Gå til innhold

Mannen min presser meg til abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du med at Jeg ikke kan være seriøs????

Med det mener jeg:

"Reiste du seriøst halve verden rundt, med et barn som ikke hører til i USA, for å leve sammen med en mann du kjenner så dårlig og som ikke deler dine framtidsmål, planer og verdier?" Er det mulig å koble fra hjernen så totalt bare fordi du er forelska?

Anonymous poster hash: 5b474...6e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med det mener jeg:

"Reiste du seriøst halve verden rundt, med et barn som ikke hører til i USA, for å leve sammen med en mann du kjenner så dårlig og som ikke deler dine framtidsmål, planer og verdier?" Er det mulig å koble fra hjernen så totalt bare fordi du er forelska?

Word

Skrevet

Reis HJEM!!!

Anonymous poster hash: 02d6a...a44

Skrevet

Med det mener jeg:

Godt poeng.

Anonymous poster hash: 3340c...27f

Skrevet

Kom deg hjem raskt!

Har du jobb i USA? Betaler du din egen og barnas helseforsikring?

Hvor lenge har du bodd i USA? Har du og barnet ditt krav på hjelp i Norge fra folketrygden?

Som flere sier, blir barnet født i USA er det amerikansk statsborger og er far det i tillegg er det ikke bare å ta barnet med å flytte hjem til Norge.

Og med ny president er det ikke sikkert det er veldig enkelt å være utenlandsk alenemor i USA.

vet du feks hva barnehage, helseforsikring og skole koster?

Jeg har flere venner i USA som ikke vil ha barn pga det er så utrolig dyrt.

Anonymous poster hash: df9bb...af8

Skrevet

Tipper forholdet var dårlige greier før du ble gravid også... Kom deg hjem - det er det eneste som er riktig for deg nå.

Anonymous poster hash: 4a94f...550
Skrevet

Få eit familiemedlem heim til deg og pakk. Forholdet er sundt. Det er ikkje ok og ta abort og tro at det blir bra igjen.

Anonymous poster hash: 2623f...0a3
Skrevet

Reis hjem til Norge. For din skyld og for din store sønn sin skyld.

Ikke bli der borte, jeg kjenner på hele meg at det er en dårlig avgjørelse.

Anonymous poster hash: ead23...b68

Skrevet

Jeg har litt blandede følelser med det å gi deg råd, men her er en del ting du bør ta stilling til før du flytter tilbake og før du velger bort abort. 

Hvor lenge har du bodd i USA? Er det over et år? Er du fortsatt medlem av folketrygden? Om ikke hva vil dine rettigheter så være? Jeg vet at dersom man mister medlemskapet i folketrygden så vil man han en karantene på 2 år før man kan søke om ulike stønader. Har du sjekket opp dette med nav? Om du ikke kan få støtte eller ikke har opparbeidet deg nok til å kunne få permisjons penger, hva gjør du da? Har du familie som kan forsørge dere til at du kan begynne å jobbe igjen? Hva med det barnet du alt har? Vil du kunne klare å ta vare på 2 barn om du har null i inntekt?

Selv ville jeg nok ha pakket, flyttet ut og lagt igjen en pakke kondomer til typen med beskjed om at han må kjøpe flere om han ikke ønsker barn.     

Anonymous poster hash: 56769...521
Skrevet

Jeg tenker at uansett om du er medlem i Folketrygden i Norge eller ikke, så vil det være langt bedre for deg å være her i landet og være alenemor, enn å bli i USA og bli alenemor. Og det er bare å innse det: Velger du å beholde dette barnet, blir du alenemor. 

Så ta med deg sønnen din og kom deg hjem til Norge. Og bli her resten av livet.

Skrevet

Jeg har litt blandede følelser med det å gi deg råd, men her er en del ting du bør ta stilling til før du flytter tilbake og før du velger bort abort. 

Hvor lenge har du bodd i USA? Er det over et år? Er du fortsatt medlem av folketrygden? Om ikke hva vil dine rettigheter så være? Jeg vet at dersom man mister medlemskapet i folketrygden så vil man han en karantene på 2 år før man kan søke om ulike stønader. Har du sjekket opp dette med nav? Om du ikke kan få støtte eller ikke har opparbeidet deg nok til å kunne få permisjons penger, hva gjør du da? Har du familie som kan forsørge dere til at du kan begynne å jobbe igjen? Hva med det barnet du alt har? Vil du kunne klare å ta vare på 2 barn om du har null i inntekt?

Selv ville jeg nok ha pakket, flyttet ut og lagt igjen en pakke kondomer til typen med beskjed om at han må kjøpe flere om han ikke ønsker barn.     

Anonymous poster hash: 56769...521

Uansett om hun er medlem i Folketrygden i Norge eller ikke så vil hun ha flere rettigheter her enn der borte. Hun er norsk statsborger og hun vil ha noen minsterettigheter, om ikke annet så til sosialtrygd m.m. Kommer hun seg hjem NÅ så kan hun også ta seg en hvilken som helst jobb og jobbe der til hun skal føde, da får hun nye rettigheter her.

Blir hun der borte så er det snakk om at hun kanskje de neste 20 årene ikke vil ha økonomi til å skaffe seg "goder" som helsehjelp m.m. Det vil hun få her fra dag en, selv om hun kanskje ikke får en del andre rettigheter de første to årene.

Det er uansett bedre for henne å flytte hjem. Ikke minst også for det barnet hun har fra før som er uskyldig i det hele.

Det jeg er redd for nå er at HI bli handlingslammet og utsetter alt, at hun håper mannen vil ta fornuft osv.

Da vil det dessverre bli for sent for henne. Skal hun komme seg unna må hun gjøre det umiddelbart, for om mannen får tenkt seg om, da kan det hende han på pur f... nekter henne - med loven i hånd - å reise fra USA så lenge hun er gravid med hans barn. Og når det er født, da er det enda enklere for ham.

Anonymous poster hash: 6cc53...f96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...