Gå til innhold

Bonusmamma om forholdet til eksen hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det mor som er barnslig og ikke klarer å oppføre seg. Forstår meg ikke på slike bitre kvinnfolk .

Anonymous poster hash: d0964...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trekk deg litt unna, selv om du gjerne går rette veien i dine øyne, opplever mange alenemødre at stemor(som det heter) prøver å ta over for mye. Jeg nekter å forholde meg til mitt barns stemor da hun har lagt seg altfor mye opp i vårt barn. Vi endte på fvk, der det også var sagt at stemor bør være mer i bakgrunnen, for barnet har allerede foreldre.

Anonymous poster hash: 66f99...176

Skrevet

Ikke med min beste vilje greier jeg å forstå at foreldre skal ha noe imot at deres barn får et godt forhold til sine steforeldre!

Og ikke med min beste vilje greier jeg å forstå de som boikotter en kommunikasjon med steforeldrene der det er naturlig.

Når denne moren åpenlyst viser så stor motvilje mot HI, til og med når barnet er sammen med mor, da skader mor barnet. For hun skaper en lojalitetskonflikt hos barnet. Barnet fanger opp mors væremåte og uuttalte meninger, og det blir stående i midten, mellom mor og stemor. Barnet er tydelig glad i stemor - men selv om barn og stemor har et uvanlig godt forhold så er ikke det noen trussel mot barnets følelser for mor! Det blir på samme måte som om man går fra å ha ett barn til to. Det er ikke slik at man da plutselig elsker første barnet mindre bare fordi man får et nytt barn.

Selv om det kommer en ny steforelder inn i barnets liv så vil det aldri være en trussel mot barnets kjærlighet for sine foreldre! (så lenge foreldrene er normalt oppegående og kjærlige foreldre)

Hi, er barnets mor singel? I så fall ville jeg håpet på at hun skjerper seg når hun selv ev. finner en ny mann. Men jeg hadde tatt det som en positiv overraskelse, mer enn forventet det. Mor, om det du skriver her stemmer, virker å ha store problemer med seg selv, hun er svært uhøflig, hun utnytter deg til barnepass der det er hensiktsmessig for henne, men hun nekter å ha noe med deg å gjøre. Om du ikke var god nok for barnet hennes, slik at hun ikke ville du skulle passe barnet når hun trengte barnevakt, da burde hun heller ikke tatt initiativ til at du skal passe barnet.

For barnets skyld håper jeg hun finner ut av de problemene hun har. Om hun ikke gjør det så risikerer hun å skyve barnet bort fra seg selv fordi hun fryser deg ut. Når barnet blir større vil det ha sitt eget moralske kompass, det vil gjøre seg opp egne meninger om hva som er riktig, og det vil forstå mer av mors dårlige behandling av stemor. Så om mor ikke greier å snu om og i det minste være normalt høflig, da risikerer hun å selv bli taperen i dette på sikt. Med andre ord, da skaper hun trolig det som er hennes største frykt - at barnet skal begynne å foretrekke stemor fremfor henne selv. Helt unødvendig, for barn har evne til å elske mange!

Jeg tar forresten for gitt at du ikke er en urimelig stemor som legger deg i ting du ikke skal legge deg borti. Jeg får ikke inntrykk av at du er det.

Jeg tviler på at denne moren er villig til det, men kanskje dere kunne tatt noen timer sammen på fvk? Eller i det minste at far og mor tar timer deg og tar opp temaet deg og din rolle i barnets liv? Da kan det hende dere vil forstår mer av hvorfor mor er som hun er overfor deg også.

Anonymous poster hash: 61d5d...40a
Skrevet

Trekk deg litt unna, selv om du gjerne går rette veien i dine øyne, opplever mange alenemødre at stemor(som det heter) prøver å ta over for mye. Jeg nekter å forholde meg til mitt barns stemor da hun har lagt seg altfor mye opp i vårt barn. Vi endte på fvk, der det også var sagt at stemor bør være mer i bakgrunnen, for barnet har allerede foreldre.

Anonymous poster hash: 66f99...176

hva er fvk? avgjørelser og slik om jenta legger jeg meg ikke opp i. det får foreldrene bestemme, jeg er fullt klar over at jeg ikke er mammaen hennes, og prøver på ingen måte å ta foreldrerolle i forhold til barnet. Jeg ser kun på meg selv som en positiv person som er glad i jenta og bor med hun 50% av tiden. Noen bestemmelser ovenfor barnet har ikke jeg noe med, jeg er ikke med på ting som angår hvordan ting skal gjøres, ala foreldremøter osvosv, er kun med på underholdning osv. så at jeg legger meg oppi og blander meg inn, syns jeg ikke at jeg gjør. Derimot er jeg med på bestemmelser som foregår i vårt hjem, jeg må kunne si ifa om at hun ikke skal slenge klærne sine på gulvet, men i skittentøysdunken på lik linje med får.

Anonymous poster hash: 936ce...dbe

Skrevet

Ikke med min beste vilje greier jeg å forstå at foreldre skal ha noe imot at deres barn får et godt forhold til sine steforeldre!

Og ikke med min beste vilje greier jeg å forstå de som boikotter en kommunikasjon med steforeldrene der det er naturlig.

Når denne moren åpenlyst viser så stor motvilje mot HI, til og med når barnet er sammen med mor, da skader mor barnet. For hun skaper en lojalitetskonflikt hos barnet. Barnet fanger opp mors væremåte og uuttalte meninger, og det blir stående i midten, mellom mor og stemor. Barnet er tydelig glad i stemor - men selv om barn og stemor har et uvanlig godt forhold så er ikke det noen trussel mot barnets følelser for mor! Det blir på samme måte som om man går fra å ha ett barn til to. Det er ikke slik at man da plutselig elsker første barnet mindre bare fordi man får et nytt barn.

Selv om det kommer en ny steforelder inn i barnets liv så vil det aldri være en trussel mot barnets kjærlighet for sine foreldre! (så lenge foreldrene er normalt oppegående og kjærlige foreldre)

Hi, er barnets mor singel? I så fall ville jeg håpet på at hun skjerper seg når hun selv ev. finner en ny mann. Men jeg hadde tatt det som en positiv overraskelse, mer enn forventet det. Mor, om det du skriver her stemmer, virker å ha store problemer med seg selv, hun er svært uhøflig, hun utnytter deg til barnepass der det er hensiktsmessig for henne, men hun nekter å ha noe med deg å gjøre. Om du ikke var god nok for barnet hennes, slik at hun ikke ville du skulle passe barnet når hun trengte barnevakt, da burde hun heller ikke tatt initiativ til at du skal passe barnet.

For barnets skyld håper jeg hun finner ut av de problemene hun har. Om hun ikke gjør det så risikerer hun å skyve barnet bort fra seg selv fordi hun fryser deg ut. Når barnet blir større vil det ha sitt eget moralske kompass, det vil gjøre seg opp egne meninger om hva som er riktig, og det vil forstå mer av mors dårlige behandling av stemor. Så om mor ikke greier å snu om og i det minste være normalt høflig, da risikerer hun å selv bli taperen i dette på sikt. Med andre ord, da skaper hun trolig det som er hennes største frykt - at barnet skal begynne å foretrekke stemor fremfor henne selv. Helt unødvendig, for barn har evne til å elske mange!

Jeg tar forresten for gitt at du ikke er en urimelig stemor som legger deg i ting du ikke skal legge deg borti. Jeg får ikke inntrykk av at du er det.

Jeg tviler på at denne moren er villig til det, men kanskje dere kunne tatt noen timer sammen på fvk? Eller i det minste at far og mor tar timer deg og tar opp temaet deg og din rolle i barnets liv? Da kan det hende dere vil forstår mer av hvorfor mor er som hun er overfor deg også.

fvk? hva er det? familievernkontoret? Tviler på at hun er villig til det. hun har jo prøvd å statistere år etter år at hun ikke er interessert i å kjenne meg eller samarbeide med meg. Men ja, håper hun finner seg en kar snart så kanskje hu ser litt anderledes på ting. tusen takk for oppmuntrende ord. r ikke noe annet å gjøre enn å håpe på no bedre, og heller bli positivt overrasket.

Skrevet

ALDRI still spørsmål som stemor her inne. Her er det masse bitre damer som uten unntak har fått verdens verste stemor til sine barn.

Jeg stilte et helt uskyldig spørsmål her en gang, herremin jeg fikk så hatten passet.

De konkluderte med at "ikke rart at barnets mor hatet meg".

Litt komisk da jeg faktisk har et godt forhold til barnets mor.

Jeg tenker at hos deg signaliserer mor at hun ikke vil ha noe med deg å gjøre, årsaken kan man jo spekulere i men det er liten vits.

Hun vil ikke ha kommunikasjon og det må respekteres.

Kanskje hun med tiden myker opp litt når hun ser hvor flink du er med datteren.

Uansett, jeg synes at hvis det er slik at far ikke klarer holde oversikt over hva barnet skal så må han skjerpe seg, og uansett hvilke intensjoner du har, mor SKAL kommunisere med far, det er de som deler omsorgen.

Trå et steg tilbake, vær hyggelig og imøtekommende. Ikk press deg på en person som ikke vil. Det gjelder ikke bare i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: 8cb63...850

Skrevet

Jeg er helt sjokkert over at så mange her mener at det er hi som opptrer feil?? Hvordan kan dere utifra disse innleggene tolke det dithen at hi er doninerende? Bestemmende?

Moren til jenta oppfører seg som en trassige drittunge uten folkeskikk! Er man skilt må man faktisk bare tåle at far finner seg en annen. Hva er vel bedre enn at han finner en som barnet faktisk er glad i?

Anonymous poster hash: e0e9a...010

Skrevet

Mener ikke hi tar feil, men moren til barnet vil tydeligvis ikke ha noe med ho og gjøre og det er hennes valg.

Synes det er bra gjort og prøve som hun har gjort, men hi bør ikke kaste bort tiden på å prøve samarbeide med mor.

Og om moren spør om hun kan passe barnet utenom deres uker, kan hun fint du nei det passer ikke. Iallefall til moren spør selv på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: de97e...e21

Skrevet

Synes du virker som en god og omsorgsfull stemor! Jeg er glad for at jenta har deg i livet sitt.

Synd at mor føler seg truet... men ville nok holdt meg veldig i bakgrunn for barnet sin del. Du får heller skjemme henne bort når hun er der på samvær 😊

Når mor ikke vil samarbeide med deg så nytter det ikke.. :(

Anonymous poster hash: cfc84...4e1

Skrevet

La mor være,og kos deg med datteren. Supert at dere to har et godt forhold.

Når voksne ikke klarer å være voksne,gi det opp.

Hadde det likedan med moren til mine stesønner, og ga henne det glatte lag til slutt. Uhyggelige mennesker holder jeg meg langt unna,gutta og jeg har det veldig fint sammen og det er det viktigste.

Har heldigvis et godt forhold til mine barns stemor,vi voksne rundt mine barn har barna i fokus.

Anonymous poster hash: d4699...fb0

Skrevet

fvk? hva er det? familievernkontoret? Tviler på at hun er villig til det. hun har jo prøvd å statistere år etter år at hun ikke er interessert i å kjenne meg eller samarbeide med meg. Men ja, håper hun finner seg en kar snart så kanskje hu ser litt anderledes på ting. tusen takk for oppmuntrende ord. r ikke noe annet å gjøre enn å håpe på no bedre, og heller bli positivt overrasket.

Ja, fvk er familievernkontoret :) Ofte brukt forkortelse her inne.

Jeg tenker at selv om hun ikke ønsker å kjenne deg, så bør hun greie å oppføre seg høflig når hun møter deg når datteren er i nærheten. Og om hun ønsker at du skal passe jenta for henne hvis far ikke har mulighet, da bør også hun kunne ringe deg og spørre. Igjen går det på normal høflighet. Hun trenger ikke prate mye mer med deg, hun trenger ikke en gang like deg. Men skal hun kreve noe av deg (gratis barnevakt), da bør hun også kunne være høflig mot deg. Når barnet er i nærheten så bør hun også kunne oppføre seg normalt høflig slik at jenta ikke kommer i en skadelig lojalitetskonflikt i følelser mellom mor og deg. Det er jo ingen konkurranse mellom mor og deg.

Og det er slike ting far burde ta opp på fvk - for jentas skyld.

Men helt ærlig, når hun har vært slik i flere år så tror jeg ikke hun vil endre seg særlig.

Kanskje far alene kan snakke med fvk og høre om de tror det har noen hensikt å prøve å få med mor til time der?

Da kan kanskje far også få andre råd om hvordan han best kan takle forholdet til mor.

Skrevet

Ja, fvk er familievernkontoret :) Ofte brukt forkortelse her inne.

Jeg tenker at selv om hun ikke ønsker å kjenne deg, så bør hun greie å oppføre seg høflig når hun møter deg når datteren er i nærheten. Og om hun ønsker at du skal passe jenta for henne hvis far ikke har mulighet, da bør også hun kunne ringe deg og spørre. Igjen går det på normal høflighet. Hun trenger ikke prate mye mer med deg, hun trenger ikke en gang like deg. Men skal hun kreve noe av deg (gratis barnevakt), da bør hun også kunne være høflig mot deg. Når barnet er i nærheten så bør hun også kunne oppføre seg normalt høflig slik at jenta ikke kommer i en skadelig lojalitetskonflikt i følelser mellom mor og deg. Det er jo ingen konkurranse mellom mor og deg.

Og det er slike ting far burde ta opp på fvk - for jentas skyld.

Men helt ærlig, når hun har vært slik i flere år så tror jeg ikke hun vil endre seg særlig.

Kanskje far alene kan snakke med fvk og høre om de tror det har noen hensikt å prøve å få med mor til time der?

Da kan kanskje far også få andre råd om hvordan han best kan takle forholdet til mor.

Hvordan skal fmv kunne bidra noe her? De skal hjelpe mor og far til å samarbeide om barnet, de kan ikke pålegge mor noe som helst med tanke på stemor.

I dette tilfellet tipper jeg fvk kommer til å råde far til å innse at han er den som skal kommunisere med mor, og ikke tvinge mor til å forholde seg til ei hun ikke har valgt å ha i livet sitt.

Anonymous poster hash: 468da...768

Skrevet

La mor være,og kos deg med datteren. Supert at dere to har et godt forhold.

Når voksne ikke klarer å være voksne,gi det opp.

Hadde det likedan med moren til mine stesønner, og ga henne det glatte lag til slutt. Uhyggelige mennesker holder jeg meg langt unna,gutta og jeg har det veldig fint sammen og det er det viktigste.

Har heldigvis et godt forhold til mine barns stemor,vi voksne rundt mine barn har barna i fokus.

Anonymous poster hash: d4699...fb0

ja, får vel bare gi det opp. har hatt flere episoer hvor jeg har opplevd at hun har snakket stygt om meg bak min rygg både til samboer, samboers familie og ikke minst andre foreldre i klassen og foreldre på fritidsaktiviteter. 

Da andre forelder har spurt meg hvordan forholdet mellom hun og meg er svarer jeg bare: " nei, det går kjempe fint det" så jeg prøver å "be the better person" så får vel bare fortsette den veien :)

Skrevet

Du virker som ett herlig menneske som vil barnets beste. Mor er bare bitter å setter sin egen stolthet foran barnet. Blir faktisk sjokkert over svarene tii de fleste her. Du ønsker å være en del av barnets liv og det er du jo også . Det må bare mor innse

Anonymous poster hash: c4816...cc1

Skrevet

ALDRI still spørsmål som stemor her inne. Her er det masse bitre damer som uten unntak har fått verdens verste stemor til sine barn.

Jeg stilte et helt uskyldig spørsmål her en gang, herremin jeg fikk så hatten passet.

De konkluderte med at "ikke rart at barnets mor hatet meg".

Litt komisk da jeg faktisk har et godt forhold til barnets mor.

Jeg tenker at hos deg signaliserer mor at hun ikke vil ha noe med deg å gjøre, årsaken kan man jo spekulere i men det er liten vits.

Hun vil ikke ha kommunikasjon og det må respekteres.

Kanskje hun med tiden myker opp litt når hun ser hvor flink du er med datteren.

Uansett, jeg synes at hvis det er slik at far ikke klarer holde oversikt over hva barnet skal så må han skjerpe seg, og uansett hvilke intensjoner du har, mor SKAL kommunisere med far, det er de som deler omsorgen.

Trå et steg tilbake, vær hyggelig og imøtekommende. Ikk press deg på en person som ikke vil. Det gjelder ikke bare i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: 8cb63...850

nei, merker dette. har lest igjennom litt andre tråder her. er man stemor og ikke alt går på skinner med barnemor så er det automatisk stemoren det er noe galt med.. så burde kanskje tenkt meg om to ganger før jeg postet dette.

Skrevet

Du virker som ett herlig menneske som vil barnets beste. Mor er bare bitter å setter sin egen stolthet foran barnet. Blir faktisk sjokkert over svarene tii de fleste her. Du ønsker å være en del av barnets liv og det er du jo også . Det må bare mor innse

Anonymous poster hash: c4816...cc1

tusen takk! så godt å høre. jeg prøver mitt beste for en best mulig situasjon for gulljenta mi som jeg har blitt veldig glad i. og påtrengende mot moren føler jeg ikke att jeg har vært heller. Hun har rett og slett verdt negativ fra det sekundet hun fikk vite om meg. alerede da hadde hun bestemt seg for at hu ikke skulle samarbeide med meg.

