Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Hva mener han: (Jeg har over lengre tid hatt noen uløste problemer fra min barndom, som nå har blitt så følelsesmessig prekært at jeg er nødt til å gripe tak i dem. Det betyr dessverre at jeg i en liten periode blir nødt til å kun ta vare på meg selv, få hjelp av proffesjonelle og bearbeide alle inntrykk. Jeg håper ikke at dette skaper problemer for samarbeidet og samværet med barnet vårt, for jeg gjør dette kun for å klare å bli glad i meg selv igjen, og å kunne bli en mentalt sterkere mann og ikke minst en bedre far. Jeg beklager virkelig dette, og at det kom brått på.) -Han har alltid vært inn og ut av livet til barnet - Han har alltid slitt med alkohol og hasj - Han har alltid satt damer foran barnet - Han har alltid kommet og gått som det passer han Hva skal jeg gjøre? Hjelp? Må sette ned foten nå. Fikk denne meldingen da han hadde møtt en ny dame. Hver gang han finner seg en dame, dropper han barnet. Anonymous poster hash: d0ff6...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Bare svar at du ønsker han alt det beste og at han er velkommen tilbake til samvær når prosessen er over Anonymous poster hash: 3d8ae...3c2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Jeg syns det høres ut sin han har tenkt å ordne opp, så det høres jo bra ut for barnet deres på sikt. Her og nå ville jeg spurt om han klarer å gjennomføre samvær slik dere har det i dag evt hvilken ordning han sett for seg. Han bør jo uansett treffe barnet jevnlig. Anonymous poster hash: 0881a...4f7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Hva mener han: (Jeg har over lengre tid hatt noen uløste problemer fra min barndom, som nå har blitt så følelsesmessig prekært at jeg er nødt til å gripe tak i dem. Det betyr dessverre at jeg i en liten periode blir nødt til å kun ta vare på meg selv, få hjelp av proffesjonelle og bearbeide alle inntrykk. Jeg håper ikke at dette skaper problemer for samarbeidet og samværet med barnet vårt, for jeg gjør dette kun for å klare å bli glad i meg selv igjen, og å kunne bli en mentalt sterkere mann og ikke minst en bedre far. Jeg beklager virkelig dette, og at det kom brått på.) -Han har alltid vært inn og ut av livet til barnet - Han har alltid slitt med alkohol og hasj - Han har alltid satt damer foran barnet - Han har alltid kommet og gått som det passer han Hva skal jeg gjøre? Hjelp? Må sette ned foten nå. Fikk denne meldingen da han hadde møtt en ny dame. Hver gang han finner seg en dame, dropper han barnet. Anonymous poster hash: d0ff6...d7b Få ham ut av barnets liv én gang for alle. Anonymous poster hash: 14fdd...ad0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Jeg syns det høres ut sin han har tenkt å ordne opp, så det høres jo bra ut for barnet deres på sikt. Her og nå ville jeg spurt om han klarer å gjennomføre samvær slik dere har det i dag evt hvilken ordning han sett for seg. Han bør jo uansett treffe barnet jevnlig. Anonymous poster hash: 0881a...4f7 Vi har fast annenhver helg, men så fort helgen nærme seg kan han plutselig ikke være med barnet. De to siste gangene når barnet har vært der på overnatting har barnet fortalt meg at det må være hjemme alene når far må på butikken. Barnet er 5 år gammelt. Fyller snart 6 år. Barnet har også sluttet å ville dra til sin far. Far har også kommet med unnskyldninger om at barnet er syk så fort det er lørdag ettermiddag eller søndag formiddag, slik at jeg må hente barnet igjen... Anonymous poster hash: d0ff6...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Få ham ut av barnets liv én gang for alle. Anonymous poster hash: 14fdd...ad0 Nå er det gått så langt at barnet ikke ønsker å være hos far. Så ja... Anonymous poster hash: d0ff6...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 "Det er mottatt. Da tar vi bare ny beregning av bidrag via NAV. Lykke til." Anonymous poster hash: 732f4...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 "Det er mottatt. Da tar vi bare ny beregning av bidrag via NAV. Lykke til." Anonymous poster hash: 732f4...ae0 Mine to barn mottar ikke bidrag. Begge får stønader via nav. Anonymous poster hash: d0ff6...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 Bare svar at du ønsker han alt det beste og at han er velkommen tilbake til samvær når prosessen er over Anonymous poster hash: 3d8ae...3c2 Nei, kan ikke det. Anonymous poster hash: d0ff6...d7b
Cersei Lannister Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 Jeg tror han vil bli bedre ut fra det han skriver, men sett krav til han. Enten blir han i livet til barnet ditt og holder et stabilt samvær, eller så holder han seg unna.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 Hadde prøvd å finne ut 100% om det er behandling han skal få. Evt be han om bevis for dette fordi du har sett tidligere at han har vært ustabil iforhold til samvær med barnet deres og du ønsker ikke at det skal bli mer såret. Si at du ikke ønsker denne informasjonen for egen del, men for barnet deres som må leve med å sikkert føle at pappa bare er "glad i meg av og til". Sett foten med og snakk med den stemmen barnet sitt ikke har enda. Gi beskjed at det ikke er greit å vandre inn og ut, da kan han holde seg ute. Men hvis det er reelt At han tar tak i problemet og har et mål om å virkelig bli en bedre far ville jeg støttet han 100% i dette, for barnets skyld. Anonymous poster hash: 274f2...fec
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 Nei, kan ikke det. Anonymous poster hash: d0ff6...d7b Hvorfor ikke det? Er det slik generelt med enkelte damer at man lar ting skure og gå og blir man lei nok er det over og ut? Hva har du gjort tidligere for å endre situasjonen? Anonymous poster hash: 3d8ae...3c2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 Er det ikke fint at han ser at han har problemer som han trenger å jobbe med? Kanskje han faktisk trenger å komme seg ovenpå. Hva hadde du sagt om det var sønnen din som følte det på denne måten? Så tror du skal tenke deg godt om, han er tydeligvis langt nede om han har skrevet dette til deg. Det er sikkert noe han har tenkt på i en lengre periode før han fikk det ut. Så prøv i det minste å sett deg inn i hva han går igjennom......hva nå enn det er. Anonymous poster hash: 413af...4d2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 Høres ut som han skal bli innlagt på psyk. Dette synes jeg du skal støtte - og så får dere ta en ny status når han har kommet seg på beina. Kanskje dette er det som skal til for at han skal bli en mer stabil omsorgsperson i barnas liv. Anonymous poster hash: e40a9...637
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #15 Skrevet 5. mars 2017 Denne pappaen har ett navn som begynner på "T" eller? Anonymous poster hash: 37fd9...3c3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #16 Skrevet 5. mars 2017 Kan barre ikkje kaste han ut av barnets liv så lenge han er faren på papiret. Kaster du han ut av barnets liv så kan han komme igjennom NAV med rettigheter og etc. Anonymous poster hash: 27051...c61
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #17 Skrevet 5. mars 2017 Barnefar har sagt siden før fødsel at han skal ta seg sammen. Er jo bare tull. Har ingen tillit til han. Helt ærlig så gir jeg faen i hele han nå. Hvis det er et slikt liv han selv ønsker, så ok... Hi Anonymous poster hash: d0ff6...d7b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #18 Skrevet 5. mars 2017 Den var vrien.. Jeg har litt lyst til å ta parti med han her. Men jeg har også slitt veldig psykisk og oppført meg dust, men det er fordi jeg har slitt, jeg har fokusert på å overleve angsten og alt annet, ikke klart å tenkte at det jeg gjør kan gå utover andre. Hvis det er med han som det var med meg, så synes jeg han bør få en sjanse, det høres ut som han virkelig skal få hjelp, men om det bare blir som før etter at han har fått den hjelpen så er det stopp. Men at han skriver det han gjør sier meg at han mener det nå. Anonymous poster hash: f6b14...fc9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #19 Skrevet 5. mars 2017 Barnefar har sagt siden før fødsel at han skal ta seg sammen. Er jo bare tull. Har ingen tillit til han. Helt ærlig så gir jeg faen i hele han nå. Hvis det er et slikt liv han selv ønsker, så ok... Hi Anonymous poster hash: d0ff6...d7b Jeg har ingen problemer med å forstå frustrasjonene dine, men meldingen hans viser jo helt tydelig at han absolutt ikke ønsker det livet han har levd til nå, at han nå ønsker å gjøre noe med det, og at han ønsker å bli en bedre far. Det å innrømme dette, det betyr at han trolig har tatt et langt skritt i riktig retning. Det virker som om det kanskje er ting fra barndommen som nå er retraumatisert, og som gjør at han nå innser at han må gjøre noe med dette for å få et bedre liv. Hvis dette stemmer, da er dette utrolig positivt for ditt barn, som kan få muligheten til å få en bedre og god far i fremtiden. For ditt barns skyld skal du derfor nå ikke "gi faen i ham". Men, du skal selvfølgelig ta mest hensyn til ditt barn i dette. Hadde jeg vært deg ville jeg svart ham at det er veldig positivt at han nå ønsker å ta tak i ting for å få det bedre i livet og for å bli en bedre pappa. Men at det at han har vært så mye av og på og fraværende som han har vært er veldig tøft for barnet, og at barnet trenger en forutsigbarhet fremover, og at dere må bli enige om dette. Si at du gjerne møter ham til en time på familievernkontoret hvor dere kan snakke lett om dette og bli enig om hvordan dere best mulig skal ordne dette for barnet. På fvk kan du så spørre ham om han går i behandling, hvilket opplegg han har fremover for behandling, og bare være saklig fordi du trenger å vite litt hva som skjer for best å forklare alt for barnet. Hvis han ikke går i behandling ville jeg blitt tøffere og sagt at du har lært av tidligere erfaringer at han ikke kommer noen vei alene, og si at det kun virker som tomt prat når han ikke vil gå i behandling. Men hvis han nå har tatt tak i livet sitt, har søkt hjelp og går i behandling, da synes jeg du skal være positiv til det. På fvk kan dere bli enige om at han f.eks. det neste halve året ikke har ordinært samvær, men at han likevel skal møte barnet annenhver helg og f.eks. ta det med i svømmehallen, på tur eller på kino, eller bare lage litt mat sammen hos ham. Understrek hvor viktig det er at han da stiller opp på disse avtalen, og fortell ham at fordi han har vært så upålitelig så sliter barnet nå med at det ikke vil til ham. Så si at hvis han nå er alvorlig om at han ønsker å bli en bedre far, da må han følge opp. Om han nå er så dårlig at han ikke orker fast avtale et par timer annenhver uke, da er det kanskje en mulighet for at dere møter ham en gang iblant, og at du da blir med eller ikke - men at dere kan være tydelig med barnet på de møtene det skal ha med faren. Ved å tenke f.eks. 6-9-12 måneder frem i tid vil det gi forutsigbarhet til dere alle, og ev. bidrag kan da også endres denne perioden. Ta dette på fvk! Han skriver at det nå er ganske akutt - hvis det betyr at han nå er innlagt, da kan du kanskje avtale at du kommer dit han er innlagt og at dere snakker om tiden fremover der sammen med en av hans terapeuter. Hvis dette bare er "prat" og ikke noe innhold fra ham, at han egentlig ikke gjør noe for sin psyke/helse nå, da beskytter du barnet ditt. Men hvis han nå faktisk har søkt hjelp eller venter på å time, da synes jeg du for ditt barns skyld skal forsøke å legge dine egne frustrasjoner til side og prøve å finne en løsning som kan sikre at barnet og far kanskje kan få et bedre forhold i fremtiden. Men det det på fvk, der er det mindre sjanse for at du og han ender med krangler. Anonymous poster hash: b3f35...d14
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #20 Skrevet 5. mars 2017 Det høres jo ut som han skal få hjelp med noe da, så skjønner ikke hvorfor du er så negativ. Folk med problemer sier jo ofte at de skal gjøre noe med det, men motivasjonen må komme innenfra. Det kommer ikke når du eller barnet ønsker det. Høres ut som han er klar nå, og mener det. Så får du se når han kommer tilbake, kanskje det har skjedd forandring du ikke kunne tro på forhånd. Hvorfor gjøre det vanskelig for et menneske som prøver å bli det beste av seg selv?? Anonymous poster hash: 26964...98b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #21 Skrevet 5. mars 2017 Ville svart noe sånt som at; Så fint du skal få hjelp. Det støtter jeg. Likevel er det ikke greit å hoppe ut og inn av livet til «per». Han trenger stabile voksne, noe jeg forventer at du er om du skal fortsette å ha samvær. Ta kontakt om du ønsker å snakke mer konkret om hva du tenker fremover. Av hensyn til «per» trenger jeg mer konkret informasjon enn det som kom frem av meldingen du sendte. Anonymous poster hash: b0d6e...974
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #22 Skrevet 5. mars 2017 Ut ifra hva du skriver om hans tidligere omsorgsevne høres dette bare ut som et påskudd for å ha en "gyldig" grunn til å slippe samvær. Hva med å ta en time på fvk for å avklare ny samværsavtale. Høres stuerent ut i dette tilfelle. Kanskje en tredjepart kan hjelpe deg/dere med å få en klarhet i hva far tenker her. Begrunn det med forutsigbarhet og stabilitet for barnets del. Anonymous poster hash: a822f...ba1
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #23 Skrevet 6. mars 2017 Ja, det var det jeg også tenkte. Også det at han ikke kan gjøre som han vil når barnet er der. Drikke og ruse seg. Så for min del er det rusen og alkoholen han sliter med. Hi Anonymous poster hash: d0ff6...d7b
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #24 Skrevet 30. juli 2017 Hmmm! Har ikke hørt noe fra han siden jeg skrev dette innlegget... Kanskje like greit! Barnet snakker aldri om sin far heller... Anonymkode: c7c38...a39
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2017 #25 Skrevet 30. juli 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmmm! Har ikke hørt noe fra han siden jeg skrev dette innlegget... Kanskje like greit! Barnet snakker aldri om sin far heller... Anonymkode: c7c38...a39 Enig, like greit. Såklart leit gutten ikke har en far på plass, men tenker det kunne jo eskalert seg dette med rusavhengigheten da, at han også ruset i samværshelgene i skjul. Hadde aldri kunne stolt på denne mannen jeg. Muligens har sønnen det best hos deg. Anonymkode: 321f7...f6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå