Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #1 Skrevet 26. februar 2017 Hver gang jeg og mannen skal til sverige,sÄ fÄr venninna mi greie pÄ det, uansett. Skriver sÄnn sÞt mld om vi kan kjÞpe det og det.. Vi kjÞper men de betaler oss aldri.  Her om dagen var vi i Sverige og hun sendte meg mld, det var kun 4 ting og maks under 200kr, men fikk vi penger? Nei.  Jeg synes det er frekt, Ä ikke passe pÄ Ä betale for seg. Hva hadde dere gjort? Drite i Ä kjÞpe neste gang? Eller er dette bare bagatel? 100 her og hundre der, no big deal?  Anonymous poster hash: 15016...53e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #2 Skrevet 26. februar 2017 Om du ikke tÞr Ä betale om penger i etterkant, ber du henne vippse over mens dere er der. Ev svarer du hyggelig pÄ mld, men "glemmer" Ä handle.  Anonymous poster hash: 49b32...2e5
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #3 Skrevet 26. februar 2017 Hun er kjempefrekk! Â Hadde sagt at du ikke kjĂžper mer fĂžr hun har betalt det hun skylder deg. At det er et lavt belĂžp spiller ingen rolle! Â Anonymous poster hash: 8bad4...40d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #4 Skrevet 26. februar 2017 Be henne vipse over, og hvis ikke hun gjĂžr det lar du vĂŠre Ă„ kjĂžpe noe. Â Anonymous poster hash: dd190...d06
Superdolly Skrevet 26. februar 2017 #5 Skrevet 26. februar 2017 Enten fÄr du ta mot til deg og si nei, du vil ikke, for hun betaler deg aldri. Lover hun Ä betale denne gangen, sier du at du mÄ ha forskudd. Eventuelt oppgjÞr for tidligere innkjÞp.  Eller sÄ fÄr du bite tennene sammen og smile, og si ok. Og vite at du ikke vil fÄ penger, men siden du ikke tÞr si fra sÄ fÄr det bare vÊre sÄnn.  Eller du kan si greit, og nÄr du kommer dit sender du en melding og ber henne vippse over 175 kroner, for det er det varen koster, og sÄ venter du med Ä kjÞpe til du fÄr pengene.
Gjest Skrevet 26. februar 2017 #6 Skrevet 26. februar 2017 Hvis dere skal kjÞpe med tung gratis til andre forsvinner jo hele besparelsene ved Ä dra til Sverige.  Hadde svart: SelvfÞlgelig kan jeg kjÞpe med det, vips over 200,- fÞrst. Vipser hun ikke hadde jeg droppet Ä kjÞpe det med og svart nÄr hun etterlyser varene: Siden du ikke vipset trodde jeg du ombestemte deg. Selv om ting er billigere i Sverige mÄ jeg ha betalt for det, det er ikke gratis for oss Ä reise dit. Og sÄ avsluttet med et stort smil og: Du skylder forresten 1300,- for det jeg har tatt med tidligere.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #7 Skrevet 26. februar 2017 Takk for svar dere. Jeg tror bare jeg overser neste gang.  Hi  Anonymous poster hash: 15016...53e
Mostly Harmless Skrevet 26. februar 2017 #8 Skrevet 26. februar 2017 Ikke rart det er billig for henne med svenskehandel nÄr hun slipper bÄde Ä reise og Ä betale. Det slÄr jo Rema langt ned i stÞvlene, à eller ei.  Hadde ikke handlet mer for henne, jeg.
3 i april Skrevet 26. februar 2017 #9 Skrevet 26. februar 2017 Takk for svar dere. Jeg tror bare jeg overser neste gang.  Hi  Anonymous poster hash: 15016...53e Hvorfor overse ??? Si hva hun allerede skylder for tidligre innkjÞp og be henne vipse eller sette inn penger til deg for tidligere handling, pluss penger for det hun vil at du skal kjÞpe. Ikke kjÞp fÞr pengene er pÄ konto. Etterlyser hun varene sÄ si at du ikke har fÄtt noe penger fra henne og at du derfor droppet Ä handle for henne. Mulig hun lÊrer av det,eller sÄ finner hun noen andre Ä utnytte.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #10 Skrevet 26. februar 2017 Jeg klarer ikke Ä se problemet? Det er jo din skyld at hun gang etter gang fÄr gratis varer. Det er jo bare Ä si at hun skal betale fÞr du kjÞper noe. Venninne er hun heller ikke. Hun utnytter at du er dum.  Anonymous poster hash: 5643d...729
Sint naken biltyv Skrevet 26. februar 2017 #11 Skrevet 26. februar 2017 NĂ„r du ikke slutter og kjĂžpe vil hun ikke begynne Ă„ betale. Si at du skal ha pengene for tidligere kjĂžpe pĂ„ konto og at fra nĂ„ av skal pengene vĂŠre vippset over FĂR du kjĂžper. SĂ„ enkelt er det faktisk
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #12 Skrevet 26. februar 2017 "Sorry, jeg liker deg godt altsÄ, men Ä handle for deg er blitt et garantert tapsprosjekt for meg, sÄ nÄ sier jeg stopp."  Hvorfor gÄ rundt grÞten hele tiden?  Anonymous poster hash: 10d6f...101
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #13 Skrevet 26. februar 2017 Si nei! Du er jo en dĂžrmatte! Â Anonymous poster hash: 76b67...0da
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #14 Skrevet 26. februar 2017 Klart jeg kan handle, men jeg mÄ ha pengene pÄ forskudd.  Hun kan vipse, kommer hun med dÄrlige unnskyldninger om at hun ikke har vips e.l. fÄr du bare svare at sorry, da fÄr du ikke handlet. Ferdig snakket!  Om du er sÄ konfliktsky som du virker som her fÄr du komme med en unnskyldning selv da, si det har vÊrt sÄ mye utgifter i det siste at du dessverre ikke har til Ä legge ut sÄ du kan bare handle om du fÄr pengene pÄ forskudd. Eller si at det er sÄ mange som ber deg handle med at du ikke har mulighet uten Ä fÄ pengene fÞrst. Anonymous poster hash: e6508...47c
Gjest Skrevet 26. februar 2017 #15 Skrevet 26. februar 2017 "Sorry, jeg liker deg godt altsÄ, men Ä handle for deg er blitt et garantert tapsprosjekt for meg, sÄ nÄ sier jeg stopp." Hvorfor gÄ rundt grÞten hele tiden?Anonymous poster hash: 10d6f...101 Denne var faktisk utrolig bra. Rett pÄ sak uten Ä vÊre for stygg.
Superdolly Skrevet 26. februar 2017 #16 Skrevet 26. februar 2017 Takk for svar dere. Jeg tror bare jeg overser neste gang.  Hi  Anonymous poster hash: 15016...53e Det mÄ vel vÊre den dÄrligste "lÞsningen" av dem alle. Jeg ser for meg at hun, nÄr hun ikke fÄr svar pÄ den fÞrste meldingen, vil sende en til. Og en til. Og kanskje ringe til slutt.  Og om hun ikke ringer, vil hun garantert ta det opp neste gang dere mÞtes. "Hvorfor svarte du ikke pÄ meldingene mine?"  Og neste gang dere skal til Sverige, skal du fortsette Ä ignorere?  Hvor mye og hvor lenge kan du ignorere?  Jeg vil pÄ det sterkeste rÄde deg til Ä vÊre et lite hakk mindre konfliktsky og si fra. Sett en grense for deg selv. Det er faktisk utrolig deilig, nÄr du klarer det.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #17 Skrevet 26. februar 2017 Det mĂ„ vel vĂŠre den dĂ„rligste "lĂžsningen" av dem alle. Jeg ser for meg at hun, nĂ„r hun ikke fĂ„r svar pĂ„ den fĂžrste meldingen, vil sende en til. Og en til. Og kanskje ringe til slutt.  Og om hun ikke ringer, vil hun garantert ta det opp neste gang dere mĂžtes. "Hvorfor svarte du ikke pĂ„ meldingene mine?"  Og neste gang dere skal til Sverige, skal du fortsette Ă„ ignorere?  Hvor mye og hvor lenge kan du ignorere?  Jeg vil pĂ„ det sterkeste rĂ„de deg til Ă„ vĂŠre et lite hakk mindre konfliktsky og si fra. Sett en grense for deg selv. Det er faktisk utrolig deilig, nĂ„r du klarer det.  Jeg vet at det beste hadde vĂŠrt slik dere sier men jeg klarer bare ikke. FĂ„r det ikke til.đ«   Anonymous poster hash: 15016...53e
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #18 Skrevet 26. februar 2017 Jeg vet at det beste hadde vÊrt slik dere sier men jeg klarer bare ikke. FÄr det ikke til.   Anonymous poster hash: 15016...53e  Jeg hadde ikke klart de fleste av forslagene her heller, selv om jeg vet det hadde vÊrt det beste. Jeg hadde nok sagt noe sÄnt som at "jeg har dessverre ikke nok til Ä legge ut, sÄ jeg fÄr bare handlet for deg hvis jeg fÄr pengene pÄ forhÄnd". (Heldigvis vet ikke de fleste om min Þkonomiske situasjon sÄ jeg kan godt vÊre blakk for alt de vet.)  Med mindre det var noen jeg ikke hadde noe imot Ä betale for, som en god venninne av meg som har veldig dÄrlig rÄd. Men hun pleier alltid Ä spÞrre om det er greit at hun betaler nÄr hun fÄr penger, og hun gjÞr det alltid med mindre jeg sier at hun ikke trenger. Hadde hun ikke vist noen intensjon om Ä gjÞre opp for seg, sÄ hadde jeg nok ikke fÄtt lyst til Ä spandere noe pÄ henne heller. SÄnt blir jeg bare provosert av.  Anonymous poster hash: 43e86...564
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #19 Skrevet 26. februar 2017 Denne venninnen utnytter deg pÄ det groveste fordi du lar henne gjÞre det. At det ikke er mulig Ä si nei, DET skjÞnner jeg ikke! La vÊre Ä gi henne varene da til hun har betalt?  Du spÞr i overskriften hva vi andre ville gjort. Det skal jeg si deg:  1. Gangen: Handlet, mÞtt henne og spurt etter pengene. Hun sier ÄÄ ja skal bare ts ut, kommer dagen etterpÄ, men gjÞr det ikke. Okei sÄ lar jeg det vÊre.  2. Gangen: Sagt ned en gang pÄ meldingen at NEi, siden du ikke betalte for deg sist sÄ handler jeg ikke for deg noe mer.    Anonymous poster hash: d7af9...eb3
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #20 Skrevet 26. februar 2017 Men skjĂžnner ikke hvordan hun vet at dere skal til Sverige hver gang? Â Anonymous poster hash: 886c1...830
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #21 Skrevet 26. februar 2017 Men hvorfor gir du henne tingene fÞr hun har betalt? Du kan jo bare neste gang si til henne at du har tingene, og hun fÄr de nÄr hun kommer med penger, evt vipser. Anonymous poster hash: 79bb3...1da
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #22 Skrevet 26. februar 2017 Men alle de gangene hun ikke har betalt, har du ikke bedt om pengene i etterkant da? Â Anonymous poster hash: 55cf2...794
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #23 Skrevet 26. februar 2017 Du og mannen din mÄ jo bare slutte Ä fortelle venninna di at dere skal til Sverige.Og gjerne ikke fortelle det til andre venner dere har felles med henne heller.Med mindre hun er synsk sÄ finner hun ikke ut av det!  Anonymous poster hash: 6eeea...b27
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #24 Skrevet 26. februar 2017 Jeg skjÞnner ikke at du tillater venninna di Ä holde pÄ sÄnn. Jeg stiller ogsÄ spÞrsmÄlstegn til hvilken venninne som kan vÊre sÄ frekk.  Jeg hadde aldri funnet meg i det  Anonymous poster hash: 48699...d8a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2017 #25 Skrevet 26. februar 2017 Takk for svar dere. Jeg tror bare jeg overser neste gang.  Hi  Anonymous poster hash: 15016...53e Overse? Krev nÄ inn pengene hun skylder for svarte. Hvor konfliktsky er det mulig Ä vÊre?   Anonymous poster hash: 6c8bd...436
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