Gå til innhold

For en grusom historie!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vippset selv 200 kr til han.

Anonymous poster hash: 110d2...6a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vipset 300kr. Stakkars, stakkars gutt 😢

Anonymous poster hash: 9b746...d16

Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Identifisering av privatpersoner og annen gjenkjennbar informasjon av utenforstående er ikke tilatt. Telefonnummer og epost-adresser til diverse offentlige hjelpeorganisasjoner, firma og etater er imidlertid lov.

Hvis dere ønsker å finne vedkommende sitt telefonnummer, så kan dere søke opp hans støttegruppe på Facebook. Dessverre kan dere ikke publisere det her.

Kira

Skrevet

Dumt ikke nr kunne ligge ute, jeg ville vippse nå jeg og, men det ble borte før jeg rakk det :(

Anonymous poster hash: 5e676...9d0

Skrevet

Dumt ikke nr kunne ligge ute, jeg ville vippse nå jeg og, men det ble borte før jeg rakk det :(

Anonymous poster hash: 5e676...9d0

Tips: hans fulle navn ligger i artikkelen, da se det bare et raskt søk på 1881 for å få nummeret 😊

Skrevet

Hans medisinske historie er svært sjelden, og det gjør historien hans unik.

Men hans opplevelse med sviktende system er dessverre på ingen måte unik. Det er mange, mange dette gjelder rundt om i landet.

Dette er et klassisk eksempel på at det ikke får store nok følger for de offentlig ansatte som har tatt helt horribelt uansvarlige avgjørelser. Å uttale i denne saken at han har arbeidsevne og kan bli bilmekaniker er bare helt horribelt. Det viser at saksbehandleren ikke leser de medisinske opplysningene de må ha hatt. Det viser at saksbehandleren ikke har forstått det h*n har lest, om det i det hele tatt er lest. Og det viser at saksbehandleren trolig ikke har søkt råd fra rådgivende Navlege til tross for et unikt medisinsk tilfelle. Og om saksbehandler likevel har søkt råd hos rådgivende Navlege, da er skandalen om mulig enda verre, for da har også rådgivende lege sviktet komplett som fagperson.

Det er mulig denne unge mannen kan greie å gjøre noe i fremtiden, men det krever masse tilrettelegging. Han må få normal ernæringsstatus, han må få trent seg opp, han må ha tilrettelagt bolig og hjelpemidler, han må ha eget fremkomstmiddel eller skyss de stedene han skal. Og den hjelpen burde han få, for det vil uansett være billigere for samfunnet om han er i bedre helse, selv om han ikke skulle være i stand til å jobbe eller bare jobbe en liten stilling. Medmenneskelig er det ingen tvil om at han burde få den hjelpen.

Jeg håper inderlig han får all hjelpen han trenger! <3

Men jeg blir også litt forbanna fordi man i Norge i 2017 skal være nødt til å gå til media for å få hjelp i helt klare tilfeller.

Det er en skam!

Anonymous poster hash: 66b9a...1c9
Skrevet

Støttegruppa på facebook heter: "Vi som ønsker og hjelpe Thor-Egil Solvang"

Fikk nettopp en hyggelig melding med takk for pengene❤ Denne gutten fortjener alt godt!

Skrevet

Vippet også og fikk en koselig melding tilbake😊 Håper livet hans blir noe lettere fremover!

Anonymous poster hash: 4548b...483

Skrevet

Vippset 100 kr til han jeg også. Denne historien rørte meg!

Anonymous poster hash: 1a29a...807

Skrevet

Tragisk hvordan noen kan bare falle helt igjennom systemet på den måten! Selv etter kameratens mor satt igang og hjalp han, har han ikke fått hjelpen han har krav på 😡

Skrevet

Kryp tilbake i det mørke hullet ditt! Og kom aldri ut igjen!

Og du kan våkne opp og skjønne at det er akkurat sånn det er! Ta av deg skylappene.

Anonymous poster hash: 5bf70...060

Skrevet

Og du kan våkne opp og skjønne at det er akkurat sånn det er! Ta av deg skylappene.

Anonymous poster hash: 5bf70...060

Nei, det er ikke sånn det er! Man får ikke mer hjelp eller mer penger fordi man er utenlandsk. Det er uansett ikke det denne tråden handler om.

Den handler om en ung kar som har blitt sviktet av alle instanser, barnevernet, helsevesenet, NAV og kommunen.

Det er tragisk! Håper alle som kan bidrar med noen kroner. Uansett om de nå har fått media på nakken kommer det til å ta tid.

Skrevet (endret)

Kryp tilbake i det mørke hullet ditt! Og kom aldri ut igjen!

hvorfor ? det er jo helt sant , er du utlending får du alt i hendene.

Og ja Hi, det er helt grusomt og utrolig trist :( ga en 500 lapp

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Nei, det er ikke sånn det er! Man får ikke mer hjelp eller mer penger fordi man er utenlandsk. Det er uansett ikke det denne tråden handler om.

Den handler om en ung kar som har blitt sviktet av alle instanser, barnevernet, helsevesenet, NAV og kommunen.

Det er tragisk! Håper alle som kan bidrar med noen kroner. Uansett om de nå har fått media på nakken kommer det til å ta tid.

Ja! Faktisk får utlendinger/flyktninger/asylanter MYE mer penger enn nordmenn! Dette er rene fakta!

Anonymous poster hash: 8099e...91e

Skrevet

Ja! Faktisk får utlendinger/flyktninger/asylanter MYE mer penger enn nordmenn! Dette er rene fakta!

Anonymous poster hash: 8099e...91e

Jada. Det er ingen som investerer penger i at vi innfødte skal bli gode nordmenn. Vi forventes å hoppe rett fra vugge til høyt bemidlede skatteytere uten noe investering fra staten.

Eller...

Hvor mye tror du staten Norge bruker på en gjennomsnittlig nordmann før vi yter noe tilbake? Du kostet staten penger fra før du ble født. Og før du var bleiefri ble du påkostet minst en halv årslønn. Barnehage og skole koster hundretusener. Enkelte steder i Norge bruker vi 170 000 per elev i ÅRET i grunnskolen. I tillegg kommer gratis helsetjenester for barn, skattefradrag, vaksiner osv osv

Så forventer du at innvandrere skal yte tilbake fra første dag? Om vi investerte like mye i innvandrere som vi gjør i nordmenn så hadde vi nok fått veldig integrerte innvandrere som raskere kunne yte tilbake. Men det ville selvsagt være helt grusomt, ville det ikke?

Skrevet

Håper han får skikkelig hjelp nå da. Men ille at man må gå så langt for å få hjelp ! Tragisk

Anonymous poster hash: 012f3...56c

Skrevet

Svært få leger med skikkelig kompetanse når det gjelder skoliose, min datter har denne sykdommen og er ikke like skeiv men har allikavel daglige smerter.

Skjønner ikke hvorfor ikke denne diagnosen er på listen over kroniske sykdommer. Skoliose kan ikke helbredes, finnes kun metoder for å håndtere sykdommen. Selv da er det mange som sliter med smerter og andre problemer.

Det som sjokkerte meg mest er hvorfor han ikke fikk hjelp før han var 11 år, hadde han fått hjelp tidligere så kunne han fått korsett og unngått at sykdommen gikk så langt.

Når fastleger ikke har peiling på alvorlig skoliose da det er så sjeldent (mild skoliose er vanligere) hvordan kan NAV påstå at mannen er frisk nok til å jobbe.

Anonymous poster hash: d150c...2db

Skrevet

Svært få leger med skikkelig kompetanse når det gjelder skoliose, min datter har denne sykdommen og er ikke like skeiv men har allikavel daglige smerter.

Skjønner ikke hvorfor ikke denne diagnosen er på listen over kroniske sykdommer. Skoliose kan ikke helbredes, finnes kun metoder for å håndtere sykdommen. Selv da er det mange som sliter med smerter og andre problemer.

Det som sjokkerte meg mest er hvorfor han ikke fikk hjelp før han var 11 år, hadde han fått hjelp tidligere så kunne han fått korsett og unngått at sykdommen gikk så langt.

Når fastleger ikke har peiling på alvorlig skoliose da det er så sjeldent (mild skoliose er vanligere) hvordan kan NAV påstå at mannen er frisk nok til å jobbe.

Anonymous poster hash: d150c...2db

Gutten kommer helt tydelig fra et ressurssvakt hjem, den stakkars mammaen hans har ikke klart å nå fram med sine bekymrringer

Anonymous poster hash: 81d92...0f7

Skrevet

Veldig snilt at folk har begynt med kronerulling, men kan det påvirke utbetalinger han får fra NAV? Bostøtte osv?

Håper han får et helhetlig tilbud med medisiner, næring og rehabilitering/opptrening slik at livskvaliteten blir bedre.

Anonymous poster hash: 6bd10...7ec

Skrevet

Veldig snilt at folk har begynt med kronerulling, men kan det påvirke utbetalinger han får fra NAV? Bostøtte osv?

Håper han får et helhetlig tilbud med medisiner, næring og rehabilitering/opptrening slik at livskvaliteten blir bedre.

Kan ikke skjønne at det er det? Det er små summer folk gir i gave og er ikke skattepliktig for hans del? Ikke penger han har arbeidet for, så han trenger ikke oppgi det på meldekort osv. Hvis din bestemor gir deg forskudd på arv, så har jo ikke det noe å si for evt uføretrygd osv... Er ikke lønnet arbeid.

Anonymous poster hash: 4a217...0d0

Skrevet

Kan ikke skjønne at det er det? Det er små summer folk gir i gave og er ikke skattepliktig for hans del? Ikke penger han har arbeidet for, så han trenger ikke oppgi det på meldekort osv. Hvis din bestemor gir deg forskudd på arv, så har jo ikke det noe å si for evt uføretrygd osv... Er ikke lønnet arbeid.

Anonymous poster hash: 4a217...0d0

Det har blitt mange småbeløp. Antakelig har han fått mange, mange tusen siden i går. Vet bare at enkelte får krøll med nav hvis de gar for mye penger på konto, uavhengig av hvordan/hvorfor de har pengene.

Jeg unner han virkelig alt godt, og er bare nysgjerrig på om velmenthet har konsekvenser.

Skrevet

Det har blitt mange småbeløp. Antakelig har han fått mange, mange tusen siden i går. Vet bare at enkelte får krøll med nav hvis de gar for mye penger på konto, uavhengig av hvordan/hvorfor de har pengene.

Jeg unner han virkelig alt godt, og er bare nysgjerrig på om velmenthet har konsekvenser.

Kommer an på hva slags inntekt han har. Vet ikke om det kom frem av artikkelen, men hvis han har sosialstønad, så må han levere kontoutskrift og vil ikke få noe hvis han har penger på konto som han kan leve av i stedet. Tror ikke det har betydning for noen andre ytelser enn det.

Anonymous poster hash: 95d5a...c67

Skrevet

Dette blir ikke et problem. Ser de prøver å skaffe gutten en advokat. De har forsømt denne gutten i alle år. Og han har mest sannsynlig krav på erstatning,,og store beløp etterbetalt. Eventuelt skatt han må betale av donasjoner kan trekkes fra dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...