Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #26 Skrevet 14. mars 2017 De sier mye negativt om sønnen min ganske ofte å det er helt greit for de må selvsagt fortelle om når han utagerer mot andre,når han er sint å raserer ting osv. Men det jeg reagerer på er at de aldri kommer med noe posetivt,de forteller kun det negative som er skjedd den dagen. Det hadde vært veldig greit om de kunne nevne noe posetivt av og til også,for sånn som det er nå så gruer jeg meg til å hente sønnen min fordi det alltid er noe negativt å høre. Anonymous poster hash: 0adff...e5d
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #27 Skrevet 14. mars 2017 Egentlig en veldig fin barnehage, men irriterer meg at det bare er fri flyt på do og ingen sjekker om de vasker hender, tørker seg osv Anonymous poster hash: e4885...72c
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #28 Skrevet 14. mars 2017 De står bare og ser på mens sønnen min klamrer seg til meg og følger etter meg ut i gangen når jeg prøver å levere ham. Jeg har nevnt det én gang og da ble det bedre en stund før det skled ut igjen. Men det går greit, han går inn igjen når jeg snakker litt strengt til ham, og jeg er så fornøyd med barnehagen ellers, så jeg har ikke lyst til å skape dårlig stemning ved å klage på dette flere ganger. Anonymous poster hash: 2df0c...ccd Vet hvordan det er! Her sa jeg ifra flere ganger at de bare ta han vekk fra meg for ellers blir det verre. De måtte flere ganger holde igjen sønnen min med makt så jeg fikk gått,for sønnen min også klamrer seg fast til meg. Nå har de heldigvis skjønt det å følger det opp. Det som hjalp her for at han skulle slutte å hyle hysterisk når jeg skulle gå,var at han fikk vinke i vinduet når jeg skulle gå og at de ansatte tok seg god tid til barnet når han kom. De ansatte fikk beskjed av pedagogisk leder at det holder ikke å bare si hei til barnet,de måtte vise interesse og småsnakke litt med han.Det fungerte supert å nå er han helt rolig når jeg skal gå Anonymous poster hash: 0adff...e5d
Gjest FSMEFF Skrevet 14. mars 2017 #29 Skrevet 14. mars 2017 (endret) De kler barna dårlig! Alltid regntøy (selv om det er sol), tynn genser. Barna blir syke og de får mindre å gjøre. Vinn/vinn for dem, mer latskap. De står og henger ved siden av ferielister (juleferie, vinterferie, påskeferie, høstferie) og PASSER PÅ AT MAN VIRKELIG SKRIVER HVILKE DAGER BARNA skal ha fri. Har sluttet å skrive oss på disse listene nå, tar de bare ut på sparket heller. Ifjor var de syke like før påske, vi ble forhindret å reise og de 3 dagene mellom palmehelg og påske fikk vi ikke levere dem (de var da friske men ferien avlyst) fordi de ikke lengre hadde personell til å ivareta. Vi har jo betalt for hele året, alle sykdomsdagene hvor de nok er skyld i halvparten, medfører store problemer for foreldre. Idag traff jeg annen mor. Hun sa hun hadde klagd og klagd til ingen nytte (jeg hadde ikke nevnt noenting til henne om mine observasjoner). Jeg har sagt til barnehagen at hvis de ikke snart begynner å bruke de tykke ytterdressene fremfor regntøyet så tar jeg regntøyet med hjem helt til våren kommer. De lovde bedring men de klarer det kun 1 uke og så er det på an igjen. Barnet mitt var iskaldt da jeg hentet idag. Han svarte at ingen ville hjelpe ham med vantenen, derfor var han uten vanter . Dersom det hadde vært meg som unnlot å kle mine barn så er jeg sikker på at barnevernet hadde banket på døra, men barnehagen, de kan bare ture på. Kjenner et lite barn på 1 1/2 år som ble innlagt med lungebetennelse pga dårlig bekledning fra barnehagens side. Ingen konsekvenser. Må visst ringe avisa ja! Endret 14. mars 2017 av FSMEFF
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #30 Skrevet 14. mars 2017 Her er det også dårlig med bl.a påkledning og kalde barn. Men hva kan vi gjøre når foreldrene ikke sørger for: Strikk på dress/regntøy så barna ikke blir våte på beina. Hals og fleece så ikke de fryser. Votter så ikke de går med stivfrosne fingre. Regntøy som ikke er for korte på armer og ben. Dresser som ikke er for tynne for årstiden. Vanntette støvler når det er regn og sørpe. Skiftetøy til innebruk. Bleier og våtservietter når Trenger nye plakaten henger på hylla. Jobber som vikar i flere bhg og det er utrolig mange slappe foreldre som ikke følger opp og som må få samme beskjed om og om igjen. Og de faste ansatte er lei av å måtte mase om dette hele tiden. Så hva med å sjekke hylla/kurven og yttertøyet med gjevne mellomrom. Anonymous poster hash: ef5ef...b8a
Gjest FSMEFF Skrevet 14. mars 2017 #31 Skrevet 14. mars 2017 Her er det også dårlig med bl.a påkledning og kalde barn. Men hva kan vi gjøre når foreldrene ikke sørger for: Strikk på dress/regntøy så barna ikke blir våte på beina. Hals og fleece så ikke de fryser. Votter så ikke de går med stivfrosne fingre. Regntøy som ikke er for korte på armer og ben. Dresser som ikke er for tynne for årstiden. Vanntette støvler når det er regn og sørpe. Skiftetøy til innebruk. Bleier og våtservietter når Trenger nye plakaten henger på hylla. Jobber som vikar i flere bhg og det er utrolig mange slappe foreldre som ikke følger opp og som må få samme beskjed om og om igjen. Og de faste ansatte er lei av å måtte mase om dette hele tiden. Så hva med å sjekke hylla/kurven og yttertøyet med gjevne mellomrom. Anonymous poster hash: ef5ef...b8a Joda, jeg ser det problemet, men i mitt tilfellet mangler det aldri noe, isåfall spør jeg om jeg må snu og hente. Da sier de som regel nei, vi fikser men allikevel blir jo ikke vantene benyttet. Jeg hadde ikke klagd dersom det manglet utstyr.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #32 Skrevet 14. mars 2017 Barnet får ofte på "låneklær" selv om det finnes ekstra skift i hylla. Når jeg spør hvorfor han ikke har på sine egne klær, er ofte forklaringen at det han hadde var vått. De har altså ikke giddet å se i hylla. Og som andre har nevnt henges vått yttertøy i knytte plastposer på plassen i stedet for å henge det opp. Ellers er barnehagen her helt super! Anonymous poster hash: cd9e9...036
hms33 Skrevet 14. mars 2017 #33 Skrevet 14. mars 2017 For lite ute, legger vått og skittent regntøy i pose i stedet for å skulle av sanden og henge det opp...må vaske regntøyet til stadighet! Anonymous poster hash: 46af8...fdb Å stakkars deg!!! Må du vaske klærne til barnet ditt 😱
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #34 Skrevet 14. mars 2017 Å stakkars deg!!! Må du vaske klærne til barnet ditt 😱 Er det mulig.... regntøy er ikke noe man skal vaske så ofte, da blir det ødelagt! Tror absolutt ikke personen du svarte mente at det var fælt å vaske klærne til barna sine. Mer at regntøyet måtte vaskes unødvendig ofte fordi de i barnehagen la det i poser i stedet for å henge opp. Anonymous poster hash: cd9e9...036
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #35 Skrevet 14. mars 2017 For lite ute, legger vått og skittent regntøy i pose i stedet for å skulle av sanden og henge det opp...må vaske regntøyet til stadighet! Anonymous poster hash: 46af8...fdb Kun ute i regnvær de da? Anonymous poster hash: c4d44...d2a
Anonym bruker... Skrevet 14. mars 2017 #36 Skrevet 14. mars 2017 Bruker ipad altfor mye:/ bråker barna litt så finner de ipaden frem for da roer barna seg. Ikke noe pedagogisk "opplegg" på de,bare spill av alle slag. Voksne som er utrolig opp og ned i humøret. Ene dagen de de super blide og andre morran snur de ryggen til og går når vi leverer. Nå jobber jeg på annen avdeling i denne bhg'n som sønnen jobber så jeg ser nok mere ting enn andre foreldre. Men ped leder på avdelingen er helt super og kan si alt til hun. Så jeg sier ifra hvis det både er positivt og negativt
hms33 Skrevet 14. mars 2017 #37 Skrevet 14. mars 2017 Er det mulig.... regntøy er ikke noe man skal vaske så ofte, da blir det ødelagt! Tror absolutt ikke personen du svarte mente at det var fælt å vaske klærne til barna sine. Mer at regntøyet måtte vaskes unødvendig ofte fordi de i barnehagen la det i poser i stedet for å henge opp. Anonymous poster hash: cd9e9...036 Her vaskes regntøyet og dressen ofte!! Og det har ikke blitt ødelagt ennå!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #38 Skrevet 14. mars 2017 Nei, hvor skal man begynne? Dette er en Steinerbarnehage, så de mener jo selv at de er godheten selv og vet alt best. De er dermed selvutnevnte eksperter på det meste, spesielt innenfor helse. De mente bestemt at barnet mitt hadde svineinfluensa ved et tilfelle. De nektet å uttale seg om en bestemt sykdom hadde brutt ut i barnehagen Sikkerhet ble ikke ivaretatt, mye tilfeldigheter ved mye. Påkledning et kapittel for seg. Anonymous poster hash: 24806...77f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #39 Skrevet 14. mars 2017 Her vaskes regntøyet og dressen ofte!! Og det har ikke blitt ødelagt ennå!! Hvordan vet du at regntøyet ikke er ødelagt? Sjekker du det jevnlig for å se at det fortsatt er like tett? Anonymous poster hash: cd9e9...036
hms33 Skrevet 14. mars 2017 #40 Skrevet 14. mars 2017 Hvordan vet du at regntøyet ikke er ødelagt? Sjekker du det jevnlig for å se at det fortsatt er like tett? Anonymous poster hash: cd9e9...036 Du merker vel hvis barnet blir våt når det regner og er vann?? Og blir det ødelagt så kjøper man nytt.... tenk så ekkelt det er å kle på seg møkkete og kanskje vått tøy fordi foreldrene ikke har tatt det med hjem. Ja til å putte vått og møkkete tøy i poser!!!!
me_87 Skrevet 14. mars 2017 #41 Skrevet 14. mars 2017 Det som irriterer meg er at de ikke spyler regntøyet på barna før de går inn.Jeg ser at de voksne gjør det med de minste barna,mens på storbarnsavdelingen så gjør de det tydligvis ikke. Regntøyet er så fullt i sand og dritt at jeg må spyle det grundig før jeg kan ta det i vaskemaskinen. Hadde vært greit om barnehagen bare kunne spylet vekk det verste før de gikk inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå