevet 7. april 2017 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. * Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. * Hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn, legning eller rase Kira, moderator
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #18 Skrevet 7. april 2017 Oioi, her er det bare å børste støvet av den khakifargede militærdressen og de svarte støvlene. Folk som deg, hi... dere egger og prøver å så splid, hat og fremmedfrykt. Jan Mayen er en del av Norge helt uten en eneste muslim, hindu eller hva annet du er redd for. Bon voyage! Anonymkode: 70846...215
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #19 Skrevet 7. april 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Enn kristne i verden. Har dere tenkt på det? Vet dere hvordan feks muslimske kvinner lever og ønsker dere å fremme dette i Norge? Anonymkode: 33efb...7d5 Du og mannen din får legge dere sammen, få maaaange unger som igjen får mange unger osv. Så kanskje dere får balanse i det. Go for it! Anonymkode: 905df...b9b
Iiiiik Skrevet 7. april 2017 #20 Skrevet 7. april 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Enn kristne i verden. Har dere tenkt på det? Vet dere hvordan feks muslimske kvinner lever og ønsker dere å fremme dette i Norge? Anonymkode: 33efb...7d5 Så vidt jeg vet lever ikke alle muslimske kvinner på samme måte. Og så vidt jeg vet er ikke andre- og tredjegenerasjonsinnvandrere i Norge særlig utpreget religiøse. Satser på at det går bra jeg. Jeg har forresten fått fire barn som hittil er ateister. Hjelper det? Eller vil du tvangskristne oss? Snikkristne?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2017 #21 Skrevet 7. april 2017 13 minutter siden, Iiiiik skrev: Så vidt jeg vet lever ikke alle muslimske kvinner på samme måte. Og så vidt jeg vet er ikke andre- og tredjegenerasjonsinnvandrere i Norge særlig utpreget religiøse. Satser på at det går bra jeg. Jeg har forresten fått fire barn som hittil er ateister. Hjelper det? Eller vil du tvangskristne oss? Snikkristne? Hvis hun skal følge bibelen så sier altså Jesusen hennes, som sitert over: 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men disse mine fiender som ikke vilde at jeg skulde være konge over dem, før dem hit og hugg dem ned for mine øine! Lukas 19:27 Anonymkode: 27b50...870 Anonymkode: 27b50...870
Pobie Skrevet 7. april 2017 #22 Skrevet 7. april 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Åh, hold nå opp. Vet du hvordan katolske kvinner lever, og vil du innføre det i Norge? Du snakker som om religion er genetisk betinget. Man blir ikke født kristen, muslim eller hindu. Man blir det ved egen overbevisning. Anonymkode: 3ce62...255 Det stemmer faktisk ikke. Blir man født inn i en muslimsk familie, må man "velge" islam som religion for å fortsette å ha kontakt med familien sin. I beste fall kutter de kontakten dersom man omvender seg, i verste fall blir man drept.
Iiiiik Skrevet 7. april 2017 #23 Skrevet 7. april 2017 2 minutter siden, Pobie skrev: Det stemmer faktisk ikke. Blir man født inn i en muslimsk familie, må man "velge" islam som religion for å fortsette å ha kontakt med familien sin. I beste fall kutter de kontakten dersom man omvender seg, i verste fall blir man drept. Tuller du?! Blir man født inn i en muslimsk familie, kan man i verste fall bli utstøtt eller drept hvis man velger bort religionen sin, men du kan da ikke for alvor tro at det gjelder alle muslimer?
Iiiiik Skrevet 7. april 2017 #24 Skrevet 7. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun skal følge bibelen så sier altså Jesusen hennes, som sitert over: Anonymkode: 27b50...870 Jeg får følge med da! Nå er jeg usikker på hvor Jesus er for tiden, så hvis han ikke kommer tilbake, er jeg kanskje trygg? Kan ikke føres frem til ham hvis ingen vet hvor han er?
Pobie Skrevet 7. april 2017 #25 Skrevet 7. april 2017 7 minutter siden, Iiiiik skrev: Tuller du?! Blir man født inn i en muslimsk familie, kan man i verste fall bli utstøtt eller drept hvis man velger bort religionen sin, men du kan da ikke for alvor tro at det gjelder alle muslimer? Jeg kjenner en muslim fra en veldig progressiv, moderne, sivilisert familie. Ikke ekstremister på noen som helst måte. Og han sier at han kan aldri si til familien at han ikke vil være muslim lenger. Han presses av sin egen kone til å være totalavholds og delta i ramadan hvert år, selv om hun vet at han ikke er personlig troende og ikke vil delta. Gjelder nok ikke alle nei, men når en muslimsk familie som har bodd i et vestlig land i over 20 år fremdeles oppfører seg slik, da sier det jo litt om ståa blant muslimer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå