Gå til innhold

Jeg vil ikke på jobb på fredag!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer noe av sosial karakter som jeg rett og slett ikke vil være med på. Det er en annerledes dag og det bare takler jeg ikke.

Jeg har vært hjemme med sykt barn i tre dager nå, så jeg kan ikke ta en syktbarndag. Jeg er nesten aldri syk selv og det blir veldig åpenbart hvis jeg ikke dukker opp siden mine kolleger vet at jeg misliker slike dager som vi skal ha på fredag,

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har gruet meg i over to uker :(

Jeg har lurt litt på å fake et hekseskudd eller late som jeg tråkker over skikkelig torsdag ettermiddag.

Jeg har perfekt tannhelse, så akuttime hos tannlege med tannverk kan ikke brukes.

Dette er fryktelig uetisk og dette er egentlig ikke meg, men jeg freaker helt ut av slike dager.

Hjelp??? :(

Anonymous poster hash: 3f151...a1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva innebærer dagen?

Anonymous poster hash: 27cf6...a8e

Skrevet

Om det er noe sosialt som ikke er direkte faglig nødvendig for jobben du gjør kan du jo rett og slett forsøke å være ærlig med sjefen din og forklare hvordan du har det. Da kan det jo være det løser seg.

Anonymous poster hash: d7302...38b

Skrevet

Det hjelper ikke så mye for denne fredagen, men dette problemet må du jo søke hjelp for!

Kan det hjelpe om du allierer deg med en eller to på jobb, at du forteller hvor mye du gruer deg og ber den/de være litt ekstra støtte for deg den dagen?

Hvis ikke ville jeg rett og slett vært ærlig med sjefen og bedt om å få slippe de tingene du ev. ikke takler, men at du deltar ellers den dagen.

Anonymous poster hash: 7cbd2...d0e
Skrevet

Om det er noe sosialt som ikke er direkte faglig nødvendig for jobben du gjør kan du jo rett og slett forsøke å være ærlig med sjefen din og forklare hvordan du har det. Da kan det jo være det løser seg.

Anonymous poster hash: d7302...38b

Jeg tør ikke å si noe. Dette er ikke direkte faglig.

Jeg trenger en exitmulighet. Slik at jeg enten slipper helt eller kan avbryte det hele tidlig.

Skrevet

Ta en kopp grønnsaksuppe med deg som du tar en stor slurk av utenfor jobben. Den 'kaster du opp' når du er på vei inn 😂

Anonymous poster hash: ef694...e4a

Skrevet

Det hjelper ikke så mye for denne fredagen, men dette problemet må du jo søke hjelp for!

Kan det hjelpe om du allierer deg med en eller to på jobb, at du forteller hvor mye du gruer deg og ber den/de være litt ekstra støtte for deg den dagen?

Hvis ikke ville jeg rett og slett vært ærlig med sjefen og bedt om å få slippe de tingene du ev. ikke takler, men at du deltar ellers den dagen.

Det dreier jeg om praktiske aktiviteter av type teambygging ute. Ikke noe å gå i terapi for. Jeg misliker uforutsigbarhet veldig. For eksempel er "blåturer" og overraskelser mitt verste mareritt. Jeg er skikkelig kontrollfreak.

Skrevet

Det dreier jeg om praktiske aktiviteter av type teambygging ute. Ikke noe å gå i terapi for. Jeg misliker uforutsigbarhet veldig. For eksempel er "blåturer" og overraskelser mitt verste mareritt. Jeg er skikkelig kontrollfreak.

Definitivt noe du bør søke hjelp for. Slik du beskriver det er det en form for angst, og det kan du få hjelp for!

Skrevet

Definitivt noe du bør søke hjelp for. Slik du beskriver det er det en form for angst, og det kan du få hjelp for!

Seriøst? Psykologer har da bedre og viktigere ting å gjøre. Folk som har angst, depresjon, har blitt utsatt for vold og overgrep.

Jeg setter bare enormt stor pris på å vite i detalj hva som skal skje i forkant.

Jeg blir veldig glad for å få forslag til løsning på fredagen.

Skrevet

Seriøst? Psykologer har da bedre og viktigere ting å gjøre. Folk som har angst, depresjon, har blitt utsatt for vold og overgrep.

Jeg setter bare enormt stor pris på å vite i detalj hva som skal skje i forkant.

Dersom du har en bra sjef forklarer du seriøst hvordan du opplever slike dager og så kan du be om å få et detaljert program for dagen.

Teambuilding handler jo om at folk skal ha det hyggelig sammen, det er helt sikkert ingen som planlegger dette som ønsker at du skal føle slik som du føler nå.

Anonymous poster hash: 27cf6...a8e

Skrevet

Uff så leit at du føler det sånn. Men forstår deg veldig godt. Sånne ting var mitt største mareritt før. Kan du snakke med sjefen din om dette?

Skrevet

Det du beskriver at du har er en form for angst/ Ocd.

Anonymous poster hash: 3e6e1...ddc

Skrevet

Du kan få både sykemelding og behandling.

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Skrevet

Ja, seriøst! Du beskriver en form for angst, en type sosial angst.  Du har jo klassiske symptomer på det.

Om du ønsker å benekte det er din sak, men poenget er at det går ut over arbeidslivet ditt, og da bør du gjøre noe med det. Det fine er jo at det er mulig å gjøre noe med det. Og da er psykolog gjerne riktig terapeut å oppsøke.

Ang. forslag, så har jeg allerede kommet med forslag.

Skrevet

Du må ut av komfortsonen din!!

Skrevet

Du kan si at du ikke føler deg helt i form og ønsker å stå over aktiviteten. Så lenge du møter på jobb, er det ingen som kan tvinge deg til å delta på aktiviteter.

Skrevet

Jeg vil aldri på jobb på fredager. Og jeg vil heller ikke delta på denslags piss. Ikke fordi jeg har noen diagnose men fordi det er komplett uvesentlig og ikke fører til noe som helst av verdi. Noen ganger kommer jeg meg unna, noen ganger må jeg være der og hate. Men for deg høres det jo ut som noe du bør få hjelp for, det hemmer deg så mye at det bør tas tak i.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt. For jeg hater også slike settings, teambuilding, fagdager med vi ansatte må ut i ilden ( fremføring), blåtur o.l. Skulle ønske det ikke var møteplikt! Ikke det at jeg har sosial angst eller frykt, men føler at det er bare misbruk av tid. Tid som man kunne bruke til noe annet viktigere enn å 'dalle' bort dagen.

Anonymous poster hash: 1690b...5f9

Skrevet

Det høres du som om du er en av dem som trenger et slikt opplegg mest. Ikke ta deg selv så høytidelig. Bare kast deg uti det.

Anonymous poster hash: c72fd...a70

Skrevet

Psykolog?? Seriøst??? Jeg er akkurat som deg, HI! Jeg er akkurat lik, hater sånne tulleting på jobb! La meg gjøre jobben min, sånn at jeg kommer meg hjem til rett tid, liksom! Har vært i jobb i over 20 år, og har ikke tall på hvor mange slike såkalte teambuilding- og fagdager jeg har deltatt på. Ikke en eneste gang har det blitt noen forandringer!!! Snakk om sløsing av ressurser! Spesielt i offentlige bedrifter er det hårreisende at man bruker skattebetalernes penger til slikt idioti!

Anonymous poster hash: 69ab7...2e6

Skrevet

Psykolog?? Seriøst??? Jeg er akkurat som deg, HI! Jeg er akkurat lik, hater sånne tulleting på jobb! La meg gjøre jobben min, sånn at jeg kommer meg hjem til rett tid, liksom! Har vært i jobb i over 20 år, og har ikke tall på hvor mange slike såkalte teambuilding- og fagdager jeg har deltatt på. Ikke en eneste gang har det blitt noen forandringer!!! Snakk om sløsing av ressurser! Spesielt i offentlige bedrifter er det hårreisende at man bruker skattebetalernes penger til slikt idioti!

Anonymous poster hash: 69ab7...2e6

Helt enig med både deg og HI.

Jeg virkelig missliker slike ting.

Jeg vil jobbe og dra hjem.

Hi om ungen din har vært syk i tre dager er det vel ikke så rart om du selv blir smittet av det samme?

Anonymous poster hash: 79f6a...d6a

Skrevet

Det høres du som om du er en av dem som trenger et slikt opplegg mest. Ikke ta deg selv så høytidelig. Bare kast deg uti det.

Anonymous poster hash: c72fd...a70

DET er lettere sagt enn gjort. Har vært med på flere slik ting gjennom skole, studier, idrett og jobb,- HATER det,- og det "går seg ikke til"... Slippe seg løs? Finnes ikke sprit nok i verden til at jeg "slipper meg løs" under tvang i slike omstendigheter!!!

Det "går seg ikke til",- samme hvor ofte man møter og ser frykten i hvitøye... Hver gang "teambuildingen" er over er jeg glad jeg er ferdig, føler ikke mestring, følere ikke glede over hva jeg har gjort,- bare lettet det er over og vil bare glemme hele greia så fort som mulig! 

Og jeg er god på teambuilding, i forhold til å gjennomføre det som man forventer man skal!!!. Jeg tar ledelsen om jeg må, jeg er en "følger" om vi har noen "ledere" som er gode i det som vi skal gjennom. Jeg er oppgave- og løsningsorientert og snakker lett med folka på gruppen,- og har opplevd uhemmet skryt og fått all æren for at gruppa klarte alle oppgaven,- og en gang at gruppa vår vant da det var konkurranse..... Men jeg hater slike sammenkomster for å "bli bedre kjent"...Jeg lider nok av sosial angst,- da jeg har opplevd å bli fysisk syk før private sammenkomster hvor det kommer folk jeg ikke er "sikre" på, for mye folk ol.... Slik har jeg det før teambuilding også, men der går det greit når vi er i gang fordi det er så "konkret" det vi skal gjøre, oppgavene gjør at man glemmer både frykt for høyder og intimsfærene man ellers holder seg unne og man slipper "smalltalk";- men jeg hater hvert sekund, føler meg som en klovn, og fryder meg litt inni meg for hvert en senter med "teambuilding" som må legge ned...........

Skjønner deg godt jeg HI...Synes den med ertesuppa som kommer ut var godt forslag :)  De som planlegger slik har bare godt av å bli litt redd for om de har blitt smittet...

Anonymous poster hash: dddfc...574

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...