GÃ¥ til innhold

IKM uke 14 🦄


AkkMa

Anbefalte innlegg

– Wild yam er bra. Det inneholder dioksidin, som ligner progesteron. Det må tas fra rett etter eggløsning til menstruasjon og kan hjelpe egget med å feste seg. Det er et mildt og ufarlig preparat, men man skal ikke ta det hele måneden, fordi da kan det forhindre eggløsning, forteller Heggemsnes. 

http://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slik-blir-du-lettere-gravid/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PÃ¥ 26.3.2017 den 9.35, AkkMa skrev:

Takk for svar! Ja, det er det med faren for å forskyve el jeg er litt redd for. Men er nok ca 3 dpo i dag, så kanskje jeg skulle prøvd. 

Jeg lurer også litt på hvor lenge man bør ta dem. Fram til tr eller (mye bedre) positiv test? 👌

Hvordan går det ellers med dere andre? Dpo-land? Noen symptomer? Her synes jeg det er urovekkende lite. Synes nesten ikke jeg kjente el en gang, og det pleier jeg absolutt å gjøre. Det er liksom som om det er noe som er "off", så jeg har ikke så høye forventninger. 

Har samma følelsen som deg. Blir veldig overraska om det skulle bli noe.  Best å tenke slik etterhvert også :) i begynnelsen ble jeg helt knust hver gang mensen kom. Nå er det "ok" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo faktisk være en slags forsvarsmekanisme. :) De siste pp´ ene har jeg kjent *uhyre godt* etter - ikke ett symptom har gått meg hus forbi. Og ja, så har jeg jo blitt fryktelig skuffa hver gang det viste seg å ikke bli noe mer. Det eneste jeg kjenner nå er en veldig oppblåst mage. Veit det kan være et symptom, men det kan jo være på så mangt..

4 dpo i dag, såvidt jeg kan skjønne. Denne måneden skal jeg *ikke* teste før tidligst 10-11 dpo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo i dag. Ingen egentlige symptomer annet enn oppblåst mage, men jeg er ganske varm (det er vel strengt tatt alle på østlandet om dagen), har veldig rare (og intense) drømmer og så er det bittelitt murringer nederst i magen. Hva med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikm 6 april. 

Ingen symptomer foreløpig.

Fikk vite av søsteren min at hun er gravid. Gratulerte henne masse og er utrolig glad på hennes vegne da hun ikke har barn fra før, men - mellom oss her på forumet: er grønn av misunnelse også, da jeg så gjerne ønsker meg en til...
Det føles som om "alle" blir gravide for tiden, og at de så lett får det til. Mens vi "aldri" kommer til å klare dette :(
Jeg hater denne ventingen..... blir gaaaaal.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Ikm 6 april. 

Ingen symptomer foreløpig.

Fikk vite av søsteren min at hun er gravid. Gratulerte henne masse og er utrolig glad på hennes vegne da hun ikke har barn fra før, men - mellom oss her på forumet: er grønn av misunnelse også, da jeg så gjerne ønsker meg en til...
Det føles som om "alle" blir gravide for tiden, og at de så lett får det til. Mens vi "aldri" kommer til å klare dette :(
Jeg hater denne ventingen..... blir gaaaaal.......

Da har du ikm én dag etter meg! Dette blir spennende!

Jeg kjenner følelsen du beskriver. Synes det dukker opp graviditeter overalt om dagen. Og det blir ekstra vanskelig når det er noen som er så nærme. Min lillesøster fikk barn for et år siden som den første (og yngste) i søskenflokken. Siden jeg er noen år eldre enn henne har det vært innmari mye snakk om at "nå er det vel snart din tur", og jeg takler det ganske dårlig. Søstra mi har ikke jobb, ikke utdanning og hadde vært sammen med barnefaren i ett års tid (med mye drama), og nå er det slutt - før barnet en gang har fylt ett år. Og det var nettopp dét jeg ville unngå. Men det kan jeg jo ikke si høyt.. Man er jo glad på deres vegne, men når folk absolutt må sette det opp mot en selv blir det bare veldig vanskelig. Jeg blir sett på som den treige, den som må forklare meg, sjøl om ho nå ikke engang har et sted å bo med et spedbarn, liksom. Argh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AkkMa skrev:

Da har du ikm én dag etter meg! Dette blir spennende!

Jeg kjenner følelsen du beskriver. Synes det dukker opp graviditeter overalt om dagen. Og det blir ekstra vanskelig når det er noen som er så nærme. Min lillesøster fikk barn for et år siden som den første (og yngste) i søskenflokken. Siden jeg er noen år eldre enn henne har det vært innmari mye snakk om at "nå er det vel snart din tur", og jeg takler det ganske dårlig. Søstra mi har ikke jobb, ikke utdanning og hadde vært sammen med barnefaren i ett års tid (med mye drama), og nå er det slutt - før barnet en gang har fylt ett år. Og det var nettopp dét jeg ville unngå. Men det kan jeg jo ikke si høyt.. Man er jo glad på deres vegne, men når folk absolutt må sette det opp mot en selv blir det bare veldig vanskelig. Jeg blir sett på som den treige, den som må forklare meg, sjøl om ho nå ikke engang har et sted å bo med et spedbarn, liksom. Argh.

Bitter storesøster-alarm, der altså.. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7dpo i dag, ikke tegn til noe som helst. 

 

Kjenner igjen den følelsen av å være bitter storesøster. Lillesøsteren min ble gravid etter 6 mnd med ny kjæreste. Mamma har mast på meg i mange, mange år nå. I det siste virker det derimot som om hun har gått inn i en merkelig sorgreasksjon hvor hun prøver å slå seg til ro med at hverken jeg eller broren min vil få barn noen gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hvordan det ligger ann her. Ikke tester jeg heller, så vet ikke hvordan det er med el... 

Har ikke tenkt så mye på "dette" den her mnd. Ei heller vært innom så mye her. Føler at jeg har gitt opp litt. Og tror at denne perioden ikke er en normal en, og kommer sikkert til å hoppe over i uke 15, og kanskje til og med uke 16... 

Nei, denne prøvingen er ikke noe for meg 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester med CB og har hatt høy fertilitet i 6 dager nå, men ikke maksimal enda... virker som jeg ikke har hatt/får EL?! Mulig jeg begynte testingen 1 dag for sent, men skal det ha noe å si? Jaja.. Akkurat nå føler jeg at jeg Veldig gjerne vil få til dette, men samtidig er det også greit å vente til neste måned og få januarbaby istedet :) 

i forrige uke var jeg hos legen for noe annet og nevnte dette. Vi har jo bare prøvd i 4 mnd, men da jeg var ung gikk jeg på hormoner for å stanse veksten, og det har i ettertid vist seg at dette Kan gi minsket fertilitet :( derfor satte hun opp et lite opplegg der jeg skal inn og ta blodprøve nå på mandag for å se om jeg har hatt EL. Videre skal jeg ta blodprøve 3 mensdag for å sjekke at alle hormoner er slik de skal i den fasen av syklusen. Så får vi se :) 

men håper jo at jeg slipper det og kan avlyse timene fordi jeg blir gravid :):):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Ikm i uke 15, men ser ut til at alle hopper over denne syklusen 🙈 Det gjør ikke jeg. Har eggløsning 01 april, det er akkurat 5 år siden tvillingene ble befruktet (ivf). Så Ikm er 15 april, med tvillingene testet jeg positivt 11/12 april 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, _Harefrøken! :frown: Så trist. Kjenner meg for såvidt igjen i det også. Ganske vanskelig å forholde seg til når man prøver alt man kan, og tenker på det stort sett hele tida! Vi rakk jo bare såvidt å orientere noen få i nærmeste familie i jula, før ultralyden viste at ikke alt var som det skulle. Dermed er det veldig mange som ikke har fått med seg at det faktisk skjedde, og det gjør det jo ikke akkurat lettere å takle at de spør.. Har skjønt at dere har prøvd lenger enn oss (mener jeg å ha fått med meg?), så kan tenke meg at det tar på.

Så trist at vi tydeligvis er en gjeng som ikke akkurat har de største forhåpningene denne pp´en.. Det er noe herk når syklusen er på tur, og man ikke en gang veit om man har hatt el! Jeg hadde samme problem i forrige pp, testene ble liksom aldri ordentlig positive, og nå tror jeg kanskje at det var fordi el var forsinka, og jeg ga opp testinga rett før el inntraff. Det burde jo ikke ha noe å si å begynne testinga en dag etter, altså, testen burde jo uansett vist synkende styrke, FruAnonym?

Jeg er 7dpo i dag og er fortsatt oppblåst og kjenner litt murring innimellom. Og så er jeg skrekkelig trøtt, men det er jeg alltid :ler:

Kommer nok til å svi av en test imorra, sjøl om jeg veit det fortsatt er veeeldig tidlig. Og så krysser jeg alt jeg har for at du treffer på "jubileumsbefruktninga", C´est la vie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AkkMa - du kan ikke teste deg 8dpo. Det er jo altfor tidlig. Sannsynlighet for at den viser to streker så tidlig er jo lik null. Det tidligste man kan teste som kan vise to streker er vel 10-11dpo (mener jeg å ha lest et sted)...

Jeg har ingen symptomer. Og tror ikke jeg får det heller før etter ikm. Vi har ikke prøvd så veldig lenge men merker at jeg er lei dette allerede nå. Er sliten av å kun tenke på graviditet og misunne alle andre gravide :( 

Anonymkode: 83675...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, det finnes mange eksempler der ute på folk som får opp veldig svake streker så tidlig. Det er mulig. Men jeg må selvfølgelig ta det for det det er, være klar over at det er en stor sjanse for å få "falske negative" og at den kan vise skyggestrek uten at det er noe. Jeg har en del billigtester liggende og dette får dagene til å gå litt fortere. 

Når det er sagt synes jeg at jeg så en nesten usynlig skyggestrek på testen jeg tok i morges. Blir spennende å se om den blir sterkere de neste dagene! 

Det er slitsomt og man blir lei 😑 Derfor krysser jeg for at det funker for oss denne måneden 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så spennende! Krysser fingrene for deg og dere andre også :) 

Jeg venter til ikm før jeg evt tester. Regner med at jeg får mensen og så får jeg evt bli positivt overrasket hvis denne ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikm neste uke, og blødd litt i går og litt i dag. Snakk om litt blod på papiret.. men redd det ikke har gått. Første pp bare.. men man blir jo veldig ivrig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Blomsten:) skrev:

Jeg har ikm neste uke, og blødd litt i går og litt i dag. Snakk om litt blod på papiret.. men redd det ikke har gått. Første pp bare.. men man blir jo veldig ivrig! :)

Oi, blod på papiret før tr er spennede! Det kan jo i beste fall kanskje være festeblødning? :)

9 dpo i dag, og om den nesten usynlige streken fra igår ikke er så veldig mye sterkere, så er den der fortsatt! Ikm er onsdag, så dette blir noen spennende dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingenting her. Kritthvite tester. Mensen-migrenen, en stor kvise på hagen og murring varsler om at mensen kommer snart nå...

I går var to kollegaer som gikk ut i mamma-perm ca. samtidig innom en tur i lunsjen. Er jo hyggelig å hilse på dem, men samtidig vondt. 

I dag skulle vi egentlig i ettårs-dag til niesen til samboeren også, men valgte å bli hjemme siden jeg har migrenen og litt tette bihuler igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, _Harefrøken skrev:

Fortsatt ingenting her. Kritthvite tester. Mensen-migrenen, en stor kvise på hagen og murring varsler om at mensen kommer snart nå...

I går var to kollegaer som gikk ut i mamma-perm ca. samtidig innom en tur i lunsjen. Er jo hyggelig å hilse på dem, men samtidig vondt. 

I dag skulle vi egentlig i ettårs-dag til niesen til samboeren også, men valgte å bli hjemme siden jeg har migrenen og litt tette bihuler igjen.

Bare denne uka har tre venninner annonsert store nyheter i sosiale medier.. :forvirret: Veldig vanskelig å være både glad og litt lei seg på én gang. Jeg krysser for kritthvitheten kommer av at det ennå er ganske tidlig. Her også kjennes det litt ut som om tr er på vei, men jeg synes det er veldig vanskelig å skille disse symptomene fra hverandre..

En annen ting jeg har tenkt en del på er hva legen sa da vi oppdaget at det var snakk om en bo eller ma før jul. Jeg fikk følelsen av at både det å oppdage graviditeten tidlig og det at jeg hadde lite symptomer, var ting ho tok til inntekt for at det var snakk om en bo. Men etter ultralyden konkluderte ho med at det nok heller var snakk om en ma, fordi det tross alt var *noe* der. Kan det stemme? Og hva er egentlig sjansen for ny bo/ma hvis man har hatt en fra før? Noen som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AkkMa skrev:

Oi, blod på papiret før tr er spennede! Det kan jo i beste fall kanskje være festeblødning? :)

9 dpo i dag, og om den nesten usynlige streken fra igår ikke er så veldig mye sterkere, så er den der fortsatt! Ikm er onsdag, så dette blir noen spennende dager.

Ja det er spennende. Men redd det bare er hormonene som spiller meg et puss! Murrer helt sykt i eggstokkene i rykk og napp.. og blødd så vidt det var i natt også. 

Så såvidt en usynelig strek på en test i går jeg også :P kjæresten så den ikke før beg tok bilde av den :) Hehe.. men er vel litt tidlig å få noe særlig strek uansett! 

Jeg er også 9 dpo i dag 😊 Blir spennende. Når kan man få strek egentlig?:p 11 dpo om man er heldig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AkkMa skrev:

Bare denne uka har tre venninner annonsert store nyheter i sosiale medier.. :forvirret: Veldig vanskelig å være både glad og litt lei seg på én gang. Jeg krysser for kritthvitheten kommer av at det ennå er ganske tidlig. Her også kjennes det litt ut som om tr er på vei, men jeg synes det er veldig vanskelig å skille disse symptomene fra hverandre..

En annen ting jeg har tenkt en del på er hva legen sa da vi oppdaget at det var snakk om en bo eller ma før jul. Jeg fikk følelsen av at både det å oppdage graviditeten tidlig og det at jeg hadde lite symptomer, var ting ho tok til inntekt for at det var snakk om en bo. Men etter ultralyden konkluderte ho med at det nok heller var snakk om en ma, fordi det tross alt var *noe* der. Kan det stemme? Og hva er egentlig sjansen for ny bo/ma hvis man har hatt en fra før? Noen som veit?

Jeg hadde flere. Bo, MA, SA, kjemisk.

men ved prøverør i utlandet kromosomtestet dem embryoene før tilbakeføring. Det var kromosomfeil på 6 av 10. Så det var grunnet til at jeg ble gravid men mistet. Det er kropppen sin måte å "kvitte seg" men det som uansett ikke er levedyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikm 5. april. Ingen barn fra før og prøvd i snart to år. Føler meg rar, men mensen min er som et sveitsisk ur og kommer bestandig når den skal. Har flere rundt meg som er gravide og begynner å bli rimelig frustrert. Er på ønsket stadie i livet og både mannen og jeg ønsker en liten en. Føler alt er urettferdig. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lilith93 skrev:

Har ikm 5. april. Ingen barn fra før og prøvd i snart to år. Føler meg rar, men mensen min er som et sveitsisk ur og kommer bestandig når den skal. Har flere rundt meg som er gravide og begynner å bli rimelig frustrert. Er på ønsket stadie i livet og både mannen og jeg ønsker en liten en. Føler alt er urettferdig. :/ 

Har dere vært til utredning?  Hvis ikke så bør dere gå, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo. Negativ test.

Sees nok om noen uker hvis dere er like uheldige som meg 🤔 lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Blomsten:) skrev:

Ja det er spennende. Men redd det bare er hormonene som spiller meg et puss! Murrer helt sykt i eggstokkene i rykk og napp.. og blødd så vidt det var i natt også. 

Så såvidt en usynelig strek på en test i går jeg også :P kjæresten så den ikke før beg tok bilde av den :) Hehe.. men er vel litt tidlig å få noe særlig strek uansett! 

Jeg er også 9 dpo i dag 😊 Blir spennende. Når kan man få strek egentlig?:p 11 dpo om man er heldig? 

Murrer mye her også, men ikke noe blod. 10 dpo i dag. Så gøy at vi er flere med usynlige streker! :) Lyst til å legge ut bilde? Alltid gøy å sammenligne ;) Hehe, det er jo, heldigvis på en måte, altfor tidlig fortsatt. Når jeg blar tilbake i ikm-gruppene til før jul, ser jeg at jeg fikk en sånn usynlig strek da jeg var 11 dpo. Og den ble jo sterkere (sjøl om det ikke endte godt). Så man kan ta det som et ørlite godt tegn, men ikke så mye mer, tenker jeg. Og så får man bare krysse fingrene for at det som skapte den usynlige streken klamrer seg fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...