Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Er ikke det jævlig trist å være på et bortimot rent kvinneforum og ikke diskutere kvinnedag? Er ikke det tross alt viktigere enn det meste annet i dag? Anonymous poster hash: 026da...b72
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Jo..det er jeg enig i. Innholdet i trådene er ikke akkurat lovende heller. I de siste dager har det vært ørten tråder om barbering før gynekologisk undersøkelse, klesvalg ved gu, og nå st gu må utføres av eldre kvinnelige gynekologer. Det er en gammeldags verden hvor vi indirekte lærer jentebarn at selv mannlige leger i sitt virke ser på kvinner som potensielle seksuelle objekter. Og hvor guttebarn styres til å velge seg vekk fra kvinnehelse-yrker. Anonymous poster hash: c8258...f42
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Okei. Gratulerer alle kvinner med kvinnedagen! Fornøyd nå, HI? Hva er å diskutere? Hvem som fortjener den største utmerkelsen på kvinnedagen? Hvem som fått flest blomster? Anonymous poster hash: ab269...2cc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Okei. Gratulerer alle kvinner med kvinnedagen! Fornøyd nå, HI? Hva er å diskutere? Hvem som fortjener den største utmerkelsen på kvinnedagen? Hvem som fått flest blomster? Anonymous poster hash: ab269...2cc Nei fuglane vite, hva er vel vits i å diskutere like muligheter i arbeidslivet? Forskning viser at gutter uten utdannelse har store sjanser fir å oppnå lederstillinger i det private, men at lederstillinger for kvinner er helt uoppnåelig uten høy utdanning? At kvinner fremdeles tjener mindre enn menn? At kvinner objektifiseres og reduseres til sexobjekter i 2017? At kvinner mange steder i verden lever under forferdelige forhold? At menn eier 99% av alle verdier i verden? Anonymous poster hash: 026da...b72
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Nei fuglane vite, hva er vel vits i å diskutere like muligheter i arbeidslivet? Forskning viser at gutter uten utdannelse har store sjanser fir å oppnå lederstillinger i det private, men at lederstillinger for kvinner er helt uoppnåelig uten høy utdanning? At kvinner fremdeles tjener mindre enn menn? At kvinner objektifiseres og reduseres til sexobjekter i 2017? At kvinner mange steder i verden lever under forferdelige forhold? At menn eier 99% av alle verdier i verden? Anonymous poster hash: 026da...b72 Jeg har viktigere ting i livet mitt enn å prate tøv. Anonymous poster hash: ab269...2cc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Jeg har viktigere ting i livet mitt enn å prate tøv. Anonymous poster hash: ab269...2cc Som hva da? 🙈 Anonymous poster hash: 26025...c82
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Nei fuglane vite, hva er vel vits i å diskutere like muligheter i arbeidslivet? Forskning viser at gutter uten utdannelse har store sjanser fir å oppnå lederstillinger i det private, men at lederstillinger for kvinner er helt uoppnåelig uten høy utdanning? At kvinner fremdeles tjener mindre enn menn? At kvinner objektifiseres og reduseres til sexobjekter i 2017? At kvinner mange steder i verden lever under forferdelige forhold? At menn eier 99% av alle verdier i verden? Anonymous poster hash: 026da...b72 Og allikavel har vi et gutteproblem mener mange. Jeg er ganske forbanna det med like muligheter. Hos oss er det ansatt en ny som er på min alder og har vesentlig mindre erfaring. Har er ansatt over meg. Jeg får beskjed om at jeg må være tålmodig for jeg et tross alt så ung. Hva faen... så kommer det en inn og skal få alt servert på sølvfat. Nei vet du hva. Idag er jeg bare så forbanna. Anonymous poster hash: 9f676...802
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #8 Skrevet 9. mars 2017 Okei. Gratulerer alle kvinner med kvinnedagen! Fornøyd nå, HI? Hva er å diskutere? Hvem som fortjener den største utmerkelsen på kvinnedagen? Hvem som fått flest blomster? Anonymous poster hash: ab269...2cc Døeh, kvinnedagen er ikke en slags utvidet morsdag! Anonymous poster hash: aaf6b...b23
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #9 Skrevet 9. mars 2017 Jeg er forsåvidt helt enig med deg, HI, at det er forstemmende at et forum som hovedsaklig består av kvinner ikke diskuterer saken på kvinnedagen. Jeg tenkte på det tidligere i ettermiddag, at det var rart at det ikke var noen tråder om det. Men selv har jeg vært så dårlig form at jeg ikke har hatt ork til å engasjere meg i dag. Du har jo mange saker du kunne tatt opp, HI, hvorfor gjorde du det ikke tidligere i dag når det kunne satt igang diskusjoner? Anonymous poster hash: 73773...a3c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #10 Skrevet 9. mars 2017 Er ikke det jævlig trist å være på et bortimot rent kvinneforum og ikke diskutere kvinnedag? Er ikke det tross alt viktigere enn det meste annet i dag? Anonymous poster hash: 026da...b72 Hvorfor har du ikke startet en eneste tråd om det da, isteden for å lage klagetråd om at ingen andre gjør det Anonymous poster hash: 70797...e7d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 Fordi jeg ikke hadde vært inne på forumet i går, før jeg skrev innlegget. Jeg brukte dagen på å markere kvinnedagen på ulike arrangementer istedenfor å henge på forumet i går ettermiddag, men det var tydeligvis en drøss som valgte annerledes og jeg synes det er betegnende at ikke noen fant kvinnedagen interessant nok. Anonymous poster hash: 026da...b72
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 Fordi jeg ikke hadde vært inne på forumet i går, før jeg skrev innlegget. Jeg brukte dagen på å markere kvinnedagen på ulike arrangementer istedenfor å henge på forumet i går ettermiddag, men det var tydeligvis en drøss som valgte annerledes og jeg synes det er betegnende at ikke noen fant kvinnedagen interessant nok. Anonymous poster hash: 026da...b72 Den dagen du får barn så vil hverdagen og virkeligheten innhente deg også. God morgen frøken Kjempeviktig! Anonymous poster hash: ab269...2cc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 Og allikavel har vi et gutteproblem mener mange. Jeg er ganske forbanna det med like muligheter. Hos oss er det ansatt en ny som er på min alder og har vesentlig mindre erfaring. Har er ansatt over meg. Jeg får beskjed om at jeg må være tålmodig for jeg et tross alt så ung. Hva faen... så kommer det en inn og skal få alt servert på sølvfat. Nei vet du hva. Idag er jeg bare så forbanna. Anonymous poster hash: 9f676...802 Vi har jo et gutteproblem når et altfor stort antall gutter faller ut av ordinært skoleløp, aldri tar høyere utdanning og havner på Nav.Det at gutter/menn jevnt over i verden gjør det bedre enn jenter/kvinner endrer jo ikke det problemet at vi har en altfor stor gruppe marginaliserte gutter her til lands. Anonymous poster hash: ae8bb...e5d
sug lut Skrevet 9. mars 2017 #14 Skrevet 9. mars 2017 Er ikke det jævlig trist å være på et bortimot rent kvinneforum og ikke diskutere kvinnedag? Er ikke det tross alt viktigere enn det meste annet i dag? Anonymous poster hash: 026da...b72 Nå er det slik at om du har muligheten til å bruke dagen din på "diverse kvinnedagsarrangementer" som du sier så har du et nokså enkelt og endimensjonalt liv. Jeg vil ikke kalle det privilegert. Forøvrig har man nok touchet innom det her inne også, men det er ikke alltid det er så mye å hente. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144313955-gratulerer-med-kvinnedagen/?hl=subb#entry148356709
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #15 Skrevet 9. mars 2017 Den dagen du får barn så vil hverdagen og virkeligheten innhente deg også. God morgen frøken Kjempeviktig! Anonymous poster hash: ab269...2cc Gratulerer med dagens dummeste innlegg, jeg befinner meg midt i tidsklemme og småbarnstid jeg også med tre små, men for meg er dette kjempeviktig og noe som jeg da selvsagt prioriterer, hva er din unnskyldning? Anonymous poster hash: 026da...b72
