Gå til innhold

Har så lite penger frem til 1 april :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som jeg nevnte over her er du nødt til å få hjelp , og det har du krav på. Ingen skal måtte gå uten mat og leve på lite . Det jeg mener med omsorgssvikt , om så ikke fra deg , så fra systemet . Du har det ikke godt . Ungene er sikkert kjempe fornøyde med spagetti tii frokost ( mitt barn hadde hoppet av glede ) . Men jeg fyller gjerne på med litt mat . Bor du i Oslo ? 

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff ser det har sporet helt av. Skulle kanskje ikke svart på et annet sitt innlegg. Beklager det HI. Barna får måltider og de har det fint. Vi har ikke masse å velge mellom men de får mat og har det fint. Vi pleide å få litt mat fra besteforeldre før så det var sånn vi klarte oss. Vi har også valgt å selge leilighet i håp om å bedre økonomi. Nå er det jo en stund til det går i orden og det blir et par tunge måneder. Men ingen får opplysninger om konto nummer. Tusen takk for giver vilje. Herlig å se mennesker som bryr seg og trist å se mennesker som ikke vil sine egne godt. Jeg reagerte på klaging over dårlig økonomi når man har penger på konto. Det var mitt første innlegg. Derfor jeg svarte på tråden. Fikk behov for å lufte situasjon. Vi spiste spagetti og kjøttdeig igår til kvelden og det ble frokost idag. Sånn er det bare. Vi har masse kjærlighet og barna er velstelte og har det veldig bra. Så ikke bland omsorgssvikt. De får mat men ikke det de spør etter som melk/biola/yogurt/brød osv. men vi har litt knekkebrød pluss diverse. Tenkte prøve å lage brød men går kanskje ikke med vanlig hvit mel. Tror ikke jeg tør skrive med her inne. Men sånn lever faktisk noen i dagens Norge ! Som et resultat av dårlige valg som man nå retter opp i. Men ting tar tid!

Anonymkode: cfaf2...6d5

Altså til deg jeg mener at det må finnes hjelp :) sliter man bruker man fra regningskonto ( til hun andre ) 

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff ser det har sporet helt av. Skulle kanskje ikke svart på et annet sitt innlegg. Beklager det HI. Barna får måltider og de har det fint. Vi har ikke masse å velge mellom men de får mat og har det fint. Vi pleide å få litt mat fra besteforeldre før så det var sånn vi klarte oss. Vi har også valgt å selge leilighet i håp om å bedre økonomi. Nå er det jo en stund til det går i orden og det blir et par tunge måneder. Men ingen får opplysninger om konto nummer. Tusen takk for giver vilje. Herlig å se mennesker som bryr seg og trist å se mennesker som ikke vil sine egne godt. Jeg reagerte på klaging over dårlig økonomi når man har penger på konto. Det var mitt første innlegg. Derfor jeg svarte på tråden. Fikk behov for å lufte situasjon. Vi spiste spagetti og kjøttdeig igår til kvelden og det ble frokost idag. Sånn er det bare. Vi har masse kjærlighet og barna er velstelte og har det veldig bra. Så ikke bland omsorgssvikt. De får mat men ikke det de spør etter som melk/biola/yogurt/brød osv. men vi har litt knekkebrød pluss diverse. Tenkte prøve å lage brød men går kanskje ikke med vanlig hvit mel. Tror ikke jeg tør skrive med her inne. Men sånn lever faktisk noen i dagens Norge ! Som et resultat av dårlige valg som man nå retter opp i. Men ting tar tid!

Anonymkode: cfaf2...6d5

Men, selge leiligheten? For å kjøpe en billigere en da? Det er vel få steder i Norge det er billigere å leie enn å eie? 

Gå til nav og få nødhjelp! Har man barn må man sørge for penger til skikkelig mat. 

Anonymkode: 7d9c3...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Dette skjer hver gang. 

Har HI takket ja til penger på Mail?

De gjør alltid det. 

Dette er avansert tigging. 

Lyser gjennom fra start at hun håper på å få penger. 

Anonymkode: d9b0b...1bb

Hvorfor må man alltid tro det verste om mennesker. Tror ikke man "tigger" hvis man ikke har behov for hjelp. Virkelig. Skjerp deg 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som jeg nevnte over her er du nødt til å få hjelp , og det har du krav på. Ingen skal måtte gå uten mat og leve på lite . Det jeg mener med omsorgssvikt , om så ikke fra deg , så fra systemet . Du har det ikke godt . Ungene er sikkert kjempe fornøyde med spagetti tii frokost ( mitt barn hadde hoppet av glede ) . Men jeg fyller gjerne på med litt mat . Bor du i Oslo ? 

Anonymkode: d826d...b2b

Ja hun var strålende fornøyd hun. Fikk også med seg i barnehagen det samme så ble vel litt mange måltider med det samme men mat er vel mat. Gjør bare så innmari vondt når man må bare gi dette. Bor litt utenfor Oslo. Vi selger alle møbler nå også. Prøve å få inn litt penger men ikke lett. Jeg velger å forbli litt anonym for tenk om noen kjenner meg. Nei det er bare trist.. Tør ikke ta imot hjelp med frykt om å bli gjenkjent og for alltid forbli huket som den "fattige". Vi prøver å gjøre endringer for å gjøre hverdagen bedre. For alle. Virkelig. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hun var strålende fornøyd hun. Fikk også med seg i barnehagen det samme så ble vel litt mange måltider med det samme men mat er vel mat. Gjør bare så innmari vondt når man må bare gi dette. Bor litt utenfor Oslo. Vi selger alle møbler nå også. Prøve å få inn litt penger men ikke lett. Jeg velger å forbli litt anonym for tenk om noen kjenner meg. Nei det er bare trist.. Tør ikke ta imot hjelp med frykt om å bli gjenkjent og for alltid forbli huket som den "fattige". Vi prøver å gjøre endringer for å gjøre hverdagen bedre. For alle. Virkelig. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Skjønner deg godt :( men synes du skal ta i mot, eventuelt av de nærmeste . Og få hjelp til mat :) hjelper ikke selge alle møbler hvis du ikke sitter igjen med noe å ha i hjemmet . 

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skjønner deg godt :( men synes du skal ta i mot, eventuelt av de nærmeste . Og få hjelp til mat :) hjelper ikke selge alle møbler hvis du ikke sitter igjen med noe å ha i hjemmet . 

Anonymkode: d826d...b2b

Hadde mine nærmeste ville hjulpet så hadde jeg tatt i mot.  Tror de er litt lei av å hjelpe. For de har nå satt et stort krav til meg. Men hvordan skal jeg kunne gi tilbake små beløp over flere måneder som har blitt sagt  er hjelp men plutselig er blitt lån. Nei vet ikke jeg. Bare vet at det er tomt og jeg har ingen steder å snu meg. Familie har snudd ryggen. Meg er helt i orden men 3 små skjønner jeg ikke. Så da har jeg måtte svelge det med hodet høyt. Selge det vi har og prøve å ordne opp selv. Jeg tror på en lysere fremtid men vi må overleve frem til det. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde mine nærmeste ville hjulpet så hadde jeg tatt i mot.  Tror de er litt lei av å hjelpe. For de har nå satt et stort krav til meg. Men hvordan skal jeg kunne gi tilbake små beløp over flere måneder som har blitt sagt  er hjelp men plutselig er blitt lån. Nei vet ikke jeg. Bare vet at det er tomt og jeg har ingen steder å snu meg. Familie har snudd ryggen. Meg er helt i orden men 3 små skjønner jeg ikke. Så da har jeg måtte svelge det med hodet høyt. Selge det vi har og prøve å ordne opp selv. Jeg tror på en lysere fremtid men vi må overleve frem til det. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Prøv å kontakt kommunen og få ett startlån til bolig ? Regner med du sitter igjen med noe etter salg av bolig ? Eller de kan hjelpe deg å beholde boligen fremfor selge . Du får barnetrygd for tre barn snart da? Men en uke er lenge uten noe mat ;/

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått avslag fra kommune på startlån fordi min leilighet er kjøpt med startlån. Man kan ikke få startlån 2 ganger. Håper at salget vil endre hele situasjonen. Vi tar den risken. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fått avslag fra kommune på startlån fordi min leilighet er kjøpt med startlån. Man kan ikke få startlån 2 ganger. Håper at salget vil endre hele situasjonen. Vi tar den risken. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Du har krav på avdragsfrihet , har du prøvd det ? Du må ikke selge !!! Det er dyrere å leie samt mer usikkert 

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde mine nærmeste ville hjulpet så hadde jeg tatt i mot.  Tror de er litt lei av å hjelpe. For de har nå satt et stort krav til meg. Men hvordan skal jeg kunne gi tilbake små beløp over flere måneder som har blitt sagt  er hjelp men plutselig er blitt lån. Nei vet ikke jeg. Bare vet at det er tomt og jeg har ingen steder å snu meg. Familie har snudd ryggen. Meg er helt i orden men 3 små skjønner jeg ikke. Så da har jeg måtte svelge det med hodet høyt. Selge det vi har og prøve å ordne opp selv. Jeg tror på en lysere fremtid men vi må overleve frem til det. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Det betyr jo at du har levd over evne over lengre tid og bare klart deg på grunn av gaver fra familien. Det er nok tøft når det stopper opp, men du kan jo ikke fortsette å bruke mer enn du tjener. Familien din har nok forstått at de må gjøre seg harde for at du skal gjøre de grepene som må gjøres. Selv om det er vanskelig nå, blir nok det bedre på sikt.

Anonymkode: 6e1ed...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr jo at du har levd over evne over lengre tid og bare klart deg på grunn av gaver fra familien. Det er nok tøft når det stopper opp, men du kan jo ikke fortsette å bruke mer enn du tjener. Familien din har nok forstått at de må gjøre seg harde for at du skal gjøre de grepene som må gjøres. Selv om det er vanskelig nå, blir nok det bedre på sikt.

Anonymkode: 6e1ed...44d

Bruker ikke mer enn jeg tjener men når det jeg tjener ikke holder så har vi fått gaver i form av mat fra familie. De er selv dårlig stilt og vil hjelpe men klarer ikke. Det er dessverre realiteten vår. Skulle virkelig ønske jeg kunne levd men å leve over evne er å ta i for det spørs jo helt hva slags evne som er grunnlaget. Ja det håper vi også men står her og klør meg i hodet for hva jeg skal gi som kveldsmat. Det er ingen god følelse😢

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså! Du må jo gå på nav og søke om nødhjelp!  Man skal jo ikke fundere på hva man skal gi til kveldsmat! Er dere to voksne?  Kan en ta en helgejobb? Bruker ikke matbutikker å kaste mat/ sette utenfor på kvelden?  Lete etter tomflasker?  Lettere å gjøre det nå mens det ennå er mørkt. Frelsesarmeen har vel et lager man kan få av? Hjelpegrupper på fb?

Anonymkode: 659dd...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bruker ikke mer enn jeg tjener men når det jeg tjener ikke holder så har vi fått gaver i form av mat fra familie. De er selv dårlig stilt og vil hjelpe men klarer ikke. Det er dessverre realiteten vår. Skulle virkelig ønske jeg kunne levd men å leve over evne er å ta i for det spørs jo helt hva slags evne som er grunnlaget. Ja det håper vi også men står her og klør meg i hodet for hva jeg skal gi som kveldsmat. Det er ingen god følelse😢

Anonymkode: cfaf2...6d5

Hva kan du gjøre for andre mot betaling da? Strikke, kjøre bort avfall, henge opp hyller, vaske?

Anonymkode: 81131...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du ? Kan du øke stillingen? Rimelig lenge tii barnetrygd og hvis du ikke har kveldsmat en gang , betyr jo det at du ikke har mat i hele helga. Du må oppsøke nav idag og håpe de utbetaler noe idag , selvom jeg tviler det går så fort . Med tre barn går det jo ikke :/

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for deres gode hjerter. Vi har fått en pose med mat på døren idag.😔Klem til dere

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for deres gode hjerter. Vi har fått en pose med mat på døren idag.😔Klem til dere

Anonymkode: cfaf2...6d5

Så godt å høre :) herlig at noen stilte opp :) 

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. mars 2017 den 6.43, Anonym bruker skrev:

Haha. Dette skjer hver gang. 

Har HI takket ja til penger på Mail?

De gjør alltid det. 

Dette er avansert tigging. 

Lyser gjennom fra start at hun håper på å få penger. 

Anonymkode: d9b0b...1bb

Nå var jo jeg en av dem som tilbudte meg å hjelpe og jeg kan forsikre om at denne personen ikke tok imot min hjelp. Jeg kan forsikre henne om at mitt tilbud fortsatt står ved lag og om hun sender meg en PM vil jeg aldri oppgi/avsløre til noen som helst hvem personen er. Jeg kan også forsikre henne om at jeg bor i en helt annen kant av landet og aldri kommer til å gjenkjenne henne. Jeg ser at hun har fått en pose med mat på døren og det er bra at hun nok klarer seg til helgen. Det varmer mitt hjerte at noen har sørget for at barna nå får mat. Triste greier dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, koro51 skrev:

Nå var jo jeg en av dem som tilbudte meg å hjelpe og jeg kan forsikre om at denne personen ikke tok imot min hjelp. Jeg kan forsikre henne om at mitt tilbud fortsatt står ved lag og om hun sender meg en PM vil jeg aldri oppgi/avsløre til noen som helst hvem personen er. Jeg kan også forsikre henne om at jeg bor i en helt annen kant av landet og aldri kommer til å gjenkjenne henne. Jeg ser at hun har fått en pose med mat på døren og det er bra at hun nok klarer seg til helgen. Det varmer mitt hjerte at noen har sørget for at barna nå får mat. Triste greier dette. 

Enig. Ingen har lyst til å be om penger til mat , og noen ganger er det kanskje lettere å motta mat fra noen man ikje kjenner også :)

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snilt at noen hjalp henne. Det var ikke hi. Rydde misforståelser. 

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, koro51 skrev:

Nå var jo jeg en av dem som tilbudte meg å hjelpe og jeg kan forsikre om at denne personen ikke tok imot min hjelp. Jeg kan forsikre henne om at mitt tilbud fortsatt står ved lag og om hun sender meg en PM vil jeg aldri oppgi/avsløre til noen som helst hvem personen er. Jeg kan også forsikre henne om at jeg bor i en helt annen kant av landet og aldri kommer til å gjenkjenne henne. Jeg ser at hun har fått en pose med mat på døren og det er bra at hun nok klarer seg til helgen. Det varmer mitt hjerte at noen har sørget for at barna nå får mat. Triste greier dette. 

Her var det mange forsikringer😏 Hvordan kan du vite at hun bor i en helt annen kant av landet?😉

Anonymkode: ef474...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her var det mange forsikringer😏 Hvordan kan du vite at hun bor i en helt annen kant av landet?😉

Anonymkode: ef474...060

Jeg har lest tråden og dermed vet jeg hvilken del av landet hun bor i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse.. Det lyser veldig igjennom.. Føler med deg og barna til deg som "klør deg i hodet over hva barna skal få til kveldsmat", men samtidig ikke responderer på forslagene herifra om å kontakte NAV. 

Hilsen en som har jobbet innen psykiatrien i 15 år.

Anonymkode: b8a6c...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...