Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #26 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du skrev at alternativet var ferie på hytta, så da tror jeg alle trodde at det var i sommer dere planla å dra. Men at bursdagen var nå. Lurt å skrive det i hovedinnlegget Anonymkode: fac12...58e Det spiller ingen rolle hva folk synser om!? Jeg skrev at opplevelsen er bursdagsgaven. Jeg skrev ingenting om at det skulle være sånn at ungen får beskjed som bursdagsgave, når jeg skriver at opplevelsen er gaven er det egentlig selvsagt at man får opplevelsen (og får oppleve den...) på bursdagen sin. Anonymkode: a11e6...a5c
Helene Harepus Skrevet 1. april 2017 #27 Skrevet 1. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, det gjør nok ikke det. Men hva er forskjellen på å gi en bok om dyreparken til 150 kr - for så å dra til dyreparken, og det å dra til dyreparken - for så å kjøpe en bursdagsgave til 150 kr der? Anonymkode: a11e6...a5c At hun får en pakke fra mamma og pappa på dagen sin? Det er dessuten ikke sikkert det blir helt det samme med en gave alle andre i familien får ta del i. Hvor gammel er lillesøster/bror? Skal h*n få bursdagsgave i tillegg til deltagelse i storesøsters gave? Det kan fort oppfattes som urettferdig av 4-åringen.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #28 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, Helene Harepus skrev: At hun får en pakke fra mamma og pappa på dagen sin? Det er dessuten ikke sikkert det blir helt det samme med en gave alle andre i familien får ta del i. Hvor gammel er lillesøster/bror? Skal h*n få bursdagsgave i tillegg til deltagelse i storesøsters gave? Det kan fort oppfattes som urettferdig av 4-åringen. Det er jo snakk om å dra i dyreparken PÅ DAGEN. Det er jo selvsagt en bursdagsgave på bursdagen. La oss si at barnet har bursdag 29.6.17. 29.6.17 drar vi i dyreparken, og gir en gave i parken. I tillegg til god mat og kake/godteri og feiring. Alt skjer 29.6.17. Jeg vet ikke hva 4-åringen tenker om 1-åringen. Tviler på at hun blir misunnelig på at 1-åringen får bursdagsgave og selskap når hun selv får bursdag i dyreparken, gave og selskap. Hva mener du? Anonymkode: a11e6...a5c
Helene Harepus Skrevet 1. april 2017 #29 Skrevet 1. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skrev at alternativet var ferie på hytta, så da tror jeg alle trodde at det var i sommer dere planla å dra. Men at bursdagen var nå. Lurt å skrive det i hovedinnlegget Anonymkode: fac12...58e Signerer denne. Hadde gitt langt mer mening å si at man ønsket å feire bursdagen der og ikke omtale det som en tur hvor alternativet er "ferie på hytta"..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #30 Skrevet 1. april 2017 6 minutter siden, Helene Harepus skrev: Signerer denne. Hadde gitt langt mer mening å si at man ønsket å feire bursdagen der og ikke omtale det som en tur hvor alternativet er "ferie på hytta".. Jeg skrev det. Jeg skrev at en opplevelse er bursdagsgaven. Ingen i hele verden gir vel et barn en gave, som ikke er en gave. Ingen sier til et barn: "Du får gaven om tre måneder". hvis barnet hadde bursdag nå, i april, hadde vi dratt i dyreparken i april. På bursdagen. Alle skjønner jo at en bursdagsgave, får man på bursdagen sin.... DOH.. Lite søvn i natt? Anonymkode: a11e6...a5c
Iiiiik Skrevet 1. april 2017 #31 Skrevet 1. april 2017 Mine unger har fått opplevelser i bursdagspresang flere ganger. Da de var så små som 4 år fikk de en symbolsk ting sammen med kortet som beskrev opplevelsen. Et puslespill, en kaptein Sabeltann-hatt eller tilsvarende kunne vært gaven i deres tilfelle. Jeg synes opplevelser er en helt super gave. Begge guttene her i huset har fått tur til Manchester og billetter til fotballkamp i gave, mange måneder før selve turen. Da har de selvfølgelig vært eldre enn fire år, men det er ingen gaver som har blitt satt mer pris på enn akkurat denne turen.
Helene Harepus Skrevet 1. april 2017 #32 Skrevet 1. april 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skrev det. Jeg skrev at en opplevelse er bursdagsgaven. Ingen i hele verden gir vel et barn en gave, som ikke er en gave. Ingen sier til et barn: "Du får gaven om tre måneder". hvis barnet hadde bursdag nå, i april, hadde vi dratt i dyreparken i april. På bursdagen. Alle skjønner jo at en bursdagsgave, får man på bursdagen sin.... DOH.. Lite søvn i natt? Anonymkode: a11e6...a5c Når ikke du selv sier ifra om det, hvordan i all verden skal vi vite når ditt barn har bursdag, eller at dere bor så nærme at det er aktuelt å feire selve dagen der?? Det er ingen selvfølge at når det er snakk om en gave i form av opplevelse, så skjer det på selve dagen. Det hadde kanskje vært forståelig allikevel om du faktisk hadde omtalt det som "bursdagsfeiring", og ikke som "en tur som koster mange tusen kroner" og at "alternativet er FERIE på hytten"... Så nei, ikke lite søvn, bare veldig dårlig info i tråden din.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #33 Skrevet 1. april 2017 Kjøp badedrakt, sommerskole eller noe annet hun uansett trenger i gave og dra til dyreparken sammen. Noe kommer hun nok til å trenge det neste halvåret. I tillegg skriver du klær og andre nyttige ting på ønskelista til familien. Anonymkode: 3e05e...9b0
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #34 Skrevet 1. april 2017 Å dra dit på dagen og feire den der er jo topp! Det kom ikke frem i hovedinnlegget . Har feiret bursdagen for min 3 ganger i Legoland, det er sinnsyk stas 👍🏻. Får bursdag button så alle de ansatte som ser den gratulerer med dagen når de ser den, blir sunget for av de som jobber på spisestedet ol hehe. Får veldig oppmerksomhet i tillegg fra oss. Her har den turen selvfølgelig ikke vært gaven, hele familien er jo med så barnet mitt har fått lego for kanskje 1500kr i tilleg . Feir der men la henne få gave også! Anonymkode: 85fb6...537
*Miss Marple* Skrevet 1. april 2017 #35 Skrevet 1. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det gjør nok ikke det. Men hva er forskjellen på å gi en bok om dyreparken til 150 kr - for så å dra til dyreparken, og det å dra til dyreparken - for så å kjøpe en bursdagsgave til 150 kr der? Anonymkode: a11e6...a5c Fordi en bursdagsgave til en fireåring fordrer at den blir gitt på selve dagen? Det er jo konseptet med å pakke opp en presang på selve bursdagen som er stas. En fireåring klarer neppe å se rekkevidden av å skulle til Dyreparken om x antall mnd, selv om det i kroner er en flottere gave enn en bok eller et puslespill. Jeg hadde gitt noe som hadde kobling til Dyreparken og så forklart at det å dra dit er en del av bursdagsgaven.
*Miss Marple* Skrevet 1. april 2017 #36 Skrevet 1. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du.. vi tenkte å dra på bursdagen. Sånn at hun har bursdag i dyreparken med alt som hører til.. godteri, ballonger, og gave(r). Du kan ha rett i at de ikke skjønner poenget Så er kanskje best å gi en gave hjemme, og heller dra på hytta. Da skjønner hun i det minste at hun har fått en bursdagsgave! Anonymkode: a11e6...a5c Dette gjør jo saken helt annerledes. Dette kom ikke frem i hovedinnlegget, og når turen er på selve dagen blir det jo en super gave! Jeg hadde likevel pakket inn en gave med relevans til parken for å ha en konkret å vise om morgenen.
Yellow Brick Road Skrevet 1. april 2017 #37 Skrevet 1. april 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det gjør nok ikke det. Men hva er forskjellen på å gi en bok om dyreparken til 150 kr - for så å dra til dyreparken, og det å dra til dyreparken - for så å kjøpe en bursdagsgave til 150 kr der? Anonymkode: a11e6...a5c Forskjellen er at hun får en gave, og hun får gaven på bursdagen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå