Gå til innhold

Er det mulig å blokkere alle anonyme?


koro51

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer veldig på hvorfor du deltar i tråder som er opprettet av anonyme?

Anonymkode: 3e30b...172

Håper det ikke ødelegger nattesøvnen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, koro51 skrev:

Håper det ikke ødelegger nattesøvnen din

Er det fordi jeg er anonym du ikke gidder å svare?????

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det fordi jeg er anonym du ikke gidder å svare?????

Anonymkode: 3e30b...172

Sa du ikke nettopp at jeg deltar selv om de er anonyme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, koro51 skrev:

Sa du ikke nettopp at jeg deltar selv om de er anonyme? 

Hvorfor svarer du med et spørsmål?

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor svarer du med et spørsmål?

Anonymkode: 3e30b...172

Nå kan du lure. Dette er ikke et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. mars 2017 den 9.12, MrsRiddick skrev:

Men hva oppnår du ved å få til at alle signerer med nick? Er det mindre sårt å få kvass kommentar fra en nickbruker, enn fra en anonym? Eller har du et brennende ønske om å plage nickbrukere med PM hver gang de kommenterer slik at du ikke liker, og går glipp av muligheten når vedkommende er anonym? Ellers forstår jeg ikke behovet. Hvis du mener at svar til ditt innlegg strider med forumsreglene, kan du rapportere svaret. Moderatorne kan da se hvem som står bak innlegget som anonym, slette innlegget og gi advarsel til brukeren. Hva er forskjell på det og rapportering av innlegg som er underskrevet med nick?

Nei, vi vil ikke ha vår innboks forsøplet av sinte PM hver gang vi skriver et svar noen ikke liker, og måtte gå på tærne for å ikke risikere å få kjeft på PM. Enkelte ting ønsker man heller ikke å gå ut med (abort, utroskap, økonomiske problemer, seksuelle overgrep eller veldig spesifikke ting der enkelte brukere vet hvem du er i virkeligheten). Da er det urimelig å kreve at alle som diskuterer med deg skal signere.

For det første så visste jeg ikke at det ikke er mulig å sende pm til anonyme. Har aldri prøvd å sende PM til noen. Det at dere hisser dere slik opp i en diskusjon uten at vi andre som opererer med Nick kan gå tilbake for å se seriøsiteten er et problem i seg selv. Dersom dere ikke liker meg, kan dere blokkere meg. Fritt frem. 

Det at moderatorene kan se spiller jo ikke så stor rolle for resten av forumet vel, når man skal prøve å holde tracking i en diskusjon!

Selv har jeg fått masse kritikk her men ingen sinte PM så det der var vel en dårlig unnskyldning, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23. mars 2017 den 1.04, Anonym bruker skrev:

En seriøs diskusjon får du når du slutter å bli fornærma når du møter motstand. 

De fjollete forsøkene på å latterliggjøre andre med bevegelige smileys er heller ikke med på å hjelpe debattkulturen her. Rydd litt opp i hvordan du selv skriver, så skal du se du får de svar du fortjener.

Anonymkode: db707...32c

Ingen humor her forstår jeg? Emoticons er tilgjengelige på min side og jeg tenker å fortsatt bruke enten du liker eller ikke. Fritt land - heiser flagget for det og danser :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. mars 2017 den 1.09, Anonym bruker skrev:

Du er bak mål hvis du ikke klarer å diskutere seriøst med anonyme når du er på et anonymforum. Da foreslår jeg at du flytter deg inn på et annet forum enn anonymforumet

Anonymkode: 3e30b...172

Det kommer jeg ikke til å gjøre - liker meg her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår deg rett blokkerer du de nickene du mistenker for å kjøre dobbelt? Altså at de signerer både med og uten nick?

Så hvis noen av de deltar i en diskusjon vil du ikke se deres innlegg? Det må da bli noen rare diskusjoner sett fra din side da du bare får med deg halvparten av argumentasjonene?

For en rar ting å gjøre. 

Anonymkode: 4fc54...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om jeg forstår deg rett blokkerer du de nickene du mistenker for å kjøre dobbelt? Altså at de signerer både med og uten nick?

Så hvis noen av de deltar i en diskusjon vil du ikke se deres innlegg? Det må da bli noen rare diskusjoner sett fra din side da du bare får med deg halvparten av argumentasjonene?

For en rar ting å gjøre. 

Anonymkode: 4fc54...49f

Tror nok du har misforstått ja. Det jeg ønsket var å kunne skille alle anonyme men har innsett at det ikke er mulig. Man kan som sagt være anonym selv om man har et nick Det finnes utallige useriøse henvendelser fra de anonyme. Heldigvis er det flere seriøse anonyme enn de som kun ønsker å ødelegge og som ikke har annet å gjøre på. Henger seg opp i skrivefeil og kun kritiserer, for å hevde seg selv, naturligvis. Skulle bare ønske det var en tracking på disse også, slik det er på dem med Nick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, koro51 skrev:

Tror nok du har misforstått ja. Det jeg ønsket var å kunne skille alle anonyme men har innsett at det ikke er mulig. Man kan som sagt være anonym selv om man har et nick Det finnes utallige useriøse henvendelser fra de anonyme. Heldigvis er det flere seriøse anonyme enn de som kun ønsker å ødelegge og som ikke har annet å gjøre på. Henger seg opp i skrivefeil og kun kritiserer, for å hevde seg selv, naturligvis. Skulle bare ønske det var en tracking på disse også, slik det er på dem med Nick

Jeg mener at du skrev tidligere at du blokkerte de du mistenkte å kjøre dobbelt. Det stemme ikke det, altså?

uansett syns jeg det er et merkelig ønske du har når du tross alt er på en side som heter Anonym. Du vil jo fjerne hele poenget med å skrive anonymt? Hvorfor er det så viktig for deg å vite hva jeg svarte i en annen tråd? 

Anonymkode: 4fc54...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at du skrev tidligere at du blokkerte de du mistenkte å kjøre dobbelt. Det stemme ikke det, altså?

uansett syns jeg det er et merkelig ønske du har når du tross alt er på en side som heter Anonym. Du vil jo fjerne hele poenget med å skrive anonymt? Hvorfor er det så viktig for deg å vite hva jeg svarte i en annen tråd? 

Anonymkode: 4fc54...49f

Jeg ønsker å se substansen i det dere skriver. Noen av dere er seriøse men dessverre er det sykt mange som er helt bak mål. Jeg ønsker å blokkere de anonyme som bare er inne og bråker. Er det vanskelig å forstå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, koro51 skrev:

Jeg ønsker å se substansen i det dere skriver. Noen av dere er seriøse men dessverre er det sykt mange som er helt bak mål. Jeg ønsker å blokkere de anonyme som bare er inne og bråker. Er det vanskelig å forstå? 

Ja, egentlig. Det å være anonym er jo litt av konseptet her inne. De skaper ofte liv i diskusjonene og jeg liker at man kan være nettopp så anonym her inne. 

Det finnes jo forum hvor alle må poste med nick. 

Anonymkode: 4fc54...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, egentlig. Det å være anonym er jo litt av konseptet her inne. De skaper ofte liv i diskusjonene og jeg liker at man kan være nettopp så anonym her inne. 

Det finnes jo forum hvor alle må poste med nick. 

Anonymkode: 4fc54...49f

Takk, skal forsøke å finne annet forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan jo ha en ordentlig samtale/diskusjon med en anonym bruker... altså tror de fleste her bruker noe annet enn sitt ekte navn så nicket hjelper relativt lite..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, koro51 skrev:

Supert - nå har jeg også begynt å skrive anonymt! Det er jo det dette forumet er til!

Haha, gått opp et lys? hvorfor har du behov for å fortelle oss så mye om ditt forumliv? Tror du at noen egentlig bryr seg?

Anonymkode: 4fc54...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, gått opp et lys? hvorfor har du behov for å fortelle oss så mye om ditt forumliv? Tror du at noen egentlig bryr seg?

Anonymkode: 4fc54...49f

Tydeligvis! Ellers hadde vel ingen kommentert akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, koro51 skrev:

Tydeligvis! Ellers hadde vel ingen kommentert akkurat det?

Du, hadde ikke Pelle nettopp flyttet ut på Rotebu for å straffe mamma og pappa? 

Anonymkode: db707...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, hadde ikke Pelle nettopp flyttet ut på Rotebu for å straffe mamma og pappa? 

Anonymkode: db707...32c

Vet ikke - tror ikke mine foreldre er på denne siden her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. mars 2017 den 8.12, Iiiiik skrev:

Hvis du kunne blokkert alle anonyme, ville du ikke hatt noen å snakke med tror jeg. DIB har i større og større grad blitt preget av at få deltar i diskusjoner med nick. På sett og vis kan jeg forstå det - det har vært flere episoder her inne hvor gale brukere har samlet biter av informasjon og kommet frem til hvem som står bak et gitt nick. For egen del tenker jeg at det er bedre å være skjønnsom med hva man deler, og også å endre enkelte detaljer slik at jeg er vanskeligere å gjenkjenne. 

Jeg selv har vært på DIB i maaange år, og har ikke følt meg forfulgt av anonyme eller fått useriøse svar. Jeg har hatt perioder der noen har opplevd meg som irriterende, og der jeg har fått motstand for det jeg har ment, og blitt tillagt meninger jeg ikke har. Har sett flere brukere som opplever det samme som deg - og med liten innsikt i hvorfor det blir sånn. Hvis man selv er stor i kjeften, og svarer andre nebbete (ref hvordan du svarte Miss Marple i tråden om rang), så får man selvfølgelig nebbete svar tilbake. Da blir det selvfølgelig også mer sårbart hvis man svarer med nick - når du er ny her inne, og i flere tråder markerer deg med å være som en elefant i en glassbutikk, da legges det merke til. 

Takk for seriøst og gjennomtenkt svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎24‎.‎03‎.‎2017 den 22.22, koro51 skrev:

For det første så visste jeg ikke at det ikke er mulig å sende pm til anonyme. Har aldri prøvd å sende PM til noen. Det at dere hisser dere slik opp i en diskusjon uten at vi andre som opererer med Nick kan gå tilbake for å se seriøsiteten er et problem i seg selv. Dersom dere ikke liker meg, kan dere blokkere meg. Fritt frem. 

Det at moderatorene kan se spiller jo ikke så stor rolle for resten av forumet vel, når man skal prøve å holde tracking i en diskusjon!

Selv har jeg fått masse kritikk her men ingen sinte PM så det der var vel en dårlig unnskyldning, eller? 

Hvem er "dere" som motsetning til "vi andre som opererer med nick"? Har du synsforstyrrelser eller kan du ikke lese? Jeg har skrevet samtlige innlegg i denne tråden med nick. Hvor i all verden kommer jeg under "dere" ("de ufyselige anonyme")-kategorien egentlig?

Hvis du føler deg forfulgt av de anonyme, bør du kanskje gå i deg selv og tenke gjennom hva du skriver to og tre ganger før du poster det? Signerer Iiiiiik på det med selvinnsikt. Hvis man vil forandre verden, bør man begynne med seg selv. Flere av dine svar på DiB er frekke og ufyselige. Da kan du virkelig ikke forlange at alle andre skal svare saklig og rolig tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MrsRiddick skrev:

Hvem er "dere" som motsetning til "vi andre som opererer med nick"? Har du synsforstyrrelser eller kan du ikke lese? Jeg har skrevet samtlige innlegg i denne tråden med nick. Hvor i all verden kommer jeg under "dere" ("de ufyselige anonyme")-kategorien egentlig?

Hvis du føler deg forfulgt av de anonyme, bør du kanskje gå i deg selv og tenke gjennom hva du skriver to og tre ganger før du poster det? Signerer Iiiiiik på det med selvinnsikt. Hvis man vil forandre verden, bør man begynne med seg selv. Flere av dine svar på DiB er frekke og ufyselige. Da kan du virkelig ikke forlange at alle andre skal svare saklig og rolig tilbake.

Synes du blander litt nå. For det første har det du har svart på her ingen relevans til den teksten du valgte å besvare. For det andre har jeg ikke beskyldt deg for å være "ufyselig". Jeg føler meg ei heller slettes ikke forfulgt men jeg står ved at det burde ha vært en slags tracking, for å sile ut de som stadig kommer med personangrep (og hvis du tror jeg mener mot meg selv så tar du feil). Du må gjerne være uenig - setter pris på diskusjoner. Og om jeg spør om noen ser dårlig, hvis det er en trøst, så ser jeg selv dårlig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...