Gå til innhold

Hjelp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk deg denne situasjonen: Du blir ansatt i drømmejobben, og er overlykkelig. Du gleder deg til første arbeidsdag, og føler egentlig at du har vunnet i lotto. Dette er en 50 % stilling.

Du starter med friskt mot og positiv innstilling. Dagene går, og du får null opplæring, og den lille hjelpen du får, er fra ei du må dele kontor med, som oppfører seg så dårlig mot deg at du har lyst til å gråte, pakke sammen og gå hjem!

Dette fortsetter dag etter dag, uke etter uke, og opplæringen er så som så. Unnskyldningen er at både hun og de andre som jobber svært redusert, er overarbeidet og har ikke tid. Det er vel og merke bare hun du deler kontor med som oppfører seg helt på tryne mot deg. Heldigvis!

Hun kaster ting bort på pulten min, og sier at dette må jeg gjøre. Jeg prøver å stamme frem at jeg kan jo ikke det, ettersom jeg ikke har fått opplæring i det. Da blir det sure miner, en kjapp gjennomgang, hvor jeg står å ser på det hun gjør i stedet for å prøve det selv og "få det i fingrene" og så blir jeg bedt om å gjøre det på min egen pc. Jeg prøver febrilsk å skrive ned det som blir gjort på hennes pc, men rekker ikke det ettersom det går så fort. Det tar hun ingen hensyn til. Dtete er en dame godt opp i årene som har jobbet med dette i mange år. Verdensmester.

Hun ene som har jobbet der i over 20 år, kaster nå inn håndkle og søker nye jobber. Kun pga dette kvinnemennesket.

Hun har fått beskjed om å oppføre seg på en ålreit måte gang på gang, men til ledelsen sier hun at hun ikke forstår hva vi andre snakker om, for hun er jo så hyggelig og gjør så godt hun kan. Når ledelsen er innom en sjelden gang, er hun så blid at jeg blir kvalm.

Jeg gruer meg til jobb, og nå har jeg vurdert å gi meg før det hele har begynt. Jeg gruer meg til jobb, og ting er bare vondt. Jeg sitter med høy puls, og er rett og slett nervøs når jeg er på jobb. Føler meg som en idiot når jeg ikke får til ting, selv om jeg vet innerst inne at grunnen er fordi jeg ikke har fått opplæring. Hun har en egen evne til å trykke folk ned, og i dag når den ene behandleren kom inn med en aktivitet jeg skulle registrere, så gir hun den til meg og sier at dette klarer jeg. Jeg gjorde dessverre en liten feil fordi jeg er usikker, og hun bryter ut høyt og spydig foran denne behandleren at "nei, nå har du gjort det feil IGJEN!" Takk for det liksom :(

Nå er jeg tett ved å gi opp. Si opp på dagen og gå. Jeg har en jobb til, som jeg kan øke til 60 %, og jeg kan fint få tilbake en jobb som jeg var tilkallingsvikar i, som jeg trivdes godt i. Men jeg synes det er harmelig, for dette er som sagt drømmejobben, og det er i Sykehuset. Trygt og godt. Eller, skulle i alle fall være det. Ble så glad for å endelig få en fot innafor..

Ledelsen har tatt det opp med henne som sagt, men det hjelper ikke. Dem forstår liksom ikke situasjonen og hvor alvorlig den begynner å bli :( Hva gjør jeg? Hva hadde du gjort?  

Anonymkode: b46ad...d8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går ti lederen din og spør om det er mulig at du kan få opplæring av en annen, slik at du kan få gjort jobben din så godt som du ønsker. 

Skrevet

Du har nylig begynt? Da har du vel kanskje en prøveperiode?

I så fall ville jeg gått til ledelsen og fortalt om problemet en gang til - og så ville jeg sagt at om de ikke tar dette på alvor og legger frem en plan for ordentlig opplæring og tar tak i væremåten til hun som er så ubehagelig, så vil du slutte før prøveperioden går ut.

Min erfaring er at man sjelden kommer noen vei med slike folk så lenge ledelsen ikke er oppegående nok, så jeg ville gjort ett forsøk og så heller funnet meg noe annet å gjøre.

Anonymkode: edfbd...62e

Skrevet

Da er det bare å si opp først som sist, for det nytter ikke :( To av de jeg jobber sammen med, men som driver med andre ting enn meg (skanning o.l) har gått til ledelsen hver for seg og fortalt hva dem har overhørt, og hvordan jeg blir behandlet, men det skjer ingenting, nettopp fordi dem ikke har noen å ta av til å lære meg opp, og fordi hun pynter på sannheten og oppfører seg eksemplarisk når ledelsen snakker med henne/er innom kontoret vårt. 

For en ukes tid siden fikk jeg vite at mye av grunnen til at jeg ble ansatt, var fordi jeg kunne starte med en gang og at dem trengte  noen på det kontoret asap, til å ta tlf, ta imot papirer av de som var innom osv. Men hvor moro tror dem det er å ta tlf når jeg ikke kan hjelpe den som er i andre enden, nettopp fordi jeg noen ganger knapt skjønner hva dem snakker om :( Og hvem tar støyten når folk blir sinte? Jo meg. Jeg skal holde ut denne mnd, rett og slett fordi jeg nekter å skuffe barna når det gjelder påskeferien. Vi har ikke hatt ferie på 4 år. Jeg vil ha lønnen for denne mnd.

Rett og slett jævlig å måtte slutte, men dette orker jeg ikke, Jeg er snart 41 år, men blir behandlet som en drittunge av denne damen. Hun får sikkert en tilfredstillelse av å holde på sånn mot andre :(

Skrevet

Men hvorfor forteller du henne ikke hvor skapet skal stå? Du finner deg jo i dritten. Si direkte til henne at hun kan holde kjeft hvis hun skal være ei megge.

Sier du opp, pass på at du skriver hvorfor du slutter.

Anonymkode: 4bcd0...c7f

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor forteller du henne ikke hvor skapet skal stå? Du finner deg jo i dritten. Si direkte til henne at hun kan holde kjeft hvis hun skal være ei megge.

Sier du opp, pass på at du skriver hvorfor du slutter.

Anonymkode: 4bcd0...c7f

Jeg har sagt fra underveis på en skikkelig og saklig måte. Senest i dag spurte jeg henne hvordan hun mener jeg skal kunne dette uten opplæring, og spurte henne hvordan det var for henne den dagen hun var ny for på dette for 9 år siden. Da svarer hun meg ikke. Hun sier også nesten daglig at hun ikke forstår hvordan ledelsen kunne ansette noen på det tidspunktet de gjorde, og synes det er helt feil å ta den avgjørelsen, noe som gjør at jeg føler meg ytterligere uvelkommen.

Jeg sitter ikke å bare tar imot. Men det er ikke bare enkelt å ta konfrontasjoner hele dagen heller :( Det blir så motbydelig stemning av det. Jeg håper bare på fred og ro og at klokka skal gå egentlig.

Skrevet

Bose hodetelefoner med musikk, så slipper du å høre på gamla. 

Anonymkode: 4167c...b97

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det bare å si opp først som sist, for det nytter ikke :( To av de jeg jobber sammen med, men som driver med andre ting enn meg (skanning o.l) har gått til ledelsen hver for seg og fortalt hva dem har overhørt, og hvordan jeg blir behandlet, men det skjer ingenting, nettopp fordi dem ikke har noen å ta av til å lære meg opp, og fordi hun pynter på sannheten og oppfører seg eksemplarisk når ledelsen snakker med henne/er innom kontoret vårt. 

For en ukes tid siden fikk jeg vite at mye av grunnen til at jeg ble ansatt, var fordi jeg kunne starte med en gang og at dem trengte  noen på det kontoret asap, til å ta tlf, ta imot papirer av de som var innom osv. Men hvor moro tror dem det er å ta tlf når jeg ikke kan hjelpe den som er i andre enden, nettopp fordi jeg noen ganger knapt skjønner hva dem snakker om :( Og hvem tar støyten når folk blir sinte? Jo meg. Jeg skal holde ut denne mnd, rett og slett fordi jeg nekter å skuffe barna når det gjelder påskeferien. Vi har ikke hatt ferie på 4 år. Jeg vil ha lønnen for denne mnd.

Rett og slett jævlig å måtte slutte, men dette orker jeg ikke, Jeg er snart 41 år, men blir behandlet som en drittunge av denne damen. Hun får sikkert en tilfredstillelse av å holde på sånn mot andre :(

Men har du snakket med lederen din? En ting er hva andre har sagt, men du må jo også si i fra. Be om et møte og ta ting derfra. Lover de bedring avtaler du hyppige samtaler med lederen din, feks ukentlig. 

Anonymkode: 76245...d97

Skrevet

1) Snakk med tillitsvalgte evt HR-ansvarlig. Få denne personen med på møte med ledelsen hvis de er såpass tafatte. 

2) Ha klart dokumentasjon på hva denne damen sier og gjør mot deg hver dag. Det hun gjør er faktisk mobbing og dette må ledelsen faktisk ta tak i. 

3) Krev opplæring med tillitsvalgte til stede eller ta video (på mobilen) av hva hun gjør på skjermen slik at du får det med deg til senere. 

Jeg har vært borti en slik en før, men det var riktignok en mann. Han likte å henge meg ut foran kollegaer og sjefen, være fysisk slem mot meg og gi meg feil informasjon. Jeg begynte heldigvis å ta igjen til slutt da han var skikkelig råtten. Vi fikk begge refs for det som ble til krangling på medarbeidersamtalen, men sjefen skjønte hva han hadde holdt på med. Vi var begge innleide, men til tross for at han var der 3 mnd før meg var jeg den som endte opp med fast stilling.

Jeg kunne faktisk aldri vite om infoen jeg fikk av han var riktig eller gal så måtte lære meg mye på egenhånd. Med slike kollegaer må man bare gjøre det beste ut av det og finne svarene selv.

Lykke til!

Anonymkode: c83bc...8c6

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men har du snakket med lederen din? En ting er hva andre har sagt, men du må jo også si i fra. Be om et møte og ta ting derfra. Lover de bedring avtaler du hyppige samtaler med lederen din, feks ukentlig. 

Anonymkode: 76245...d97

Jeg har snakket med lederen min flere ganger. Men jeg har inntrykk av at han ikke tør å si fra til dette kvinnemenneske på en skikkelig måte. Og dem er redd for å miste henne, for da har dem kun en person som er igjen som faktisk kan utføre det som skal gjøres, hvis dette kvinnemennesket slutter eller sykemelder seg. Og det er ALT for lite med den arbeidsmengden. Det er en forferdelig situasjon, og helt ærlig så føler jeg veldig på at det er jeg som må gå hvis dette ikke løser seg, da jeg begynte for kort tid siden. En stor del av meg har bare lyst til å gå, men jeg trenger jobben også, for å få det til å gå rundt økonomisk på en grei måte. Jeg er alenemor, med to barn på 3 og 9 år.

Men dette ødelegger jo såpass mye i hverdagen at det går utover psyken, og dermed også hverdagen hjemme :(

Jeg fatter ikke hvordan en leder kan være så feig. For det er nettopp det han er i mine øyne.

Skrevet

Innse at det er frustrerende å bli satt til å ta opplæring av nye medarbeidere når du har mer enn nok å gjøre fra før. 

Har du ingen utdanning eller erfaring som gjør at du kan gjøre noe av jobben uten å måtte bli vist alle detaljer først? Kan du ikke forsøke å finne ut av noen ting på egenhånd? Hva med å bruke noen timer etter arbeidstid på å sette deg inn i programvare og systemer du ikke kjenner fra før? 

Anonymkode: 80fba...65a

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Innse at det er frustrerende å bli satt til å ta opplæring av nye medarbeidere når du har mer enn nok å gjøre fra før. 

Har du ingen utdanning eller erfaring som gjør at du kan gjøre noe av jobben uten å måtte bli vist alle detaljer først? Kan du ikke forsøke å finne ut av noen ting på egenhånd? Hva med å bruke noen timer etter arbeidstid på å sette deg inn i programvare og systemer du ikke kjenner fra før? 

Man har krav på opplæring og du er nok sikkert ei av dei som jobber der.

Anonymkode: d8f6d...582

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat det samme tenker jeg

Anonymkode: a6491...13e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man har krav på opplæring og du er nok sikkert ei av dei som jobber der.

Anonymkode: d8f6d...582

Jeg jobber ikke på sykehus, men jeg har møtt på noen nyansatte som har vært helt tafatte. Det er veldig slitsomt når man har nok å gjøre fra før. 

Siden hi beskrev dette som drømmejobben regner jeg med at hun har utdanning eller erfaring fra faget fra før. Da ville jeg regnet med at hun kunne gjøre en god del oppgaver uten så mye opplæring. Det er selvfølgelig noe annet om hun kommer "rett fra gata", men slik oppfattet ikke jeg det.

Skrevet

Jeg jobber også på sykehus, og det er jo gjerne slik at man lever etter prinsippet "see one, do one, teach one". Jeg tror aldri jeg har fått opplæring i alle arbeidsoppgavene jeg har, har som regel fått opplæring i noe/det viktigste, og beskjed om å spørre hvis det er noe. Tempoet er gjerne så høyt at man blir overlatt til seg selv ganske fort. Og noen liker å undervise/vise, andre liker det ikke.

Er dette noe du kan lære deg selv/finne ut av selv ville jeg gjort det, og spurt hvis det ikke går. Da viser du at du prøver på egenhånd. Hvis hun prøver seg ville jeg bare prøvd "det er en første gang for alt vettu", og ikke lagt så mye i tonefallet. Noen av mine beste kollegaer kan være ganske skarpe og direkte, noe som kan oppfattes som vanskelig hvis man legger for mye i det. Typisk for dem er et det blir frustrerte av folk som ikke gjør en innsats for å få det til selv. 

Nå er det jo vanskelig siden vi ikke ser situasjonen, men mitt råd er å være så selvstendig som mulig, spørre der du må, og skrive ned de tipsene du spør om. Går hun gjennom det en gang er det bare å spørre om at hun kan gjøre det senere, og hvis hun sutrer si at "desto bedre gjennomgang nå, desto færre spørsmål til senere".

Anonymkode: 07512...d13

Skrevet

Var i din situasjon. Etter én måned tok jeg dama fatt på tomannshånd. 

Jeg er en som ikke finner meg i å bli behandlet dårlig. Jeg var illsint og tok henne skikkelig. Fortalte henne at mulig du får lov å være hurpete mot de andre uten at det får konsekvenser med meg meg kan du drite i det. 

Sa at jeg kom til å gå rett til sjefen etter samtalen og informere han om at jeg hadde satt henne på plass. 

Dette kunne selvsagt slå begge veier men jeg hadde ikke noe å tape. Enten ble det bedre eller jeg fikk sparken, ble det ikke bedre hadde jeg sluttet uansett. 

Jeg i formerte sjefen, sa at jeg hadde vært unødvendig krass men at det måtte til, sa også at hvis han ikke syntes noe om oppførselen min fikk han gi beskjed så kunne jeg finne meg noe annet. 

Sjefen sa det var bra jeg gjorde det. Dama var sur på meg i sikkert ett år. Gradvis fikk vi et greit kollegialt forhold. Nå fungerer vi greit sammen, og jeg har masse andre gode kollegaer. 

Jeg hadde gått for direkte konfrontasjon. Du har ingenting å tape slik du har det nå. 

Anonymkode: b613a...d57

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen er det for en holdning. Når man settes til opplæring så må man bare ta seg tid og VÆRE HYGGELIG. Det hører ingen sted hjemme å behandle nyansatte ufint og drite de ut. 

Snakk om folkeskikk. Regner med de hverken har vært lenge i arbeidslivet eller gitt mye opplæring. 

Å ta i mot nyansatte er en viktig jobb, man skal ha tid og inkludere de. 

Dine holdninger synes jeg er ganske dårlige. 

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen er det for en holdning. Når man settes til opplæring så må man bare ta seg tid og VÆRE HYGGELIG. Det hører ingen sted hjemme å behandle nyansatte ufint og drite de ut. 

Snakk om folkeskikk. Regner med de hverken har vært lenge i arbeidslivet eller gitt mye opplæring. 

Å ta i mot nyansatte er en viktig jobb, man skal ha tid og inkludere de. 

Dine holdninger synes jeg er ganske dårlige. 

Jeg har vært i arbeidslivet i snart 30 år og lært opp fler enn jeg kan huske. Det er stor forskjell på nyansatte. Noen må ha alt inn med teskje om og om igjen før de våger å forsøke selv. Det er frustrerende og alt for tidkrevende når man har andre oppgaver å gjøre også.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært i arbeidslivet i snart 30 år og lært opp fler enn jeg kan huske. Det er stor forskjell på nyansatte. Noen må ha alt inn med teskje om og om igjen før de våger å forsøke selv. Det er frustrerende og alt for tidkrevende når man har andre oppgaver å gjøre også.

Men da må du rett og slett ta det med den som har ansatt den du synes er tafatt eller kunnskapsløs, ikke få den nye til å føle seg liten og inkompetent. Eller du får nekte å gi opplæring til nye helt generelt. 

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk deg denne situasjonen: Du blir ansatt i drømmejobben, og er overlykkelig. Du gleder deg til første arbeidsdag, og føler egentlig at du har vunnet i lotto. Dette er en 50 % stilling.

Du starter med friskt mot og positiv innstilling. Dagene går, og du får null opplæring, og den lille hjelpen du får, er fra ei du må dele kontor med, som oppfører seg så dårlig mot deg at du har lyst til å gråte, pakke sammen og gå hjem!

Dette fortsetter dag etter dag, uke etter uke, og opplæringen er så som så. Unnskyldningen er at både hun og de andre som jobber svært redusert, er overarbeidet og har ikke tid. Det er vel og merke bare hun du deler kontor med som oppfører seg helt på tryne mot deg. Heldigvis!

Hun kaster ting bort på pulten min, og sier at dette må jeg gjøre. Jeg prøver å stamme frem at jeg kan jo ikke det, ettersom jeg ikke har fått opplæring i det. Da blir det sure miner, en kjapp gjennomgang, hvor jeg står å ser på det hun gjør i stedet for å prøve det selv og "få det i fingrene" og så blir jeg bedt om å gjøre det på min egen pc. Jeg prøver febrilsk å skrive ned det som blir gjort på hennes pc, men rekker ikke det ettersom det går så fort. Det tar hun ingen hensyn til. Dtete er en dame godt opp i årene som har jobbet med dette i mange år. Verdensmester.

Hun ene som har jobbet der i over 20 år, kaster nå inn håndkle og søker nye jobber. Kun pga dette kvinnemennesket.

Hun har fått beskjed om å oppføre seg på en ålreit måte gang på gang, men til ledelsen sier hun at hun ikke forstår hva vi andre snakker om, for hun er jo så hyggelig og gjør så godt hun kan. Når ledelsen er innom en sjelden gang, er hun så blid at jeg blir kvalm.

Jeg gruer meg til jobb, og nå har jeg vurdert å gi meg før det hele har begynt. Jeg gruer meg til jobb, og ting er bare vondt. Jeg sitter med høy puls, og er rett og slett nervøs når jeg er på jobb. Føler meg som en idiot når jeg ikke får til ting, selv om jeg vet innerst inne at grunnen er fordi jeg ikke har fått opplæring. Hun har en egen evne til å trykke folk ned, og i dag når den ene behandleren kom inn med en aktivitet jeg skulle registrere, så gir hun den til meg og sier at dette klarer jeg. Jeg gjorde dessverre en liten feil fordi jeg er usikker, og hun bryter ut høyt og spydig foran denne behandleren at "nei, nå har du gjort det feil IGJEN!" Takk for det liksom :(

Nå er jeg tett ved å gi opp. Si opp på dagen og gå. Jeg har en jobb til, som jeg kan øke til 60 %, og jeg kan fint få tilbake en jobb som jeg var tilkallingsvikar i, som jeg trivdes godt i. Men jeg synes det er harmelig, for dette er som sagt drømmejobben, og det er i Sykehuset. Trygt og godt. Eller, skulle i alle fall være det. Ble så glad for å endelig få en fot innafor..

Ledelsen har tatt det opp med henne som sagt, men det hjelper ikke. Dem forstår liksom ikke situasjonen og hvor alvorlig den begynner å bli :( Hva gjør jeg? Hva hadde du gjort?  

Kjære deg, dette er jo helt uholdbart! Forsøk først å ta en prat med denne kollegaen din. Fungerer ikke det, så be om et møte med ledelsen og fortell hvordan du opplever dette, og se om det så blir bedre før du gjør noe overilt. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man lærer ikke DIPS over natten. Den er svært omfattende, og er ikke logisk. Det må læres. Og det er ikke noe jeg kan sitte med hjemme. Man kommer ikke inn på DIPS hjemme. Dette er programmet sykehusene i Norge bruker. Jeg har aldri vært borti det, og det visste dem, for det fikk jeg spørsmål om på intervjuet. Jeg har jobbet på legesenter. Der har dem Winmed. Det er noe helt annet. At hun har mer enn nok å gjøre, skal jo faktisk ikke gå utover meg eller noen andre. Jeg har fått beskjed om at hun skal lære meg opp, hun har blitt bedt om det, og sagt ja. Da hadde det vel vært mer realt at hun hadde sagt til ledelsen at dette ikke er greit, det blir for mye, og vi må gjøre det på en annen måte i stedet for å behandle meg som dritt, eller?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man lærer ikke DIPS over natten. Den er svært omfattende, og er ikke logisk. Det må læres. Og det er ikke noe jeg kan sitte med hjemme. Man kommer ikke inn på DIPS hjemme. Dette er programmet sykehusene i Norge bruker. Jeg har aldri vært borti det, og det visste dem, for det fikk jeg spørsmål om på intervjuet. Jeg har jobbet på legesenter. Der har dem Winmed. Det er noe helt annet. At hun har mer enn nok å gjøre, skal jo faktisk ikke gå utover meg eller noen andre. Jeg har fått beskjed om at hun skal lære meg opp, hun har blitt bedt om det, og sagt ja. Da hadde det vel vært mer realt at hun hadde sagt til ledelsen at dette ikke er greit, det blir for mye, og vi må gjøre det på en annen måte i stedet for å behandle meg som dritt, eller?

Men det finnes gode e-læringskurs i Dips. Kanskje du kan be om å få jobbe noen timer ekstra, og så ta e-læringskursene flere ganger, inntil mer sitter? Er helt enig med deg - hvis hun absolutt ikke vil lære deg opp, må hun ta det opp med ledelsen. 

Skrevet
Akkurat nå, Iiiiik skrev:

Men det finnes gode e-læringskurs i Dips. Kanskje du kan be om å få jobbe noen timer ekstra, og så ta e-læringskursene flere ganger, inntil mer sitter? Er helt enig med deg - hvis hun absolutt ikke vil lære deg opp, må hun ta det opp med ledelsen. 

Jeg har tatt E-læringen, og gjør det fortsatt innimellom, men så fort jeg begynner med det, så spør kollegaen min meg hva jeg holder på med (vi sitter på skrå mot hverandre, så hun ser ikke min pc) og mener at det er bortkastet tid, og ber meg starte med å noe annet. Jeg kjenner frykten bre seg med en gang, for jeg har jo ikke fått opplæring som er noe å snakke om enda. 

Hun står over meg i 2 minutter, sier at jeg skal gjøre sånn og sånn, og setter seg på plassen sin igjen. Hvis jeg støter på et problem som jeg er usikker på hvordan jeg skal løse, så blir jeg livredd for å spørre. Da sukker hun høyt, rister på hodet og gjør en stor sak ut av det. Det har blitt en vond sirkel, og jeg har vel egentlig fått en sperre som gjør at jeg ikke lærer noe av henne lenger. Hun er rett og slett en dårlig mentor.

Det er ikke rom for å gjøre feil, og da blir det håpløst :( De andre mener jeg skal minne henne på at hun har vært ny og fullstendig uvitende selv. Man lærer ikke DIPS på skolen. Det må man ha opplæring i. Det re likt for alle.

Jeg tror jeg holder meg til den andre jobben min jeg. Kjenner mer og mer på dette etter hvert som jeg skriver :(

Skrevet

Jeg ville som sagt bedt leder om å få jobbe noen timer overtid for å gjennomføre e-læringen flere ganger. DIPS lærer man bare ved å bruke det. Kanskje kan du også bruke DIPS skole, og øve deg på reelle oppgaver? Og uten at dragen henger over deg. 

Skrevet

Nå har jeg bare jobbet overflatisk i DIPS med å finne, skrive og godkjenne dokumenter (og legge inn diagnoser), og vi fikk ikke særlig opplæring. Gikk ganske fort å lære seg systemet. Hvis du jobber i PAS også kan jeg se for meg at det er vanskelig, PAS er et mareritt. DIPS derimot går stort sett fint an å trykke seg frem i.

Anonymkode: 07512...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...