Gå til innhold

Tror dere virkelig barnehagen tar hensyn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere virkelig barnehagen har mulighet til å la halvsyke og utslitte unger få slappe av i barnehagen? Med 24 3-6 åringer løpende rundt ! Dere bør alle ta en dag på storbarns og kjenne på kroppen hvor tøft det kan være! Kan dere si at poden ikke skal på tur i dag han sov ikke i natt ? Hvilken barnehagen gjør sånt ?

Anonymous poster hash: 70196...f38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men ber aldri om det. Har barnet mitt hjemme hvis jeg mener en dag i bhg er for mye. Jeg blir helt matt av venninner som sier de blir irritert på bhg fordi de ikke holder deres barn inne ved forkjølelse, astma osv. Det er så mange selvsentrerte foreldre. Kan dere ikke bare gi ungen varm melk?, det tar ikke så mye tid. Neeeida, men det tar litt tid når Oda skal ha varm melk, Per skal trilles i søvn, Espen bare skal synges for, Fredrik bare skal holde hånden mens han sovner.....

Anonymous poster hash: 667d1...cd5

Skrevet

Tror dere virkelig barnehagen har mulighet til å la halvsyke og utslitte unger få slappe av i barnehagen? Med 24 3-6 åringer løpende rundt ! Dere bør alle ta en dag på storbarns og kjenne på kroppen hvor tøft det kan være! Kan dere si at poden ikke skal på tur i dag han sov ikke i natt ? Hvilken barnehagen gjør sånt ?

Bhg til 5 åringen min har hvilestund hver dag etter kl 14 måltidet..

Jeg har jobbet i mange bhg og det har aldri vært noe problem å la et barn hvile om barnet ønsker det!

Skrevet

Innenfor rimelighetens grenser så forventer jeg selvfølgelig at barnehagen tar hensyn til individuelle behov, ja. Er ikke det derfor de er der?

Er barn for syk så skal de selvfølgelig ikke være i barnehagen, men også der må det være rom for at barn ikke er i toppform daglig.

Om du jobber i barnehage og synes det er så tøft så bør du kanskje bytte jobb?

Anonymous poster hash: 2debf...29e
Skrevet

I vår bhg gjør de det. :) Er man trøtt nok så kan man fint sove med masse barn løpende rundt seg, det har jeg sett flere ganger ved henting. ;) En gang jeg fikk telefon og måtte hente sønnen min som hadde fått feber, hadde han fått ligge på sofaen på kontoret til styrer mens han ventet på meg.

De deler også avdelingen i to når de skal på tur, så det er null problem å be om at barnet plasseres på den gruppa som blir igjen i barnehagen den dagen.

Anonymous poster hash: 62262...d1d
Skrevet

Vet du hva? Jeg er HI i den tråden du tydeligvis er oppgitt over og jeg har jobbet på storbarnsavdeling i barnehage! Det var hvilestund hver dag der også og null stress å ta hensyn til slitne barn, selv om dette var en stor barnehage med flere avdelinger og mange barn.

Anonymous poster hash: 54775...5fa

Skrevet

I vår barnehage gjør de faktisk det ja.

Jeg har flere ganger sett at barn sover eller ligger å slapper av i barnehagen når jeg kommer å henter.

Da lar de barnet ligge på en madrass  på ett av lekerommene de ikke skal bruke.

Anonymous poster hash: 816e1...00c

Skrevet

Nå må du ta å roe deg ned, HI. Holdt det ikke å ause seg opp om dette i den andre tråden? 🙄

Anonymous poster hash: 6491c...49b

Skrevet

Hovedregelen hos oss og andre barnehager jeg har jobbet i er at barnet må være i form til å følge vanlig dagsrytme i bhgen, dvs turdag, utelek, samlingsstunder etc for å være der. På ekstra kalde dager, under minus 10 hender det vi spør foreldre om de ønsker at barna går ut, evt er inne - særlig barn med astmaproblematikk og andre kroniske plager. Vi tar hensyn til en viss grad og har forståelse for dilemmaet mellom jobb - sykt barn dag hjemme (mange av oss opplever dette på kroppen selv m egne barn) og de aller fleste foreldre respekterer oss og sitt eget barn nok til å holde de hjemme når formen ikke er god nok til å holde ut en dag i bhgen. Men blir samtidig satt ut innimellom av foreldre som ikke jobber men allikevel sender barn som "ikke kan være ute idag" i barnehagen. Når man er 3-4 voksne på 24 barn m vakter fra 7.00 til 17.00 kan man ikke trylle!!

Anonymous poster hash: f58ff...12c

Skrevet

I de bhg jeg har jobbet i så tilrettelegges det for barn som blir sliten, de kan få slappe av på madrass, barn med kroniske sykdommer får være inne/ gjøre noe annet om kroppen ikke orker dagens aktivitet, MEN det er forskjell på barn med kronisk sykdom og se barna som blir sent i bhg med feber, dårlig almentilstand grunnet forkjølelse etc og da forventer at vi skal snu opp ned på ting slik at foreldrene ikke trenger og ha barnet hjemme de har ikke noe i bhg og gjøre.

Skrevet

I vår barnehage har alle barna hvilestund etter første måltid.

Anonymous poster hash: d09f1...c1c

Skrevet

Nå må du ta å roe deg ned, HI. Holdt det ikke å ause seg opp om dette i den andre tråden? 🙄

Anonymous poster hash: 6491c...49b

Det er da ikke HI som hauser seg opp! 😝

Anonymous poster hash: 9b731...f5f

Skrevet

Nei, men ber aldri om det. Har barnet mitt hjemme hvis jeg mener en dag i bhg er for mye. Jeg blir helt matt av venninner som sier de blir irritert på bhg fordi de ikke holder deres barn inne ved forkjølelse, astma osv. Det er så mange selvsentrerte foreldre. Kan dere ikke bare gi ungen varm melk?, det tar ikke så mye tid. Neeeida, men det tar litt tid når Oda skal ha varm melk, Per skal trilles i søvn, Espen bare skal synges for, Fredrik bare skal holde hånden mens han sovner.....

Det er jo en grunn til at man har flere sykedager når barna er kronisk syke. Min astmatiker er hjemme hvis hun ikke kan følge en vanlig dag i barnehagen.

Anonymous poster hash: c2817...9b5

Skrevet

Nå er det store forskjeller i bemanning rundt omkring i Norge. Skoler og barnehager i rike kommuner (eks kraftkommuner) har høyere bemanning og mer ressurser. Disse barnehagene har nok flere muligheter til å tilrettelegge for det enkelte barn. Det blir derfor meningsløst å diskutere på et generelt grunnlag, vi må nok bare innse at Norge er et land med forskjeller.

Skrevet

Vår barnehage har hvilestund med enkle yoga øvelser for ungene, så og si hver dag. Først litt yoga, så pusteteknikk så ti min hvile til musikk.

Anonymous poster hash: 2d7c7...8e8

Skrevet

Ja det har de i vår barnehage. Og det er til og med friluftsbarnhage!

Men det er oppegående, løsningsorienterte folk som jobber der da. Ikke brødhuer.

Anonymous poster hash: 95858...28f

Skrevet

I vår barnehage har de hvilestund midt på dagen for alle barna. Det er selvsagt ikke noe problem om Per sovner, mens Pål ligger våken og slapper av. Det krever ikke noe mer av de ansatte. 

Skrevet

Noen av tingene som er nevnt ovenfor må barnehagen ta hensyn til da, som barn med astma f.eks. Jeg sier i fra når min ikke er helt i toppform, forventer ikke all verdens tilrettelegging, men da får hun f.eks sove litt lenger dupp. Eller kanskje hun legger seg i lesekroken litt og de skjønner at hun er sliten. Er hun syl er hun selvsagt hjemne og hun har alltid en feberfri dag hjemme, men hun er en jente som bruker litt tid på å komme seg ordentlig og den første uka etter at hun har vært syk er hun litt mer sliten. Jeg kan ikke akkurat ta fri for dette, men jeg nevner der i bhg så de vet det og tar litt hensyn til det. Som f.eks da de hadde turdag kort tid etter at hun hadde vært syk så sa jeg ifra slik at de lot henne også få sitte på I vognen litt av veien, selvom hun er en av de som alltid ellers går hele turen selv.

Skrevet

Barnehagen skal ta hensyn til barn med Astma eller andre kroniske lidelser.

Jeg husker godt hvordan vi kjempet og kranglet med barnehagen da vi hadde barnehagebarn.

Hos endte det med ambulanse 2 ganger.

Anonymous poster hash: 14826...8e1

Skrevet

Så barnehagen deres avlyser 5 timers skogtur dersom ungene deres er i dårlig form ?? Da er dere heldige . Måtte ta mange sykt barn dager ekstra med astmagutten min jeg ja. Kunne inne be de være inne med han. Men sikkert en dårlig barnehage det da. De dro ofte 2 voksne og 20 barn på tur også . Så den fantastiske oberbemanningen ser vi ikke her. Men det finnes nok rike barnehager det ute som kan ta seg av halvsyke og trøtte unger.

Skrevet

Kjenner jeg blir takknemlig for barnehagen vår av å lese her.

Sykdom er selvsagt ikke ok, men trøtthet er ikke noe sykdom. Og når en hvil kan berge dagen så får de det.

Å ikke ha forståelse for at astmabarn ikke kan være ute i kulde virker lite omsorgsfullt må jeg si.

Skrevet

Her får de hvile om de trenger det. Vi prøver å imøtekomme barnas behov så langt det går. Men om ikke barnet bør være ute bør det heller ikke i bhg. Det er jobben vår å gi omsorg til barna, men det er ikke alt vi har kapasitet til dessverre.

Anonymous poster hash: 31011...75b

Skrevet

Det er jo en grunn til at man har flere sykedager når barna er kronisk syke. Min astmatiker er hjemme hvis hun ikke kan følge en vanlig dag i barnehagen.

Anonymous poster hash: c2817...9b5

Ja, jeg har selv et barn med astma. Jeg holder mitt barn hjemme hvis det ikke kan følge normal dag i bhg. Likevel opplever jeg flere venninner som klager fordi deres barn ikke blir holdt inne når det er ekstra dårlig, fuktig vær osv. Har prøvd å forklare at en voksen ikke kan ta et barn fordi det tross alt er mange andre barn som skal passes på, men det mener de er bhg sitt problem så lenge deres barn blir tatt hensyn til.

Skrevet

Har jobbet i 3 barnehager - ALDRI opplevd at bhg har hvilestund for de på storavd (3-6 år). Om foreldre levrer barnet forventes det at barnet kan delta i en vanlig bhg hverdag. Men om det passer seg slik så er det ikke umulig at Per kan få slappe av/sove på puterommet mens de andre leker ute første økt. Men da må Per være inne alene, så det krever at han er en gutt som ikke finner på bøll og tull. 

Anonymous poster hash: 5b920...1de
Skrevet

Barnehagen skal ta hensyn til barn med Astma eller andre kroniske lidelser.

Jeg husker godt hvordan vi kjempet og kranglet med barnehagen da vi hadde barnehagebarn.

Hos endte det med ambulanse 2 ganger.

Anonymous poster hash: 14826...8e1

Du mener at de skal ha en voksen på ditt astmabarn inne så resten av barna mister tilsyn? Hold barna hjemme hvis de er for syke til å gå i bhg eller været ikke tillater normal dag. Hvis ikke får dere gå sammen med bhg om å søke ekstra ressurser til ditt barn for det skal ikke gå utover de andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...