Mrs druestein Skrevet 9. mars 2017 #16 Skrevet 9. mars 2017 Jo..det er jeg enig i. Innholdet i trådene er ikke akkurat lovende heller. I de siste dager har det vært ørten tråder om barbering før gynekologisk undersøkelse, klesvalg ved gu, og nå st gu må utføres av eldre kvinnelige gynekologer. Det er en gammeldags verden hvor vi indirekte lærer jentebarn at selv mannlige leger i sitt virke ser på kvinner som potensielle seksuelle objekter. Og hvor guttebarn styres til å velge seg vekk fra kvinnehelse-yrker. Anonymous poster hash: c8258...f42 Det var jeg som nektet å bli ubdersøkt av menn, og som jeg har sagt før så har det ingenting å gjøre med seksualisering. Du manipulerer å vrir ordene mine. Du må seriøst mangle noen essensielle empatiske evner som bare kjører løs i ditt eget politisk korrekte spill og ignorer det faktum at det kan finnes grunner for hvorfor enkelte kvinner føler som de gjør. Og dessuten hvorfor skal ikke kvinner selv få lov til å ta en beslutning om hvem som får pelle dem i underlivet. Det er faktisk en god kvinnedags sak. Valgfrihet til å bestemme over sin egen kropp! Jeg eeeerr så glad at ikke helsepersonnell tenker som drg!!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #17 Skrevet 9. mars 2017 Den dagen du får barn så vil hverdagen og virkeligheten innhente deg også. God morgen frøken Kjempeviktig! Anonymous poster hash: ab269...2cc Gratulerer med dagens dummeste innlegg, jeg befinner meg midt i tidsklemme og småbarnstid jeg også med tre små, men for meg er dette kjempeviktig og noe som jeg da selvsagt prioriterer, hva er din unnskyldning? Anonymous poster hash: 026da...b72
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #18 Skrevet 9. mars 2017 Stusset også litt på dette HI. Det nærmeste vi kommer er en dritkjip diskusjon om biologiske forskjeller mellom menn og kvinner der våre medsøstre kaller hverandre idioter og beskylder de andre for å snakke vås. Videre er vi super dømmende overfor hverandre, uavhengig av hvilke valg vi tar i livet for oss selv og våre barn. Triste greier! Anonymous poster hash: 76888...38f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #19 Skrevet 9. mars 2017 Nå er det slik at om du har muligheten til å bruke dagen din på "diverse kvinnedagsarrangementer" som du sier så har du et nokså enkelt og endimensjonalt liv. Jeg vil ikke kalle det privilegert. Forøvrig har man nok touchet innom det her inne også, men det er ikke alltid det er så mye å hente. http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144313955-gratulerer-med-kvinnedagen/?hl=subb#entry148356709 Nå er vel midt liv et stykke fra "enkelt og endimensjonalt", og om du faktisk tror at det kun var kvinner med "enkle og endimensjonale" liv som er privilegerte som møtte opp på kvinnedagsmarkeringer rundt om i Norge, så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 026da...b72
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #20 Skrevet 9. mars 2017 Vi har jo et gutteproblem når et altfor stort antall gutter faller ut av ordinært skoleløp, aldri tar høyere utdanning og havner på Nav. Det at gutter/menn jevnt over i verden gjør det bedre enn jenter/kvinner endrer jo ikke det problemet at vi har en altfor stor gruppe marginaliserte gutter her til lands. Anonymous poster hash: ae8bb...e5d Ja la oss bruke tiden på å tilrettelegge enda mer for arten mann, og for guds skyld vi må også passe på at vi ikke har like rettigheter på noen områder for det er jo menn som har utfordringene her i livet...eller kanskje ikke og du bør revurdere fokuset ditt litt. Anonymous poster hash: 21dd7...763
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #21 Skrevet 9. mars 2017 Vi har jo et gutteproblem når et altfor stort antall gutter faller ut av ordinært skoleløp, aldri tar høyere utdanning og havner på Nav. Det at gutter/menn jevnt over i verden gjør det bedre enn jenter/kvinner endrer jo ikke det problemet at vi har en altfor stor gruppe marginaliserte gutter her til lands. Anonymous poster hash: ae8bb...e5d Tallene viser at 34% gutter dropper ut av videregående. Mens tallet er 24% for jenter. Så ja, tallene er dramatiske! Det disse tallene ikke sier er at guttene ofte starter i lære, og i slutten av 20 årene har de fagbrev, jentene som dropper ut gjør ikke dette og står ofte utenfor som du sier. Guttene klarer seg mye bedre i arbeidslivet og får seg gode jobber uten utdannelse, noe som er umulig for jentene. Så hvor stort gutteproblemet egentlig er finner man bare ut ved å måle 5-10 år etter de har droppet ut, og siste artikkelen jeg leste pekte på forskning som viste at gutter som dropper ut klarer seg bedre enn jentene. Så er det da egentlig et gutteproblem at de som dropper ut , går 5 år i lære, tar fagbrev og tjener mer enn sine medsøstre som utdanner seg på høyskole/universitet? Jeg er jurist, mannen er håndtverker, tipp hvem som tjener mest, og i tillegg har null studiegjeld og masse pensjonspoeng? Anonymous poster hash: 026da...b72
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #22 Skrevet 9. mars 2017 Ja la oss bruke tiden på å tilrettelegge enda mer for arten mann, og for guds skyld vi må også passe på at vi ikke har like rettigheter på noen områder for det er jo menn som har utfordringene her i livet...eller kanskje ikke og du bør revurdere fokuset ditt litt. Anonymous poster hash: 21dd7...763 Til dere begge to her over; det må da gå an å ha to tanker i hodet på en gang? Det ER en gruppe gutter/menn helt på "bunnen" av alle målinger som blir frakjørt om dagen. Disse bør vi hjelpe, men det betyr jo ikke at ALL kvinnesak er ferdig kjempet? Fortsatt er de på den andre siden av skalaen (helt på toppen) også nesten bare menn. Vi bør kjempe for å utjevne forskjeller slik at vi alle har like muligheter. Hva vi senere gjør med disse mulighetene er da opp til oss selv... Anonymous poster hash: 76888...38f
sug lut Skrevet 9. mars 2017 #23 Skrevet 9. mars 2017 Nå er vel midt liv et stykke fra "enkelt og endimensjonalt", og om du faktisk tror at det kun var kvinner med "enkle og endimensjonale" liv som er privilegerte som møtte opp på kvinnedagsmarkeringer rundt om i Norge, så vet ikke jeg. Anonymous poster hash: 026da...b72 Å gå i toget er overkommelig for mange, men siden du "brukte dagen på å markere kvinnedagen på ulike arrangementer" (dine ord) har du ikke et liv som er gjenkjennelig for storparten av oss. Jeg brukte elleve timer av dagen på jobb, resten på drift av familien. Jeg er neppe den eneste.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #24 Skrevet 9. mars 2017 Å gå i toget er overkommelig for mange, men siden du "brukte dagen på å markere kvinnedagen på ulike arrangementer" (dine ord) har du ikke et liv som er gjenkjennelig for storparten av oss. Jeg brukte elleve timer av dagen på jobb, resten på drift av familien. Jeg er neppe den eneste. Jeg får presisere at jeg var på to ulike arrangementer, og jeg fatter og begriper ikke hvorfor ALLE diskusjoner her inne skal dras ned på individnivå. Jeg skjønner at det ikke var mulig for alle å dra på organiserte markeringer i går, jeg bare stiller spørsmål ved at gruppen av kvinner som var på dette kvinneforum i går fant kvinnedagen så uinteressant at den ikke en gang var verdt noen diskusjonstråder. Anonymous poster hash: 026da...b72
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #25 Skrevet 9. mars 2017 Her inne er det ikke så opplyste kvinner. Annet enn rundt hva du må/ikke må kle deg i og hvordan du må innrede hjemmet. Her er kvinner kvinner verst og trykker andre kvinner ned. Konklusjonen er at det må være i hovedsak unge historieløse lettpåvirkelige kvinner her inne. Alle tråder med litt seriøst tema som kan diskuteres blir enten liggende død eller ender med avsporing og krangling. Nei, dette forumet er så useriøst det får blitt, seriøse temaer får man diskutere andre steder. Som underholdning er dette stedet gull verdt. Skriver ikke mye her selv, men leser desto mer. Mye dumme folk her inne. 😊 Anonymous poster hash: ba42c...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå