Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #1 Skrevet 6. april 2017 Ja ønsker veldig gjerne å høre meningen deres. Min mann og jeg ble sammen da lillegutt var 1.5 år. Nå er han 7. Så i bunn og grunn har han vert i livet hans nesten hele sitt liv. De har ett supert forhold og er veldig like i oppførsel og interesser. Gutten har selvsagt en pappa der er han 50% av tiden. Vi har delt omsorg og det fungerer forsåvidt greit. Men hva er ege tilgang protokollen her med tanke på stefar? I følge far er ikke stefar velkommen på noen skole tilsetninger. Selv om gutten veldig gjerne vill ha hann der. Det virker som han er veldig glad i begge to og at begge er viktige farsfigurer i hans sitt liv. Hvordan gjør dere det? Hva er steforelderen med på og hva er greit at de gjør sammen? Ifølge far skall ikke stefar ha noe somhelst med barnet å gjøre. Jeg mener han er veldig smålig og sjalu på han og at det bare blir tullete å si noe sånt. Anonymkode: 679eb...904
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #2 Skrevet 6. april 2017 Steforeldre har ingen rettigheter til det som er for foreldre, nei. Ikke til saksgang, ikke til tilstelninger. Anonymkode: 81f9c...117
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #3 Skrevet 6. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Steforeldre har ingen rettigheter til det som er for foreldre, nei. Ikke til saksgang, ikke til tilstelninger. Anonymkode: 81f9c...117 Dette handler jo ikke om saks gang og slike alvorlige ting. Men ting dom påskelunch, sommeravslutning, juleavslutning osv. Det er jo ikke en rettighet eller en lov. Hvem som helst kan komme på disse tingene. Eller fotballkamp osv. Og når barnet ønsker det selv. Det må da gå an å være en familie selv om man har dine og mine barn? Anonymkode: 679eb...904
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #4 Skrevet 6. april 2017 Han har ikke rett til å være med på tilstilninger på skolen. Han får være med gutten hjemme hos dere og når dere selv har sammenkomster med dine og hans foreldre. Anonymkode: 14206...110
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #5 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dette handler jo ikke om saks gang og slike alvorlige ting. Men ting dom påskelunch, sommeravslutning, juleavslutning osv. Det er jo ikke en rettighet eller en lov. Hvem som helst kan komme på disse tingene. Eller fotballkamp osv. Og når barnet ønsker det selv. Det må da gå an å være en familie selv om man har dine og mine barn? Anonymkode: 679eb...904 Hvem som helst kan ikke komme på slike ting nei. Da hadde det tatt seg ut at pedofile tok seg en tur innom skolen og bhg. Anonymkode: 14206...110
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #6 Skrevet 6. april 2017 Her teller vel barnets ønsker mest. Anonymkode: 48c8b...38e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #7 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Han har ikke rett til å være med på tilstilninger på skolen. Han får være med gutten hjemme hos dere og når dere selv har sammenkomster med dine og hans foreldre. Anonymkode: 14206...110 Så det finnes en lov om å være med på jule avslutning ? Mener dere virkelig det dere sier det blir jo helt tullete! Hva om jeg er alene mor med 100% omsorg og gifter meg er det da plutselig greit?? Anonymkode: 679eb...904
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #8 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her teller vel barnets ønsker mest. Anonymkode: 48c8b...38e Nei. Det er foreldrene som bestemmer over barnet. Anonymkode: 14206...110
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #9 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da hadde det tatt seg ut at pedofile tok seg en tur innom skolen og bhg. Anonymkode: 14206...110 Dette var et tåpelig svar. Anonymkode: 48c8b...38e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #10 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvem som helst kan ikke komme på slike ting nei. Da hadde det tatt seg ut at pedofile tok seg en tur innom skolen og bhg. Anonymkode: 14206...110 Nei men hva med besteforeldre, onkler og tanter da? Det er liksom greit? Forresten så kan du aldri vite hvem som er pedofil så det er bare tullete å skrive. Anonymkode: 679eb...904
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #11 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så det finnes en lov om å være med på jule avslutning ? Mener dere virkelig det dere sier det blir jo helt tullete! Hva om jeg er alene mor med 100% omsorg og gifter meg er det da plutselig greit?? Anonymkode: 679eb...904 Ja skolen har regler på det. Om far er død og du gifter deg på nytt er det selvfølgelig noe annet. Du kan ikke sammenligne poteter og epler. Anonymkode: 14206...110
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #12 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Dette var et tåpelig svar. Anonymkode: 48c8b...38e Ja vet, men hi her er ganske så tåpelig. Anonymkode: 14206...110
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #13 Skrevet 6. april 2017 Min stefar engasjerte seg i mine fritidsinteresser, kom på kamper og satt i styret for laget. Han stilte opp når det var arrangementer på skolen, og var tilstede på alle måter. Jeg opplevde aldri at han prøvde å være far i stedet for far. I dag er far og stefar likeverdige besteforeldre for mine barn, og det er en berikelse for alle parter. Jeg syns eksen din er smålig. Anonymkode: fc6ce...6d9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #14 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei men hva med besteforeldre, onkler og tanter da? Det er liksom greit? Forresten så kan du aldri vite hvem som er pedofil så det er bare tullete å skrive. Anonymkode: 679eb...904 Er det vanlig på skolen til ungene dine at ungene får ha med seg så mange voksne pr. unge? Her er det kun foreldre og søsken som får bli med. Da er vi allerede oppe i 350-450 personer. Anonymkode: 14206...110
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #15 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei. Det er foreldrene som bestemmer over barnet. Anonymkode: 14206...110 Hvis barnet ønsker at stefar er med på juleavslutning eller fotballkamp så er det ikke noe galt i det. Her tenker far på seg selv og ikke barnet. Jobber på skole og er vant til at både ste- og biologisk foreldre møter opp på arrangementer. Noen ganger er det onkler/tanter og besteforeldre som dukker opp også når det er plass til det eller foreldre ikke har mulighet. Anonymkode: 48c8b...38e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #16 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis barnet ønsker at stefar er med på juleavslutning eller fotballkamp så er det ikke noe galt i det. Her tenker far på seg selv og ikke barnet. Jobber på skole og er vant til at både ste- og biologisk foreldre møter opp på arrangementer. Noen ganger er det onkler/tanter og besteforeldre som dukker opp også når det er plass til det eller foreldre ikke har mulighet. Anonymkode: 48c8b...38e Det er fortsatt foreldrene som bestemmer dette og en kan ikke overkjøre den andre. Heller ikke skolen har autoritet til det. Anonymkode: 14206...110
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #17 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Min stefar engasjerte seg i mine fritidsinteresser, kom på kamper og satt i styret for laget. Han stilte opp når det var arrangementer på skolen, og var tilstede på alle måter. Jeg opplevde aldri at han prøvde å være far i stedet for far. I dag er far og stefar likeverdige besteforeldre for mine barn, og det er en berikelse for alle parter. Jeg syns eksen din er smålig. Anonymkode: fc6ce...6d9 Det er nettop det jeg mener. Forstår ikke hvorfor jeg blir fremstilt som tåpelig? Min sønn elsker begge like mye og fritids interessene hans samsvarer med stefar sine og ikke med far. Han elsker faren sin og de har det flott sammen noe jeg aldri hadde villet "ta" fra dem. Stefar har aldri trengt seg på de foreldreakrivitetene som er plikt for foreldrene slik som møter med lærer, helsesøster osv. Der har både jeg og far vert tilstede uten problemer. Men jeg ser at begge spesielt gutten synes det er sårt at han aldri er med på de gøyale tingene. Han spørr alltid kommer xxx? Og når jeg sier nei så blir han kjempe lei seg. Hva med 17. Mai skall ikke vi få lov til å feire sammen fordi han er stefar??? Forresten går far og stefar relativt godt sammen selv om far innerst inne er utrolig sjalu på han. Anonymkode: 679eb...904
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #18 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt foreldrene som bestemmer dette og en kan ikke overkjøre den andre. Heller ikke skolen har autoritet til det. Anonymkode: 14206...110 Men det er jo en god ide å ta en diskusjon på dette nå, når gutten fortsatt er liten? Blir ikke så gøy når det kommer til konfirmasjon og bryllup, når gutten skal ha navnefest og bursdager for egne barn, og alltid må megle mellom far og stefar. Voksne folk må kunne sette sine egne interesser til side i sånne situasjoner, og tenke på barnets beste. Anonymkode: fc6ce...6d9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #19 Skrevet 6. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt foreldrene som bestemmer dette og en kan ikke overkjøre den andre. Heller ikke skolen har autoritet til det. Anonymkode: 14206...110 En god far og en god mor lytter til sitt barn. Et ønske om at stefar skal få se en kamp eller forestilling er helt innenfor etter min mening og ut i fra min erfaring de fleste andre. Og far kan ikke nekte stefar å komme til et åpent sted, kun til sin private bolig. Ville ha prøvd med familievernkontoret for å få hjelp slik at far kanskje klarer å se det fra sin sønns side. Anonymkode: 48c8b...38e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #20 Skrevet 6. april 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette handler jo ikke om saks gang og slike alvorlige ting. Men ting dom påskelunch, sommeravslutning, juleavslutning osv. Det er jo ikke en rettighet eller en lov. Hvem som helst kan komme på disse tingene. Eller fotballkamp osv. Og når barnet ønsker det selv. Det må da gå an å være en familie selv om man har dine og mine barn? Anonymkode: 679eb...904 Rett til og rett til, fru Blom. Ingen har vel noen spesiell rett til noe, unntagen barnets kjødelige foreldre. Det du kan gjøre er å prøve å påvirke far og fortelle hvor mye det betyr for barnet - det er jo der hunden ligger begravet. Og sånn utover det så må du bare håpe på at han klarer å "get over it" etter 5,5 år. Det er jo latterlig å gå og furtemule i årevis etter et brudd sånn som han gjør. Anonymkode: 12c64...b65
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #21 Skrevet 6. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rett til og rett til, fru Blom. Ingen har vel noen spesiell rett til noe, unntagen barnets kjødelige foreldre. Det du kan gjøre er å prøve å påvirke far og fortelle hvor mye det betyr for barnet - det er jo der hunden ligger begravet. Og sånn utover det så må du bare håpe på at han klarer å "get over it" etter 5,5 år. Det er jo latterlig å gå og furtemule i årevis etter et brudd sånn som han gjør. Anonymkode: 12c64...b65 Min største bekymring er jo at vi venter barn nå og da er vi en familie. Om ikke (ste) far for være med noe sted så for jo ikke babyen vert sammen med begge foreldrene sine og det synes jeg er en utrolig trist tanke! Anonymkode: 679eb...904
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #22 Skrevet 6. april 2017 Stefar har ikke krav på noe som helst, dessverre. Men far har heller ingen rett til å stoppe han. Det beste hadde vært hvis det var mulig å forklare far hvem det egentlig går utover at han surt nei. Alternativetene er ellers at han likevel er med å se hva far gjør da, men hvis resultatet er et dårligere samarbeid generelt, er det kanskje ikke verdt det. Eller de kan fortsette som nå med at han blir hjemme og barnet blir skuffet. Fat er uansett den teite her, ikke HI. Først den dagen barbert kan ha med maks to voksne og HI insisterer på at det skal være hun og stefar, er hun teit. Anonymkode: 77f6b...d5d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #23 Skrevet 6. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min største bekymring er jo at vi venter barn nå og da er vi en familie. Om ikke (ste) far for være med noe sted så for jo ikke babyen vert sammen med begge foreldrene sine og det synes jeg er en utrolig trist tanke! Anonymkode: 679eb...904 Om babyen ikke går på storebrors fotballkamper så kan jeg ikke helt se det store problemet i at dere deler dere en gang i uka, altså. Det gjør faktisk også familier med bare helsøsken! Babyen lider ingen nød av at du går på noe et par timer her og der uten ham/henne. Men at far saboterer er faktisk verre. Anonymkode: 12c64...b65
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #24 Skrevet 6. april 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om babyen ikke går på storebrors fotballkamper så kan jeg ikke helt se det store problemet i at dere deler dere en gang i uka, altså. Det gjør faktisk også familier med bare helsøsken! Babyen lider ingen nød av at du går på noe et par timer her og der uten ham/henne. Men at far saboterer er faktisk verre. Anonymkode: 12c64...b65 Øhh ?? Nå forblir ikke babyen en baby for resten av livet da! For det første for det andre så er det jo stefar som er interessert i det og engasjert mens jeg kun ene og alene går for å støtte sønnen min. Mem det er ikke snakk om kun det det er jo viktigere ting slik som 17 mai feks. Det feires hos oss på skolen. Vi bor på ett lite tettsted og der er alle velkommene slik som besteforeldre og resten av familien. Men altså i følge dere ikke ste foreldre Anonymkode: 679eb...904
Anonym bruker Skrevet 6. april 2017 #25 Skrevet 6. april 2017 Far kan nekte at stefar er på foreldresamtaler og foreldremøter. Far kan ikke nekte stefar å være med på avslutninger, tilstelninger og lignende. Skolene setter ofte en begrensning på antall deltakere og da vil nødvendigvis far bli prioritert foran stefar. Anonymkode: 9fee7...111
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå