Gå til innhold

Mannlige barnevernsansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innledningsvis vil jeg si jeg har ingen kontakt med barnevernet, og har heller ikke hatt det som barn.

Jeg er derimot grunnleggende skeptisk til mannlige saksbehandlere i barnevernet. Det bor en slik i bygda vår, han er sikkert grei nok, men jeg får automatisk litt piggene ut i forhold til han.

Lurer på hva som drev han til den utdannelsen? Hva som driver han til å fortsette i jobben.

Er han "tvilsom" og forsøker å komme i posisjon til forsvarsløse barn? Er han veldig makt syk?

Grunnleggende skepsis, jeg greier ikke helt å riste det av. Han er jo med på foreldremøter, og i dugnadsarbeid etc. Barn i samme barnehage og skole etc.

Har gått opp for meg at jeg ikke synes han er særlig flink å ta barnas perspektiv. Han ser i alle fall anderkedes på livet enn meg. Synes ikke han er særlig sympatisk. Han er veldig bastant.

Tenker med skrekk og gru om vi skulle trenge hjelp fra barnevernet, eller om de av en eller annen grunn ble sent for å undersøke oss, og vi hadde blitt møtt av han.

Anonymous poster hash: 3d305...3d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at han ikke tar barnets perspektiv? Du er da ikke til stede i hans diskusjoner på jobb?

Anonymous poster hash: 81887...0d7

Skrevet

DU... du bør gå i terapi. 

Anonymous poster hash: 5fe83...3c5
Skrevet

Stakkars mann. Har en så viktig jobb også bli dømt fordi han er mann.

Anonymous poster hash: 6bca9...076

Skrevet

Enig! Jeg stusser også når menn har tatt seg utdanning for å jobbe med barn. Jeg kunne aldri lot min sønn gå i en barnehage med en mannlig førskolelærer. Jeg ville ikke følt meg trygg i så fall.

Anonymous poster hash: 56b6a...e83
Skrevet

Særr? Trodde likestillingen hadde kommet lenger.

Anonymous poster hash: a0462...927

Skrevet

Dette innlegget er den kvinnelige versjonen av Mannegruppa Ottar. Veldig sjovinistisk. Ta jødetesten på det du skriver og se om du hadde turt å si noe sånt ute blant folk:

Jeg er derimot grunnleggende skeptisk til jøder som saksbehandlere i barnevernet. Det bor en slik i bygda vår, han er sikkert grei nok, men jeg får automatisk litt piggene ut i forhold til han.

Anonymous poster hash: 7c60c...b79
Skrevet

😳 i alle dager!

Er dere helt tussete?

Det er supert med mannlig førskolelærer!

Hva når barna begynner på skole ,da?

Der jobber det mange menn!

Min bror er lærer, nevø jobber i bhg .

De er begge flotte mennesker ,som gjør en helvetes god jobb!

Skrevet

Du bør vurdere hjemmeskole i Odalen :) Heldigvis er du vel fraskilt også

Anonymous poster hash: 72f9d...6c9

Skrevet

Kjønn er irrelevant for dyktighet, og jeg tror motivasjonen ofte kan være egen dårlig oppvekst og at ingen skal oppleve det samme. Når det skal sies så datet jeg for flere år siden 2-3 ganger en mann som hadde jobbet i bv før, og akkurat han tror jeg ikke helt egnet seg i en slik jobb..

Anonymous poster hash: a4452...234

Skrevet

Innledningsvis vil jeg si jeg har ingen kontakt med barnevernet, og har heller ikke hatt det som barn.

Jeg er derimot grunnleggende skeptisk til mannlige saksbehandlere i barnevernet. Det bor en slik i bygda vår, han er sikkert grei nok, men jeg får automatisk litt piggene ut i forhold til han.

Lurer på hva som drev han til den utdannelsen? Hva som driver han til å fortsette i jobben.

Er han "tvilsom" og forsøker å komme i posisjon til forsvarsløse barn? Er han veldig makt syk?

Grunnleggende skepsis, jeg greier ikke helt å riste det av. Han er jo med på foreldremøter, og i dugnadsarbeid etc. Barn i samme barnehage og skole etc.

Har gått opp for meg at jeg ikke synes han er særlig flink å ta barnas perspektiv. Han ser i alle fall anderkedes på livet enn meg. Synes ikke han er særlig sympatisk. Han er veldig bastant.

Tenker med skrekk og gru om vi skulle trenge hjelp fra barnevernet, eller om de av en eller annen grunn ble sent for å undersøke oss, og vi hadde blitt møtt av han.

Anonymous poster hash: 3d305...3d2

Nei. En utdanning er aldri noen garanti for en hyggelig og ålreit person. Det er ikke alle man liker, selv om de faller innenfor "personlig egnet"-kategorien. Dessverre. Likevel er det sånn at noen må gjøre disse jobbene. Vi skulle selvfølgelig ønske at alle som jobbet i barnevernet alltid var rause, forståelsesfulle, selvbevisste, strukturerte, kunnskapsrike mennesker med god humor, men de er mennesker de også. Det er vel heller oftere sånn at de personlighetstrekkene man har burde matche nogenlunde med personlighetstrekkene klienten har.

Men om du har en åpenbar dårlig magefølelse så syns jeg du skal holde øynene åpne. Selv om grunnlaget er litt tynt.

Anonymous poster hash: aedce...060

Skrevet

Blant alle de inkompetente og håpløse kvinnemenneskene som jobber med barn, så skal man stusse på en mannlig ansatt i barnevernet? Hjelpes...

Skrevet

Enig! Jeg stusser også når menn har tatt seg utdanning for å jobbe med barn. Jeg kunne aldri lot min sønn gå i en barnehage med en mannlig førskolelærer. Jeg ville ikke følt meg trygg i så fall.

Hva med mannlige lærere/sfo ansatte da? Onkler, pappa, bestefedre, fedre til venner, eldre brødre,mannlige trenere? Får barnet være med de?

Anonymous poster hash: af20d...b79

Skrevet

Jøss, du har direkte kjønnsfascistiske holdninger, men HAN er den lite sympatiske..?

Anonymous poster hash: a410f...19c

Skrevet

Altså det samme kunne du jo ha sagt om en dame. Hva vet du om at han ikke kan sette seg inn i barns perspektiv, kun utifra at du har sett han noen få ganger. 

Ikke det at det har med denne saken å gjøre men det var jo en datter av en mannlig barnevernsleder som har gått ut med at faren hennes har missbrukt henne fra hun var 14 år til hun var 18år. Så HVEM folk virkelig er utifra hva dem jobber med kan du aldri være sikker på......

Anonymous poster hash: 52360...4f3
Skrevet

Huffda... Lite reflektert innlegg. Min mann jobber i barnevernet. Jeg finnes ikke skeptisk til menn som jobber i barnevernet, det er tvert imot veldig sunt at begge kjønn er representert. Det blir mer refleksjon og ulike syn på sakene de har. Min mann er svært omsorgsfull og flink som far, og veldig opptatt av at barn generelt skal ha det bra. Han har i flere år jobbet med vanskeligstilt ungdom og har de beste anbefalinger og referanser fra dette arbeidet. Menn er like kompetente som kvinner på dette området, og det er svært viktig at begge kjønn er involvert i slikt arbeid. Akkurat som i bhg, skole, på sykehus osv.

Anonymous poster hash: 86f00...27e

Skrevet

"Jeg trodd aldri han kunne gjøre noe slikt, han som var så snill og god", sier de fleste om pedofile menn som blir avslørt. At folk tar menn i forsvar imponerer ikke.

Skrevet

"Jeg trodd aldri han kunne gjøre noe slikt, han som var så snill og god", sier de fleste om pedofile menn som blir avslørt. At folk tar menn i forsvar imponerer ikke.

Du vet det finnes kvinnelige overgripere og?

Anonymous poster hash: d7e7e...9a9

Skrevet

Så menn som gruppe skal stemples som pedofile overgripere?

Skrevet

Du vet det finnes kvinnelige overgripere og?

Anonymous poster hash: d7e7e...9a9

De er så få og det skjer så ekstremt sjelden at det er ikke noe man trenger å bekymre seg for en gang.

Skrevet

Så menn som gruppe skal stemples som pedofile overgripere?

Jeg sier bare at det er sånn det er.

Skrevet

Jeg sier bare at det er sånn det er.

Du tar jo spinnvilt feil.

Les deg litt opp på kvinnelige seksualforbrytere, mannlige seksualforbrytere, prevalens og overgrep i bhg.

Lær litt.

Skrevet

Atte hæ?

Dette er noe av det dummeste jeg noen gang har sett her inne. Og noen av svarene du får som er "enige" gjør at jeg mister troen på menneskeheten nok en gang.

"kunne aldri hatt barna mine i en bhg hvor ped.leder er man"???

Anonymous poster hash: 48b35...d16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...