Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #1 Skrevet 4. april 2017 Ja gjør Du? Jeg må bare si at jeg virker avskyr slike "kjedebrev"-aktige påfunn. Deltar ALDRI. Ble utfordret nå og kjente at jeg ble forbanna!!! Er ikke slikt en privatsak? Jeg støtter hjelpeorganisasjoner hver eneste mnd med faste beløp, og synes faktisk det er ubehagelig å bli "uthengt" på denne måten uten å ha bli bedt om det. Dette handler ikke om gjerrighet, og gir gladelig til gode saker, jeg kjøper blader fra narkomane, jeg gir småpenger til tiggere og jeg gir bort klær og utstyr til innsamlinger. Men nå er jeg liksom "kjip" fordi jeg ikke godtar en utfordring?? Anonymkode: 80f49...938
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #2 Skrevet 4. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja gjør Du? Jeg må bare si at jeg virker avskyr slike "kjedebrev"-aktige påfunn. Deltar ALDRI. Ble utfordret nå og kjente at jeg ble forbanna!!! Er ikke slikt en privatsak? Jeg støtter hjelpeorganisasjoner hver eneste mnd med faste beløp, og synes faktisk det er ubehagelig å bli "uthengt" på denne måten uten å ha bli bedt om det. Dette handler ikke om gjerrighet, og gir gladelig til gode saker, jeg kjøper blader fra narkomane, jeg gir småpenger til tiggere og jeg gir bort klær og utstyr til innsamlinger. Men nå er jeg liksom "kjip" fordi jeg ikke godtar en utfordring?? Anonymkode: 80f49...938 Enig med deg, jeg velger HELT selv hvilke veldedige organisasjoner jeg gir til. Bare ignorer det. Det florerer så mye av det at ingen merker om du følger opp eller ikke. Generelt responderer jeg heller aldri på kjedebrev. Og mht donasjonene så gir jeg aldri til organisasjoner som kun går på "særinteresser". Fælt å si det, men jeg føler det er mer riktig å gi til Redd Barna, Leger uten Grenser og Røde Kors. Anonymkode: 50d93...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #3 Skrevet 4. april 2017 Nei.. Jeg trykker ikke liker eller kommenterer andres poster heller. Ble irritert når jeg ble utfordret, og har bare ignorert det. Det gjør jeg med alle sånne greier, være seg hjerter i status, deling av innlegg osv Men jeg er generelt kjip. Anonymkode: e6b3d...ca7
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #4 Skrevet 4. april 2017 PS: Høyre så sitt snitt til å fjerne støtten i Stortinget samtidig som de "tok utfordringen" på FB-sida. Siden kreftforskning er et offentlig anliggende mener jeg dette er en alvorlig tilsnikelse. Hvis de får fortsette, ender det med at vi om noen år går som bøssebærere for å spare opp til gymtimer på skolen, eller andre offentlig pålagte oppgaver som blir satt ut på anbud! Anonymkode: 50d93...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #5 Skrevet 4. april 2017 http://www.dagbladet.no/nyheter/hoyre-pa-facebook-samlet-inn-penger-til-kreftarbeid-pa-stortinget-vil-ta-30-millioner-i-aret-fra-kreftforeningen/67433702 Og: http://www.tv2.no/a/9030413/ Anonymkode: 50d93...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #6 Skrevet 4. april 2017 Hadde ikke gjort det nei, men alle på vennelista mi vet bedre enn å utfordre meg. Jeg er en meget privat person og skriver aldri noe på facebook. Er der bare pga grupper for barnehagen, idrettsforeningen osv. Dessuten gir jeg også til de jeg vil når jeg vil og kan, i stillhet. Men fint at barnekreftforeningen får inn litt ekstra da. Anonymkode: baac2...dea
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #7 Skrevet 4. april 2017 Jeg gir til unicef jeg Anonymkode: bd2c9...c51
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #8 Skrevet 4. april 2017 Nei jeg tar ikke noen utgordring ved å dtøtte saker på den måten. Jeg gir det beløpet jeg bestemte meg for uavkortet til Leger uten grenser hver mnd. Anonymkode: 4ecb7...05f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #9 Skrevet 4. april 2017 Har hatt et barn med kreft så jeg er evig takknemlig for det kjedebrevet. Og forstår ikke en prinsippsak her , 300kr ville sikkert bli maksbeløpet deres... det er mye verre med å dele slike statuser om barnekreft og kreft der det står så og så mange av vennene mine velger å ignorere denne post ol. Det er kun deling for hva? Kjedebrevet nå sist hjelper ivertfall barn som har det helt jævlig. 4 av 5 barn overlever , ville vært fantastisk om alle kunne, ivertfall enda fler. Jeg har sett for mye og møtt foreldre som mistet, vår kamp med mitt barn er ikke over for hun er ikke friskmeldt enda så dette kjedebrevet var en ren glede for en psykisk sliten mamma . Anonymkode: b7ebd...13d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #10 Skrevet 4. april 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har hatt et barn med kreft så jeg er evig takknemlig for det kjedebrevet. Og forstår ikke en prinsippsak her , 300kr ville sikkert bli maksbeløpet deres... det er mye verre med å dele slike statuser om barnekreft og kreft der det står så og så mange av vennene mine velger å ignorere denne post ol. Det er kun deling for hva? Kjedebrevet nå sist hjelper ivertfall barn som har det helt jævlig. 4 av 5 barn overlever , ville vært fantastisk om alle kunne, ivertfall enda fler. Jeg har sett for mye og møtt foreldre som mistet, vår kamp med mitt barn er ikke over for hun er ikke friskmeldt enda så dette kjedebrevet var en ren glede for en psykisk sliten mamma . Anonymkode: b7ebd...13d Enig med deg! Hilsen mamma til ei jente som nett er ferdig behandlet for leukemi. . Og med voldsome inntrykk enn får av å Være inne på ein kreft avdeling for barn. .Etter å ha sett kva barn og foreldre går igjenom så blir livet aldri det samme igjen! Men barnekreft foreningen gjere ein super jobb! Anonymkode: bc4b4...44c
Evablaum Skrevet 4. april 2017 #11 Skrevet 4. april 2017 Får deres barn kreft, så regner jeg med at dere er takknemlige for at vi andre støtter barnekreftforeningen ja. Ja til enda mer penger til forskning! 300kr for DEG er ikke mye, men når vi alle gir, så blir det millioner til forskning! Hurra!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #12 Skrevet 4. april 2017 Synes saken er fin, men det finnes så mange gode saker, og det er en privatsak hvilke man støtter. Mannen min løste det på en god måte. Han aksepterte utfordringen, vipset 500 kr til barnekreftforeningen, og lot det være opp til de av vennene hans som ville om de ønsket å ta utfordringen. Selv har jeg ikke blitt utfordret, men hadde jeg blitt det ville jeg også løst det slik. Anonymkode: e5bc0...c87
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #13 Skrevet 4. april 2017 Jeg b le også litt sur da jeg ble utfordret. For da venninnen min ble utfordret og la ut den vanlige meldingen på facebook, lot jeg beviss være å like eller kommentere nettopp fordi jeg ikke ville bli utfordret. Likevelo sendte hun utfordringen videre til meg. De jeg gjorde var å faktisk gi penger til den foreningen, ta et screenshot av det og sende tilbake til henne på privat melding. Utfordret ikke andre videre og la det ikke ut offentlig. Det er jo veldig mye annet man gjerne vil støtte. For min del gikk ikke dette utover noe annet, så da var det jo greit. Jeg er jo imot barnekreft, for å si det sånn, men jeg er også imot at små barn i Syria skal sulte, miste foreldre, søsken og hjem og bli knust av huset sitt eller sprenges av bomber. Anonymkode: f8f89...6ce
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #14 Skrevet 4. april 2017 Det går ann å støtte fler ting. Jeg som har hatt barn med kreft gir jo likevel penger til leger uten grenser... ene utelater ikke det andre. Og jeg klarer ikke la vær å synes at det mitt barn har vært gjennom er mindre ille enn hva andre opplever. Det er alltid noen som har det verre ol... jeg lurer igrunn også på jeg om de samme som finner det provoserende faktisk gir til andre org eller ikke, hvor dypt prinsippsaken stikker. Igjen folk vet ikke hvilket helvete dette er uten å ha gått gjennom det og det et da selvfølgelig umulig å sette seg inn i. Klem til deg mamman med datter som har gjennomgått leukemibehandling. Anonymkode: b7ebd...13d
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #15 Skrevet 4. april 2017 Jeg ser ikke problemet. Ingen legger merke til om du tar utfordringen uansett. Du kan bare ignorere det og fjerne tagen evt posten. Jeg har tatt utfordringen fordi jeg tenker at de 200-300 kr det blir kan jeg heller bruke på noe fornuftig enn tull. Anonymkode: 5b482...601
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #16 Skrevet 4. april 2017 7 timer siden, Evablaum skrev: Får deres barn kreft, så regner jeg med at dere er takknemlige for at vi andre støtter barnekreftforeningen ja. Ja til enda mer penger til forskning! 300kr for DEG er ikke mye, men når vi alle gir, så blir det millioner til forskning! Hurra! Sikkert, men da gjør du en mye viktigere innsats ved å stemme på rett parti til høsten. Donasjoner er bare blåbær sammenlignet med hva den faste statsstøtten ville ha gitt. Anonymkode: 50d93...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #17 Skrevet 4. april 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Det går ann å støtte fler ting. Jeg som har hatt barn med kreft gir jo likevel penger til leger uten grenser... ene utelater ikke det andre. Og jeg klarer ikke la vær å synes at det mitt barn har vært gjennom er mindre ille enn hva andre opplever. Det er alltid noen som har det verre ol... jeg lurer igrunn også på jeg om de samme som finner det provoserende faktisk gir til andre org eller ikke, hvor dypt prinsippsaken stikker. Igjen folk vet ikke hvilket helvete dette er uten å ha gått gjennom det og det et da selvfølgelig umulig å sette seg inn i. Klem til deg mamman med datter som har gjennomgått leukemibehandling. Anonymkode: b7ebd...13d Du lurer på om vi som ikke vil gi AKKURAT til den foreningen som hjelper AKKURAT ditt barn faktisk gir til noen andre? For du tror ikke på at vi greier å ha sympati for noen hvis vi ikke sympatiserer med noe som er så alvorlig som AKKURAT det dere gjennomgår? Jeg kan bare snakke for meg selv; jeg har fast donasjon til Redd Barna, fordi de barna ikke har noe sykehus å gå til. Verken med sin kreft eller med andre sykdommer. Trekket er på 200/måneden (6000 i året, dvs mye mer enn det mange nå forplikter seg til via FB-aksjonen.) Så har jeg sporadiske donasjoner til Røde Kors, og etter min manns død gikk det 13.000 til Leger uten grenser. Så jo, selv om mitt hjerte ikke blør for akkurat ditt barn, så har jeg et utsyn omkring hva som er min forpliktelse som menneske: Å hjelpe dem som har aller minst. Anonymkode: 50d93...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #18 Skrevet 4. april 2017 Forstår selvfølgelig dere som er midt oppi/har vært i krefthelvete, enten selv eller med noen av deres kjære. Og jeg føler med alle som opplever det å ha et alvorlig sykt barn, det er da alles mareritt. Kreft er en sykdom som igjennom mange år har fått masse oppmerksomhet i media og har sterke brukerorganisasjoner i ryggen. Det er bra!! Samtidig så sitter det sannsynligvis tusenvis av andre der ute som har barn med ulike sykdommer og diagnoser. Det ene utelukker ikke det nei. Men jeg føler denne "påtvungne" giveroppfordringen som beklemt. Ja, man kan selvfølgelig donere uten å sende kjedebrevet videre, men kanskje det ikke passer for alle å bruke penger på dette tidspunktet? Jeg kjenner mange som ikke har 500 kr å donere i hytt og gevær. Så må man liksom ta screenshot av det for å bevise det? Anonymkode: 80f49...938
Yellow Brick Road Skrevet 4. april 2017 #19 Skrevet 4. april 2017 Nei, jeg har ikke kommentert, ikke kopiert, ikke blitt utfordret og ville aldri ha tatt i mot utfordringen heller. Hva jeg gir og til hvem trenger jeg ikke Facebook til å finne ut av og heller ikke til å fortelle andre hva jeg har gjort. Kjedebrev av denne typen er en uting, uansett hvor godt formålet er.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #20 Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: http://www.dagbladet.no/nyheter/hoyre-pa-facebook-samlet-inn-penger-til-kreftarbeid-pa-stortinget-vil-ta-30-millioner-i-aret-fra-kreftforeningen/67433702 Og: http://www.tv2.no/a/9030413/ Anonymkode: 50d93...e02 Ehh.. den saken er tatt helt ut av kontekst! Kreftforeningen mottar støtte i form av en fast andel av overskuddet til norsk tipping. Dette har Kreftforeningen og 9 andre organisasjoner gjort i en årrekke som en overgangsordning etter de mistet inntekter fra spilleautomater. ingen vil ta de Kreftforeningen all støtten, men man mener det er på tide at Kreftforeningens og de 9 andre deler dette overskuddet fra norsk tipping med andre organisasjoner (som diabetesforbundet, epilepsiforbundet og andre). Anonymkode: fb9bc...2cc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #21 Skrevet 4. april 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ehh.. den saken er tatt helt ut av kontekst! Kreftforeningen mottar støtte i form av en fast andel av overskuddet til norsk tipping. Dette har Kreftforeningen og 9 andre organisasjoner gjort i en årrekke som en overgangsordning etter de mistet inntekter fra spilleautomater. ingen vil ta de Kreftforeningen all støtten, men man mener det er på tide at Kreftforeningens og de 9 andre deler dette overskuddet fra norsk tipping med andre organisasjoner (som diabetesforbundet, epilepsiforbundet og andre). Anonymkode: fb9bc...2cc Og du leste den nederste også...? Anonymkode: 50d93...e02
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #22 Skrevet 4. april 2017 Jeg har ikke blitt utfordret.. Og nå begynner folk å bli lei, tror jeg.. Det er helt greit å skrive at man allerede bidrar til div organisasjoner og derfor ikke utfordrer videre.. Ser at noen velger flyktninghjelpen, Stine Sofies stiftelse ol isteden.. Synes alt som innebærer å støtte en god sak er rørende og flott! Vi er mange som har så mye, det er en nydelig handling å gi! Om det er 100 eller 250 000.. Jeg støtter allerede div organisasjoner, sannsynligvis samlet mer enn jeg sparer til mine egne barn pr år. Men det har jeg absolutt råd til og jeg gir med stor glede. Anonymkode: 1155e...af6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #23 Skrevet 4. april 2017 Synes det er helt fint det kjedebrevet sålenge folk holder seg til det som står; at man utfordrer videre noen av de som kommenterer. Kommenterer man da har man ingenting med å bli sur for å bli "utvalgt". Har selv latt være å kommentere nettopp fordi jeg ikke har råd til å følge opp med noe bidrag selv. Anonymkode: d080f...fc4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #24 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og du leste den nederste også...? Anonymkode: 50d93...e02 Ja, og saken stiller seg jo ikke noe annerledes.. at høyre velger å støtte kampanjen som samler inn penger til barnekreftforeningen har jo ingenting med fordelingen av norsk tippings overskudd til frivillige organisasjoner å gjøre.. Anonymkode: fb9bc...2cc
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #25 Skrevet 4. april 2017 Enig med deg over her..Det pleier å stå at nokon av dei som komentere kan bli videre nominert. .så har enn Ikkje mulighet så vare la Vær å kommenter..eg er mamma til ei jente som er ferdigbehandlet for leukemi. .når eg blir nominert no så bare svarer eg takk men at eg allerede støtter barnekreft foreningen 😊 Anonymkode: bc4b4...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå