Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Skrevet 19. mars 2017 Jeg innrømmer at jeg er litt slapp med smokk. Jenta mi er nå 2,5 år. Som hovedregel er det bare smokk når hun sover. I enkelte situasjoner får hun smokk utenom. Hvis hun er syk og må til legen, hvis vi må ta kollektiv og hun blir SINT (dette kun for å skåne medpassasjerer ikke for å trøste henne) og ellers hvis jeg er avhengig av at hun må være stille. (Kirka ved dåp feks) I dåpen vi var i la en geskjeftig slektning merke til smokken og var skikkelig på meg, det var uhørt å bruke smokk når hun er så gammel. Jeg svarte skikkelig at det kun var fordi vi var i kirka og at hun bruker kun smokk ved soving eller spesielle tilfeller. Hun gav seg ikke og ble skikkelig ufin, kom med spydige kommentarer, ja hun trenger vel ikke kake hun som kan kose seg med smokken.. Hahaha. Jeg ble så lei til slutt at jeg vurderte sterkt å be henne holde kjeft, men tok meg i det. Hva tenker dere? Er vår smokkebruk så ekstrem? Dere som mener smokk er tull i det store og hele trenger ikke svare. Vil ha svar fra folk som synes det er ok til en viss alder. Anonymkode: 4f9c9...b06
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #2 Skrevet 19. mars 2017 En 2,5 åring trenger ikke å gå rundt med smokk, altfor stor til det Anonymkode: b0823...7d1
*Miss Marple* Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Jeg syns bruken deres er helt normal og hadde nok slitt med å ikke be kjerringa holde kjeft. Trøsten får være at det var hun som fremsto som idioten ovenfor de andre gjestene. Våre barn sluttet helt med smokk da de ble tre år, og har ingen men av det i ettertid😉
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #4 Skrevet 19. mars 2017 En 2,5 åring trenger ikke å gå rundt med smokk, altfor stor til det Anonymkode: b0823...7d1 Hun går ikke med smokk. Du burde være stor nok til å klare å lese alt jeg skriver. Anonymkode: 4f9c9...b06
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #5 Skrevet 19. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: En 2,5 åring trenger ikke å gå rundt med smokk, altfor stor til det Anonymkode: b0823...7d1 Problemer med leseforståelsen? Eller bare generelt kverulerende? Anonymkode: d6714...038
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #6 Skrevet 19. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Problemer med leseforståelsen? Eller bare generelt kverulerende? Anonymkode: d6714...038 Nope Anonymkode: b0823...7d1
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #7 Skrevet 19. mars 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nope Anonymkode: b0823...7d1 Nope...hva? Du svarer med et ord på to spørsmål. Jeg heller mot en tredje forklaring, kjenner jeg. Anonymkode: d6714...038
februarprins2013 Skrevet 19. mars 2017 #8 Skrevet 19. mars 2017 min slutter med smokken på dagtid når han var 10mnd, fikk det kun når han var syk, trøtt eller veldig sliten, et barn på 2,5 år trenger ikke smokken ,så lenge hun ikke er trøtt.syk eller sliten
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #9 Skrevet 19. mars 2017 Akkurat nå, Blair Waldorf skrev: min slutter med smokken på dagtid når han var 10mnd, fikk det kun når han var syk, trøtt eller veldig sliten, et barn på 2,5 år trenger ikke smokken ,så lenge hun ikke er trøtt.syk eller sliten Trøtt? Som i det barn blir flere ganger til dagen? Hva legger du egentlig i å slutte med smokk? Anonymkode: d6714...038
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #10 Skrevet 19. mars 2017 Synes bruken er innafor. Min slutta med smokk da hun var 3 Anonymkode: 862d5...acf
februarprins2013 Skrevet 19. mars 2017 #11 Skrevet 19. mars 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trøtt? Som i det barn blir flere ganger til dagen? Hva legger du egentlig i å slutte med smokk? Anonymkode: d6714...038 nå tenker jeg mest på trøtt på kvelden, burde skrevet det, min sluttet når han var 3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #12 Skrevet 19. mars 2017 Slik gjorde vi det med våre 3. Ikke lov til å gå og vandre med smokken fra sånn 10-12 måneder. De hadde den til soving, lange bilturer, sykdom og fra 1 til 2 år hadde den litt når de var slitne etter barnehagen. Ellers i slike situasjoner der vi faktisk trengte den som en ren lyddemper. Noe som ikke var særlig ofte, men kjekt å høre hva presten sier for eksempel. Både for oss og andre. Helt slutt fra 3 år. Anonymkode: 4b914...473
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #13 Skrevet 19. mars 2017 Du sier du bare vil ha svar fra de som er enige med deg, så hvorfor spørre? En så stor unge trenger selvsagt ikke smokk ved disse anledningene. Det er jo tydelig at smokken brukes fordi DU ikke orker at hun evt lager lyd og DU må lære henne normal oppførsel. Latskap. Ser jo det om og om igjen. Sugebehovet blir borte før de fyller ett, og så lar foreldrene de lage dårlig vane etter det. Høres jo ut som at alternativet dvs ikke smokk betyr bråk og sint unge, og det er jo fordi ungen er vant til å få smokken i slike situasjoner. Ellers hadde jo ungen vært stille uten smokk slik unger som ikke bruker smokk er. Anonymkode: a44cf...9df
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #14 Skrevet 19. mars 2017 Mitt barn er litt over to år. Han får ikke smokk i de settingene du beskriver. Kun til kveldskosen ca 15 min før leggetid. Har den på natta. Jeg tenker at barnet mitt ikke skal "belønnes" med smokk hvis han ikke oppfører seg. Så hvis han blir sint osv. finner vi andre måter å snu fokus på slik at det ikke forstyrrer. Event. ta han med ut hvis vi er i dåp ol. Barn er modne for det når de har passert to år. Når det er sagt, så synes jeg det var å trø langt over streken det denne damen gjorde mot deg. Anonymkode: 3e2a7...c7a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #15 Skrevet 19. mars 2017 Mine barn (har fire stykker) har hatt smokk så lenge de har ønsket selv, men den har bodd i senga, så bare til soving. De har sluttet mellom 3 og 4 år av egen vilje, helt uproblematisk synes jeg. Å gå rundt med smokk på dagtid har ikke ungene gjort etter de var omtrent året gamle, men det hendte en og annen gang de fikk ha den i sofaen på ettermiddagen mens de ventet på middag om de var veldig slitne etter barnehagen også fikk de selvfølgelig ha den når de lå og hvilte ved sykdom. Tror aldri jeg har brukt den i kirka, på bussen eller slike ting, men jeg ville aldri lagt meg oppi om andre gjorde det. Hun som "kjeftet" på deg mangler alt av sosiale hemninger og folkeskikk. Anonymkode: 476de...100
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #16 Skrevet 19. mars 2017 Minsta sluttet med smukk rundt 2,5 år. Hun hadde rotet den bort, så fant vi den ikke, jeg fant den senere, men fant ut at siden hun selv hadde rotet den bort, og fant den ikke, var det en fin anledning å plukke den bort. Hun har aldri etter hun var 1,5 år fått bruke den utenfor huset bortsett fra soving. Den lå stortsett i senga/vogna også før dette. Har ikke selv hatt bruk for å gi henne den i de situasjonene du refererer til, synes det ser rart ut når store unger har smukk når de er våken, men ville aldri sagt det til foreldrene. Anonymkode: 7396e...d05
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #17 Skrevet 19. mars 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sier du bare vil ha svar fra de som er enige med deg, så hvorfor spørre? En så stor unge trenger selvsagt ikke smokk ved disse anledningene. Det er jo tydelig at smokken brukes fordi DU ikke orker at hun evt lager lyd og DU må lære henne normal oppførsel. Latskap. Ser jo det om og om igjen. Sugebehovet blir borte før de fyller ett, og så lar foreldrene de lage dårlig vane etter det. Høres jo ut som at alternativet dvs ikke smokk betyr bråk og sint unge, og det er jo fordi ungen er vant til å få smokken i slike situasjoner. Ellers hadde jo ungen vært stille uten smokk slik unger som ikke bruker smokk er. Anonymkode: a44cf...9df Nei. Ikke de som bare er enig. De som bruker smokk på barna og når man slutter og kutter smokk på dagen. Folk som mener smokk er noe tull i det store og hele har ikke svar jeg har bruk for. Blir det samme som å be om råd på hvordan få kalkunen saftig på nyttårsaften og en vegetarianer svarer at man ikke bør spise kjøtt i det hele tatt. Anonymkode: 4f9c9...b06
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #18 Skrevet 19. mars 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du sier du bare vil ha svar fra de som er enige med deg, så hvorfor spørre? En så stor unge trenger selvsagt ikke smokk ved disse anledningene. Det er jo tydelig at smokken brukes fordi DU ikke orker at hun evt lager lyd og DU må lære henne normal oppførsel. Latskap. Ser jo det om og om igjen. Sugebehovet blir borte før de fyller ett, og så lar foreldrene de lage dårlig vane etter det. Høres jo ut som at alternativet dvs ikke smokk betyr bråk og sint unge, og det er jo fordi ungen er vant til å få smokken i slike situasjoner. Ellers hadde jo ungen vært stille uten smokk slik unger som ikke bruker smokk er. Anonymkode: a44cf...9df Tenkte det samme. Vi som er uenige trenger ikke svare XD Er veldig enig i dette svaret. Dere skaper et behov for barnet. Hun lærer ikke å roe seg uten smokken. Dere må rett og slett ta kampen. Jeg er ikke imot bruk av smokk, men mener man kan begrense bruken. Mine barn bruker ikke smokk. Fikk spørsmål pm hvordan vi fikk dem til å stoppe å gråte. Men det har aldri vært noe problem. De gråter aldri lenge. Mens et barn som er vant til å få smokk vil ikke slutte å gråte før han får den... Anonymkode: ef640...f6a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #19 Skrevet 19. mars 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Ikke de som bare er enig. De som bruker smokk på barna og når man slutter og kutter smokk på dagen. Folk som mener smokk er noe tull i det store og hele har ikke svar jeg har bruk for. Blir det samme som å be om råd på hvordan få kalkunen saftig på nyttårsaften og en vegetarianer svarer at man ikke bør spise kjøtt i det hele tatt. Anonymkode: 4f9c9...b06 Du spør om vår smokkebruk er så ekstrem. Da må det jo være lov å svare at ja, en 2,5 åring trenger ikke det Anonymkode: b0823...7d1
Evablaum Skrevet 19. mars 2017 #20 Skrevet 19. mars 2017 Hvor lenge tenker du at du vil bruke smokken for å få barnet ditt til å oppføre seg?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #21 Skrevet 19. mars 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg innrømmer at jeg er litt slapp med smokk. Jenta mi er nå 2,5 år. Som hovedregel er det bare smokk når hun sover. I enkelte situasjoner får hun smokk utenom. Hvis hun er syk og må til legen, hvis vi må ta kollektiv og hun blir SINT (dette kun for å skåne medpassasjerer ikke for å trøste henne) og ellers hvis jeg er avhengig av at hun må være stille. (Kirka ved dåp feks) I dåpen vi var i la en geskjeftig slektning merke til smokken og var skikkelig på meg, det var uhørt å bruke smokk når hun er så gammel. Jeg svarte skikkelig at det kun var fordi vi var i kirka og at hun bruker kun smokk ved soving eller spesielle tilfeller. Hun gav seg ikke og ble skikkelig ufin, kom med spydige kommentarer, ja hun trenger vel ikke kake hun som kan kose seg med smokken.. Hahaha. Jeg ble så lei til slutt at jeg vurderte sterkt å be henne holde kjeft, men tok meg i det. Hva tenker dere? Er vår smokkebruk så ekstrem? Dere som mener smokk er tull i det store og hele trenger ikke svare. Vil ha svar fra folk som synes det er ok til en viss alder. Anonymkode: 4f9c9...b06 Mi jente slutta da hun var 3 1/2. Ikke bry deg om hva andre bedrevitere sier. Anonymkode: 0b9cd...a4b
Mamma_til_2 Skrevet 19. mars 2017 #22 Skrevet 19. mars 2017 Altså jenta de får smokken akkurat når hun vill, for hun vet at alt som trengs er at hun blir sint i offentligheten eller trøtt og sutrete hjemme! Du har laget jenta de vaner som det blir tøft for deg som mor og stoppe.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #23 Skrevet 19. mars 2017 Dere er problemet! Strenge mødre som skal "være den beste mammaen", som tar smokken fra ungen før den har rukket å bli året!! Har fortsatt tilgode å se en voksen med smokk. De slutter med det allesammen en dag. Må ikke slutte som 2 åring, slapp av! Har også tilgode å ha hørt om noen som har tannproblemer pga smokken. Anonymkode: ecf45...4c0
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #24 Skrevet 19. mars 2017 24 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Altså jenta de får smokken akkurat når hun vill, for hun vet at alt som trengs er at hun blir sint i offentligheten eller trøtt og sutrete hjemme! Du har laget jenta de vaner som det blir tøft for deg som mor og stoppe. Som dere koker sammen historier i hodet og konkluderer. Hvor skriver jeg at hun får smokk HVER gang vi tar buss? Og hvor skriver jeg at hun får smokk hver gang hun har blitt sint? i kirka var jeg føre var og gav smokken før hun ble urolig. Rett og slett fordi det var kaldt ute og henge ute én time i finklær ikke var fristende. NEI, hun får ikke smokk som belønning for sinnet sitt. Et fåtall ganger har hun vært helt umulig på toget og når jeg ser at det plager mine medpassasjerer har jeg tydd til smokk. Blir helt matt av alt det folk klarer å lese mellom linjene. Anonymkode: 4f9c9...b06
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #25 Skrevet 19. mars 2017 Ikke hør på dem. La henne ha smokk. Anonymkode: ecf45...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå