Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #26 Skrevet 14. mars 2017 Hi blir vel å bryte med dama og deretter ende som gamel ungkar fotdi det er få som orker å bo på svigers. Ikke sikkert svigers er helt greie heller. Se for deg handlingen i berlinerpoplene. Det blir nok framtiden for HI. Dama høres jo ikke go ut som truer med å ta livet av seg. Men er ingenting med situasjonen høres bra ut. Anonymous poster hash: edd8d...634
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #27 Skrevet 14. mars 2017 Ja. apropos, håper for all del du er mann, HI? Hvis ikke har du virkelig problemer... Anonymous poster hash: ada82...963
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #28 Skrevet 14. mars 2017 De kan selge til noen andre. Anonymous poster hash: 8db1b...9b6 Da må de uansett ut av kårboligen. Anonymous poster hash: ba167...cc4
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #29 Skrevet 14. mars 2017 Skjønner henne godt!! Jeg har vært 3 dager med svigers, og fått nok! Hadde aldri orket å bo rett ved siden av dem. Bor rett ved siden av mine egne foreldre, og jeg misliker det sterkt! Det er noe med å få privatliv, og sitt eget liv... Hun ønsker at dere skal være deres egne familie. Her må du enten ta over hele gården (inkl. huset som dine foreldre bor i) og få dine foreldre til å flytte bort, til et helt annet hus, eller så må dere flytte til et boligfelt 500m unna. Det fungerer tydeligvis svært dårlig for "dama" di å bo så nærme foreldrene dine som det dere gjør nå! Og det skal tas hensyn til. Gjør du det, vil hun få det bedre og bli en bedre mamma antakeligvis. Men synes absolutt at dine foreldre skal flytte vekk dersom du skal overta gårdsdriften. Og det straks! Anonymous poster hash: 409be...f60
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #30 Skrevet 14. mars 2017 Da må de uansett ut av kårboligen. Anonymous poster hash: ba167...cc4 Ikke nødvendig vis. De kan gjøre samme avtale med en annen kjøper. Anonymous poster hash: 8db1b...9b6
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #31 Skrevet 14. mars 2017 Til dere som sier at foreldrene må flytte så er ikke det så enkelt. Når man tar over en gård så har den forrige generasjonen(er) rett til å sitte på kår, det igjen betyr at de har rett til å bo på gården. Anonymous poster hash: 01eda...5fe Det er sikkert riktig det, men det er ikke plikt for sønnen å ta over, selv om han nå står uten jobb. Han har lov til å ha sine krav til livssituasjon og heller prøve å finne seg annet lønnet arbeid. Anonymous poster hash: e5249...993
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #32 Skrevet 14. mars 2017 Uansett greia med å bo nær svigers. Noe jeg ikke kunne tenkt meg selv, han er odelsgutt og dette visste den gærne dama. For gal er hun med alle de truslene. Du skal ikke trues til å tekkes henne. Du nevner også økonomibiten. Har dama di noen penger å spytte inn i det huset på boligfeltet eller må du stå for alt? Sier som ei annen, om dama visste du skulle ta over gården i nær fremtid så er det jo helt vilt hun kommer med dette nå. Du nevner adhd, men den diagnosen unnskylder ikke de truslene. Jeg hører faktisk ikke at dine foreldre er urimelige men dama er. Ungen er også din så hun avgjør jo heller ikke alene om svigers ser barnet. Dama høres ustabil ut, ikke dropp familiegården for hu der, dette vil ikke bli den eneste konflikten hun vil være involvert i og sikkert ikke siste gang med sinnsyke trusler. For all del ikke dump henne men ikke la henne få viljen sin heller med barneoppførsel , fortell henne hvordan ting skal bli. Anonymous poster hash: e1393...363
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #33 Skrevet 14. mars 2017 Foreldrene dine må få klar beskjed om å trekke seg litt tilbake. De har flyttet ut av hovedhuset, det er nå deres, og dere trenger litt privatliv. De må respektere det. De skal altså ikke legge seg opp i hvordan dere pusser opp, hvordan dere innreder, hva slags stil dere vil lage osv for å gjøre huset til deres. De skal også respektere deres dørterskel, det er deres hjem så de må spørre om å få komme inn. De kan ikke bare gå rett inn i et hus de ikke lenger bor i, de på ringe på og spørre om det passer. Samtidig må partneren din få beskjed om å roe seg ned og jenke seg hun også. Hun ble sammen med en odelsgutt og det betyr at man bor på gård. Hun må tåle at gården er ditt livsverk og at foreldrene dine kommer litt på kjøpet. Hun må prøve å være litt rund i kantene og prøve forstå at det er en litt vanskelig prosess for foreldrene dine å gi fra seg roret og gi de litt tid, uten at hun trenger la seg overkjøre eller pille på nesen. Trusler og barnsligheter må hun gi seg med med en gang, ellers ødelegger hun hele forholdet deres. Du kan godt foreslå noen timer på familievernkontoret for å lære kommunisere bedre, du får prøve være den avbalanserte og rolige i forholdet deres siden hun er som en fresende katte. Truer hun med selvmord igjen sier du klart ifra at du kommer ringe familien hennes og fastlegen hennes og fortelle at hun er psykisk ustabil, truer med selvmord og trenger hjelp. Anonymous poster hash: 0f39a...3a5
Appelsinpiken Skrevet 14. mars 2017 #34 Skrevet 14. mars 2017 Veldig vanskelig å si hvem som overreagerer uten p vite hva de krangler om.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #35 Skrevet 14. mars 2017 Ja. apropos, håper for all del du er mann, HI? Hvis ikke har du virkelig problemer... Anonymous poster hash: ada82...963 ??????????????????????????????????????????????????? Anonymous poster hash: a6591...b5e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #36 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har svart tidligere i tråden... Er det virkelig bare jeg som tenker at dama kan lide av en fødselsdepresjon??? Dama fødte for 7 måneder siden. Det er ikke sikkert at hun selv er klar over at hun har fått fødselsdepresjon. Men har hun det så er hennes irrasjonelle utsagn om selvmord forståelige ut fra den ev. diagnosen. Merkelig på et forum med så mange damer at ingen andre en gang vurderer den muligheten. Hi, jeg svarte med et langt svar på første side - ta kontakt med legen til din samboer og også helsestasjonen og fortell hvordan hun har det. Hun må få hjelp hvis hun lider av fødselsdepresjon!!! Og lider hun ikke av fødselsdepresjon så trenger hun likevel hjelp! Og så håper jeg du, HI, leser nøye gjennom alle spørsmålene jeg stilte i det første svaret mitt, for denne situasjoen trenger ikke bare være din samboers skyld, den kan være minst like mye din eller dine foreldres skyld. Trolig deler dere alle skyld. Anonymous poster hash: 505e6...945
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #37 Skrevet 14. mars 2017 Jeg har svart tidligere i tråden...Er det virkelig bare jeg som tenker at dama kan lide av en fødselsdepresjon???Dama fødte for 7 måneder siden. Det er ikke sikkert at hun selv er klar over at hun har fått fødselsdepresjon.Men har hun det så er hennes irrasjonelle utsagn om selvmord forståelige ut fra den ev. diagnosen.Merkelig på et forum med så mange damer at ingen andre en gang vurderer den muligheten. Hi, jeg svarte med et langt svar på første side - ta kontakt med legen til din samboer og også helsestasjonen og fortell hvordan hun har det. Hun må få hjelp hvis hun lider av fødselsdepresjon!!!Og lider hun ikke av fødselsdepresjon så trenger hun likevel hjelp! Og så håper jeg du, HI, leser nøye gjennom alle spørsmålene jeg stilte i det første svaret mitt, for denne situasjoen trenger ikke bare være din samboers skyld, den kan være minst like mye din eller dine foreldres skyld. Trolig deler dere alle skyld. Anonymous poster hash: 505e6...945 Bor på bygda og får heller vibbene av en svært ung mor som kommer rett fra mor og far og inn i samboerskap. Ei sånn som vil ha alt men bidrar lite, fagbrev fra vgs men aldri vært i jobb og skal nå være hjemmemamma mens hun kjøper kaehlervaser og tror at en skal håndtere konflikter med svigers på samme måte en håndterte konflikter med "hun som glodde på typen på grendahuset forrige lørdag". Nok av de her i området, har jeg rett,hi? Anonymous poster hash: ec422...d99
Østerdølen Skrevet 14. mars 2017 #38 Skrevet 14. mars 2017 Ikke nødvendig vis. De kan gjøre samme avtale med en annen kjøper. Anonymous poster hash: 8db1b...9b6 Da er det jo selvfølgelig ingen som vil kjøpe gården,om de har tidligere eiere boende vegg i vegg resten av livet.Det sier seg jo selv!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #39 Skrevet 14. mars 2017 Bor på bygda og får heller vibbene av en svært ung mor som kommer rett fra mor og far og inn i samboerskap. Ei sånn som vil ha alt men bidrar lite, fagbrev fra vgs men aldri vært i jobb og skal nå være hjemmemamma mens hun kjøper kaehlervaser og tror at en skal håndtere konflikter med svigers på samme måte en håndterte konflikter med "hun som glodde på typen på grendahuset forrige lørdag". Nok av de her i området, har jeg rett,hi? Anonymous poster hash: ec422...d99 Men nå er det slik at Hi ikke har gitt noen opplysninger som gjør at vi kan si noe mer om hans dames helsetilstand eller væremåte ellers. Vi vet heller ikke noe om det hun krangler med svigerforeldre kanskje er helt reelle ting å kunne stå på sitt på. Jeg kunne f.eks. greit å bodd tett innpå svigers. Men da måtte privatliv i eget hus blitt respektert 100 %. Om det ikke hadde blitt det så hadde jeg blir svært lite medgjørlig. Å synse som du og de andre her i tråden gjør uten å ta hensyn til at det er lite trolig det bare er dama som er problemet her, de er tross alt minst fire voksne som er eller bør være involvert her, det vil ikke hjelpe HI noe som helst. Anonymous poster hash: 505e6...945
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #40 Skrevet 14. mars 2017 Da er det jo selvfølgelig ingen som vil kjøpe gården,om de har tidligere eiere boende vegg i vegg resten av livet.Det sier seg jo selv! Det er faktisk ikke så uvanlig. Anonymous poster hash: 8db1b...9b6
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #41 Skrevet 14. mars 2017 Spør foreldrene hva de vil. De har vel ca 3 valg. 1. Flytte og la dere leve på gården. 2. Bo der og dere overtar ikke gården. 3. Bo der sammen med ungkarssønnen sin. Anonymous poster hash: 3f3d0...80b
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2017 #42 Skrevet 15. mars 2017 Ikke nødvendig vis. De kan gjøre samme avtale med en annen kjøper. Anonymous poster hash: 8db1b...9b6 You seem to be missing the point... Anonymous poster hash: ba167...cc4
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2017 #43 Skrevet 15. mars 2017 Ja. apropos, håper for all del du er mann, HI? Hvis ikke har du virkelig problemer... Anonymous poster hash: ada82...963 Hvorfor bør han være mann? Anonymous poster hash: 7266d...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå