Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #26 Skrevet 19. mars 2017 Vi brukte smokken på den måten du beskriver og har nå en gutt på 7 år som aldri blir sint blant andre og oppfører seg som han bør. Smokken brukte han når han sov og en sjelden gang ellers når jeg ville konsentrere meg om andre ting enn hans sutring blant folk. Da han var 3,5 år sluttet han på dagen (frem til da brukte jeg smokken for å få han til å sove på dagtid, noe han trengte), smokkene fikk kaptein sabeltann og han fikk Lego. Anonymkode: 79ae5...954
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #27 Skrevet 19. mars 2017 Dette er nok ikke det svaret du ønsker, men jeg synes smokkbruk ser helt teit ut. Hvorfor gjøre barnet avhengig av det? Barn som snakker med smokk i munnen hører ikke hjemme, har sett det på en del andre barn. Vårt barn er 2,5 år. Aldri brukt smokk annet enn ett par tilfeller da hun var baby. Da hun var 8 mnd var en slektning forbauset over at hun ikke brukte smokk og sa "Hva hvis hun blir lei seg? " Vel, selv om mange kanskje blir grinete uten smokk gjelder det ikke alle. Vårt barn var kun grinete om hun var trøtt eller sulten stort sett. At smokk også inneholder sikkert masse uheldig stoffer er også noe man kan ta til etterretning. Anonymkode: 5c9ac...d44
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #28 Skrevet 19. mars 2017 2 timer siden, Mamma_til_2 skrev: Altså jenta de får smokken akkurat når hun vill, for hun vet at alt som trengs er at hun blir sint i offentligheten eller trøtt og sutrete hjemme! Du har laget jenta de vaner som det blir tøft for deg som mor og stoppe. Dårlig oppførsel hos barn bør aldri belønnes. Hvis vårt barn på 2,5 år snakker med "sutrestemme" får hun ikke vilja si. Vi er bevisst på at det skal ikke lønne seg å være grinete. Selvfølgelig trøster vi hvis hun slår seg Anonymkode: 5c9ac...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå