Gå til innhold

Jeg blir så sliten av mannen min :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På Friday, March 17, 2017 den 15.04, MrsRiddick skrev:

 

 

Signerer. Og hva hvis mannen LIKER mye krydder? Skal kona sette standarden for hvor mye maten skal være krydret?

Da krydrer han ekstra etterpå på sitt eget fat!

Anonymkode: 40af3...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere som opplever at mennene deres behandler dere sånn tenkt på hva slags forbilde dere er for barna? Hvilken standard settes for hvordan kvinner skal behandles? -Ikke respektfullt, tydeligvis.

Eller hvordan man skal tillate seg å bli snakket til/behandlet av andre.

Sønnen skal en dag bli ektemann, datteren en dag bli kone, hvordan valg lærer vi de som voksne å ta? 

og ikke kom med noe "barna ser det ikke", for Joda de ser, hører og føler det. De bare tenker at "sånn er det bare" etterhvert.

Hvis ikke den påminnelsen er nok til at mennene deres (og Evt dere) lærer seg å oppføre seg mot andre, så er det fryktelig synd. 

...Parterapi, lær dere å snakke sammen.  

Anonymkode: 8d31a...f8d

Ja, de ser og hører. Jeg er selv vokst opp i et slikt hjem. Det var grusomt å se, og jeg ville aldri latt en partner behandle meg slik min far behandler min mor. Jeg har rett og slett blitt helt allergisk mot nedlatende og lite konstruktiv næging. Hadde mannen begynt slik med meg, ville jeg rimelig fort gått fra ham. Jeg er mer enn villig til å lære, og tar til meg kritikk, men den må være fremlagt saklig, og det må være rom for å kunne snakke sammen som voksne. Jeg har flere ganger prøvd å endre pappas atferd mot mamma. Det går bra en kort stund, men så glir han over på gamle vaner igjen. Og mamma bare tar imot. Det har ødelagt mye av mitt forhold til pappa, og jeg prøver å få mest mulig tid med mamma uten at pappa er med. 

Anonymkode: c7ee1...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. mars 2017 den 15.05, MrsRiddick skrev:

Hvis mannen hadde rotet i søpla før den ble kastet, ville jeg ha pakket tingene hans og henvist ham til å bo på søppeldynga, der han kunne grave i søpla så mye han ville. Seriøst, hvordan klarer dere å tenne på en mann som kontrollerer alt dere gjør, graver i søpla, kjefter og irettesetter?

Gjør jo ikke det.. Tenner overhode ikke.. Vi har ikke sex. Max 2-3 ganger pr år.. 

Anonymkode: d63bf...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gjør jo ikke det.. Tenner overhode ikke.. Vi har ikke sex. Max 2-3 ganger pr år.. 

Anonymkode: d63bf...017

Da forstår jeg i hvert fall ikke hvorfor du gidder. Du kaster bort dine beste år på en psykisk syk mann og liv i sølibat. Alt er bedre enn det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei, hvordan er det hos deg? Jeg kjenner meg så innmari igjen. Nå er jeg så sliten, men er redd for barna våre og livet uten mor og far sammen.. 

Anonymkode: defe7...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17. mars 2017 den 10.58, Anonym bruker skrev:

Jeg har snakket med han om dette mange ganger. Han vet hva jeg føler. Men han klarer ikke endre det. Hva kan man gjøre før hele familien går i oppløsning?

Anonymkode: 6372d...e2d

Dette er jo et sentralt punkt. Søk hjelp. Få en utenforstående (terapeut el lign) til å høre på dere. For den store feilen her er jo at han ikke tiltror deg noe som helst. Han er Mr. Knowsitall og skal komme og "rette opp" i alt du gjør.  Og det er vel å bra å ha rett, men ikke å ha så rett at andre vantrives. Jeg leste et intervju med en mann som var sånn, og etter skilsmissen sa han "jeg vant mange diskusjoner, men tapte forholdet". For kona hans orket ikke heller å bli irettesatt hele tida, hun ønsket å få lov å være seg selv og bli elsket MED alle sine feil og mangler... 

Anonymkode: 9c2d6...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17. mars 2017 den 13.03, the amazing spidermamma skrev:

Og jeg tror nok i hvert fall ikke at jeg hadde holdt meg for god til å slenge med leppa hvis han gjorde den samme feilen selv! Å hjelpe meg. 'Åja, er det SÅNN man skal fyre så det ikke ryker!' 

Huff, jeg hadde nok ikke kunnet være lenge i et sånt forhold... 

Jeg hadde nok også blitt fristet til det 😝 men erfaringsmessig tar de det ikke til seg. Min eks kritiserte meg også for ting som han selv var mye verre til - men han SÅ rett og slett ikke sitt eget speilbilde! 

Anonymkode: 9c2d6...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...