Gå til innhold

Er det sånn at alle drar til syden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller utenlands- store byer og slikt jevnlig?

Jeg har faktisk aldri vært i syden, ikke mannen heller, og vi er henholsvis midt i 30 årene og midt i 40 årene.

Det lengste jeg har vært utenlands er faktisk til Danmark.

Jeg savner det ikke, man kan jo ikke savne noe man ikke har prøvd. Vi storkoser oss på ferie i Norge og Sverige og har vært på ferie i Danmark 1 gang med barn, 1 gang når jeg var barn, og 1 gang på jobbreise.

Anonymous poster hash: 698a1...0ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er uvanlig å aldri ha vært i sydenland på 30-40 år... jeg har heller ikke vært mye. En gang med mine foreldre, en vennetur da jeg var 18 og noen turer til Bulgaria med kjæresten. Nå når vi har fått barn synes jeg det er midt i blinken med ferie i Danmark! Syden er bedre med større unger kan jeg se for meg...

Anonymous poster hash: a053d...bd3

Skrevet

Jeg har reist masse som "voksen". Men ikke til "syden" mer enn en gang. Ellers har jeg backpacket endel og opplevd verden slik. Mannen (i midten av 30årene) har knappest vært utenfor kommunegrensa. Så jeg tenker det handler om interesser og hva man liker. Jeg elsker Norge og det landet har å by på, så de siste årene har feriene vært i den Norske fjellheimen og til skogs.

Da jeg vokste opp, hadde foreldrene mine dårlig råd, og vi hadde feriene på hytta og i skogen. Fordi sydentur var uaktuelt. Tenker tilbake på barndomsferiene som helt fantastiske, og det syns ejg de var da også :D

Anonymous poster hash: 1c6b8...759
Skrevet

Jeg har heller aldri vært i syden. Lengste jeg har vært er helt nord i Tyskland, på harrytur mens vi var på ferie i Danmark. :P

Anonymous poster hash: b3e76...66a
Skrevet

Jeg var aldri i Syden som barn selv, men har vært noen ganger etter at jeg ble voksen(syns det er godt med sol og badferie). Har hatt en sydenferie etter at jeg fikk barn(eldste er 8)

Vi har ikke økonomi til sydenferie så veldig ofte og den gang vi var så var det utenom skoleferien sånn at det ikke ble så dyrt.

Utenom den sydenturen så har vi feriert i Norge. Vurderer Danmark denne sommeren, ikke akkurat billig det heller, men eldstemann har så lyst til Legoland.

Anonymous poster hash: ad64e...edf
Skrevet

Jeg har aldrig vært på klassisk sydenferie. Det frister meg ikke.

Jeg var på interrail som ungdom og da var jeg i Frankrike, Spania og Portugal. Men det var ikke snakk om hoteller og strandliv. Jeg tror vi var på stranda 2 ganger i løpet av 3 uker. Vi opplevde utrolig mye annet! Jeg har vært i London et par dager et par ganger, og det var gøy, men ellers reiser jeg helst utenom de store turiststedene. Jeg har vært på Færøyene og i Serbia og i Nordtyskland og Nordfrankrike og i Nederland og i Skottland og mye i Danmark og Sverige. De fleste feriene mine er rolige og preget av å besøke familie og venner.

Jeg nærmer meg nå 40.

Anonymous poster hash: b24cf...ad4

Skrevet

På ferie liker jeg å oppleve ting, kunst og god mat! Syden er veldig sjeldent dette..

Nå med små barn ser jeg med gru at de fleste foretrukne reisemål er svært lite barnevennlige. Så hytteferie it is med noen sydenturer med besteforeldre.

Anonymous poster hash: 4ca8b...7ab

Skrevet

Er noen år siden sist. Vi reiser ikke til syden med små barn. Reiser heller på camping/bobiltur i Norge, Sverige , Danmark og Tyskland ☺

Anonymous poster hash: 60403...76f

Skrevet

Min første tur utenfor svenskegrensa fant sted som nitten åring. Etter det har jeg reist mye, men bare en gang til "syden"(det holdt i massevis). Er utenlands fem-ti ganger i året på ferier/weekender.

Anonymous poster hash: 28d13...092

Skrevet

Vi reiser til utlandet hvert år, men ikke til typiske sydensteder. Er som regel to uker i utlandet hver sommer, leier feriehus og bytter etter en uke. Alt fra Gotland til Syd-Frankrike. Så prøver vi å få til en helgetur på våren. I fjor var det Frankrike, i år blir det København. Vi reiser aldri på ferie uten barn, men ferie har høy prioritet i vårt budsjett Vi planlegger grundig og får det som regel til å bli ganske billig, typisk koster sommerferien 20 - 25 000 for to uker inkl. fly og feriebolig.

Anonymous poster hash: c2fcc...a22

Skrevet

Er i syden minst en gang i året. Vanligvis 2-3 ganger i året. Og to utenlandsturer i tillegg, gjerne storby.

Anonymous poster hash: e2d27...442

Skrevet

Verken jeg eller mannen har vært i Syden og ikke har vi planer om det heller..Jeg har kun vært i Sverige og mannen har vel vært i Danmark i tillegg...Vi er glad i sørlandet om sommeren så vi ferierer som oftest der..Syden er ikke noe savn..

Anonymous poster hash: 349fc...416

Skrevet

Var kun 2 ganger til Syden da jeg var barn. En gang som 6 år og en gang som 19.

Selv har jeg reist mye, men ikke bare Syden. Men rundt omkring, storbyer i Europa, et par steder i Asia, og kjørt fra L.A til New York.jeg liker å se ting, trenger ikke 14 dager på stranda selv om det er godt.. etter at vi har fått barn reiser vi ofte med bil, men har også vært i Syden.

Anonymous poster hash: 7b3e8...c44

Skrevet

Har aldri vært på chartertur, men har vært i utlandet noen ganger.

Er 42 år og har vært to ganger i Nederland, to ganger i Italia og en gang i Spania, ellers bare i Norge, Sverige og Danmark.

Anonymous poster hash: 001dc...f8a
Skrevet

Nei, sånn er det ikke. Det er sjelden at alle gjør noe som helst.

Skrevet

Jeg har reist mye, men jeg har alltid skydd charterturer og "syden" som pesten.

Anonymous poster hash: 15ab8...135

Skrevet

"Syden" drar jeg ikke til. Men reise gjør jeg så ofte jeg kan! Elsker å reise! Har en regel om å besøke minst ett nytt land hvert år.

Anonymous poster hash: 583ac...c41

Skrevet

Vi reiser aldri til det store landet som kalles "Syden", men vi reiser ganske mye til forskjellige land. Reiser ofte fra sted til sted i feriene, reiser aldri på charter og all inklusive. Har rundet 40 og har dessverre ikke vært i alle verdensdelene ennå, sør-amerika og Oseania er fortsatt hvite felt på kartet.

Anonymous poster hash: e974d...fd4

Skrevet

Eller utenlands- store byer og slikt jevnlig?

Jeg har faktisk aldri vært i syden, ikke mannen heller, og vi er henholsvis midt i 30 årene og midt i 40 årene.

Det lengste jeg har vært utenlands er faktisk til Danmark.

Jeg savner det ikke, man kan jo ikke savne noe man ikke har prøvd. Vi storkoser oss på ferie i Norge og Sverige og har vært på ferie i Danmark 1 gang med barn, 1 gang når jeg var barn, og 1 gang på jobbreise.

Anonymous poster hash: 698a1...0ec

Har vært mye utenlands, i mange ulike land. Men kun én gang i "Syden". Handler vel om smak og behag.

Anonymous poster hash: c5ab9...749

Skrevet

Jeg har vært i syden en gang for 9 år siden. Skal igjen i år.

Kunne godt reist mer men hadde prioritert andre plasser enn syden.

Reiser på billigtur dit nå i mai for det er billigere enn en danmarksferie.

Anonymous poster hash: e041f...876

Skrevet

Nei, ikke alle reiser til syden....

Jeg har vært i det store landet syden to ganger. Helt ok, men litt varmt for min smak.

Liker bedre ferier der jeg kan oppleve ting, shoppe, gå på musikal osv. Så storby-ferie er mer min greie. :Nikke: Ikke at det blir så mye av det heller, når man er singel og har barn, så er ikke økonomien nødvendigvis så veldig bra....

Anonymous poster hash: 8ea04...419
Skrevet

Syden er herlig 😃 men jeg får så innamri vondt i ørene og hodet av å fly. Føles ut som jeg skal dø. Så jeg har sluttet med det 😔

Anonymous poster hash: 91650...2bd

Skrevet

Jeg er 35 år, og har aldri vært i Syden. Foretrekker heller å dra andre plasser enn det berømte Syden :)

Anonymous poster hash: c6df4...b12

Skrevet

Syden er herlig men jeg får så innamri vondt i ørene og hodet av å fly. Føles ut som jeg skal dø. Så jeg har sluttet med det

Anonymous poster hash: 91650...2bd

Har du prøvd trykkutjevnende ørepropper? Ble redningen for meg, kan ikke fly uten :)

Anonymous poster hash: 11ba3...3aa

Skrevet

Jeg har heller aldri vært i syden. Lengste jeg har vært er helt nord i Tyskland, på harrytur mens vi var på ferie i Danmark. :P

Anonymous poster hash: b3e76...66a

her og 😂

Anonymous poster hash: a612b...c46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...