Gå til innhold

Hva gjør deres barnehage feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg ønsker fokus på hva barnehagene gjør FEIL i denne tråden. Det er mange gode barnehager og flinke ansatte der ute, men jeg er nysgjerrig på om det er normalt at de ansatte gjør så mange feil som i vår barnehage. Jeg tror nemlig ikke det er mulig.

Anonymous poster hash: 45739...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De roter bort klær og er lite ute.

Hva gjør de feil i "din" barnehage da?

Anonymous poster hash: 4d8fa...506

Skrevet

Tar ikke imot barna, hilser ikke på foreldre og barn når vi kommer, sier ikke hade når vi drar, etterlyser ikke barn som blir henta uten beskjed, lar ungene sove ute uten tilsyn, og ja, De har mista et par barn på tur. Flere ganger.

Anonymous poster hash: 243ae...bf5

Skrevet

Tar ikke imot barna, hilser ikke på foreldre og barn når vi kommer, sier ikke hade når vi drar, etterlyser ikke barn som blir henta uten beskjed, lar ungene sove ute uten tilsyn, og ja, De har mista et par barn på tur. Flere ganger.

Alt du skriver er uting av bhg unntatt det at de etterlyser barn som blir hentet uten at de som henter gir beskjed, det er en uting av de som henter!

Anonymous poster hash: 38ef7...40a

Skrevet

Alt du skriver er uting av bhg unntatt det at de etterlyser barn som blir hentet uten at de som henter gir beskjed, det er en uting av de som henter!

Japp . Men Det er foreldrenes måte å demonstrere på når alt annet ikke nytter

Skrevet

Og det mener du at hjelper? For en tåpelig måte å demonstrere på

Anonymous poster hash: c6541...b5b

Skrevet

Og det mener du at hjelper? For en tåpelig måte å demonstrere på

Ja det må du gjerne synes. Jeg syns det er mer tåpelig at de ansatte aldri er til stede når ungene blir hentet ute. Eller overser oss når vi prøver å få kontakt. Eller mister unger på tur

Skrevet

Ja det må du gjerne synes. Jeg syns det er mer tåpelig at de ansatte aldri er til stede når ungene blir hentet ute. Eller overser oss når vi prøver å få kontakt. Eller mister unger på tur

Men da må dere jo ta det videre til kommunen

Skrevet

Men da må dere jo ta det videre til kommunen

Det er gjort , og det skjer ingenting. Det er en møkkabarnehage uten sidestykke og det har vært forsøkt tiltak gang på gang på gang. Det som ble klaget på når den var ny i 2003 blir fortsatt tatt opp. På hvert foreldremøte. Hvert år!

Skrevet

De legger våte klær (type bukse som er blitt våt nederst på beina etter å ha vært ute) i tett plastpose fremfor å bare henge den på barnets knagg til vi henter.

Tett plastpose gir lukt i klærne etter kort tid.

Synes de kunne lagt tisseuhell i pose, men ikke andre klær.

Når det er sagt har vi en fantastisk barnehage, og med unntak av denne lille bagatellen kommer jeg ikke på noe de gjør feil.

Anonymous poster hash: 9b79c...ac1

Skrevet

De har ekstremt overambisiøse læringsmål; feks at barna skal lære om bekreftende kommunikasjon og politiske styringsformer.

Anonymous poster hash: a0c03...eb5

Skrevet

De legger våte klær (type bukse som er blitt våt nederst på beina etter å ha vært ute) i tett plastpose fremfor å bare henge den på barnets knagg til vi henter.

Tett plastpose gir lukt i klærne etter kort tid.

Synes de kunne lagt tisseuhell i pose, men ikke andre klær.

Når det er sagt har vi en fantastisk barnehage, og med unntak av denne lille bagatellen kommer jeg ikke på noe de gjør feil.

Anonymous poster hash: 9b79c...ac1

Detter blir gjort for det er ytterst få foreldre som sjekker barnets tøy når de henter det resulterer i at mange barn har vått tøy dagen etter, garderoben lukter surt og mange barn har tøy som er så møkkete at der står av seg selv.

Skrevet

Hatt samme barnehage nå i 6 år og gleder meg til de neste 5 årene. Det blir trist å ikke skulle ha barn der lengre. De er en helt fantastisk gjeng som virkelig står på for at ungene skal ha en super dag.

I løpet av de årene jeg har vært der har det vært foreldreevaluering 2 ganger. Da kommer foreldrene med pluss og minus med dem og med oss selv. Sist var det en ting de kunne bli flinkere på og seks ting vi kunne bli flinkere. Sist var det to ting på dem og 8 ting på oss.

I løpet av tiden jeg har hatt unge der er det en ansatt som er byttet ut. Hun ble syk og den som kom inn var en fast vikar. Ellers er det også de samme som går igjen som vikarer. De få gangene det er nye vikarer, praksis elever ol. Står det fin plakat på døra med bilde og informasjon. Kan virkelig ikke fått rost barnehagen vår ofte nok.

Mange er opptatt av å skal ta barnehagen på en eller annen måte. Trist med slike tråder. Hva med litt framsnakk?

Anonymous poster hash: 01f86...fec

Skrevet

Men den måten må dere slutte med!

Tenk den dagen ditt barn faktisk har stukket av/kommet seg bort og barnehagen reagerer med "... har sikkert bare blitt hentet, de sier jo aldri ifra når de henter."

Det er en farlig "lek" dere driver med! Farlig for barna!

Her må barnehagen strammes opp og lage rutiner, det er jeg helt enig i! Men ikke på en måte som er til fare for barn!

Skrevet

De har bygdas største fehode ansatt som assistent.

Anonymous poster hash: 55b64...533

Skrevet

Ja, det er en uting av dem som henter, men det er en minst like stor uting av barnehagen. De SKAL etterlyse barn når de er borte og ingen har registrert at de har blitt hentet. For tenk om de ikke er hentet, eller at de har blitt hentet av noen som ikke skal hente dem.

Skrevet

Ved tre tilfeller har sønnen min hatt feber i barnehagen uten at de har ringt eller i det hele tatt merket at han er syk!

To av gangene hadde han nesten 40 i feber når jeg målte 15 minutter etter jeg hadde hentet han.

En annen gang ringte de å ba meg hente småen pga feber,å når jeg kommer å henter han så er han ute!

Barn med feber skal ikke være ute!

Han burde heller fått vært på en annen avdeling frem til jeg kom.

Anonymous poster hash: 0adff...e5d

Skrevet

Ved tre tilfeller har sønnen min hatt feber i barnehagen uten at de har ringt eller i det hele tatt merket at han er syk!

To av gangene hadde han nesten 40 i feber når jeg målte 15 minutter etter jeg hadde hentet han.

En annen gang ringte de å ba meg hente småen pga feber,å når jeg kommer å henter han så er han ute!

Barn med feber skal ikke være ute!

Han burde heller fått vært på en annen avdeling frem til jeg kom.

Anonymous poster hash: 0adff...e5d

Sånn at han kunne smitte alle ungene på en annen avdeling?

Skrevet

Hatt samme barnehage nå i 6 år og gleder meg til de neste 5 årene. Det blir trist å ikke skulle ha barn der lengre. De er en helt fantastisk gjeng som virkelig står på for at ungene skal ha en super dag.

I løpet av de årene jeg har vært der har det vært foreldreevaluering 2 ganger. Da kommer foreldrene med pluss og minus med dem og med oss selv. Sist var det en ting de kunne bli flinkere på og seks ting vi kunne bli flinkere. Sist var det to ting på dem og 8 ting på oss.

I løpet av tiden jeg har hatt unge der er det en ansatt som er byttet ut. Hun ble syk og den som kom inn var en fast vikar. Ellers er det også de samme som går igjen som vikarer. De få gangene det er nye vikarer, praksis elever ol. Står det fin plakat på døra med bilde og informasjon. Kan virkelig ikke fått rost barnehagen vår ofte nok.

Mange er opptatt av å skal ta barnehagen på en eller annen måte. Trist med slike tråder. Hva med litt framsnakk?

Anonymous poster hash: 01f86...fec

Å herregud. Det er mye bra, men det må gå an å ta opp negative ting også, på et anonymt nettsted

Anonymous poster hash: 40622...bfe

Skrevet

Tar ikke bilsikring alvorlig nok.

Skrevet

De står bare og ser på mens sønnen min klamrer seg til meg og følger etter meg ut i gangen når jeg prøver å levere ham. Jeg har nevnt det én gang og da ble det bedre en stund før det skled ut igjen. Men det går greit, han går inn igjen når jeg snakker litt strengt til ham, og jeg er så fornøyd med barnehagen ellers, så jeg har ikke lyst til å skape dårlig stemning ved å klage på dette flere ganger.

Anonymous poster hash: 2df0c...ccd
Skrevet

De gir sjelden positive tilbakemeldinger om barnet mitt (usikker på om det gjelder flere). Vi får høre om negative ting hele tiden, og hvis de prøver seg på noe positivt så er det noe sånt som at hun spiste en brødskive i dag, eller hun sov 2 timer i dag.

De er for lite ute. De to siste ukene har barnet mitt vært ute en time to dager (av ti). De har få turer også.

De sier at barnet mitt ikke får være med i leken når flere leker sammen. De vet ikke hva de skal gjøre for å få henne inkludert med de andre barna.

Dette er 2 åringer.

Anonymous poster hash: 6a453...ea9

Skrevet

For lite ute, legger vått og skittent regntøy i pose i stedet for å skulle av sanden og henge det opp...må vaske regntøyet til stadighet!

Anonymous poster hash: 46af8...fdb

Skrevet

Tar ikke imot barna, hilser ikke på foreldre og barn når vi kommer, sier ikke hade når vi drar, etterlyser ikke barn som blir henta uten beskjed, lar ungene sove ute uten tilsyn, og ja, De har mista et par barn på tur. Flere ganger. Anonymous poster hash: 243ae...bf5

Da hadde jeg kontaktet lokalavisen, kanskje en sak i avisen hadde før til at de endret rutinene. Da måtte kommunen også granske saken.

Fullstendig uakseptabelt at de mister barn på tur, flere ganger.

Anonymous poster hash: b6f82...21f

Skrevet

Min niese ble en gang funnet ute ved henting gråtende helt alene på den ene siden av barnehagen. Da forelderen spurte hvorfor barnet var alene så langt borte fra de andre (de var på andre siden av bygget, langt utenfor barnets synsvinkel), fikk det til svar at barnet hadde sutret sånn at de ikke orket å være sammen med det, så de hadde gått fra det. En time tidligere.

Barnet var 12 måneder gammelt.

Heldigvis fikk det plass i ny barnehage umiddelbart etter, og ble aldri levert dit igjen.

Man forlater bare ikke en gråtende ettåring i en time. Det er helt uhørt.

Anonymous poster hash: b0796...32e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...