Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #26 Skrevet 14. mars 2017 Tja jeg har levd utrolig fattig, selv om jeg tjente godt. Hadde en mann med enkeltmannsforetak som gikk helt gærnt han anså det som en selvfølge at alt annet skulle finansieres av min lønn. Så selv om jeg fikk utbetalt 30000 i måneden + barnetillegg så satt jeg der da. Når jeg endelig etter 10 år med elendighet (ja det skulle alltid bli bedre!!! Hver år..) dro så satt jeg igjen med den hel haug av inkasso saker som var på mitt navn. Jeg brukte mange år på å tilbake betale dette. Faktisk i dag så ryddet jeg i skuffene og det lå så mye vondt der! Tvangstrekk, konkurs osv. Jeg er så glad jeg er ferdig med det og utrolig stolt av meg som aldri tok opp forbrukslån eller annet. Det blir som å pisse i buksen for å holde varmen. Men en ting ikke døm dere vet aldri hvorfor folk har dårlig råd. Alt er ikke shopping, røyk, alkohol eller nettspilling Anonymous poster hash: 7137b...4ec
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #27 Skrevet 14. mars 2017 Tja jeg har levd utrolig fattig, selv om jeg tjente godt. Hadde en mann med enkeltmannsforetak som gikk helt gærnt han anså det som en selvfølge at alt annet skulle finansieres av min lønn. Så selv om jeg fikk utbetalt 30000 i måneden + barnetillegg så satt jeg der da. Når jeg endelig etter 10 år med elendighet (ja det skulle alltid bli bedre!!! Hver år..) dro så satt jeg igjen med den hel haug av inkasso saker som var på mitt navn. Jeg brukte mange år på å tilbake betale dette. Faktisk i dag så ryddet jeg i skuffene og det lå så mye vondt der! Tvangstrekk, konkurs osv. Jeg er så glad jeg er ferdig med det og utrolig stolt av meg som aldri tok opp forbrukslån eller annet. Det blir som å pisse i buksen for å holde varmen. Men en ting ikke døm dere vet aldri hvorfor folk har dårlig råd. Alt er ikke shopping, røyk, alkohol eller nettspilling Anonymous poster hash: 7137b...4ec Men, du fant deg jo i det i 10 år... Det er jo der problemet ligger. Anonymous poster hash: 2b775...ab5
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #28 Skrevet 14. mars 2017 Naut! Du er jo ikke blakk når du har buffer. Sånne som deg gjør meg svett! Sitter å skryter over at du klarer deg selv om du er blakk, men kan ta av buffer til nød. Anonymous poster hash: 51adb...7e3
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #29 Skrevet 14. mars 2017 Hvordan de disponerer de pengene de har. I tillegg til hvor de bor og type jobb/hvor mye de jobber. Jeg er kanskje naiv men jeg har tenkt at med alle de støtteordningene vi har her i landet er det mulig å klare seg greit. Hvis man tar gode valg for seg og sine. Men det skal sies at jeg har aldri opplevd å ha VELDIG dårlig råd selv, annet enn da jeg selv var barn. Så jeg tror absolutt ikke at jeg sitter på fasiten. Kun noe jeg har tenkt. Anonymous poster hash: ea41a...536 Du er nok litt naiv ja Anonymous poster hash: a36f8...e65
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #30 Skrevet 14. mars 2017 Jeg kan ikke fatte at folk kan sette seg i den situasjonen at de bare har 207 kroner igjen å leve for 2,5 uke før lønning. At du kan ha ansvar for barn🙄 Anonymous poster hash: fb9b0...920
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #31 Skrevet 14. mars 2017 Men, du fant deg jo i det i 10 år... Det er jo der problemet ligger. Anonymous poster hash: 2b775...ab5 Ja jeg gjorde det, en blanding av kjærlighet og ekte tro på at det faktisk skulle bli bedre. Man lærer så lenge man lever. Den gangen når jeg giftet meg hadde jeg oppriktig tro i utrykket i god og onde dager... Anonymous poster hash: 7137b...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå