Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 I dag er jeg og sønnen min min på 5 år innvitert i stor 70 års feiring på hotell til farmoren,der det egentlig er lagt opp til å sitte ved bordet fra 18,00 og ut på natten. Det er selvsagt veldig koselig å bli innvitert men med barn er det egenlig bare mer stress er gøy. Men skjønner jo at familien ønsker at sønnen vår skal være med feiringen så vi skal selvsagt gå. Vi var med på lignende feiring når han var 3 år å det ble ikke akkurat så veldig hyggelig. Far forventet at barnet skulle sitte pent og pyntlig på stolen utallig mange ganger,å visst han ble urolig og ville gå fra bordet så ble far sintere og sintere. Jeg mener at vi kan ikke forvente at ett barn skal sitte mange timer med bordet,selv nå når han er 5 år. Jeg lurte på om vi skulle gå på Leos lekeland først å få ut litt energi så han kanskje er litt roligere når vi skal i bursdagfeiringen etterpå. Tenkte det kunne være greit å finne på noe gøy før vi skal i en bursdag der vi skal sitte mye i ro. Kan det være lurt å gå på Leo først? Eller kan det slå ut feil at han blir for sliten og dermed blir sutrete? Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: be213...0ea
Mia_73 Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 De er direkte dumt å forvente at en 5-åring sitter så lenge på bordet, særlig når det hele ikke begynner før kl 18. Da er det jo bare 1-2 timer til vanlig sengetid, og barnet er trøtt. Kjenner han sitt eget barn så lite? Jeg hadde gitt far en realitetsorientering.
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Leo eller ikke så hadde jeg gitt beskjed til både far og barn om hva man kan forvente i en slik setting. Femåringen må skjønne at han må oppføre seg og sitte fint så lenge han sitter ved bordet og at dere enten går hjem eller lar han spille e.l når han er lei. Far må skjønne at man ikke kan forvente at små barn skal sitte som små voksne i timesvis. Er det ikke flere barn på festen?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Ta med iPad og høretelefoner til guttungen. Anonymous poster hash: 132f0...9f9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Tror ikke det blir så hyggelig selskap hvis far står på sitt altså. Anonymous poster hash: 7aac4...bbb
Stina <3 Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Jeg hadde reist på lekeland ja. Fått ut energi. På besøket hadde jeg møtt med fulladet mobil med nye spennende spill, tegnesaker og noen småleker. Avtalt med far at barnet må få reise seg litt innimellom, drive litt med lekene og mobilen når han kjeder seg. Selv for større barn blir dette lenge å sitte stille.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 For mi e barn hadde det å NLI slitne fu Gerd dårlig. Jeg ville heller snakket med jubilanten på forhånd og avtalt at barna kunne gå fra bordet. Det finnes sikkert et hjørne eller en salong der de kan tegne, se film eller noe annet. Til og med voksne vil jo gjerne strekke på barna og bevege seg litt i løpet av en kveld. Anonymous poster hash: 5a9a1...ada
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 De er direkte dumt å forvente at en 5-åring sitter så lenge på bordet, særlig når det hele ikke begynner før kl 18. Da er det jo bare 1-2 timer til vanlig sengetid, og barnet er trøtt. Kjenner han sitt eget barn så lite? Jeg hadde gitt far en realitetsorientering. Dessverre kjenner han bare sitt så lite ja.Han mener at barn skal sitte like lenge som de voksne med bordet. Sist gang var sønnen min våken til 12 uten problemer men da gikk vi mye vekk fra bordet.Vi gikk utenfor hotellet så han fikk løpe å få ut litt energi å var litt på hotellet å lekte litt der. Dessverre er det kun vi som har småbarn der også så ingen andre som nevner at barnet selvsagt må få lov å gå fra bordet. Anonymous poster hash: be213...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Leo eller ikke så hadde jeg gitt beskjed til både far og barn om hva man kan forvente i en slik setting. Femåringen må skjønne at han må oppføre seg og sitte fint så lenge han sitter ved bordet og at dere enten går hjem eller lar han spille e.l når han er lei. Far må skjønne at man ikke kan forvente at små barn skal sitte som små voksne i timesvis. Er det ikke flere barn på festen? Han satt lenge fint sist men selvsagt begynner han å tulle å være urolig når vi sitter med bordet i mange timer. Det skal være ett barn til der men han er bare 1,5 år så de kan ikke forvente så mye av han De går nok sikkert hjem tidlig også,mens vi skal være der hele kvelden. Heldigvs har vi hotellrom så når han blir trøtt så går jeg bare på hotellrommet å legger han. Anonymous poster hash: be213...0ea
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Han satt lenge fint sist men selvsagt begynner han å tulle å være urolig når vi sitter med bordet i mange timer. Det skal være ett barn til der men han er bare 1,5 år så de kan ikke forvente så mye av han De går nok sikkert hjem tidlig også,mens vi skal være der hele kvelden. Heldigvs har vi hotellrom så når han blir trøtt så går jeg bare på hotellrommet å legger han. Anonymous poster hash: be213...0ea Da ser jeg egentlig ikke problemet? Dere blir så lenge femåringen koser seg og oppfører seg 'fint' og så takker du og han for dere og går på rommet når han er klar for det. Far krever vel ikke at han holder ut hele kvelden?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Når legger han seg vanligvis? Kanskje Leo kan være greit først, det må nesten du se hva som passer ditt barn. Jeg ville latt barnet spise, regner med det er middag først. Det tar jo gjerne en stund. Ville gått derfra når barnet hadde spist middagen, og kanskje litt dessert/kake. Et par timer. Barnet er da sannsynligvis mett av både mat og fest. Ser ikke helt poenget med å ha barnet der til midnatt, lenge før det er sikkert mange av gjestene begynt å bli påvirket av alkohol, dette er ikke noe barn har behov for å være vitne til. Hvorfor skal dere være der hele kvelden? Anonymous poster hash: 475f8...a47
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 Ta med iPad og høretelefoner til guttungen. Anonymous poster hash: 132f0...9f9 Ja Ipad er allerede pakket ned men kan sikkert være lurt med øretelefoner også Anonymous poster hash: be213...0ea
Love my kidz Skrevet 11. mars 2017 #13 Skrevet 11. mars 2017 Når legger han seg vanligvis? Kanskje Leo kan være greit først, det må nesten du se hva som passer ditt barn. Jeg ville latt barnet spise, regner med det er middag først. Det tar jo gjerne en stund. Ville gått derfra når barnet hadde spist middagen, og kanskje litt dessert/kake. Et par timer. Barnet er da sannsynligvis mett av både mat og fest. Ser ikke helt poenget med å ha barnet der til midnatt, lenge før det er sikkert mange av gjestene begynt å bli påvirket av alkohol, dette er ikke noe barn har behov for å være vitne til. Hvorfor skal dere være der hele kvelden? Anonymous poster hash: 475f8...a47 Såå enig med dette. Dere trenger ikke være der hele kvelden. Etter kakene så takker dere pent for kvelden og sier at nå er det laangt over leggetid allerede. Så drar dere.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #14 Skrevet 11. mars 2017 Er du gift med den dusten av en far? Anonymous poster hash: e42b0...a07
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #15 Skrevet 11. mars 2017 Tror ikke det blir så hyggelig selskap hvis far står på sitt altså. Anonymous poster hash: 7aac4...bbb Nei jeg vet,er derfor jeg gruer meg til selskapet istedenfor å se frem til det. Anonymous poster hash: be213...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #16 Skrevet 11. mars 2017 Da ser jeg egentlig ikke problemet? Dere blir så lenge femåringen koser seg og oppfører seg 'fint' og så takker du og han for dere og går på rommet når han er klar for det. Far krever vel ikke at han holder ut hele kvelden? Problemet er at fra forrett til middag tok det hvertfall 1.5 time time å vente,også når hoveretten er kommet så er veldig lang tid å vente på dessert.Så blir mye venting med bordet,itellegg til at far mener han skal sitte med bordet etter maten. Anonymous poster hash: be213...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #17 Skrevet 11. mars 2017 Når legger han seg vanligvis? Kanskje Leo kan være greit først, det må nesten du se hva som passer ditt barn. Jeg ville latt barnet spise, regner med det er middag først. Det tar jo gjerne en stund. Ville gått derfra når barnet hadde spist middagen, og kanskje litt dessert/kake. Et par timer. Barnet er da sannsynligvis mett av både mat og fest. Ser ikke helt poenget med å ha barnet der til midnatt, lenge før det er sikkert mange av gjestene begynt å bli påvirket av alkohol, dette er ikke noe barn har behov for å være vitne til. Hvorfor skal dere være der hele kvelden? Anonymous poster hash: 475f8...a47 Han legger seg ca 20.30 i helger. Er nok far som forventer at han skal sitte der utover kvelden,mens ser ikke helt poenget med det.Å sitte med bordet så lenge fører bare til dårlig stemning der far blir sintere og sintere fordi han ikke lenger vil sitte pent og pyntelig. Anonymous poster hash: be213...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #18 Skrevet 11. mars 2017 Da ville jeg kanskje ha latt vær å dra med barnet. Evt bare være der til forretten, så dra. Anonymous poster hash: 475f8...a47
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #19 Skrevet 11. mars 2017 Er du gift med den dusten av en far? Anonymous poster hash: e42b0...a07 Hehe nei hedigvis ikke! Er grunn til at jeg er med på alle samvær for å si det sånn. Han tror at hvis barnet ikke gjør som han sier så hjelper det å bli sintere og sintere. Det har helt motsatt effekt her. Anonymous poster hash: be213...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #20 Skrevet 11. mars 2017 Da ville jeg kanskje ha latt vær å dra med barnet. Evt bare være der til forretten, så dra. Anonymous poster hash: 475f8...a47 Jeg hadde aldri blitt innvitert hvis ikke sønnen vår var med,for å si det sånn. Far hadde blitt rasende om sønnen vår ikke hadde kommet,å særlig med tanke på at det hans helg. Anonymous poster hash: be213...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #21 Skrevet 11. mars 2017 Barn eller ikke - det er da INGEN voksne som sitter pal ved et middagsbord i 6-7 timer! Selv ikke i brylluper, med lange middager, sitter man så lenge uten pauser! Og 1,5 time fra forrett til middag? Hva slags restaurant driver slik?? Anonymous poster hash: eb3d5...c75
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #22 Skrevet 11. mars 2017 Jeg hadde aldri blitt innvitert hvis ikke sønnen vår var med,for å si det sånn. Far hadde blitt rasende om sønnen vår ikke hadde kommet,å særlig med tanke på at det hans helg. Anonymous poster hash: be213...0ea Her har du god annledning til å filme eller ta opp hvordan far oppfører seg mot barnet og deg når han ikke får viljen sin. Er det noe lurt at ungen har samvær med en slik mann? Anonymous poster hash: 154a0...68e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #23 Skrevet 11. mars 2017 Barn eller ikke - det er da INGEN voksne som sitter pal ved et middagsbord i 6-7 timer! Selv ikke i brylluper, med lange middager, sitter man så lenge uten pauser! Og 1,5 time fra forrett til middag? Hva slags restaurant driver slik?? Anonymous poster hash: eb3d5...c75 Godt mulig de voksne tok små pauser fra å sitte med bordet men mesteparten av tiden så satt alle med bordet. Jeg var glad jeg hadde god unnskylding for å komme meg litt vekk med å gå ut litt med sønnen min Vet ikke om noe gikk galt eller var det var,men etter å ha ventet en time på hovedretten så gikk jeg ut med sønnen min å ba far sende melding når hovedretten kom. Anonymous poster hash: be213...0ea
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #24 Skrevet 11. mars 2017 Her har du god annledning til å filme eller ta opp hvordan far oppfører seg mot barnet og deg når han ikke får viljen sin. Er det noe lurt at ungen har samvær med en slik mann? Anonymous poster hash: 154a0...68e Ja var det jeg skulle gjort så jeg endelig har bevis på det. BV er kontaktet så får se hva som skjer videre,for er ikke bare jeg som ser at far har problemet når det gjelder sønnen vår. Anonymous poster hash: be213...0ea
*Miss Marple* Skrevet 11. mars 2017 #25 Skrevet 11. mars 2017 Hvis far sitte og hisser seg opp så alle får det med seg, så skaper jo han en dårlig stemning og mer uro enn en normal femåring som ikke ser kosen i å pine seg gjennom 5-6 timer ved middagsbordet. Jeg hadde sittet ved bordet så lenge femåringen klarte og så takket pent for oss. Dere trenger slett ikke sitte gjennom hele middagen. Jeg tvile på at resten av gjestene syns det er greit å være vitne til fars kamp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå