Gå til innhold

jeg har 207 kroner på konto!

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg greier meg FINT til jeg får lønn siste virkedag i måneden. 
(dette pga årsavgifter, dobbel kommunale fakturaer pga huskjøp og leiligheter som jeg eier,) 

Folk MÅ bli flinkere til å handle inn å ha i frysere, skuffer og skap. Bake brød og boller, kjøpe pålegg som holder seg litt og den melka jeg mangler kan jeg kjøpe av de 200 jeg har på konto. 

Og OM jeg skulle måtte ut med en større sum har jeg en bufferkonto jeg kan ta av i NØD. 

Hvordan tør dere å leve på ingenting, å be om penger på forum, når dere har barn? Jeg kan forstå at man kan havne i vanskelige situasjoner og at det kan være tynt med penger hos alle... men man må jo prøve å spare litt inn på en buffer, om det så er en 50 lapp i måneden.... kjenner jeg blir svett bare ved tanken.... 

Anonymous poster hash: 0dd26...ca1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

(dette pga årsavgifter, dobbel kommunale fakturaer pga huskjøp og leiligheter som jeg eier,) 

Folk MÅ bli flinkere til å handle inn å ha i frysere, skuffer og skap. Bake brød og boller, kjøpe pålegg som holder seg litt og den melka jeg mangler kan jeg kjøpe av de 200 jeg har på konto. 

Og OM jeg skulle måtte ut med en større sum har jeg en bufferkonto jeg kan ta av i NØD. 

Hvordan tør dere å leve på ingenting, å be om penger på forum, når dere har barn? Jeg kan forstå at man kan havne i vanskelige situasjoner og at det kan være tynt med penger hos alle... men man må jo prøve å spare litt inn på en buffer, om det så er en 50 lapp i måneden.... kjenner jeg blir svett bare ved tanken.... 

Har det falt deg inn at det finnes folk med veldig dårlig råd

Anonymous poster hash: a36f8...e65

Skrevet

Bra at du tenker økonomisk :)

Vi har alle skap og frysere fulle da der er bedre økonomi i å kjøpe varer på tilbud i steden for å kjøpe alt til fullpris.

Anonymous poster hash: 88678...e73

Skrevet

Og det har ikke slått deg at du både trengte fryser og skap med plass og penger for å fylle opp disse?

Anonymous poster hash: beee2...1a9

Skrevet

Jeg har ikke det problemet, men blir likevel svett av slike som deg!

Anonymous poster hash: 6fea0...5b7

Skrevet

Og det har ikke slått deg at du både trengte fryser og skap med plass og penger for å fylle opp disse?

JO! det er akkurat det det har! Derfor sparte jeg og kjøpte dette så jeg har tilgjengelig! Men det krevde at jeg i en startfase hvor jeg skulle flytte for meg selv (uten barn) sparte en fast sum i måneden til jeg kunne kjøpe en stor fryser og et fryseskap. 

Skrevet

Men det er jo helt okei for meg det :-)

Skrevet

Pff! Fryser?! Jeg har kjelleren full med gullbarer, i tilfelle krise. Folk må lære seg å legge unna litt i tilfelle det blir spesielle tilstander da en ut må ut med litt for å få kjøpt ferske varer.

Anonymous poster hash: 61760...739
Skrevet

Jeg har ikke dårlig råd, men ser lett at hvis det akkurat går rundt hver måned, kan man ikke kjøpe inn ekstra for å fylle skap og skuffer, selv om det hadde blitt rimeligere totalt sett hvis man kjøpte på tilbud. Mye lettere å ta lure valg og spare enn hvis man ikke har mer enn til akkurat nok mat denmåneden.

Anonymous poster hash: dc2e5...d98

Skrevet

Jeg har også tenkt at de med veldig dårlig råd gjerne kunne fått det litt romsligere hvis de tok gode økonomiske valg.

Anonymous poster hash: ea41a...536
Skrevet

Jeg har også tenkt at de med veldig dårlig råd gjerne kunne fått det litt romsligere hvis de tok gode økonomiske valg.

Hvilke valg tenker du på da?

Skrevet

Jeg har 9 kr på konto frem til os kommer på fredag men vi klarer oss utmerket! Vi har flere brød i fryseren,mat og drikke i kjøleskapet.

Dessuten spiser småen tre måltider i barnehagen så går ikke så mye mat her hjemme.

Anonymous poster hash: 7d873...88e

Skrevet

Hvilke valg tenker du på da?

Hvordan de disponerer de pengene de har. I tillegg til hvor de bor og type jobb/hvor mye de jobber. 

Jeg er kanskje naiv men jeg har tenkt at med alle de støtteordningene vi har her i landet er det mulig å klare seg greit. Hvis man tar gode valg for seg og sine. 

Men det skal sies at jeg har aldri opplevd å ha VELDIG dårlig råd selv, annet enn da jeg selv var barn. Så jeg tror absolutt ikke at jeg sitter på fasiten. Kun noe jeg har tenkt.

Skrevet

For noen er det alltid lettere å sitte på sin høye hest og titte ned.

Alltids enklere å fortelle andre hvordan de mener økonomien skal styres, enklere å fortelle andre hvordan barna bør oppdras og ikke minst hvordan mannen deres bør være eller hvordan sette på plass en eventuelt stemor

Anonymous poster hash: 82a47...4c0

Skrevet

Tildels enig. Så den andre tråden her. At folk får seg til å tigge slik.

Jeg tenker det er mulig å planlegge i form av å ha basisvarer. Et utvalg av suppeboder og hermetikk.

Jeg har ikke dårlig råd da men er det tilbud på varer som holder lenge så kjøper jeg da litt ekstra.

Anonymous poster hash: cb500...dae

Skrevet

Ja, tenke seg! Når NAV ikke gir dem en krone burde de si seg fornøyd med det, sette seg ned og se på mens barna forgår av sult! Tigge?! Nei, pføy! Fattige folk får ha seg for godt til å plage oss ikke-fattige med slikt! De får så pent sulte i hjel stille og forsiktig så de ikke forstyrrer oss viktige mennesker med slike trivielle ting!

Skrevet

Jeg tenker det er mulig å planlegge i form av å ha basisvarer. Et utvalg av suppeboder og hermetikk.

Jeg har ikke dårlig råd da men er det tilbud på varer som holder lenge så kjøper jeg da litt ekstra.

Kanskje de ikke har noe til overs, til å handle litt ekstra når det er tilbud.

Skrevet

Forstår kva hi meiner. Er det krise, så går det fint an å leve for et minimum for ei periode. 8,- for et kneippbrød, og vatn i springen. Får sikkert pålegg for en 10,- også.

Skrevet

Ja, tenke seg! Når NAV ikke gir dem en krone burde de si seg fornøyd med det, sette seg ned og se på mens barna forgår av sult! Tigge?! Nei, pføy! Fattige folk får ha seg for godt til å plage oss ikke-fattige med slikt! De får så pent sulte i hjel stille og forsiktig så de ikke forstyrrer oss viktige mennesker med slike trivielle ting!

Vet du hva. Det finnes så mange frivillige som hjelper.

Jeg har også gitt til de som trenger det.

Her inne derimot vil folk ha penger. Sett mange få tilbud om både ting og mat her inne. De takker nei. Så tilbyr noen penger og da sier de ja.

Sorry, en mor uten mat hjemme takker ikke nei til poser med mat hvis de virkelig trenger det.

Skrevet

JO! det er akkurat det det har! Derfor sparte jeg og kjøpte dette så jeg har tilgjengelig! Men det krevde at jeg i en startfase hvor jeg skulle flytte for meg selv (uten barn) sparte en fast sum i måneden til jeg kunne kjøpe en stor fryser og et fryseskap.

Og du behøvde en leilighet med plass til dette.

Skrevet

og jeg greier meg FINT til jeg får lønn siste virkedag i måneden. (dette pga årsavgifter, dobbel kommunale fakturaer pga huskjøp og leiligheter som jeg eier,) Folk MÅ bli flinkere til å handle inn å ha i frysere, skuffer og skap. Bake brød og boller, kjøpe pålegg som holder seg litt og den melka jeg mangler kan jeg kjøpe av de 200 jeg har på konto. Og OM jeg skulle måtte ut med en større sum har jeg en bufferkonto jeg kan ta av i NØD. Hvordan tør dere å leve på ingenting, å be om penger på forum, når dere har barn? Jeg kan forstå at man kan havne i vanskelige situasjoner og at det kan være tynt med penger hos alle... men man må jo prøve å spare litt inn på en buffer, om det så er en 50 lapp i måneden.... kjenner jeg blir svett bare ved tanken....  Anonymous poster hash: 0dd26...ca1

Jeg er fattig alenemor med huslån, studielån, bil og full fryser.

I tillegg har jeg en feit bufferkonto, og en ok sparekonto. Og 27 000 kr på brukskontoen, så jeg vurderer å smelle inn en femtusenlapp (minst) på sparekontoen.

Hvordan du har klart å sette deg selv i den håpløst pinlige og uansvarlige økonomiske situasjonen du er i nå, er utenfor min fatteevne. Stakkars barn.

Skrevet

Enig. Tror gjerne slike selv tror de er fornuftige, mens de fremstår som ekstreme og smålige på andre.

Skrevet

Jeg er fattig alenemor med huslån, studielån, bil og full fryser.

I tillegg har jeg en feit bufferkonto, og en ok sparekonto. Og 27 000 kr på brukskontoen, så jeg vurderer å smelle inn en femtusenlapp (minst) på sparekontoen.

Hvordan du har klart å sette deg selv i den håpløst pinlige og uansvarlige økonomiske situasjonen du er i nå, er utenfor min fatteevne. Stakkars barn.

Får ikke inntrykk av du er det spor bedre enn HI. Hovmod står for fall, sies det.

Skrevet

Får ikke inntrykk av du er det spor bedre enn HI. Hovmod står for fall, sies det.Anonymous poster hash: beee2...1a9

Uffda. Men dette er jo ironi, og kun et stikk til hi sitt hovmod, som uttrykker at hun er så mye bedre enn de andre.

Skrevet

Medalje er på vei i posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...