Gå til innhold

Dette med barnet mitt er så og så mange mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg hi.. En baby er baby frem til 1 år. Jeg har en baby på 7 mnd, når hun blir 1 år, så er hun 1 år, og ikke omtales som 12 mnd..

Husker ei jeg spurte hvor gammel barnet var, jo hun var 23 mnd..

Anonymous poster hash: 72153...2e2

Så da er barnet ditt ett år frem til hun er to år? 

Snakk om å være uviten. 

Anonymous poster hash: 2f01b...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg irriterer meg litt over de som svarer babyen min er 14 mndr, 26 mndr, 38 mndr osv osv osv.

Ungen er for det første ikke en baby lengere etter 12 mndr. Men er da 1 år. Da sier man ett år eller ? Ikke tenkt over dette før jeg selv fikk barn. Hu er straks 6 mndr, og jeg forstår liksom ikke helt dette. Synes nesten det er litt teit for å være ærlig. Hva tenker dere ? Mulig jeg er meget snål altså.

Anonymous poster hash: 8988d...977

Du har ihvertfall få bekymringer i livet og litt for mye fritid

Anonymous poster hash: b283e...8e2

Skrevet

Snakk om å være uviten.

Da svarer man 1 år og x antall mndr...Ikke så fryktelig skarp selv heller ser jeg :P

Skrevet

Da svarer man 1 år og x antall mndr...Ikke så fryktelig skarp selv heller ser jeg :P

Hvorfor er det bedre å svare et år og to mnd enn 14 mnd? Det er jo akkurat det samme.

Anonymous poster hash: fda5e...e3b

Skrevet

Ja, for det er sååååååååååååååå mye bedre assaaaa

Ja, det er det

Anonymous poster hash: 4cb4f...e30

Skrevet

Snakk om å være uviten.

Eh ja.... Er ikke flere år enn ett nei - frem til hun er to...

Anonymous poster hash: d33d4...56c

Skrevet

Jeg er forresten 453 mnd.

Mye som har skjedd i utviklingen siden jeg var 212 mnd assa!

Anonymous poster hash: d33d4...56c

Skrevet

Kjenner jeg irriterer meg litt over de som svarer babyen min er 14 mndr, 26 mndr, 38 mndr osv osv osv.

Ungen er for det første ikke en baby lengere etter 12 mndr. Men er da 1 år. Da sier man ett år eller ? Ikke tenkt over dette før jeg selv fikk barn. Hu er straks 6 mndr, og jeg forstår liksom ikke helt dette. Synes nesten det er litt teit for å være ærlig. Hva tenker dere ? Mulig jeg er meget snål altså. Anonymous poster hash: 8988d...977

Hvorfor sier du ikke at hun snart er et halvt år? Du bruker jo mnd selv? Fordi det er mye enklere enn å si ett år og tre mnd. Hver enkelt mnd fram til kanskje tre år har mye å si. Man kan ikke si bare ett eller bare to, mnd må med og da er det enklere å si feks 20 mnd. De fleste har iq nok til å forstå hvor mye det er i år og mnd.

Anonymous poster hash: b03e1...550

Skrevet

Skjønner heller ikke poenget med å snakke om barnets alder i måneder etter fylte ett år, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, f.eks. i kontakt med helsevesen.

Men noe jeg ikke skjønner er når folk skriver at barna er 2,5 år. Hva mener de da? 2 1/2 år eller to år og fem måneder? Nå er ikke det mer enn én måneds forskjell, det altså, men det ER uansett feil, mener jeg, å skrive 2,5 år.Anonymous poster hash: 412ed...8c7

What? 2,5 er jo 2 1/2. 2,5 kan aldri være to år og 5 mnd?? Hvor får du det fra??

Skrevet

Jeg er forresten 453 mnd.

Mye som har skjedd i utviklingen siden jeg var 212 mnd assa!Anonymous poster hash: d33d4...56c

Synes det ikke virker som det har skjedd stort jeg altså...

Skrevet

Du har ihvertfall få bekymringer i livet og litt for mye fritid

Anonymous poster hash: b283e...8e2

Enig 😉

Anonymous poster hash: b7006...515

Skrevet

Hvorfor sier du ikke at hun snart er et halvt år? Du bruker jo mnd selv? Fordi det er mye enklere enn å si ett år og tre mnd. Hver enkelt mnd fram til kanskje tre år har mye å si. Man kan ikke si bare ett eller bare to, mnd må med og da er det enklere å si feks 20 mnd. De fleste har iq nok til å forstå hvor mye det er i år og mnd.

Hver enkel mnd har noe å si til man er 3 år ? Hæ ? Hvis noen spør meg på gata: åååh hvor stor er han? Han blir 2 år om 1 mnd. Spør jeg noen: Han er 21 mnd. Da måå jeg faktisk stoppe og tenke litt, selvom jeg vet svaret

Anonymous poster hash: 4cb4f...e30

Skrevet

Hver enkel mnd har noe å si til man er 3 år ? Hæ ? Hvis noen spør meg på gata: åååh hvor stor er han? Han blir 2 år om 1 mnd. Spør jeg noen: Han er 21 mnd. Da måå jeg faktisk stoppe og tenke litt, selvom jeg vet svaret Anonymous poster hash: 4cb4f...e30

Det er faktisk DU som har et problem med tall her. Hvordan skal du greie å holde styr på alderen når de bikker 10 og får tosifret alder? Hehe...

Skrevet

er det virkelig noe og irritere seg over tenker jeg, det er noe jeg ikke hadde brydd meg om

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...