Gå til innhold

Ungdom som velger å ikke konfirmere seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men om han er autist har han vel ikke særlig forståelse for penger, fest osv uansett? Nå kjenner jeg ikke din sønn men de med autisme jeg kjenner kommer aldri til å disponere egne penger og skjønner heller ikke at en blir feiret.

Hva med en "voksenfeiring", for å markere en går inn i ungdomslivet med noen gaver men ikke hele pakka?

Anonymous poster hash: 4ff9a...62d

Autismespekteret er utrolig bredt, og mitt autismebarn er relativt godt fungerende. Han kommer til å bo i egen bolig, antakelig arbeide noe i alle fall og absolutt disponere egne penger. Han snakker nesten aldersadekvat og har interesser som passer for hans aldersgruppe. Han vet hva både fest, penger og konfirmasjon er 😁

Anonymous poster hash: 4063b...572

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leser endel av svarene... Hva søren??? Er det noen her som i samme slengen vil innrømme at de ikke ønsker et annerledes barn på bildet med sin perfekte skitunge? Ere mulig?

Anonymous poster hash: 1f96e...bc1

Jøss, hvor i alle dager leste du det?

Selvfølgelig kan et barn som ikke klare følge den vanlige konfirmasjonsundervisningen konfirmeres sammen med de andre. Det er bare snakk om å følge et annet undervisningsopplegg.

Allle "annerledesbar" er da hjertelig velkommen på et felles konfirmasjonsbilde. Ærlig talt, er det noen som er rare her så er det du, jeg har aldri tenkt tanken engang at et annerledesbarn skal ekskluderes fra et bilde. Er det fordi du innerst inne tenker det selv du kom på den tanken eller....

Anonymous poster hash: 233ac...912

Skrevet

Autismespekteret er utrolig bredt, og mitt autismebarn er relativt godt fungerende. Han kommer til å bo i egen bolig, antakelig arbeide noe i alle fall og absolutt disponere egne penger. Han snakker nesten aldersadekvat og har interesser som passer for hans aldersgruppe. Han vet hva både fest, penger og konfirmasjon er Anonymous poster hash: 4063b...572

Hei, var jeg som skrev dette innlegget. Men om han er såpass velfungerende er jo saken grei, enten at han følger det han kan følge i kristen/humanistisk konfirmasjon eller at dere har en markering hjemme :)

Anonymous poster hash: 4ff9a...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...