Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #1 Skrevet 24. mars 2017 Og dine nærmeste generelt? Jeg aner ikke!! Det står ikke i papirene til barna etter fødselen heller. Må virkelig finne ut av dette føler jeg... Anonymkode: 9790d...058
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #2 Skrevet 24. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og dine nærmeste generelt? Jeg aner ikke!! Det står ikke i papirene til barna etter fødselen heller. Må virkelig finne ut av dette føler jeg... Anonymkode: 9790d...058 Kremt, jeg kan ikke min egen engang Anonymkode: b85ba...d70
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #3 Skrevet 24. mars 2017 Mine barn har aldri tatt blodprøver for å undersøke dette. På min avdeling undersøkes dette rutinemessig på barn som har fått lysbehandling pga gulsott og hos barn som skal ha blodtransfusjon. Det tas ikke av alle barn. Rhesus undersøkes fra navlesnor om mor er rhesus negativ. Mulig noen sykehus undersøker AB0 i tillegg. Anonymkode: 5e03e...18c
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #4 Skrevet 24. mars 2017 Alle mine barn er A Rh negativ. Det samme er jeg og pappaen. Min mor er og A Rh negativ, men søsknene mine er A rh positiv, så det går jeg da utifra at min far også er. Vet ikke hva foreldrene og søsknene til mannen min er. Anonymkode: c6db3...2ff
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #5 Skrevet 24. mars 2017 Jeg har ikke peiling, vet ikke min egen heller, annet enn at den er +, for moren min er -, også var det noe greier da jeg ble født pga det. Jeg vet merkelig nok foreldrene mine sine, de har A og 0, så jeg må vel ha en av dem. Anonymkode: 27012...f2a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #6 Skrevet 24. mars 2017 Bør man vite det forresten? Anonymkode: 27012...f2a
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #7 Skrevet 24. mars 2017 Aner ikke verken min egen eller barnas. Hva skal jeg vite det for? Anonymkode: 73732...887
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #8 Skrevet 24. mars 2017 Jeg og eldste har A + To yngste har O+. Anonymkode: fba99...09e
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #9 Skrevet 24. mars 2017 Aner ikke. Har lurt på det, og spurte en gang da eldste var innlagt på sykehus. De hadde ikke sjekket henne, så de visste heller ikke. Jeg har AB og samboer 0. Lurer på hva barna kan ha da? Anonymkode: 4e9e9...454
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #10 Skrevet 24. mars 2017 Jeg vet av mamma, broren min og jeg er 0 rh minus, universalblodet Vet at bare det ene barne mitt har arvet min rh minus, de andre er pluss som mann, men aner ikke blodtypen Anonymkode: b42c0...a68
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #11 Skrevet 24. mars 2017 Aner ikke, jeg har sikkert blitt sjekket for det men jeg har aldri hatt behov for å vite. Var i en trafikk ulykke og kom inn med blålys, jeg var vist i sjokk og aner ikke a de gjorde eller ikke gjorde med meg. Ene ungen vil jeg tro det står i papirene til, hun er blitt sjekket ut for alt som kan sjekkes. Jeg vet bare at de ikke fant noe som hadde en sammenheng eller grunn til sykdommen hennes. Skal vel sies at jeg kun vil vite det jeg trenger å vite, for jeg husker ikke slike ting som ikke er viktige. Klarer ikke huske hva sykdommen til mitt ene barn heter engang, det er så vanskelig å uttale og lese det er helt umulig. Det har min mann fått beskjed om å huske, for jeg klarer det ikke. Han er ikke far til barnet, men slike ting husker han. Han klarer ikke å huske om han lukket døren bak seg eller ei. Praktiske ting husker han ikke, men ting på papiret sitterr som støpt. Så tilsammen fungerer vi veldig bra. Han vet sikkert blodtypen sin og evt sine unger om det har blitt sjekket noen gang. Anonymkode: 39021...e27
TPK Skrevet 24. mars 2017 #12 Skrevet 24. mars 2017 Nei, det blir vel ikke sjekket med mindre man trenger det? Vet bare min egen, sjekket ifbm graviditet.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #13 Skrevet 24. mars 2017 Siden både jeg og min mann har 0 rhn minus, har alle våre tre barn det samme. Mener å ha hørt at om begge foreldrene har 0 rh minus så er det garantert at barna også har det. Begge mine foreldre og foreldrene til mannen er i alle fall 0 rh minus og søskenene mine er også 0 rh minus. Anonymkode: 2d2fb...60b
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #14 Skrevet 24. mars 2017 Jeg ser det er mange her som ikke kan sin egen, står ikke det i svangerskapspapirene til alle? Min blodtype har blitt sjekket i alle svangerskapa, sammen med antistoffer for røde hunder, hiv og gonoré osv. Er egne bokser på det tidligere grønne arket, som nå er rosa. Aner ikke mine barns blodtype da. Eller mannens. Kun min egen. Anonymkode: 7a44f...703
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #15 Skrevet 24. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Aner ikke verken min egen eller barnas. Hva skal jeg vite det for? Anonymkode: 73732...887 Det lurte jeg og på, kan ikke se at det i noen situasjoner er nødvendig å vite det Anonymkode: b85ba...d70
Mamma til 2 søte Skrevet 24. mars 2017 #16 Skrevet 24. mars 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser det er mange her som ikke kan sin egen, står ikke det i svangerskapspapirene til alle? Min blodtype har blitt sjekket i alle svangerskapa, sammen med antistoffer for røde hunder, hiv og gonoré osv. Er egne bokser på det tidligere grønne arket, som nå er rosa. Aner ikke mine barns blodtype da. Eller mannens. Kun min egen. Anonymkode: 7a44f...703 Nåmåtte jeg faktisk sjekke helsekort fra sist svangerskap. Der står det kun kryss på positiv. Så regner med jeg har O positiv. Og jeg som trodde jeg hadde universalblodet 😂 Hva ungene og gubben har aner jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #17 Skrevet 24. mars 2017 7 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev: Nåmåtte jeg faktisk sjekke helsekort fra sist svangerskap. Der står det kun kryss på positiv. Så regner med jeg har O positiv. Og jeg som trodde jeg hadde universalblodet 😂 Hva ungene og gubben har aner jeg ikke Du vet at ungene ikke er AB. Så du har utelukka 1 av 4 ved at du er 0. 😊 Og du har jo nesten universaldonorblodet. Er vel ca 90% som er rhesus positive, og du kan gi blod til alle dem. 😊 Anonymkode: 7a44f...703
Mamma til 2 søte Skrevet 24. mars 2017 #18 Skrevet 24. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at ungene ikke er AB. Så du har utelukka 1 av 4 ved at du er 0. 😊 Og du har jo nesten universaldonorblodet. Er vel ca 90% som er rhesus positive, og du kan gi blod til alle dem. 😊 Anonymkode: 7a44f...703 Takk 😊 Da kan jeg kanskje redde noen 😂 Tror kanskje mannen er A ett eller annet. Eller O 😉
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2017 #19 Skrevet 24. mars 2017 A- Eldste og mannen er A+ Yngste husker jeg ikke. Har vært i militæret siden jeg var 18, og hadde skilt rundt halsen med denne informasjonen på. Anonymkode: 7ba97...744
alenemamma_ Skrevet 25. mars 2017 #20 Skrevet 25. mars 2017 Ja, eldste er A- og yngste er A+. Enkelt å huske da jeg fikk sprøyte etter fødsel med minste og ikke med eldste, siden jeg selv er A-😉
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #21 Skrevet 25. mars 2017 Jeg er 0-, mannen AB+ Faktisk usikker på den yngste av barna, men mener de fem eldste har B+, A+, A+,B+ og B+ Min mor har A+ og min far O- Som rhesus negativ mor har jeg blitt sjekket opp mot antistoffer tre ganger hvert svangerskap, samt fått forebyggende medisin etter fødsel (for å forebygge eventuelle antistoffer ved en eventuell neste graviditet). To av jentene mine har fått noe de kalte "+ på combsen" etter fødsel, og har i den forbindelse måtte fått lysbehandling i noen dager, for å unngå gulsott. Anonymkode: e9493...e7f
soleia Skrevet 25. mars 2017 #22 Skrevet 25. mars 2017 Veit berre min eigen, sidan eg er blodgjevar. Trur ikkje ungane er sjekka? Ser iallefall ikkje noko behov for å vite det.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #23 Skrevet 25. mars 2017 Aner ikke! Kan ikke min egen en gang 😱 Anonymkode: 97f9e...f77
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2017 #24 Skrevet 25. mars 2017 Jeg har 0 minus... Dette står i helsekortet for gravide. Ungene arver blodtype fra foreldrene,men vet ikke hva gubben har Moren min har også 0 minus. Anonymkode: b4005...763
fikas Skrevet 25. mars 2017 #25 Skrevet 25. mars 2017 Jeg er 0-, og gir selvfølgelig blod i de periodene i livet jeg kan - det oppfordrer jeg alle dere andre til å gjøre også, også dere som ikke er 0-. Ungene er ette eller annet +. Den siste ungen i magen får vi vite blodtype på i uke 24, siden nye retningslinjer gir antistoffer i slutten av svangerskapet pluss etter fødsel hvis barnet er rhesus positiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå