Gå til innhold

Barn.. greit med opplevelse som bursdagsgave?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har MANGE TING. For mange ting, bamser, dukker... føler ikke det er noe spess vi trenger. Kanskje trampoline, men det blir mildt sagt et h.lvete om den er bare hennes :P 

Tenkte å gi en tur til dyreparken som gave i år. Er det kjipt? Jeg syntes det var en god idé egentlig. Blir jo flere tusen kroner.. :o

Anonymkode: a11e6...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun søsken? Blir det bare gave til henne? Hvor gammel er hun? Er hun liten blir det kanskje ikke helt det samme å få en gave som man ikke får fysisk, eller som man må vente på.

Skrevet
2 minutter siden, Elsker livet skrev:

Har hun søsken? Blir det bare gave til henne? Hvor gammel er hun? Er hun liten blir det kanskje ikke helt det samme å få en gave som man ikke får fysisk, eller som man må vente på.

4 år. Har søsken ja! Et lillesøsken... Vet hun ville satt pris på det, og hun skjønner ikke så mye av "gavegreiene" akkurat. 

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet

Kanskje kjøpe en liten ting som er typisk for dyreparken og legge med.

Skrevet
Akkurat nå, Elsker livet skrev:

Kanskje kjøpe en liten ting som er typisk for dyreparken og legge med.

Tenkte heller å kjøpe noe der. Selger de ikke bamser der osv? (Ikke vært der på kanskje 15 år)

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet

Ja de selger masse der, til blodpriser selvsagt.

Skrevet
2 minutter siden, Elsker livet skrev:

Ja de selger masse der, til blodpriser selvsagt.

Hvor høye er de blodprisene da? Ikke sånn 600 kr for en bamse, vel... ;)

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er noen god ide, en ferietur for hele familien skal liksom være gaven hennes? Kjedelig å pakke opp for en fireåring også. Bursdager skal feires med brask og bram og pakker der og da. Det trenger ikke å være dyrt, men det skal være en pakke. Det trenger heller ikke å være enda en bamse, kan likegodt være en fin genser eller noe annet hun trenger.

Jeg synes at opplevelser er kjempekjipt og kjempekjedelig å få eller gi i gave. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor høye er de blodprisene da? Ikke sånn 600 kr for en bamse, vel... ;)

Anonymkode: a11e6...a5c

Prisene er til å leve med. https://web.dyreparken.no/nettbutikk

 

Skrevet
1 minutt siden, Yellow Brick Road skrev:

Nei, det synes jeg ikke er noen god ide, en ferietur for hele familien skal liksom være gaven hennes? Kjedelig å pakke opp for en fireåring også. Bursdager skal feires med brask og bram og pakker der og da. Det trenger ikke å være dyrt, men det skal være en pakke. Det trenger heller ikke å være enda en bamse, kan likegodt være en fin genser eller noe annet hun trenger.

Jeg synes at opplevelser er kjempekjipt og kjempekjedelig å få eller gi i gave. 

Alternativet er ferie på hytta, da ;) Dyreparken kommer ikke i tillegg til gave, så da er spørsmålet hva som er best. Et nytt dukkehus og ferie på hytta? Kanskje.. :)

Jeg tror dog hun hadde satt mer pris på tur i dyreparken + bamse (eller noe) derfra enn en ny genser. Men jeg vet ikke! 

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet

Kjip gave for et så lite barn. Synes det er merkelig at barnet ikke kan få noen små gaver på bursdagen sin (et par hundre kroner), og i tillegg reiser dere på ferie. Høres veldig rart ut!

Anonymkode: fac12...58e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjip gave for et så lite barn. Synes det er merkelig at barnet ikke kan få noen små gaver på bursdagen sin (et par hundre kroner), og i tillegg reiser dere på ferie. Høres veldig rart ut!

Anonymkode: fac12...58e

Hva mener du er rart med det? Vi har ikke tusenvis av kroner til overs til luksusferier. Derfor tenkte jeg at det kunne være en gave, dermed kunne vi dratt. 

Jeg kan bruke 1000 kr på en bursdagsgave. Men da blir ferien hjemme/på hytta. Mener du at det ikke er GODT NOK å dra på hytta i sommerferien? Er det et minstekrav om sydentur, dyreparken, tusenfryd, samt leos lekeland annenhver dag? 

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet

Eh.. Det er liksom enten Dyreparken eller genser og hyttetur?! Jeg skjønner ikke helt hvorfor 4-åringen kan ikke få en leke/bok til bursdagen selvom dere drar til Dyreparken? Eller hvorfor bursdagsgave betyr at da har dere "kun råd til hytteferie" (slik jeg forstår ditt innlegg)? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du er rart med det? Vi har ikke tusenvis av kroner til overs til luksusferier. Derfor tenkte jeg at det kunne være en gave, dermed kunne vi dratt. 

Jeg kan bruke 1000 kr på en bursdagsgave. Men da blir ferien hjemme/på hytta. Mener du at det ikke er GODT NOK å dra på hytta i sommerferien? Er det et minstekrav om sydentur, dyreparken, tusenfryd, samt leos lekeland annenhver dag? 

Anonymkode: a11e6...a5c

Hvorfor gidder du å spørre når du har bestemt deg egentlig? Du tåler ikke å høre andres mening?

Jeg skrev at du kunne brukt 200,- på 2 gaver og gjort dattera di kjempeglad på bursdagen sin, og så reise på ferie i tillegg. At en 200-lapp liksom skal velte hele lasset og gjøre at dere ikke kan dra? Det har jeg vanskelig for å tro.

Anonymkode: fac12...58e

Skrevet
2 minutter siden, Helene Harepus skrev:

Eh.. Det er liksom enten Dyreparken eller genser og hyttetur?! Jeg skjønner ikke helt hvorfor 4-åringen kan ikke få en leke/bok til bursdagen selvom dere drar til Dyreparken? Eller hvorfor bursdagsgave betyr at da har dere "kun råd til hytteferie" (slik jeg forstår ditt innlegg)? 

Fordi jeg ikke anser en billig leke som en bursdagsgave jeg ønsker å gi. Hvis jeg skal gi bursdagsgave, skal det være noe barnet trenger. Ikke mer billig ræl, som hun har aaaalt for mye av fra før av. Og fra familiemedlemmene sine får hun enda mer billig ræl som tar opp plass. Antakeligvis flere dukker (hun har 8-10 stk) og klær.. som hun har for mye av fra før av. Mangler overhodet ingenting, eneste jeg kan komme på er trampoline og det koster 1500 kr. Og etter de 1500 kr så utgår dyreparken :) De 1500 kr kunne dekket overnattingen.

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet

Hæ? Dere har ikke råd til dyreparken med mindre det blir bursdagsgave? Hvor tar dere pengene fra? Egen gavekonto? 

Når det er sagt skal jeg gå i mot strømmen og si at jeg syns det er flott med opplevelser i gave, både til store og små! Det vil hun nok huske lenge og ha stor glede av, kontra en ny genser...

Anonymkode: 56ab9...1bb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gidder du å spørre når du har bestemt deg egentlig? Du tåler ikke å høre andres mening?

Jeg skrev at du kunne brukt 200,- på 2 gaver og gjort dattera di kjempeglad på bursdagen sin, og så reise på ferie i tillegg. At en 200-lapp liksom skal velte hele lasset og gjøre at dere ikke kan dra? Det har jeg vanskelig for å tro.

Anonymkode: fac12...58e

Nei, det gjør ikke det. Men hvis du leser hovedinnlegget så står det at vi ikke trenger noe sånt. Det er fullt her allerede, det hun faktisk trenger som vi kunne kjøpt koster endel. Jeg gidder ikke å kaste fungerende leker bare fordi hun skal få flere, og de 20 gavene hun får fra familie har jeg allerede beregnet plass til. 

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hæ? Dere har ikke råd til dyreparken med mindre det blir bursdagsgave? Hvor tar dere pengene fra? Egen gavekonto? 

Når det er sagt skal jeg gå i mot strømmen og si at jeg syns det er flott med opplevelser i gave, både til store og små! Det vil hun nok huske lenge og ha stor glede av, kontra en ny genser...

Anonymkode: 56ab9...1bb

Om de 1500 kronene går til bursdagsgave, eller overnatting, er jo ett fett. Det er de 1500 kronene, det..

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg ikke anser en billig leke som en bursdagsgave jeg ønsker å gi. Hvis jeg skal gi bursdagsgave, skal det være noe barnet trenger. Ikke mer billig ræl, som hun har aaaalt for mye av fra før av. Og fra familiemedlemmene sine får hun enda mer billig ræl som tar opp plass. Antakeligvis flere dukker (hun har 8-10 stk) og klær.. som hun har for mye av fra før av. Mangler overhodet ingenting, eneste jeg kan komme på er trampoline og det koster 1500 kr. Og etter de 1500 kr så utgår dyreparken :) De 1500 kr kunne dekket overnattingen.

Anonymkode: a11e6...a5c

Ærlig talt tror jeg at en 4-åring er akkurat i den alderen hvor de elsker å få pakker og er ikke så opptatt av hvor mye gaven kostet. Hun trenger ikke en trampoline til 1500 kr for å bli glad. Gi henne noe å pakke opp, f.eks en bok om Dyreparken eller Kaptein Sabeltann og si at dere skal dra på besøk dit. Det koster neppe mer enn 200-lapp.. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør ikke det. Men hvis du leser hovedinnlegget så står det at vi ikke trenger noe sånt. Det er fullt her allerede, det hun faktisk trenger som vi kunne kjøpt koster endel. Jeg gidder ikke å kaste fungerende leker bare fordi hun skal få flere, og de 20 gavene hun får fra familie har jeg allerede beregnet plass til. 

Anonymkode: a11e6...a5c

For 200 kroner kunne du garantert funnet en fin bok og et puslespill...bare for å ta et eksempel. Det tar ikke opp mye plass. Det er salg hele tiden overalt og trenger absolutt ikke være noe billig ræl. Opplevelser frem i tid kan være fint for store barn, men så små skjønner ikke poenget, og i alle fall ikke når det er en familieferie som søsken skal være med på.  

Anonymkode: fac12...58e

Skrevet
3 minutter siden, Helene Harepus skrev:

Ærlig talt tror jeg at en 4-åring er akkurat i den alderen hvor de elsker å få pakker og er ikke så opptatt av hvor mye gaven kostet. Hun trenger ikke en trampoline til 1500 kr for å bli glad. Gi henne noe å pakke opp, f.eks en bok om Dyreparken eller Kaptein Sabeltann og si at dere skal dra på besøk dit. Det koster neppe mer enn 200-lapp.. 

Nei, det gjør nok ikke det. Men hva er forskjellen på å gi en bok om dyreparken til 150 kr - for så å dra til dyreparken, og det å dra til dyreparken - for så å kjøpe en bursdagsgave til 150 kr der? 

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

For 200 kroner kunne du garantert funnet en fin bok og et puslespill...bare for å ta et eksempel. Det tar ikke opp mye plass. Det er salg hele tiden overalt og trenger absolutt ikke være noe billig ræl. Opplevelser frem i tid kan være fint for store barn, men så små skjønner ikke poenget, og i alle fall ikke når det er en familieferie som søsken skal være med på.  

Anonymkode: fac12...58e

Hva mener du.. vi tenkte å dra på bursdagen. Sånn at hun har bursdag i dyreparken med alt som hører til.. godteri, ballonger, og gave(r).

Du kan ha rett i at de ikke skjønner poenget :) Så er kanskje best å gi en gave hjemme, og heller dra på hytta. Da skjønner hun i det minste at hun har fått en bursdagsgave! 

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør nok ikke det. Men hva er forskjellen på å gi en bok om dyreparken til 150 kr - for så å dra til dyreparken, og det å dra til dyreparken - for så å kjøpe en bursdagsgave til 150 kr der? 

Anonymkode: a11e6...a5c

Drar dere samme dag så går det nok helt fint.

Skrevet

Må nevnes at barnet har bursdag om sommeren. Når det er ferietid... derfor vi tenkte på det, at det hadde passet å dra da. Sånn at vi er der PÅ bursdagen. Ikke at ungen har bursdag i april og får beskjed om at "vi skal gi deg gave om 3 mnd"

Anonymkode: a11e6...a5c

Skrevet

Du skrev at alternativet var ferie på hytta, så da tror jeg alle trodde at det var i sommer dere planla å dra. Men at bursdagen var nå. Lurt å skrive det i hovedinnlegget ;)

Anonymkode: fac12...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...