MammantilNurket Skrevet 28. februar 2017 #26 Skrevet 28. februar 2017 Tror dere virkelig barnehagen har mulighet til å la halvsyke og utslitte unger få slappe av i barnehagen? Med 24 3-6 åringer løpende rundt ! Dere bør alle ta en dag på storbarns og kjenne på kroppen hvor tøft det kan være! Kan dere si at poden ikke skal på tur i dag han sov ikke i natt ? Hvilken barnehagen gjør sånt ? Anonymous poster hash: 70196...f38 Nei. Barnet oppbevares, aktiviseres/stimuleres og fôres mens du er på jobb. Ferdig.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #27 Skrevet 28. februar 2017 Halvsyke, nei. Men at de lar barna hvile ved behov, ja det vet jeg de gjør. Anonymous poster hash: 779c0...e96
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #28 Skrevet 28. februar 2017 Jeg hadde blitt temmelig sur om mitt barn og de andre 23 stk på avdelingen ikke får gå turdag, være ute , gå på den planlagte ekskursjonen, fordi Per er trett og må hvile litt i brhg. Om alle er inne likevel er det ok, men hvem skal passe denne ene ungen inne om resten skal noe annet? Skal en voksen sitte inne mens 2 eller en ansatt passercresten, det er ikke lovlig Anonymous poster hash: ddfe9...d43
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #29 Skrevet 28. februar 2017 Kanskje du skulle vurdere en dagmamma, HI? Det er ofte en bedre løsning for barn med spesielle behov. En dagmamma kan jo i en helt annen grad legge opp dagen etter bare hans behov. Anonymous poster hash: 5b920...1de
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #30 Skrevet 28. februar 2017 Jeg hadde blitt temmelig sur om mitt barn og de andre 23 stk på avdelingen ikke får gå turdag, være ute , gå på den planlagte ekskursjonen, fordi Per er trett og må hvile litt i brhg. Om alle er inne likevel er det ok, men hvem skal passe denne ene ungen inne om resten skal noe annet? Skal en voksen sitte inne mens 2 eller en ansatt passercresten, det er ikke lovlig Anonymous poster hash: ddfe9...d43 Er du så fantasiløs? De blir igjen med gruppa som ikke er på tur, evt en annen avdeling om hele avdelingen er ute. Evt at det ikke lot seg gjøre å sove på tur, trettheten viste seg da de kom igjen og Per fikk seg en halvtime på sofaen. Det er stort sett ikke før ettermiddagen et barn som ikke fikk sove trenger en dupp. Anonymous poster hash: 779c0...e96
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #31 Skrevet 28. februar 2017 Vi holdt gutten hjemme vi. Skjønner de ikke kan være inne med han. Men mange som tydeligvis har barnehager som tar seg av barn med ekstra behov. Da skjønner jeg ikke hvordan de får det til å gå rundt . Men heldig dere som har sånne barnehager. Selv om jeg nok tror dere lurer dere selv når dere tror at syk barn eller barn som er slitene blir tatt ekstra godt vare på og alt blir lagt til rette for den ungen Anonymous poster hash: 70196...f38
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #32 Skrevet 28. februar 2017 Jeg føler meg veldig trygg på at dialogen med barnehagen er så god at de sier ifra om hva som fungerer og ikke. Og normalen er så stor at de tar jo hensyn til mye forskjellig i utgangspunktet! Heldigvis er jeg fornøyd med vår barnehage, de er løsningsorienterte! Og en litt trøtt unge som har sovet dårlig er jo ikke sykdom. Må være greit å ta det litt rolig en dag, uten at himmel og jord må settes i bevegelse. Er da bare å ta det litt rolig. Den tråden du henviser til, med femåringen som ikke sov om natta. Der forstod jeg det som om ungen var i helt fin form, og fulgte vanlig dag i barnehagen. Om han var litt trøtt, så går vel det fint. Hørtes godt ut for han å sovne da han kom hjem. Anonymous poster hash: 4e358...2d2
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #33 Skrevet 28. februar 2017 Er du så fantasiløs? De blir igjen med gruppa som ikke er på tur, evt en annen avdeling om hele avdelingen er ute. Evt at det ikke lot seg gjøre å sove på tur, trettheten viste seg da de kom igjen og Per fikk seg en halvtime på sofaen. Det er stort sett ikke før ettermiddagen et barn som ikke fikk sove trenger en dupp.Anonymous poster hash: 779c0...e96 Men da må også foreldrene godta at ungen blir passet på av voksne de ikke kjenner like godt, gjerne liten avdeling. Men så lenge SIN unge er den ENESTE viktige ungen i brhg må det selvsagt tas hensyn Anonymous poster hash: ddfe9...d43
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #34 Skrevet 28. februar 2017 Men da må også foreldrene godta at ungen blir passet på av voksne de ikke kjenner like godt, gjerne liten avdeling. Men så lenge SIN unge er den ENESTE viktige ungen i brhg må det selvsagt tas hensyn Anonymous poster hash: ddfe9...d43 Helt omvendt: barnehagen består utelukkende av viktige barn! Anonymous poster hash: 779c0...e96
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #35 Skrevet 28. februar 2017 Helt omvendt: barnehagen består utelukkende av viktige barn!Anonymous poster hash: 779c0...e96 Og om alle foreldre hadde innsett det hadde nok livet vært lettere for de ansatte Anonymous poster hash: ddfe9...d43
Nebbdyret Skrevet 28. februar 2017 #36 Skrevet 28. februar 2017 Å det er mogleg å la ungen slappe av ilag med dei små eller sette seg ned ei stund ute for å kvile, er sjølvsagt greit. Og kronisk sjuke treng meir tilrettelegging. Men nokre vaksne forventar at ein skal tilpasse alt rundt deira unge. Det er IKKJE greit. Vi hadde foreldre der eg jobba som venta at ein vaksen skulle vere inne med deira unge fordi dei ikkje ville ungen skulle skitne til gensaren når vi var ute. Eller som leverte når ungen hadde 39 i feber og diaré, medan dei konstaterte det berre var " å gi litt ekstra veske, ein paracet og plassere ungen på sofaen". Då treng ein litt realitetsorientering...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #37 Skrevet 28. februar 2017 Vår trengte i en periode sove litt på dagen nå og da. Barnehagen så det da an, og når det var behov fikk han putekroken og sov der en halvtime mens resten lekte. Null problem, og verdens enkleste tilrettelegging. Du gjør alt for mye ut av en liten sak. De fleste barnehager med litt respekt for seg selv klarer fint å la en sliten unge slappe av litt hvis det trengs. Hvis alle som har sovet litt dårlig skulle holdt seg hjemme hadde landet stoppet opp. Anonymous poster hash: c984a...9cb
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #38 Skrevet 28. februar 2017 Kjenner jeg blir takknemlig for barnehagen vår av å lese her. Sykdom er selvsagt ikke ok, men trøtthet er ikke noe sykdom. Og når en hvil kan berge dagen så får de det. Å ikke ha forståelse for at astmabarn ikke kan være ute i kulde virker lite omsorgsfullt må jeg si. Det har jo ingenting, med omsorgsfullhet å gjøre, de fleste barnehageansatte har omsorgsfullhet i bøttevis. Men det gir en ikke ekstra personale. At 1 voksen er inne med et enkeltbarn, er jo ikke greit for resten av gruppen. Kanskje kan ikke gruppen gå på tur pga det, fordi det ikke er nok personale igjen. Og hvor kjekt er det for barnet å være inne alene sammen med en voksen i flere timer, mens alle andre er ute. Hva når det er så kaldt lenge. At man ikke forstår det synes jeg er rart, man har ikke uutømmelige ressurser i barnehagen. Hvis et barn ikke kan være ute, så kan det faktisk ikke være i barnehagen Anonymous poster hash: ff7f2...98a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2017 #39 Skrevet 28. februar 2017 Helt omvendt: barnehagen består utelukkende av viktige barn! Anonymous poster hash: 779c0...e96 👍 Helt sant! Anonymous poster hash: 31011...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå