Gå til innhold

Dette med barnet mitt er så og så mange mnd ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg irriterer meg litt over de som svarer babyen min er 14 mndr, 26 mndr, 38 mndr osv osv osv.

Ungen er for det første ikke en baby lengere etter 12 mndr. Men er da 1 år. Da sier man ett år eller ? Ikke tenkt over dette før jeg selv fikk barn. Hu er straks 6 mndr, og jeg forstår liksom ikke helt dette. Synes nesten det er litt teit for å være ærlig. Hva tenker dere ? Mulig jeg er meget snål altså.

Anonymous poster hash: 8988d...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe litt enig der. Har brukt mest 1 år, 1 og et halvt, snart to, to her. Bare brukt måneder hvis det er vesentlig, men da ikke omtalt han som baby hvis han f.eks er 15 måneder.

Skrevet

Fra 0 år tom 2 år skjer det mye i utviklingen og det er ikke uten grunn at helsepersonell omtaler barn i måneder fram til ca 2 år.

Jeg omtalte i måneder fram til barnet var 2 år. Jeg synes det er mye enklere å si 15 mnd enn 1 år og 3 mnd.

Tenk at du irriterer deg over noe så bagatellmessig. Blir stadig fascinert over hva folk velger å bruke negativ energi på

Anonymous poster hash: b7006...515

Skrevet

Fra 0 år tom 2 år skjer det mye i utviklingen og det er ikke uten grunn at helsepersonell omtaler barn i måneder fram til ca 2 år.

Jeg omtalte i måneder fram til barnet var 2 år. Jeg synes det er mye enklere å si 15 mnd enn 1 år og 3 mnd.

Tenk at du irriterer deg over noe så bagatellmessig. Blir stadig fascinert over hva folk velger å bruke negativ energi på

Jammen det eeeeeer sykt irriterende! 😂babyen min er 11 mnd, 23 mnd 😵nei barnet er straks 1 år og straks 2 år . slitsomt.

Anonymous poster hash: 4cb4f...e30

Skrevet

Hvor i alle dager bor du da ? Her jeg bor så omtaler de ikke barnet med mndr etter 1 år i alle fall. Japp, det irriterer meg. Men ligger ikke våken om natten pga det liksom. Synes bare det er så teit. Men men, vi kan ikke alle være enige :)

Skrevet

Det er jo fordi det er stor forskjell i utvikling fram til 2 år.

En på 13 mnd og en på 23 mnd er begge 1 år, men er langt fra hverandre i utvikling.

Så i mange situasjoner er det mer relevant å si mnd i stedet for år.

Jeg syns det er bedre å si 15 mnd enn 1 år og 3 mnd om min, som nå er 15 mnd.

Og som sagt over, det er jo bare tull å irritere seg over......

Anonymous poster hash: 86662...c6d
Skrevet

Hvor i alle dager bor du da ? Her jeg bor så omtaler de ikke barnet med mndr etter 1 år i alle fall. Japp, det irriterer meg. Men ligger ikke våken om natten pga det liksom. Synes bare det er så teit. Men men, vi kan ikke alle være enige :)

Bor i Nord-Norge 😊 Nei, enige blir man aldri. Må bare akseptere at folk har ulike måter å omtale alderen på barna på 😊

Skrevet

En på 13 mnd og en på 23 mnd er begge 1 år, men er langt fra hverandre i utvikling.

Jeg ser den ikke helt altså. Men som sagt tidligere. Vi kan ikke alltid være enige. For meg så virker det bare som om folk ikke klarer å gi slipp på babytiden. Men men :)

Skrevet

Jeg ser den ikke helt altså. Men som sagt tidligere. Vi kan ikke alltid være enige. For meg så virker det bare som om folk ikke klarer å gi slipp på babytiden. Men men :)

Nei, vi har visst hver våre problemer.

Men da har jeg visst vært på 1 års kontroll nr 2 med mini i dag jeg da.

Skrevet

Nei, vi har visst hver våre problemer.

Men da har jeg visst vært på 1 års kontroll nr 2 med mini i dag jeg da.

Jeg ville sagt 1 års kontrollen jeg da. Ikke 14 mndrs kontroll. Men det er meg. Sånn er det bare. Jeg irriterer meg over det, men aksepterer at ikke alle er enige. Kanskje du også skulle prøve ?

Skrevet

Syntes også det var litt unødvendig da jeg fikk førstemann. Nå er jeg på nr 3, og bruker måneder fram til 18 mnd. Det er fordi det er så store forskjeller fram til da. Kan ikke si at hun er 1 år, når hun er 22 mnd.... lettere å bare holde seg til månedene ei stund. Men etter to år blir det litt unødvendig (og ikke minst forvirrende for folk som har dyskalkuli eller ikke er vant til å høre alder i måneder).

Skrevet

Du vil se årsaken når babyen din er over året.

Det er så enorm forskjell på barn på 16 mnd og 20 mnd feks. Og begge er da ca halvannet år. Å si at barnet er 1 år og 8 mnd er ikke veldig mye lettere? 4 mnd til han blir 2..?

Måneder frem til 2-års alder gir mening. I perifere sammenhenger har min sønn nærmet seg 2 år i månedvis..

Anonymous poster hash: 0b0e7...6f1

Skrevet

Jamen en som er 13 mnd er 1 år og en som er 23 mnd er snar 2 år. Da skjønner vel alle, (også du?), at de er langt ifra hverandre i utviklingen.

Anonymous poster hash: 472fc...b03

Skrevet

Jamen en som er 13 mnd er 1 år og en som er 23 mnd er snar 2 år. Da skjønner vel alle, (også du?), at de er langt ifra hverandre i utviklingen.

Anonymous poster hash: 472fc...b03

Hva med 15 mnd? 19 mnd? Eller 16 og 20? Like langt fra 1.5 år og 1 år, men 4 mnd forskjell er mye i den alderen

Anonymous poster hash: 0b0e7...6f1

Skrevet

"Når begynte ungen din å gå?"

"Hun var ett år" (13 mnd)

"Min også" (22 mnd)

Skjønner du ikke at det er stor forskjell på unger mellom 0 til 24 MND?

Begge mine gikk da de var 1 år, men begge var treg, typ 18 og 22 mnd. Normalen er ca 18-20 mnd. Hvordan skal dette kunne uttrykkes i helseverden når man kun kan bruke år?

Anonymous poster hash: a6cc3...6b2

Skrevet

"Min også" (22 mnd)

Begge mine gikk da de var 1 år, men begge var treg, typ 18 og 22 mnd. Normalen er ca 18-20 mnd. Hvordan skal dette kunne uttrykkes i helseverden når man kun kan bruke år?

Dette! 👍

Skrevet

Syntes også det var litt unødvendig da jeg fikk førstemann. Nå er jeg på nr 3, og bruker måneder fram til 18 mnd. Det er fordi det er så store forskjeller fram til da. Kan ikke si at hun er 1 år, når hun er 22 mnd.... lettere å bare holde seg til månedene ei stund. Men etter to år blir det litt unødvendig (og ikke minst forvirrende for folk som har dyskalkuli eller ikke er vant til å høre alder i måneder).

Nei, du kan si at hun straks er 2 år

Skrevet

"Min også" (22 mnd)

Hun var litt over eter 1 år og neste er nesten 2

Skrevet

Etter 2 år sI er jeg bare 2, eller 2 1/2. Som regel sier jeg det sånn fra 1 år også, men i enkelte sammenhenger er det greit med nøyaktig alder pga utvikingen går så fort og forskjellen på 12 og 18 mnd er ganske stor så jeg synes ikke det er rart å si 15 og 18 mnd.

Skrevet

Hun var litt over eter 1 år og neste er nesten 2

Ja, for det er sååååååååååååååå mye bedre assaaaa

Anonymous poster hash: 2f01b...9ec

Skrevet

Skjønner heller ikke poenget med å snakke om barnets alder i måneder etter fylte ett år, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, f.eks. i kontakt med helsevesen.

Men noe jeg ikke skjønner er når folk skriver at barna er 2,5 år. Hva mener de da? 2 1/2 år eller to år og fem måneder? Nå er ikke det mer enn én måneds forskjell, det altså, men det ER uansett feil, mener jeg, å skrive 2,5 år.

Anonymous poster hash: 412ed...8c7

Skrevet

Skjønner heller ikke poenget med å snakke om barnets alder i måneder etter fylte ett år, bortsett fra i helt spesielle tilfeller, f.eks. i kontakt med helsevesen.

Men noe jeg ikke skjønner er når folk skriver at barna er 2,5 år. Hva mener de da? 2 1/2 år eller to år og fem måneder? Nå er ikke det mer enn én måneds forskjell, det altså, men det ER uansett feil, mener jeg, å skrive 2,5 år.

2,5 år betyr jo 2 år og 6 mnd!

Anonymous poster hash: fda5e...e3b

Skrevet

Synes det er innafor med måneder frem til 2 år.

Anonymous poster hash: e1db2...3ec

Skrevet

Du er ikke god på tall sånn generelt eller?

2,5 = 2 1/2.

😳

Anonymous poster hash: 80ada...821

Skrevet

Enig med deg hi.. En baby er baby frem til 1 år. Jeg har en baby på 7 mnd, når hun blir 1 år, så er hun 1 år, og ikke omtales som 12 mnd..😂😂😂

Husker ei jeg spurte hvor gammel barnet var, jo hun var 23 mnd.. 😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 72153...2e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...