Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #26 Skrevet 7. mars 2017 Det er søren meg en større uting i dag at alle på død og liv skal føle så mye, synes jeg. Ett eksempel; en mann i en større organisasjon/på en større arbeidsplass etc dør og folk nærmest konkurrerer i hvem som kjente best, sto nærmest, jobbet tettes etc med vedkommende. Noen er til og med så frekke og lager egne faceb oppdateringer der de ønsker sympati for en perifer annens død. Det er plutselig ikke måte på hvor godt man plutselig kjenner vedkommende selv om det sitter mange og vet at sannheten er en ganske annen.  Anonymous poster hash: 10d10...00b Enig. Sånn á propos noen tråder om "begravelsesgribber" nylig.   Anonymous poster hash: 1a804...b06
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #27 Skrevet 7. mars 2017 Jeg og synes kondolerer er ett fælt ord. Hatet å høre det når mamma døde. Var mye hyggeligere når noen ga meg en god klem istedet. Presten i kirken her bruker heller aldri ordet, han synes og det er veldig upersonlig.  Anonymous poster hash: 06fb7...3f6 Ok, så prestens mening er den som bør telle? 😂  Anonymous poster hash: 1a804...b06
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #28 Skrevet 7. mars 2017  Jeg syns det er et veldig fint ord som er laget akkurat for den situasjonen man bruker det til. Det uttrykker sog og medfølelse med den etterlatte. Det er utrolig dumt at så mange føler seg fornærmet hvis noen i beste meningen sier det ordet til dem. Det betyr overhodet ikek at vedkommende ikke er lei seg for at personen har gått bprt.  Jeg mistet mannen min, far til mine tre barn, klippen i livet mitt, min elskede, morsomme, kule, kjekke sjelevenn som jeg hadde vært sammen med hele mitt voksne liv. Og det var HELT fint at folk kondolerte meg da han døde. Eller at de sa de var lei seg, at det var trist, at de tenkte på meg eller sendte varme tanker. De kunne si det på den måten de ville. For meg var det viktigste at jeg visste at folk ville vise omtanke og medfølelse og at de kanskje strevde litt med å finne noe "riktig" å si. Så for min del var det ingenting som var "feil" å si - jeg tok imot varmen de ville sende meg og var takknemlig for den.  Så kondolerer er helt ok å si.  Anonymous poster hash: 7e1b3...c89 Var i samme situasjon og er helt enig. Folk trenger ikke være kreative og inderlige, det holder å få vite at de føler sympati.  Anonymous poster hash: 1a804...b06
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #29 Skrevet 7. mars 2017 Ok, så prestens mening er den som bør telle? 😂  Anonymous poster hash: 1a804...b06 Sa jeg det? Jeg sa at han mente det var upersonlig. Litt vanskelig for det i dag?  Anonymous poster hash: 06fb7...3f6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #30 Skrevet 7. mars 2017 Sa jeg det? Jeg sa at han mente det var upersonlig. Litt vanskelig for det i dag? Â Anonymous poster hash: 06fb7...3f6 Han mener det. Takk for den opplysningen. Naboen min mener det motsatte. Â Anonymous poster hash: 1a804...b06
*Miss Marple* Skrevet 7. mars 2017 #31 Skrevet 7. mars 2017 Var i samme situasjon og er helt enig. Folk trenger ikke være kreative og inderlige, det holder å få vite at de føler sympati.  Anonymous poster hash: 1a804...b06 Vi satt også pris på kondolanser da vi mistet babyen vår. Det viktigeste er at man viser medfølelse, så betyr det lite hva som blir sagt.  Jeg syns at man skal anerkjenne at det kan være svært vanskelig å forholde seg til mennesker i sorg, og heller være rause om de ikke oppfører seg helt som man selv ville gjort.
Hjertefru Skrevet 7. mars 2017 #32 Skrevet 7. mars 2017 Jeg syns det er et veldig fint ord som er laget akkurat for den situasjonen man bruker det til. Det uttrykker sog og medfølelse med den etterlatte. Det er utrolig dumt at så mange føler seg fornærmet hvis noen i beste meningen sier det ordet til dem. Det betyr overhodet ikek at vedkommende ikke er lei seg for at personen har gått bprt. Jeg mistet mannen min, far til mine tre barn, klippen i livet mitt, min elskede, morsomme, kule, kjekke sjelevenn som jeg hadde vært sammen med hele mitt voksne liv. Og det var HELT fint at folk kondolerte meg da han døde. Eller at de sa de var lei seg, at det var trist, at de tenkte på meg eller sendte varme tanker. De kunne si det på den måten de ville.For meg var det viktigste at jeg visste at folk ville vise omtanke og medfølelse og at de kanskje strevde litt med å finne noe "riktig" å si. Så for min del var det ingenting som var "feil" å si - jeg tok imot varmen de ville sende meg og var takknemlig for den. Så kondolerer er helt ok å si. Anonymous poster hash: 7e1b3...c89 Så trist å høre. Har mistet nærstående selv, men da eldre mennesker.Så har ikke vært i den ekstreme situasjonen du har opplevd. Men kan tenke meg at det er mye verre at bekjente nærmest rømmer når de treffer en som har opplevd det du har, fordi de ikke vet hva de skal si. Da må det være bedre å få en utstrakt hånd og et kanskje litt klønete kondolerer".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå