Gå til innhold

Hvordan unngå rifter under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg revna og ble klippet. Syinga etterpå var værst. Og tissing første par ukene. Så gikk det seg til. Fødsel gikk veldig fort men følte jordmor prøvde passe på så godt hun kunne. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte mitt første barn for to uker siden, jeg er fylt 30 år og han ble tatt med vakuum/sugekopp. Hadde hverken lang åpningsfase eller utdrivningsfase. Fikk rifter grad 2, som jeg har skjønt er ganske vanlig. Ble noen "pyntesting", men merket ikke noe til riftene underveis og når legen sydde etterpå ble jeg bedøvet. Dessuten lå jeg der med mitt nyfødte barn på brystet og kunne ikke brydd meg mindre. Tror ikke du trenger frykte noe, og gjør som alle skriver over - lytt til jordmødrene! De kan jobben sin og hjelper så godt de kan. :-) Hadde en veldig god fødselsopplevelse tross mye frykt i forkant! 

Anonymkode: 9102b...5a3

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fødte mitt første barn for to uker siden, jeg er fylt 30 år og han ble tatt med vakuum/sugekopp. Hadde hverken lang åpningsfase eller utdrivningsfase. Fikk rifter grad 2, som jeg har skjønt er ganske vanlig. Ble noen "pyntesting", men merket ikke noe til riftene underveis og når legen sydde etterpå ble jeg bedøvet. Dessuten lå jeg der med mitt nyfødte barn på brystet og kunne ikke brydd meg mindre. Tror ikke du trenger frykte noe, og gjør som alle skriver over - lytt til jordmødrene! De kan jobben sin og hjelper så godt de kan. :-) Hadde en veldig god fødselsopplevelse tross mye frykt i forkant! 

Anonymkode: 9102b...5a3

Gratulerer så mye med baby.

Så godt å høre 😘😘

Anonymkode: 3c138...b92

Skrevet
På 2.4.2017 den 21.35, Mamma til 2 søte skrev:

Eh nei? Det var et spørsmål... Ingen antakelse i det hele tatt! Og nei, har da virkelig ikke noen vitenskapelig belegg for det!

Så du bare slenger ut av deg noe, helt fritt? Sær debattmetode. 

Og nei, det skyldes selvsagt ikke mindre elastisk hud. Det er musklene som revner. Huden kan også revne, men det er ikke det som er problemet, for å si det sånn. 

Anonymkode: 4723b...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...