Gå til innhold

IKM uke 14 🦄


AkkMa

Anbefalte innlegg

16 timer siden, C'est la vie skrev:

Jeg hadde flere. Bo, MA, SA, kjemisk.

men ved prøverør i utlandet kromosomtestet dem embryoene før tilbakeføring. Det var kromosomfeil på 6 av 10. Så det var grunnet til at jeg ble gravid men mistet. Det er kropppen sin måte å "kvitte seg" men det som uansett ikke er levedyktig.

Det høres utrolig tøft ut. Jeg har vært gjennom én, og synes det var ganske fælt :frown: Og så ser jeg at jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg skjønner jo, og synes på en måte at det hjelper litt å vite, at det "uansett ikke var levedyktig". Sjøl om jeg selvfølgelig skulle ønske at det var det! Men jeg har stussa veldig over at legen tilsynelatende tok det at jeg oppdaget graviditeten tidlig, og at jeg ikke hadde hatt så mange symptomer, til inntenkt for at det var snakk om en Bo. Jeg synes særlig det første hørtes veldig merkelig ut, hvorfor skulle det ha noe å si at jeg oppdaget det tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Sofapute skrev:

12 dpo. Negativ test.

Sees nok om noen uker hvis dere er like uheldige som meg 🤔 lykke til!

Ånei, så kjedelig. :( Jeg krysser fingrene for at det klaffer for deg snart nå, Sofapute. Også skal du ikke se bort ifra at vi ses om noen uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen symptomer her... Hverken på at jeg er gravid eller på at mensen er på vei (tar akkurat det som et godt tegn) . Men har heller ikke ikm før neste helg...så får vi se da ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AkkMa skrev:

Det høres utrolig tøft ut. Jeg har vært gjennom én, og synes det var ganske fælt :frown: Og så ser jeg at jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg skjønner jo, og synes på en måte at det hjelper litt å vite, at det "uansett ikke var levedyktig". Sjøl om jeg selvfølgelig skulle ønske at det var det! Men jeg har stussa veldig over at legen tilsynelatende tok det at jeg oppdaget graviditeten tidlig, og at jeg ikke hadde hatt så mange symptomer, til inntenkt for at det var snakk om en Bo. Jeg synes særlig det første hørtes veldig merkelig ut, hvorfor skulle det ha noe å si at jeg oppdaget det tidlig?

Jeg hadde mange symptomer ved BO. Alt fortsetter å vokse, bare sakte og uten noe inni. Jeg hadde normal hcg. Oppdaget BO i uke 10, da jeg var på ferie før. Så hadde ikke mulighet til å ta ul før. 

En gang var jeg på ul uke 6+4 og så hjerteaktivitet. Men den lille var alt for liten, hjerte banket langsomt. Å jeg mistet noen dager etter :( jeg kjente med en gang på kroppen at jeg mistet. Fikk rie lignede smerter, så det lille anlegget kom ut inntakt. Å jeg forstår da at kroppen min fungerer, å det var ikke friskt. Det er bedre det skjer i uke 7 enn i uke 30+ eller gå til termin med noe som ikke overlever fødsel. 

Av en eller annen grunn er ikke alle befruktningen perfekte og det kan skje en kromosomfeil. Det kan være en sædcelle som ikke hadde ett perfekt utseende eller selve egget. Å det er ikke noe galt med han eller hun. Det bare skjer, under en befruktning er det mye som skjer, det kan dele seg feil. Man må bare prøve på nytt, å selvfølgelig er det kjempe trist å miste. Men om man mister noe som ikke hadde vært noe liv. 

Jeg er sikker på at du snart blir gravid, men det viktigste du gjør er å gå videre å prøve på en frisk baby. Ikke tenke så mye på hva som har skjedd. Det er naturen og kroppen din som fungerer, det er ikke noe galt. Man må kose seg litt. 

Å du må ikke tro jeg vet det er vanskelig, for det klarte ikke jeg når vi prøvde på første. Det kostet med ekteskapet! 

Lykke til ❤️ Dette klarer du, kroppen er laget for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, C'est la vie skrev:

Jeg hadde mange symptomer ved BO. Alt fortsetter å vokse, bare sakte og uten noe inni. Jeg hadde normal hcg. Oppdaget BO i uke 10, da jeg var på ferie før. Så hadde ikke mulighet til å ta ul før. 

En gang var jeg på ul uke 6+4 og så hjerteaktivitet. Men den lille var alt for liten, hjerte banket langsomt. Å jeg mistet noen dager etter :( jeg kjente med en gang på kroppen at jeg mistet. Fikk rie lignede smerter, så det lille anlegget kom ut inntakt. Å jeg forstår da at kroppen min fungerer, å det var ikke friskt. Det er bedre det skjer i uke 7 enn i uke 30+ eller gå til termin med noe som ikke overlever fødsel. 

Av en eller annen grunn er ikke alle befruktningen perfekte og det kan skje en kromosomfeil. Det kan være en sædcelle som ikke hadde ett perfekt utseende eller selve egget. Å det er ikke noe galt med han eller hun. Det bare skjer, under en befruktning er det mye som skjer, det kan dele seg feil. Man må bare prøve på nytt, å selvfølgelig er det kjempe trist å miste. Men om man mister noe som ikke hadde vært noe liv. 

Jeg er sikker på at du snart blir gravid, men det viktigste du gjør er å gå videre å prøve på en frisk baby. Ikke tenke så mye på hva som har skjedd. Det er naturen og kroppen din som fungerer, det er ikke noe galt. Man må kose seg litt. 

Å du må ikke tro jeg vet det er vanskelig, for det klarte ikke jeg når vi prøvde på første. Det kostet med ekteskapet! 

Lykke til ❤️ Dette klarer du, kroppen er laget for det.

Herlighet, tusen takk for en utrolig søt melding! :hjerte: Det er en trøst å tenke på at det tross alt også er et tegn på at kroppen fungerer, ja. Og så er jeg definitivt enig i at det er mye bedre å finne ut av det såpass tidlig. Der har vi jo vært "heldige", på en måte. Jeg så imidlertid aldri noe bankende hjerte - det må ha vært spesielt.

Jeg er helt sikker på at vi blir gravide alle sammen, jeg! :) Og selv om det er vanskelig å mistenke det verste, så hjelper det jo ingenting å miste motet.

Lykke til til deg óg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AkkMa skrev:

Murrer mye her også, men ikke noe blod. 10 dpo i dag. Så gøy at vi er flere med usynlige streker! :) Lyst til å legge ut bilde? Alltid gøy å sammenligne ;) Hehe, det er jo, heldigvis på en måte, altfor tidlig fortsatt. Når jeg blar tilbake i ikm-gruppene til før jul, ser jeg at jeg fikk en sånn usynlig strek da jeg var 11 dpo. Og den ble jo sterkere (sjøl om det ikke endte godt). Så man kan ta det som et ørlite godt tegn, men ikke så mye mer, tenker jeg. Og så får man bare krysse fingrene for at det som skapte den usynlige streken klamrer seg fast :)

TR kom for fult i går kveld 😞 Men jeg er på en måte glad for det også da jeg sluttet på p-piller i slutten av feb og har ikke hatt ordentlig TR siden jeg sluttet (bare en blødning rett etterpå) Dvs jeg er har nå en syklus på 30 :) må sette pris på de tingene man kan! Satser på det dukker opp en eggløsning denne syklusen også, og at det klaffer nå 😊 Håper det går bra for deg og alle andre 😊😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok min siste test i dag, 12 dpo. Mensen kommer vel som forventet i morgen.

VI har vel egentlig begynt å nå ett punkt der vi tenker at det ikke kommer til å skje for oss..

Men enn så lenge får jeg fortsette jobben med å gå litt ned i vekt da dette er det eneste gynekologen har hengt seg opp i må være grunnen til t jeg ikke blir gravid.. Til tross for at prøvene viser at det ikke er noen hormonforstyrrelser(som ofte er sammenhengen mellom overvekt og barnløshet...) og at jeg stadig ser personer som veier betydelig mer enn meg blir gravide enten de prøver eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, Blomsten:), det var leit å høre. Det var ikke meninga å bli så entusiastisk :rodme: men som du også skriver, så er det jo i det minste godt å vite at kroppen er i gjenge igjen.

Og ånei, _Harefrøken :( Jeg ser behovet for å kanskje begynne å innse at det muligens ikke kommer til å skje, eller i alle fall forsone seg med tanken - hvis det er det mest sannsynlige. Noe annet ville jo være tortur.. Men lett kan det umulig være. Jeg har aldri tenkt at det skulle bli så viktig for meg å få barn. Og nå begynner jeg jo å innse at det ikke er helt sånn. Men hvis gynekologen ikke finner noen egentlig grunn til at det ikke funker, så er det jo fortsatt håp. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sofapute skrev:

Har dere vært til utredning?  Hvis ikke så bør dere gå, begge to.

Fikk beskjed fra fastlegen om å komme tilbake nå i vår om vi enda ikke hadde fått resultater,  så skal begynne på det snart :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Det kom mensen tidligere enn forventet. Felte ei lita tåre då. Har berre hatt 4 pp, men jammen er det kjedelig likevel:( På pauserommet på jobb er det mange som seier dei fekk det til med ein gong (når temaet av ein eller annen grunn kom opp). Skikkelig kjedelig å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, leahr :( Skjønner at det er tungt. Det eneste positive er at da kan man i hvert fall "begynne på nytt". Masse lykke til.

Her har det ikke skjedd noe siden igår. Det bobler og murrer fælt "der nede", men det kan like godt være tr som er på vei, som noe annet. Jeg synes ikke nødvendigvis at skyggestrekene blir noe mer synlige heller, men kan fortsatt skimte noe. Gir ikke helt opp ennå. Ikm er onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg hører til hær! Fikk disse idag! Hva tror dere ??? Skygge.?? De er 10 og 25 mlu. 

IMG_3462.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, C'est la vie skrev:

Positive :)

bare ventinga å se om dette går veien da :) håpe håpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg krysser for deg, mammas skatter <3! Gratulerer!

Ikm er i morgen. Strekene har holdt seg "usynlige", så regner nesten med at tr kommer. Selv om jeg fortsatt håper litt. Jeg var så innstilt på at det skulle funke denne pp´ en.. El var litt forsinka, så i beste fall er jeg litt kortere i løypa enn jeg først trodde.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig :/

snart ferdig med min jeg nå.. så da er det bare å krysse fingrene for klaff for oss denne pp. Blir eggløsning midt i påskehelgen, men men :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Dag med spotting...mensen er 1 dag på overtid, noe som passe bra mtp samboeren sin jobb og neste eggløsning. Så får være glad for d 🤔😑😂

Blir nok Ikm uke 18. Pust inn - pust ut 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sofapute skrev:

3. Dag med spotting...mensen er 1 dag på overtid, noe som passe bra mtp samboeren sin jobb og neste eggløsning. Så får være glad for d 🤔😑😂

Blir nok Ikm uke 18. Pust inn - pust ut 😤

iKM uke 18 her også! Kjøpt inn en haug med eggløsningstester. Må bekrefte om tempinga tror riktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2017 den 9.50, AkkMa skrev:

Ånei, leahr :( Skjønner at det er tungt. Det eneste positive er at da kan man i hvert fall "begynne på nytt". Masse lykke til.

Her har det ikke skjedd noe siden igår. Det bobler og murrer fælt "der nede", men det kan like godt være tr som er på vei, som noe annet. Jeg synes ikke nødvendigvis at skyggestrekene blir noe mer synlige heller, men kan fortsatt skimte noe. Gir ikke helt opp ennå. Ikm er onsdag.

Ja, det er sant. Kjæresten trur det går bedre neste mnd. Håper han har rett😇

 

Håper det går bedre for deg denne på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AkkMa skrev:

Æsj. Tror tr har meldt sin ankomst en dag for tidlig. :(

Å nei!:( Krysser fingane for oss begge i april då! Og for alle andre her inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet spotting og mensen starter nok fullt i morgen. Tempen falt. Tvang samboeren til å handle inn diverse tester, glidekrem etc. til neste PP :P  Over på PP21 og IKM i uke 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...