Gå til innhold

Samlingsstund i barnehagen - hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke se problemet. Hvis din datter strever med språket kan du lese en bok og synge med henne hjemme. Det erstatter samlingen hun går glipp av i bhg. Det er i frilek barnet ditt utvikler språket sitt i bhg. Samling er en bitteliten bit av barns læring. 

At opplegget i bhg ikke passer dere er noe dere lett kan gjøre noe med. Lever tidligere. Så kan du hente tidligere istedet, så slipper hun så lange dager. Jeg synes at det er kjempefint at bhg får til å ha opplegg før kjernetiden. Det betyr at de har organisert seg godt. Tenk på de som er i bhg fra åpningstid hver dag. Feil at de skal gå å vente på at alle barna skal komme i bhg. 

Spør bhg når de starter opplegg og innrette dere etter det. Er ikke verre enn det. Barn har heller ikke vondt av å ikke få med seg alt i bhg. 

Anonymkode: fba65...355

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer ikke se problemet. Hvis din datter strever med språket kan du lese en bok og synge med henne hjemme. Det erstatter samlingen hun går glipp av i bhg. Det er i frilek barnet ditt utvikler språket sitt i bhg. Samling er en bitteliten bit av barns læring. 

At opplegget i bhg ikke passer dere er noe dere lett kan gjøre noe med. Lever tidligere. Så kan du hente tidligere istedet, så slipper hun så lange dager. Jeg synes at det er kjempefint at bhg får til å ha opplegg før kjernetiden. Det betyr at de har organisert seg godt. Tenk på de som er i bhg fra åpningstid hver dag. Feil at de skal gå å vente på at alle barna skal komme i bhg. 

Spør bhg når de starter opplegg og innrette dere etter det. Er ikke verre enn det. Barn har heller ikke vondt av å ikke få med seg alt i bhg. 

Anonymkode: fba65...355

Jeg skulle gjerne levert henne tidligere slik at hun fikk det med seg, men barnehagen har sagt at hun ikke håndterer så bra lange dager i barnehagen, hun blir veldig sliten og i dårlig humør på ettermiddagen.  Vi får ikke hente de før kl 14.30 heller, og vi henter henne da. 

Det er heller ikke bare bare å spørre de når de starter, fordi som jeg skrev tidligere er det noen dager 08.20 og andre dager rett før kl 9. Alt avhengig av når barna er ferdige med å spise. 

Det er heller ikke bare vi som leverer sent, så det er flere som går glipp av samlingsstunden. 

Det jeg lurte på var om det var vanlig i andre barnehager å legge fellesaktiviteter til utenom kjernetid slik at noen aldri får vært med på det.

De klarte fint å ha samlingsstund etter kl 9 hele første året hun gikk, men med ny pedleder fra høsten i fjor så er det visst ikke mulig.

Selvfølgelig leser og synger vi hjemme. Men det erstatter ikke den gode stunden med mange andre barn hvor de synger og leser. 

Hi

Anonymkode: da8c7...6f0

Skrevet

I vår bhg er kjernetiden 09-14.

Frokosten er ferdig 08.15. Samling er etter kjernetiden har begynt. De er ikke ute før på ettermiddagen, så hvis vi henter kl 15 er de ofte akkurat kommet ut eller på vei ut. 

Skrevet

Det kan ikke være slik at absolutt alt skjer i kjernetid, hva skal unga da gjøre 6.30-9 og 14.30-17? De som kommer tidlig får med seg de tidlige timene, de som hentes sent får med seg de sene timene og de som har korte dager går nødvendigvis glipp av litt. Til gjengjeld har de mer hjemmetid.

Anonymkode: ee2d5...9ff

Skrevet

Er det egentlig noe stort problem om hun går glipp av samlingsstunden? Tenk etter selv, hvor mye husker du fra da du var 3, 4, 5 år? Tviler på det er samlingsstunden i bhg. Jeg husker knapt at jeg gikk i en bhg, jeg, langt mindre hvordan dagene der ble organisert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...