Gå til innhold

Har så lite penger frem til 1 april :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om du tar 50 kr fra regningskontoen kan du få kjøpt havregryn og en stor pakke knekkebrød.  Da har du i hver fall mat så dere slipper å gå sultne. 

Men om det er så ille, bør du vel søke nødhjelp hos NAV? Ungene dine må jo få mat!

Anonymkode: 09b7d...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha. Dette skjer hver gang. 

Har HI takket ja til penger på Mail?

De gjør alltid det. 

Dette er avansert tigging. 

Lyser gjennom fra start at hun håper på å få penger. 

Anonymkode: d9b0b...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Dette skjer hver gang. 

Har HI takket ja til penger på Mail?

De gjør alltid det. 

Dette er avansert tigging. 

Lyser gjennom fra start at hun håper på å få penger. 

Anonymkode: d9b0b...1bb

Og så? Hvorfor er det et problem? det er helt frivillig å gi, vet du. 

Anonymkode: 09b7d...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få nødhjelp fra nav 

Du kan kontakte din lokale avdeling av hjelp oss og hjelpe 

Om ungene er på samvær hos far annenhver helg er det virkelig ikke vanskelig å tjene noen penger. Jeg var inne på finn småjobber i går, og der var det masse å velge i. Vaskejobber, folk som trengte hjelp til vindusvask, til å male et par vegger, rydde i hagen osv. Du har lov å tjene 4.000 kr fra hver oppdragsgiver skattefritt 

Da mannen min var arbeidsledig en stund lot har alle i omgangskretsen vår få vite at har tok småjobber, han malte garasjen til naboen, tok vårvask og polering av båten til en kamerat, kjørte flere hengerlass til søpla for broren sin osv. Mulighetene er der, men du må gjøre litt selv for å finne dem 

Anonymkode: 7d9c3...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 300 kr på regningskontoen jeg... det skal holde til barnetrygda kommer. Da har vi 1900 til lønna kommer 15. April. Men det går nok bra. Har 3 barn (en er 18 og går på skole. Altså ikke barnetrygd), er 2 voksne., hund og katt. Raider garasjen for tompant, strikker litt og selger på fb, lager litt grøt iblant, baker litt innbakte pølser til middag (billigste pølsene. Mel, gjær og litt sukker koster lite). Så hadde jeg hatt en regningskonto å låne fra,  så hadde jeg heller lånt noen kroner der og levd billigere neste mnd også for å bli ajour. 

 

Anonymkode: a63b8...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere så lite penger på konto lenge før dere får noe inn? Dere vet jo når lønn og barnetrygd kommer. Hvorfor har dere ikke prioritert mat?

Anonymkode: 6e1ed...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og så? Hvorfor er det et problem? det er helt frivillig å gi, vet du. 

Anonymkode: 09b7d...9b8

Ja det er frivillig å bli lurt. 

Ble lurt selv en gang. Fikk kontonummer da. Selvsagt sjekket jeg vedkommende. Hun bodde i samme gate som min svigerinne. Hva er odsen for det??

Jenta hadde ikke barn (selvom historien på DIB var to barn) hun var en type blond bimbo med silikon, røyka og byen hver helg  

Uansett, penger var overført, lite å gjøre med det. Var bare 100 så ingen skade skjedd  

Poenget er at det går rykter om gavemilde damer på DIB. 

Og et faresignal er når de ikke vil ha mat og klær men takker ja til penger. 

Hun som lurte meg og et par til her inne kommer fra Buskerud. Navnet begynner på C. 

Anonymkode: d9b0b...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har så dårlig råd som du skriver så må du begynne å ta tak for å forandre situasjonen din!

- Skaff deg en jobb! Om barna er hos sin far innimellom har du mulighet til å ta noen vakter et sted da. Eller vaskejobber i privathjem f.eks. Sjekk finn.no!

-Kontakt barneverntjenesten og fortell at du har så dårlig råd at du ikke får sendt med barna matpakker.

-Kontakt NAV.

-Gå grundig igjennom økonomien din. Hva bruker du unødvendig mye penger på, hva kan du kutte etc. Evnt få hjelp til dette.

 Du må gjøre om på holdningen din til det hele. Du kan ikke sitte hjemme å klage over dårlig råd, du må komme deg ut og tenke at NÅ skal jeg forandre situasjonen!

Anonymkode: bd9ae...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forklaring. Jeg er hi og ikke henne som svarte her at hun ikke hadde penger før 5 april + ikke hadde mat. 

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært meningen å skulle få penger av noen. Skuff å se at dere tror det er hensikten.

Hva hun andre i tråden har tenkt vet ikke jeg. 

Ja, ungene er hos faren i helgen. Jobber selv da. Fredag kveld og til 18 lørdag. Eneste fri dag er søndag. Da jobbet 6 dager. 

Dette er hi.,

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld at jeg ikke har svart. Merket jeg ble veldig flau av å si det men nei mat hva er det. Jeg har noen knekkebrød pluss diverse igjen men kan ikke lage meg et fullverdig måltid. Fjoohoo godt man er anonym her. Men så det ble klaging over penger på regningskonto så er det jo bra hun har litt der om det blir krise for det er andre som ikke har det heller 😔 Lagde en pakke med boller som vi hadde liggende så jenta mi får med seg mat på skole. imorgen er det matpakke dag i barnehagen så da sliter vi litt. Blir vel boller på hun også. Nei vær  nå takknemlig for at man kan legge seg god og mett hver dag. Vi ser frem mot bedre tider. God natt! 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Dette her er ikke forsvarlig ! Dette er dessverre omsorgssvikt , ingen barn skal måtte oppleve at foreldrene ikke har mat. Boller ? Det er ikke mat og ikke noe å sende med. Her må du be om hjelp ! Og det fort. Har ett vennepar jeg innimellom fører over penger tii , da de klager på at ikke råd til middag osv. 

Anonymkode: d826d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du virkelig tenkt til å vippse penger til ei som har penger på en regningskonto? Det er vel andre mennesker som trenger de pengene litt mer? 

Anonymkode: 08bba...9f9

Nå er det jo heldigvis et fritt land dette og muligheten for å gi til andre og hvem som skal få må vel bli opp til giver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri vært meningen å skulle få penger av noen. Skuff å se at dere tror det er hensikten.

Hva hun andre i tråden har tenkt vet ikke jeg. 

Ja, ungene er hos faren i helgen. Jobber selv da. Fredag kveld og til 18 lørdag. Eneste fri dag er søndag. Da jobbet 6 dager. 

Dette er hi.,

Anonymkode: cab5e...f5e

Hvis du jobber full stilling og likevel har så dårlig råd tenker jeg at du må finne ut av hvor feilen ligger.

Bruker du for mye penger? bor for dyrt? etc etc

Anonymkode: bd9ae...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er årsaken dyr tannlege regning + EU godkjenning av bil. Og når man da har lite så kan det velte økonomien. 

Er heldig å eie leilighet og en liten gammel bil så er veldig fornøyd med det. Og da får jeg gjøre så godt jeg kan når det røyner økonomisk. Skulle bare lufte det her pga lite kjekt, men folk har det nok være enn meg ja.  

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er årsaken dyr tannlege regning + EU godkjenning av bil. Og når man da har lite så kan det velte økonomien. 

Er heldig å eie leilighet og en liten gammel bil så er veldig fornøyd med det. Og da får jeg gjøre så godt jeg kan når det røyner økonomisk. Skulle bare lufte det her pga lite kjekt, men folk har det nok være enn meg ja.  

Anonymkode: cab5e...f5e

Men du kan jo ikke gjøre de ti Gene hvis det betyr at du ikke har penger til mat til ungene dine!

Anonymkode: 6e1ed...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har aldri vært meningen å skulle få penger av noen. Skuff å se at dere tror det er hensikten.

Hva hun andre i tråden har tenkt vet ikke jeg. 

Ja, ungene er hos faren i helgen. Jobber selv da. Fredag kveld og til 18 lørdag. Eneste fri dag er søndag. Da jobbet 6 dager. 

Dette er hi.,

Anonymkode: cab5e...f5e

Synes synd på deg. Håper du finner en god løsning både på kort og lang sikt. Dere kan ikke ha det slik.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg som ga ungene boller og ikke hadde mat. 

 

Sorry. Må bare understreke det. Er en annen som har skrevet inn her som har det være enn meg.,

Jeg er hi. 

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke meg som ga ungene boller og ikke hadde mat. 

 

Sorry. Må bare understreke det. Er en annen som har skrevet inn her som har det være enn meg.,

Jeg er hi. 

Anonymkode: cab5e...f5e

Det er skrekkelig irriterende når andre skriver som om de skulle vært hi

Anonymkode: 3b056...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun som skrev innlegget er hun samme som sliter btw. Det er to ulike historier. Hun ene har penger på regningskonto. Hun andre ikke. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er skrekkelig irriterende når andre skriver som om de skulle vært hi

Anonymkode: 3b056...fb6

Ja, sorry. Veldig kjedelig. 

Hi

 

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke hun som skrev innlegget er hun samme som sliter btw. Det er to ulike historier. Hun ene har penger på regningskonto. Hun andre ikke. 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Det er ikke samme nei. 

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette her er ikke forsvarlig ! Dette er dessverre omsorgssvikt , ingen barn skal måtte oppleve at foreldrene ikke har mat. Boller ? Det er ikke mat og ikke noe å sende med. Her må du be om hjelp ! Og det fort. Har ett vennepar jeg innimellom fører over penger tii , da de klager på at ikke råd til middag osv. 

Anonymkode: d826d...b2b

Omsorgssvikt? Nei hun prøver jo så godt hun kan da. Boller med pålegg for en dag er vel ikke det verste. Uff stakkars sjel 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld at jeg ikke har svart. Merket jeg ble veldig flau av å si det men nei mat hva er det. Jeg har noen knekkebrød pluss diverse igjen men kan ikke lage meg et fullverdig måltid. Fjoohoo godt man er anonym her. Men så det ble klaging over penger på regningskonto så er det jo bra hun har litt der om det blir krise for det er andre som ikke har det heller 😔 Lagde en pakke med boller som vi hadde liggende så jenta mi får med seg mat på skole. imorgen er det matpakke dag i barnehagen så da sliter vi litt. Blir vel boller på hun også. Nei vær  nå takknemlig for at man kan legge seg god og mett hver dag. Vi ser frem mot bedre tider. God natt! 

Anonymkode: cfaf2...6d5

Synd at du har det sånn og håper det ordner seg for deg. 

Anonymkode: cab5e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ser det har sporet helt av. Skulle kanskje ikke svart på et annet sitt innlegg. Beklager det HI. Barna får måltider og de har det fint. Vi har ikke masse å velge mellom men de får mat og har det fint. Vi pleide å få litt mat fra besteforeldre før så det var sånn vi klarte oss. Vi har også valgt å selge leilighet i håp om å bedre økonomi. Nå er det jo en stund til det går i orden og det blir et par tunge måneder. Men ingen får opplysninger om konto nummer. Tusen takk for giver vilje. Herlig å se mennesker som bryr seg og trist å se mennesker som ikke vil sine egne godt. Jeg reagerte på klaging over dårlig økonomi når man har penger på konto. Det var mitt første innlegg. Derfor jeg svarte på tråden. Fikk behov for å lufte situasjon. Vi spiste spagetti og kjøttdeig igår til kvelden og det ble frokost idag. Sånn er det bare. Vi har masse kjærlighet og barna er velstelte og har det veldig bra. Så ikke bland omsorgssvikt. De får mat men ikke det de spør etter som melk/biola/yogurt/brød osv. men vi har litt knekkebrød pluss diverse. Tenkte prøve å lage brød men går kanskje ikke med vanlig hvit mel. Tror ikke jeg tør skrive med her inne. Men sånn lever faktisk noen i dagens Norge ! Som et resultat av dårlige valg som man nå retter opp i. Men ting tar tid!

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synd at du har det sånn og håper det ordner seg for deg. 

Anonymkode: cab5e...f5e

Anonymkode: cfaf2...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...