GÃ¥ til innhold

Aap og innkalling😫🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Selma_ skrev:

Herregud så mange frekke og uvitende svar. Fysj!

Herregud for et konstruktivt innlegg i debatten. Du forklarer deg godt, og kommer med relevante innspill. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, Iiiiik skrev:

Herregud for et konstruktivt innlegg i debatten. Du forklarer deg godt, og kommer med relevante innspill. 

Iiiiiik

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er på mitt femte år. I løpet av disse årene har jeg byttet kommune,og i en å samme kommune er dette tredje saksbehandleren jeg skal ha. Vet at noen kan bli syke, ferie etc.. men dette blir for mye. 

Jeg synes at det er såååå slitsomt, hver gang må jeg starte på nytt og jeg gruer meg skikkelig denne gangen også. :(

hi

Anonymkode: 82a2d...2f9

Jeg regner med din gamle saksbehandler har sluttet eller noe annet også har en ny fått deg på lista si. Når han/hun da får saken og samtidig blir opplyst om at du er forbi maxtiden på 4 år og har fått utvidet med et år ekstra er nok ledelsen på han for å få deg ferdig avklart før dette året er over.

Han kan ikke få deg ferdig avklart uten å ha møter med deg.

Nå skal vel maxtiden på aap strammes enda mer inn, og du er allerede på overtid. Da må du regne med noen møter med nav for å få avklart veien videre.

Jeg ble ufør mitt femte år på aap. De første fire årene var det ikke mye møter, ca en gang i året. Jeg fulgte planen, ble utredet, fikk behandling, prøvde meg i jobb osv. Siden jeg ikke var avklart etter 4 år fikk jeg utvidet med et år, men det året skjedde det mye. Nå måtte vi finne ut hva veien videre ble. Derfor ble det flere samtaler med nav, det ble sykehusbesøk, møter med spesialister osv og konklusjonen ble at jeg ikke kom til å bli noe friskere enn jeg er nå så det ble anbefalt å søke ufør. 

Jeg hadde vært på aap i 4 år i februar i fjor, da ble det utvidet til et år til. I oktober var søknaden om ufør godkjent. Så fra februar til oktober i fjor skjedde det mye.

Jeg regner med nav vil ha deg også inn i den prosessen nå, man skal egentlig være ferdig avklart innen 4 år vet du, så når du har fått utvidet til 5 så må det skje noe.

Husk at du kan ha med deg legen på møtet, du kan ta kontakt med nav og si at du ønsker saksbehandleren din skal lese legeattestene dine før du kommer fordi du blir så sliten av å gjenta hele sykehistorien din hele tiden, og du kan si du vil ha med legen din så han/hun kan snakke om helsen din for deg. Da må saksbehandleren din ta kontakt med legen også settes det gjerne opp et nytt møtetidspunkt som passer i kalenderen til legen din.

Anonymkode: bb8ed...bb3

Skrevet

Jeg blir forbanna og lei meg når jeg leser de fleste svar her inne.

Hvor uvitende folk er.

Om en har vært i ulykke og brukket ryggen. Skal de bare komme seg ut i jobb? Tror ikke dere ville svart det samme da.

Vi er heldige som har de stønadene vi har i Norge. Men nav er ikke bare positivt. Veldig mange blir sykere av å gå på nav, men har jo heller ikke et valg. Når nav i mange situasjoner velger å ikke høre på leger og andre instanser som faktisk har kompetanse til og vurdere sykdomsbildet til en person. Og presser de ut i både økonomisk ustabilitet og andre store påkjenninger/belastninger hva forventer folk Skal skje? At alle blir friske.

Det er en stor påkjenning å måtte forsvare og forklare seg om seg selv gjentatte ganger. Hvertfall mot noen som har så stor makt som nav. 

GJØR DU IKKE SOM VI SIER MISTER DU PENGENE DINE. 

Det som ofte er er at de som er syke ikke tørr og si nei når det kommer til kurs og tiltak nav kommer med. De fullfører og presser seg for ikke å miste pengene. Og da ser det friskere ut enn de er. 

Evt det lille de klarer skal nav presse på og øke på. Som igjen gjør mange syke.

Trist at folk ikke har empati men kun ser naver når stønader oh nav blir nevnt. Ja det er noen som trenger et spark bak. Og som også ødlegger for de som er syke. Men det er leger og nav sin oppgave og sile de ut. Ikke oss vanlige folk som kan bedømme.

Tenk deg tanke på at du har den verste influensaen du har hatt. Du må bare skjerpe deg, selv om smertestillende ikke funker. Du MÅ på jobb, ellers mister du jobben din.

Tenk dere om før dere kommenterer så  nedlatende.

Hilsen en pårørende 

Anonymkode: 37d34...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...