Gå til innhold

Mannen min presser meg til abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4/5 uker på vei, ikke planlagt. Mannen min vil ikke ha barn nå, av flere grunner, så han prøvde å presse meg til abort ved å si at hvis jeg ikke gjør det så forlater han meg. Jeg sa nei, jeg kan ikke gjøre noe jeg ikke har lyst til, fordi noen andre vil. Han har roet seg nå, men kan fortsatt ikke gi meg noe støtte. Jeg bor i USA, og all familie og venner er i Norge, dvs, jeg har ingen her. Jeg er livredd for å gå gjennom et svangerskap alene uten noe form for støtte. Jeg er livredd for at ekteskapet vårt skal gå ad dundas. Noen råd til ei fortvilet mom-to-be? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 4/5 uker på vei, ikke planlagt. Mannen min vil ikke ha barn nå, av flere grunner, så han prøvde å presse meg til abort ved å si at hvis jeg ikke gjør det så forlater han meg. Jeg sa nei, jeg kan ikke gjøre noe jeg ikke har lyst til, fordi noen andre vil. Han har roet seg nå, men kan fortsatt ikke gi meg noe støtte. Jeg bor i USA, og all familie og venner er i Norge, dvs, jeg har ingen her. Jeg er livredd for å gå gjennom et svangerskap alene uten noe form for støtte. Jeg er livredd for at ekteskapet vårt skal gå ad dundas. Noen råd til ei fortvilet mom-to-be? :(

Du har fortsatt litt tid på deg. Tenk igjennom hva dine muligheter er.

Og husk: ekteskapet ditt er sannsynligvis ødelagt allerede. Det gjorde mannen din da han prøvde å blackmaile deg. Så tenk igjennom om du ønsker å leve som enslig mor i USA. Eller om det er et alternativ å flytte hjem.

Anonymous poster hash: 5b474...6e4

Skrevet

Dersom du tenker å beholde barnet (noe du bør dersom du ønsker): Flytt hjem til Norge i god tid før barnet blir født!!!

Anonymous poster hash: 3ea0c...2d7

Skrevet

Ender du opp som enslig mor så sett deg på første fly hjem! Jeg har bodd mange år i USA, og født barn der.

Det kommer til å bli beintøft der borte hvis du ender opp som alenemor 😢

Anonymous poster hash: fdefd...8a5

Skrevet

Men som truer med å gå for å få viljen sin i et forhold er så utrolig egoistiske, en mann som elsker deg truer ikke med å gå selv om dere er uenige altså.

Ekteskapet er allerede ødelagt slik jeg ser det, hva skal til for at han truer å gå neste gang da. Du kan ikke stole på han, du kan ikke føle deg trygg på han, du må føle deg frem fordi du er redd han skal gå om du provoserer han. Går han om du sier deg uenig i ditt, går han om du ikke blir med på datt. Ingen kan leve sånn.

Anonymous poster hash: 93411...6ff
Skrevet

Etter at barnet er født kan du ikke ta det med deg fra usa uten hans tilatelse så flytt til Norge nå.

Finner du deg jobb i Norge og starter kjapt kan du rekke og tjene deg opp foreldrepermisjonspenger også.

Du vil ikke leve på hans nåde.

Selv uten rett på foreldrepenger er engangsstønad bedre enn hva du får i usa.

Lykke til

Anonymous poster hash: 00305...946

Skrevet

Huff det er så vanskelig. Vi forlot alt i Norge for å flytte hit for å være med han. Jeg tror også ekteskapet er ødelagt, det øyeblikket han prøvde å presse meg til å ta abort var det øyeblikket jeg fikk et helt annet syn på han. Jeg tror ikke jeg vil være her med han lenger, jeg vil hjem til venner og familie som kan støtte meg og gjør det med glede. Her får jeg ikke noe støtte. Jeg vil ikke gå på eggeskall rundt han, jeg vil være glad over dette svangerskapet, jeg vil kjøpe inn babyting uten å være redd for en krangel eller at ting skal bli awkward. Men hvordan bare pakker jeg sammen og drar.. det er det som er vanskelig.

Skrevet

Huff det er så vanskelig. Vi forlot alt i Norge for å flytte hit for å være med han. Jeg tror også ekteskapet er ødelagt, det øyeblikket han prøvde å presse meg til å ta abort var det øyeblikket jeg fikk et helt annet syn på han. Jeg tror ikke jeg vil være her med han lenger, jeg vil hjem til venner og familie som kan støtte meg og gjør det med glede. Her får jeg ikke noe støtte. Jeg vil ikke gå på eggeskall rundt han, jeg vil være glad over dette svangerskapet, jeg vil kjøpe inn babyting uten å være redd for en krangel eller at ting skal bli awkward. Men hvordan bare pakker jeg sammen og drar.. det er det som er vanskelig.

Dere må jo snakke skikkelig sammen. Gå til en terapeut hvis nødvendig.

Hvis du ikke klarer å ta abort og han ikke vil fortsette ekteskapet, må du dra hjem! Norge er det desidert beste landet å være alenemor i. Her har du også din familie og venner❤

Anonymous poster hash: fdefd...8a5

Skrevet

Det nytter ikke å prate med han, jeg går på eggeskall her hjemme nå, livredd for å si noe som han ikke er enig med. Vi klemmer ikke, kysser ikke, han sitter på telefonen sin stort sett hele kvelden når han kommer fra jobb. Jeg tror ikke det er noe mer å hente her. Jeg har foreslått parterapi men han sier alt det ikke kommer til å endre det faktum at han overhodet IKKE vil ha dette barnet.

Skrevet

Det nytter ikke å prate med han, jeg går på eggeskall her hjemme nå, livredd for å si noe som han ikke er enig med. Vi klemmer ikke, kysser ikke, han sitter på telefonen sin stort sett hele kvelden når han kommer fra jobb. Jeg tror ikke det er noe mer å hente her. Jeg har foreslått parterapi men han sier alt det ikke kommer til å endre det faktum at han overhodet IKKE vil ha dette barnet.

Hva holder deg tilbake da? Pakk bare!

Skrevet

"Vi forlot alt i Norge for å flytte hit for å være med han"

Hvem er VI?

Anonymous poster hash: 8c681...5db

Skrevet

Han vil ikke ha barn og det har han sagt fra om. Heldigvis har menn og lov å bestemme om de skal være far eller ikke.

Du skjønner jo at du har to valg. Det ene er å flytte fra han og beholde barnet, det andre er å ta abort og velge den familien du har nå.

Har du jobb og inntekt i USA? Det er dyrt med forsikringer og skole for et barn i USA. Hr du råd til det?

Dersom du flytter til Norge har du vel ikke krav på hjelp/penger siden du har bodd i utlandet og ikke har jobb i Norge eller er med i folketrygden?

Har du råd å forsørge deg selv og et (flere barn?)?

Anonymous poster hash: df9bb...af8

Skrevet

Han vil ikke ha barn og det har han sagt fra om. Heldigvis har menn og lov å bestemme om de skal være far eller ikke.

Du skjønner jo at du har to valg. Det ene er å flytte fra han og beholde barnet, det andre er å ta abort og velge den familien du har nå.

Har du jobb og inntekt i USA? Det er dyrt med forsikringer og skole for et barn i USA. Hr du råd til det?

Dersom du flytter til Norge har du vel ikke krav på hjelp/penger siden du har bodd i utlandet og ikke har jobb i Norge eller er med i folketrygden?

Har du råd å forsørge deg selv og et (flere barn?)?

Anonymous poster hash: df9bb...af8

"Heldigvis har menn og lov å bestemme om de skal være far eller ikke."

Det har de, men hvis de ikke vil være far, må de ikke pule. Er dama først gravid, kan de bare velge om de vil være en god eller en dårlig far.

Skrevet

Wow. Jeg vet at dette ikke er en perfekt situasjon i det hele tatt, men om jeg tar abort, så kommer jeg til å slite med det resten av livet. Måten han reagerte på var ikke greit og måten han oppfører seg på er ikke greit heller. Jeg var ikke alene om å lage dette barnet. Med VI, så mener jeg min åtte år gamle sønn fra et tidligere forhold, og meg selv.

Skrevet

Wow. Jeg vet at dette ikke er en perfekt situasjon i det hele tatt, men om jeg tar abort, så kommer jeg til å slite med det resten av livet. Måten han reagerte på var ikke greit og måten han oppfører seg på er ikke greit heller. Jeg var ikke alene om å lage dette barnet. Med VI, så mener jeg min åtte år gamle sønn fra et tidligere forhold, og meg selv.

Herregud, du kan ikke være seriøs. Kom deg hjem og ta avgjørelsen når du får det hele på avstand.

Skrevet

Hva mener du med at Jeg ikke kan være seriøs????

Skrevet

Du hadde et innlegg for en stund siden, ang at du og barnet ditt skulle flytte??

Der advarte vel alle deg om at noe sånt kunne skje...

Anonymous poster hash: 3ea0c...2d7

Skrevet

Haha nei det hadde jeg nok ikke. Dette er første gang jeg er på dinbaby. Du blander meg nok med en annen person ;)

Skrevet

Flytt for all del før barnet blir født, ellers kan du risikere at du ikke får barnet med ut av USA uten hans godkjenning... 

Anonymous poster hash: 02580...f2a
Skrevet

Huff du har virkelig dratt med deg ett annet barn også :(

Så vikelig faren til det barnet at det var greit?

Anonymous poster hash: 8c681...5db

Skrevet

Pakk og flytt nå mens du enda har sjanse

Skrevet

Din mann er amerikansk?

I så fall - vær så snill hør på alle oss som sier at du må komme deg hjem til Norge så fort som overhodet mulig. Når vi sier pakk sammen og flytt, så mener vi det! Til og med, om nødvendig, dra på "ferie" til Norge og ikke dra tilbake, men få noen til å reise dit for å pakke ned og sende hit det som er ditt.

Jeg hadde en venninne som var i en lignende situasjon. Gift med amerikansk mann. Hun kom seg hjem før han forstod hvor stor makt han hadde over henne hvis hun var gravid og om hun fødte der borte. Hun reiste bare til Norge og fikk en slektning til å dra og pakke ned hennes ting. Hadde hun ikke gjort det måtte hun ha bodd der fremdeles fordi mannen hadde laget livet hennes til et helvete - han som en gang tilsynelatende var drømmemannen.

Du har et barn fra et tidligere forhold som trolig er norsk. Da må du komme deg hjem til Norge også for dette barnets skyld. Om du ikke kommer deg ut fra USA umiddelbart så kan du bli nektet å reise hjem fordi du bærer på en amerikansk borger. Føder du der kan du ikke flytte tilbake til Norge uten godkjenning fra mannen. Og har han gått i vranglås så kan han finne på å nekte deg - uansett om du tror han ikke kommer til å gjøre det.

For deg selv, for det barnet du har og for det kommende barnet - kom deg hjem NÅ!!!

Anonymous poster hash: 6cc53...f96
Skrevet

Det prøvde mannen seg på også. Gav beskjed om at jeg ikke klarte det, så han fikk bare forlate meg. Er over 7 år siden. Han ble, og takket meg for at jeg beholdt den vakre jenta vår.

Anonymous poster hash: 06d99...111
Skrevet

Det prøvde mannen seg på også. Gav beskjed om at jeg ikke klarte det, så han fikk bare forlate meg. Er over 7 år siden. Han ble, og takket meg for at jeg beholdt den vakre jenta vår.

Anonymous poster hash: 06d99...111

Det hadde jeg aldri tatt sjansen på. Det HI beskiver høres ut som et nokså ferskt forhold (mulig jeg tar feil) der en mann viser sitt sanne jeg.

Flytter hun ikke tilbake til Norge er hun fastlåst i USA i nesten 20 år fremover, hun kan ikke flytte etter barnet er født uten farens samtykke.

Å være alenemor i USA er noe helt annet enn å være alenemor i Norge, det er som å bo på 2 forskjellige planeter. Helseforsikring, betalt foreldrepermisjon, billig barnehage? Ting vi i Norge tar for gitt, men det er det jammen ikke. Det er luksus og kanskje greit å tenke nøye på når man havner i en situasjon som HI.

Hvordan fikk du forresten farens samtykke til flytting til første barnet ditt?

Anonymous poster hash: 3340c...27f

Skrevet

Behold barnet, flytt og vær hos familien og vennene dine. Ikke legg verken tid eller energi i forholdet. Søk om skilsmisse og kom dere vekk med en gang. Ville aldri respektert en mann som i det hele tatt foreslo abort!

Anonymous poster hash: 750af...ab7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...