Gå til innhold

Er det mulig å blokkere alle anonyme?


koro51

Anbefalte innlegg

Takk for alle gode råd - grunnen til jeg synes det er problematisk med anonyme - er at det virker helt umulig å følge med i tråden på hvem som skriver hva.

Sende PM? Ikke sendt en eneste PM på dette forumet. Var da veldig for oppstandelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, koro51 skrev:

Takk for alle gode råd - grunnen til jeg synes det er problematisk med anonyme - er at det virker helt umulig å følge med i tråden på hvem som skriver hva.

Sende PM? Ikke sendt en eneste PM på dette forumet. Var da veldig for oppstandelse

Hver anonym har sin egen anonymkode som gjør det enklere å følge med på hvem som sier hva. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Men hva oppnår du ved å få til at alle signerer med nick? Er det mindre sårt å få kvass kommentar fra en nickbruker, enn fra en anonym? Eller har du et brennende ønske om å plage nickbrukere med PM hver gang de kommenterer slik at du ikke liker, og går glipp av muligheten når vedkommende er anonym? Ellers forstår jeg ikke behovet. Hvis du mener at svar til ditt innlegg strider med forumsreglene, kan du rapportere svaret. Moderatorne kan da se hvem som står bak innlegget som anonym, slette innlegget og gi advarsel til brukeren. Hva er forskjell på det og rapportering av innlegg som er underskrevet med nick?

Nei, vi vil ikke ha vår innboks forsøplet av sinte PM hver gang vi skriver et svar noen ikke liker, og måtte gå på tærne for å ikke risikere å få kjeft på PM. Enkelte ting ønsker man heller ikke å gå ut med (abort, utroskap, økonomiske problemer, seksuelle overgrep eller veldig spesifikke ting der enkelte brukere vet hvem du er i virkeligheten). Da er det urimelig å kreve at alle som diskuterer med deg skal signere.

Får du sinte PM? Det er jo faktisk underholdende, da! :) Jeg har ikke fått noen gærning-PM på mange år, men det var et vesen her en gang som spamma ned folks meldingsbokser med rabiate utspill.
Forøvrig kan du krysse av for å ignorere brukere du ikke ønsker kontakt med på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, sug lut skrev:

Får du sinte PM? Det er jo faktisk underholdende, da! :) Jeg har ikke fått noen gærning-PM på mange år, men det var et vesen her en gang som spamma ned folks meldingsbokser med rabiate utspill.
Forøvrig kan du krysse av for å ignorere brukere du ikke ønsker kontakt med på PM.

Har heller ikke fått sinte PM siden i fjor. Men forstår ikke hvorfor brukeren ønsker at alle signerer hvis kommentarene er de samme? Man har samme mulighet for å rapportere de anonyme, man kan skille de anonyme ved hjelp av koder osv. Så eneste grunn til at brukeren vil at alle skal skrive med nick må jo være å kunne ta til motmæle på privat melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MrsRiddick skrev:

Har heller ikke fått sinte PM siden i fjor. Men forstår ikke hvorfor brukeren ønsker at alle signerer hvis kommentarene er de samme? Man har samme mulighet for å rapportere de anonyme, man kan skille de anonyme ved hjelp av koder osv. Så eneste grunn til at brukeren vil at alle skal skrive med nick må jo være å kunne ta til motmæle på privat melding.

Jeg skulle gjerne ønsket meg like stor aktivitet men med nick, bare for enkelhets skyld, det ER jo kjedelig å sortere anonymkoder. Men det skjer jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Har heller ikke fått sinte PM siden i fjor. Men forstår ikke hvorfor brukeren ønsker at alle signerer hvis kommentarene er de samme? Man har samme mulighet for å rapportere de anonyme, man kan skille de anonyme ved hjelp av koder osv. Så eneste grunn til at brukeren vil at alle skal skrive med nick må jo være å kunne ta til motmæle på privat melding.

Gidder ikke sitte å rapportere men det virker som om de anonyme (ikke alle) er et internt hylekor som er mer opptatt av å skjelle ut enn å komme med råd til Hovedinnleggerne - sett flere ganger. Og jeg gidder heller ikke sitte og sortere om det kun er samme person eller om det er 4 ulike som skriver med nonen minutters mellomrom og som gir støtte til de andre 3 anonyme. Virker veldig påfallende. Jeg synes at enkelte diskusjoner er bra, helt til det ender opp med intern krangel som ikke er relevant for spørsmålet som ble stil i innelegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, koro51 skrev:

Gidder ikke sitte å rapportere men det virker som om de anonyme (ikke alle) er et internt hylekor som er mer opptatt av å skjelle ut enn å komme med råd til Hovedinnleggerne - sett flere ganger. Og jeg gidder heller ikke sitte og sortere om det kun er samme person eller om det er 4 ulike som skriver med nonen minutters mellomrom og som gir støtte til de andre 3 anonyme. Virker veldig påfallende. Jeg synes at enkelte diskusjoner er bra, helt til det ender opp med intern krangel som ikke er relevant for spørsmålet som ble stil i innelegget. 

Nei, altså, når du ikke GIDDER å sortere, men mener at alle skal vise nick av hensyn til DEG, så opphøyer deg selv til forumskonge. Hele denne tråden dreier seg om hva alle andre må gjøre, og hva du ikke gidder å gjøre. Det er også noe paranoid å tro at alle anonyme tilhører samme hylekor og er av samme ulla, og er ute etter å ta deg. Søk hjelp. Og HVA som virker påfallende når anonyme gir støtte til andre anonyme? Mistenker du kodejuks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer ofte useriøse innlegg signert med et eller annet nick. 

Jeg svarer alltid anonymt, jeg har stortsett alltid innhold, og er saklig. 

Nå ser der ut som det har vært en diskusjon i forkant av denne tråden, som jeg ikke har sett. 

Du argumenterer nå med at mangel på identitet er usaklig. Du sier ingenting om argumentene, og deres innhold. 

Anonymkode: 818a8...f18

Ja, jeg kan se at enkelte anonyme er seriøse. Dessverre er det overveldende mange useriøse anonyme. Jeg har begynt å gjenkjenne noen seriøse brukere og det er alltid hyggelig lesing. Du skulle fått et smileys nå men det er visst til stor irritasjon for enkelte at emoticons blir benyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MrsRiddick skrev:

Nei, altså, når du ikke GIDDER å sortere, men mener at alle skal vise nick av hensyn til DEG, så opphøyer deg selv til forumskonge. Hele denne tråden dreier seg om hva alle andre må gjøre, og hva du ikke gidder å gjøre. Det er også noe paranoid å tro at alle anonyme tilhører samme hylekor og er av samme ulla, og er ute etter å ta deg. Søk hjelp. Og HVA som virker påfallende når anonyme gir støtte til andre anonyme? Mistenker du kodejuks?

Forumskonge? Kunne du ikke kalt meg dronning heller siden jeg er kvinne? Har ikke sagt hva alle andre må gjøre, har spurt om det er mulig for meg å kunne blokkere (ergo - en handling fra min side) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, koro51 skrev:

Man kan være på anonymforum med et nick. Jeg er anonym fordi ingen vet mitt egnetlige navn. Var mitt spørsmål veldig vanskelig å forstå?

Da forstår jeg heller ikke hva det skal ha for betydning om vedkommende du diskuterer med er anonym eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, koro51 skrev:

Forumskonge? Kunne du ikke kalt meg dronning heller siden jeg er kvinne? Har ikke sagt hva alle andre må gjøre, har spurt om det er mulig for meg å kunne blokkere (ergo - en handling fra min side) 

Så nå ønsker du å diktere folk hva du kan kalles for og hva de skal skrive. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært fint om vi kunne lage oss et nytt nick hver gang vi gikk inn i en ny tråd. Det hadde nok vært litt enklere å forholde seg til en en kode slik det er nå. Den muligheten finnes desverre ikke. Da blir det å være Anonym.

Selv brukte jeg nick her inne den første tiden. Det gjorde nesten slle den gangen. Etter en stuny begynte jeg å kjenne igjen noen andre brukere og fikk vite ting de helt sikkert ikke ønsket at jeg skulle vite. Da sluttet jeg å bruke nick selv. Når jeg forstå hvem Nore var, var det sikkert andre som kjente igjen meg.  Nå vet jeg ikke hvem mer enn en er og hun bruker også sjeldent nick nå.  Det er egentlig deilig, så slipper jeg å late som jeg ikke vet ting jeg har forstått fra innlegg her inne.

Anonymkode: afbaf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mandala skrev:

Je har ikke sett noe til deg, verken hoppende smileys eller noe annet. Men jeg tenker at du hadde fått et stusselig forum hvis du skulle utelatt alle de som svarer anonymt. 

stusselig eller ikke stusselig, se på sjokoladekaketråden, hun som mangler surmelk- Se på de useriøse kommentarene hun mottok som ikke gir henne svar på det hun spør om. Synes ikke du det er irriterende når trådene blir ødelagt av irrelelevante svar? Hun blir kalt feit. Javel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde jo vært fint om vi kunne lage oss et nytt nick hver gang vi gikk inn i en ny tråd. Det hadde nok vært litt enklere å forholde seg til en en kode slik det er nå. Den muligheten finnes desverre ikke. Da blir det å være Anonym.

Selv brukte jeg nick her inne den første tiden. Det gjorde nesten slle den gangen. Etter en stuny begynte jeg å kjenne igjen noen andre brukere og fikk vite ting de helt sikkert ikke ønsket at jeg skulle vite. Da sluttet jeg å bruke nick selv. Når jeg forstå hvem Nore var, var det sikkert andre som kjente igjen meg.  Nå vet jeg ikke hvem mer enn en er og hun bruker også sjeldent nick nå.  Det er egentlig deilig, så slipper jeg å late som jeg ikke vet ting jeg har forstått fra innlegg her inne.

Anonymkode: afbaf...61b

Ja, det hadde ihvertfall hjulpet om man kunne se hvem HI er og fulgt Hi i hele tråden men for meg blir det et sammensurium med koder som hash og slik. Til å begynne med trodde jeg i det minste at hash kodene ville ha vært de samme for å skille for eksempel IP adresser men det virker jo ikke slik. For hver gang en anonym skriver, så kommer det ny kode selv om det er samme person. Riktig forstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, koro51 skrev:

stusselig eller ikke stusselig, se på sjokoladekaketråden, hun som mangler surmelk- Se på de useriøse kommentarene hun mottok som ikke gir henne svar på det hun spør om. Synes ikke du det er irriterende når trådene blir ødelagt av irrelelevante svar? Hun blir kalt feit. Javel?

Syns du selv du svarer høflig og pent i alle tråder? 

Anonymkode: 4fc54...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Syns du selv du svarer høflig og pent i alle tråder? 

Anonymkode: 4fc54...49f

Det kan hende at jeg ikke gjør men da er det ihvertfall mulig for den som ikke liker meg å blokkere meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, koro51 skrev:

Ja, det hadde ihvertfall hjulpet om man kunne se hvem HI er og fulgt Hi i hele tråden men for meg blir det et sammensurium med koder som hash og slik. Til å begynne med trodde jeg i det minste at hash kodene ville ha vært de samme for å skille for eksempel IP adresser men det virker jo ikke slik. For hver gang en anonym skriver, så kommer det ny kode selv om det er samme person. Riktig forstått?

Ja, det stemmer. Hvis man kunne skille de anonyme ut fra koder,  så hadde jo anonymfunksjonen forsvunnet

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, koro51 skrev:

Det kan hende at jeg ikke gjør men da er det ihvertfall mulig for den som ikke liker meg å blokkere meg?

Kan man blokke noen fra å svare i spesielle tråder?

Anonymkode: 4fc54...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, koro51 skrev:

stusselig eller ikke stusselig, se på sjokoladekaketråden, hun som mangler surmelk- Se på de useriøse kommentarene hun mottok som ikke gir henne svar på det hun spør om. Synes ikke du det er irriterende når trådene blir ødelagt av irrelelevante svar? Hun blir kalt feit. Javel?

Jeg talte litt i den tråden. Jeg talte 12 anonyme som svarte på nøyaktig det det ble spurt om eller hyggelig litt på siden og bare to som hadde svar som nærmet seg ufine.

Anonymkode: afbaf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg talte litt i den tråden. Jeg talte 12 anonyme som svarte på nøyaktig det det ble spurt om eller hyggelig litt på siden og bare to som hadde svar som nærmet seg ufine.

Anonymkode: afbaf...61b

Ja, jeg såg også de som ga henne kakeoppskrifter og som ga henne den hjelpen hun trengte. Har ikke telt men ser samme tendens i flere tråder, de ender opp med hets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, koro51 skrev:

Ja, det hadde ihvertfall hjulpet om man kunne se hvem HI er og fulgt Hi i hele tråden men for meg blir det et sammensurium med koder som hash og slik. Til å begynne med trodde jeg i det minste at hash kodene ville ha vært de samme for å skille for eksempel IP adresser men det virker jo ikke slik. For hver gang en anonym skriver, så kommer det ny kode selv om det er samme person. Riktig forstått?

Du får den samme koden i hele tråden, men ny kode i neste tråd du blir med i. Du kan dermed ikke diskutere med deg selv eller støtte deg selv i en tråd uten at det synes, men du kan gjøre det i en annen tråd.

Anonymkode: afbaf...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, koro51 skrev:

Ja, jeg såg også de som ga henne kakeoppskrifter og som ga henne den hjelpen hun trengte. Har ikke telt men ser samme tendens i flere tråder, de ender opp med hets

Men er det hets, så kan du rapportere det

Anonymkode: 3e30b...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får den samme koden i hele tråden, men ny kode i neste tråd du blir med i. Du kan dermed ikke diskutere med deg selv eller støtte deg selv i en tråd uten at det synes, men du kan gjøre det i en annen tråd.

Anonymkode: afbaf...61b

Ok, takk for oppklaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men er det hets, så kan du rapportere det

Anonymkode: 3e30b...172

Vet ikke om det er hets men jeg synes at når noen blir kalt for feite, så er det ihvertfall usaklig. Gidder ikke rapportere for det tror jeg hjelper ingenting. De dukker bare opp i ny forkledning i neste tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Får du sinte PM? Det er jo faktisk underholdende, da! :) Jeg har ikke fått noen gærning-PM på mange år, men det var et vesen her en gang som spamma ned folks meldingsbokser med rabiate utspill.
Forøvrig kan du krysse av for å ignorere brukere du ikke ønsker kontakt med på PM.

Jeg har heller ikke mottatt sinte PM. Faktisk ikke mottatt noen PM og det er jo forunderlig siden jeg blir oppfattet som diktator, konge, upcoming, dum, senil og ikke vet jeg. Jo, paranoid har jeg også lest et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...