Gå til innhold

far forventer at barnet skal sitte mange timer med bordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis far sitte og hisser seg opp så alle får det med seg, så skaper jo han en dårlig stemning og mer uro enn en normal femåring som ikke ser kosen i å pine seg gjennom 5-6 timer ved middagsbordet.

Jeg hadde sittet ved bordet så lenge femåringen klarte og så takket pent for oss. Dere trenger slett ikke sitte gjennom hele middagen. Jeg tvile på at resten av gjestene syns det er greit å være vitne til fars kamp.

Ja det har du helt rett i!

Nei blir jo ubehagelig for de rundt også når far hisser seg sånn opp.

Anonymous poster hash: be213...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leo eller ikke så hadde jeg gitt beskjed til både far og barn om hva man kan forvente i en slik setting.

Femåringen må skjønne at han må oppføre seg og sitte fint så lenge han sitter ved bordet og at dere enten går hjem eller lar han spille e.l når han er lei.

Far må skjønne at man ikke kan forvente at små barn skal sitte som små voksne i timesvis.

Er det ikke flere barn på festen?

Samme tenker jeg.

Og det går FINT an å si mellom rettene at nå kan du gå og leke litt, men ikke bråke.

Anonymous poster hash: 77eda...a39

Skrevet

Jeg har kjøpt potetgull og brus så går helt fint om det blir tidlig kveld :P

Skrevet

Hvis far vil bli rasende foran alle slektningene sine hadde jeg latt ham bli det, men ungen hadde jeg tatt med meg og gått hjem når han ble lei. Far kunne blitt så sint han bare ville, det hadde jeg gitt komplett faen i. Som hovedomsorgsperson er du pliktet å beskytte ungen din fra en slik far, og det hadde jeg sagt til barnevernet også hvis de skulle brydd seg. 

Anonymous poster hash: b4190...859
Skrevet

Hvis far vil bli rasende foran alle slektningene sine hadde jeg latt ham bli det, men ungen hadde jeg tatt med meg og gått hjem når han ble lei. Far kunne blitt så sint han bare ville, det hadde jeg gitt komplett faen i. Som hovedomsorgsperson er du pliktet å beskytte ungen din fra en slik far, og det hadde jeg sagt til barnevernet også hvis de skulle brydd seg.    Anonymous poster hash: b4190...859

Det var jo det jeg gjorde ifjor,jeg gikk når småen var lei av å sitte i ro.

Skrevet

Problemet er at fra forrett til middag tok det hvertfall 1.5 time time å vente,også når hoveretten er kommet så er veldig lang tid å vente på dessert.Så blir mye venting med bordet,itellegg til at far mener han skal sitte med bordet etter maten.

Jeg hadde sagt rett ut til far at det han ser for seg, ikke er gjennomførbart. Så enten så får han godta at barnet går til og fra bordet litt, eller så blir dere ikke med i det hele tatt. 

Anonymous poster hash: d49f6...a58

Skrevet

Ville tatt med en kasse lego eller togbane osv og rigget til et barnehjørne et stykke fra bordet

Anonymous poster hash: 01099...bc7

Skrevet

Sånn er det dessverre de på farssidens del av familien til mannen min også. Er bare ett barn til i familien unntatt våre, og det forventes at barna sitter stille og rolig i timesvis mens vi voksne skravler. Mine barn liker å leke seg, mens det andre barnet er blitt vant til å leve etter de voksnes premisser, så mine barn blir selvfølgelig sett på som urokråker..

Anonymous poster hash: aa5e1...151

Skrevet

Det var jo det jeg gjorde ifjor,jeg gikk når småen var lei av å sitte i ro.

Så rett du gjør. Barnets far er jo gæren.

Anonymous poster hash: 77eda...a39

Skrevet

Middagen er visst ikke før 19.00 så dette blir sent..

Skrevet

En bursdag som begynner så sent er ikke ment at barn skal være med på. Jeg ville heller besøkt bestemoren på dagtid.

Hva slags familie er det som ikke ser det urimelige i å la barnehagebarn sitte stille i timesvis...

Anonymous poster hash: 78768...f09

Skrevet

En bursdag som begynner så sent er ikke ment at barn skal være med på. Jeg ville heller besøkt bestemoren på dagtid.

Hva slags familie er det som ikke ser det urimelige i å la barnehagebarn sitte stille i timesvis...

Anonymous poster hash: 78768...f09

Skrevet

Den familien har aldri tatt hensyn til at vi har små barn,selv ikke på julaften.

Altså det er kjempe herlig familie som jeg liker veldig godt,men de er ikke så flink til å tilrettelegge.

Hadde det vært opp til meg så hadde vi ikke kommet i besøket ettersom det begynte så sent.

Men skjønner jo at familien ønsker at sønnen vår skal komme så vi gikk i besøket.

Småen gjespet allerede menst vi spiste forretten så var spent på hvordan det skulle gå.

Skrevet

Jeg tror ikke familien hans syns det er rimlig at gutten vår må sitte så lenge i ro,men de blander seg ikke inn når far sier noe.

Men så fort andre reiset seg for å strekke på beina/gå på do så foreslå jeg til sønnen vår vi også kunne gå en tur.

Siden andre også reiste seg så sa ikke barnefaren noe på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...