Skrevet

Hvordan skal fmv kunne bidra noe her? De skal hjelpe mor og far til å samarbeide om barnet, de kan ikke pålegge mor noe som helst med tanke på stemor.

I dette tilfellet tipper jeg fvk kommer til å råde far til å innse at han er den som skal kommunisere med mor, og ikke tvinge mor til å forholde seg til ei hun ikke har valgt å ha i livet sitt.

Ja, og når far ser at mors væremåte påvirker barnet, så bør far ta dette opp med mor. Når mor ikke vil hilse på Hi når hun og barnet går rett forbi Hi og de alle bor i naboblokkene og ser hverandre noen ganger hver uke, da vil mor sette barnet i en emosjonell lojalitetskonflikt. Dette er noe far bør ta opp med mor.

Videre, så bør det tas opp at når de bor så tett så må det gå an å være høflige med hverandre. Og også at hvis mor vil at Hi skal passe barnet når far ikke kan, da bør også mor være voksen nok til å kunne ta direkte kontakt med HI.

Men her er det jo en umoden og bitter og svært uhøflig mor, så om det går an å få henne til å endre seg, det tviler jeg på.

Men om noen skal greie det, så tror jeg det må være fvk som kan det, og da må årsaken være barnets beste.

Skrevet

Helt hårreisende at mange mener HI ikke skal spørres direkte hvis hun er tiltenkt barnevaktrollen. Man spør da for faen barnevakten direkte, man spør ikke andre som svarer på barnevaktens vegne! Det er jo ren høflighet - vil du at folk uten juridisk ansvar for dine barn skal passe dem, så spør du pent DIREKTE disse folkene. Når man først nekter å snakke med en person, men samtidig mener at personen skal passe barnet i hytt og vær, så er man jo beyond frekk. Og hvor rart det er med forskjell mellom stemødre og stefedre - man kan visst ikke forvente at ens egen samboer/mann som er stefar til barna skal passe dem, kjøpe ting til dem og bruke lønna si på dem, det må mor gjøre. Men stemor må visst bruke pengene sine og passe barna hele tiden, uten en gang å bli spurt - det er forventet. Samtidig som hun skal holde kjeft og ikke ha meninger om hva som skjer i HENNES hus.

Skrevet

Ja, det er mye meninger ute å går her. Og jeg mener også det, skal noen ha tjenester fra meg så spørr meg da vel.

Syns Ogdå at stemødre blir mye fortere svartmalt enn det stefedre gjør. Desverre

Skrevet

Ja, det er mye meninger ute å går her. Og jeg mener også det, skal noen ha tjenester fra meg så spørr meg da vel.

Syns Ogdå at stemødre blir mye fortere svartmalt enn det stefedre gjør. Desverre

Du skriver jo under helt feil premisser. I hi gir du inntrykk av at du vil ha tips til hvordan du kan oppnå bedre kontakt med mor og få henne til å stole på deg.

Så viser det seg fort at det du egentlig vil er å få bekrefter at du er en fantastisk stemor og enorm ressurs i jentas liv, mens mor er en tulling.

Hvem som er den største tullingen av deg og mor er umulig å svare på da vi kun kjenner din versjon av historien. Det vi KAN si noe om er at du ikke kan tvinge mor, helt uavhengig av om hun er dust eller ikke, til å forholde seg til deg på en måte som tilfredsstiller deg. Hennes forpliktelser begrenser seg til barnet og samarbeidet med far. Gjør hun noe som skader barnet så må FAR ta affære, noe jeg antar han er ansvarlig nok til å gjøre?

Det eneste DU kan gjøre er å nekte å passe barnet for henne med mindre hun spør deg direkte. Det er ikke så veldig vanskelig, du sier bare nei.

Skrevet

Jeg forstår utmerket godt at du er litt oppgitt og kanskje litt skuffet og såret over morens reaksjon ovenfor deg. Samtidig er nok ikke lett for henne heller. I en ideell verden hadde dere kanskje kunne kommunisert og pratet bedre sammen, men virkeligheten ser nok ut til å være en annen. Jeg tror du gjør deg selv en stor tjeneste med å legge forventningene om en litt tettere kontakt med deg og moren død, slik at du slipper å kjenne på følelsen av å bli fryst ut og ignorert. Det høres ut som at du er en super bonusmamma for jenta, men la heller far og barnets mor ta seg av de praktiske detaljene ovenfor sitt felles barn. Gode tanker til deg og lykke til!:)

Anonymous poster hash: 5b08e...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...