Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Samboer har nettopp avbrutt studiene så han har ikke full jobb da han er i tenkeboksen på hva han vil gjøre videre. Jeg leser til eksamen og jobber alt fra 1-5 vakter i uka, men fram mot eksamen som er om en mnd skal jeg ikke jobbe sørlig mye. I påsken kan jeg tjene ekstra bra siden det er helligdager. Samboer foreslo at hvis jeg får jobb alle helligdagene i påsken, kan vi dele inntekten siden bhg er stengt og han uansett må være hjemme med 2-åringen. Jeg sa at jeg skulle legge forslaget hans til vurdering. Vi har ikke felles økonomi. Hva tenker du om forslaget hans? Anonymous poster hash: 9a4f4...138
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Jeg ville ikke brukt hele påsken på å jobbe,her er påsken kvalitetstid med samboer og sønnen min. Hadde heller klart meg på mindre penger. Anonymous poster hash: f36c0...94d
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Jeg ville ikke brukt hele påsken på å jobbe,her er påsken kvalitetstid med samboer og sønnen min. Hadde heller klart meg på mindre penger. Anonymous poster hash: f36c0...94d Jeg har mulighet til å tjene mye mer enn ellers disse få helligdagene så det er viktig for oss å prioritere det da økonomien har vært utfordrende grunnet ufrivillig endret studieprogresjon. HI Anonymous poster hash: 9a4f4...138
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Altså..? Er samboer pappa til barnet? Isåfall et det et horribelt forslag å skulle ha betalt for å tilbringe tid med eget barn. Om han ikke er samboer til barnet virker han likevel bare grådig og ikke egentlig spesielt interessert i å tilbringe tid Med ditt barn. Virker som om han da ser på det som en jobb. Uansett... Jeg synes dette var frekt, og jeg ville blitt ganske så sur på ham. Om han vil ha penger så får han finne sin egen jobb. Anonymous poster hash: 14ef1...c72
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Jeg har mulighet til å tjene mye mer enn ellers disse få helligdagene så det er viktig for oss å prioritere det da økonomien har vært utfordrende grunnet ufrivillig endret studieprogresjon. HI Anonymous poster hash: 9a4f4...138 Dere har ikke felles økonomi, men det er viktig for DERE å prioritere at DU jobber? Anonymous poster hash: 14ef1...c72
*Miss Marple* Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 Hæ? Nei, han skal ikke ha halve lønnen din for å kose seg hjemme sammen med ungen. Frekkhetense nådegave, altså!
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 Jøss for et varp Anonymous poster hash: d63df...168
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 Synes det er horribelt at han skal ha halve lønna......... og han virker grååådig. Anonymous poster hash: 01f6e...754
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 Er han barnets far? Da hadde nok svaret mitt vært blankt nei, ved mindre han selv må takke nei til vakter fordi du skal jobbe. Om han selv har mulighet for jobb disse dagene hadde jeg foreslått at dere delte på å være hjemme med barnet. Anonymous poster hash: 69f9c...f20
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 Du skal betale HAM for å passe felles barn? Han burde få ræva i gir og skaffe seg noen inntekter selv! "Tenkeboksen" my ass, det er vel i latesegboksen han vil være. Anonymous poster hash: f9557...d1e
Superdolly Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 Min første tanke er at han her ser sitt snitt til å få kloa i godt med penger uten å jobbe for dem. Tror jeg hadde smilt søtt og sagt nei, det er ikke nødvendig for jeg leier inn en barnevakt/ sender barnet til bestemor/ har en avtale med en venninne. Deretter ville jeg kastet ham på dør og skiftet lås. Mulig at det siste er en virkelig overreaksjon. Men: Er han barnets far skal han slett ikke ha betalt for å tilbringe tid med sitt eget barn. Er han ikke barnets far, kan du ikke kreve at han passer, men samtidig hadde jeg passet godt på å understreke at jeg ikke hadde noen forsørgerplikt for ham.
Admin Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 Om dere har dårlig økonomi og det blir ekstra inntekt ville jeg sagt at supert, jeg jobber, du er med ungen, og pengene setter vi inn på sparekonto da det uansett er ekstra
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #13 Skrevet 23. februar 2017 Om det var sånn at dere hadde for vane å betale hverandre for husarbeid og barnepass, ville det uansett ikke være rett å betale mer enn hva en vanlig dag i bhg koster. Anonymous poster hash: f9557...d1e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #14 Skrevet 23. februar 2017 Hadde ikke vurdert en gang nei! Anonymous poster hash: 45770...ec9
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #15 Skrevet 23. februar 2017 Det er så mye galt i det du skriver, Hi, at man nesten ikke vet hvor man skal begynne... Hjelpes! Han har uten videre avbrutt studie (hvor langt i studiet har han kommet?), og gått i tenkeboksen uten å ha noen jobb. Han er samboer og far (?), da går han ikke bare i tenkeboksen, han skaffer seg en jobb. Det er alltid en eller annen jobb han kan få - sykehjem trenger alltid vakter, barnehager er ofte glade for å få flere menn, han kan bruke tidligere kontakter. Hvor aktiv er han i jobbsøkeprosessen? Og nå skal han altså ha deg til å jobbe og så vil han ha halve lønnen din. Jøss. Bare jøss! Og du spør om det er ok??? Wow! Jeg tenker at om du er helt hjernedød og sier ja til hans forslag, da vil han bruke det mot deg for alt det er verdt - for da kan han jo ikke ta på seg noe jobb før etter påske, for han skal jo passe barnet et par-tre dager. Dvs. han sikrer at han kan få fortsette å kose seg i "tenkeboksen" (les gidder ikke jobbe eller ta tak i livet eller ta ansvar-boksen) i halvannen måned til. Og på toppen kan han skylde på deg for egen latskap. Hadde det ikke vært så komplett idiotisk så hadde det nesten vært smart... Altså, her er det mye du ikke har fortalt om forholdet deres, Hi. Hva er sannheten om forholdet? Hva bidrar mannen med? Hva er det han ikke gjør? Anonymous poster hash: 83ef2...d4e
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #16 Skrevet 23. februar 2017 Det er så mye galt i det du skriver, Hi, at man nesten ikke vet hvor man skal begynne... Hjelpes! Han har uten videre avbrutt studie (hvor langt i studiet har han kommet?), og gått i tenkeboksen uten å ha noen jobb. Han er samboer og far (?), da går han ikke bare i tenkeboksen, han skaffer seg en jobb. Det er alltid en eller annen jobb han kan få - sykehjem trenger alltid vakter, barnehager er ofte glade for å få flere menn, han kan bruke tidligere kontakter. Hvor aktiv er han i jobbsøkeprosessen? Og nå skal han altså ha deg til å jobbe og så vil han ha halve lønnen din. Jøss. Bare jøss! Og du spør om det er ok??? Wow! Jeg tenker at om du er helt hjernedød og sier ja til hans forslag, da vil han bruke det mot deg for alt det er verdt - for da kan han jo ikke ta på seg noe jobb før etter påske, for han skal jo passe barnet et par-tre dager. Dvs. han sikrer at han kan få fortsette å kose seg i "tenkeboksen" (les gidder ikke jobbe eller ta tak i livet eller ta ansvar-boksen) i halvannen måned til. Og på toppen kan han skylde på deg for egen latskap. Hadde det ikke vært så komplett idiotisk så hadde det nesten vært smart... Altså, her er det mye du ikke har fortalt om forholdet deres, Hi. Hva er sannheten om forholdet? Hva bidrar mannen med? Hva er det han ikke gjør? Anonymous poster hash: 83ef2...d4e Amen! Jeg signerer dette. Hvis denne mannen ikke er ditt barns far, så vil jeg si løp! Er han ditt barns far, så må jeg si at du nok dessverre ikke har gjort noe voldsomt varp i valg av livsledsager. Anonymous poster hash: 95a30...530
sug lut Skrevet 23. februar 2017 #17 Skrevet 23. februar 2017 Du skal lese. Ikke jobbe. Og mener han noe med å være en familie så lar van deg lese i påsken uten flere idiotforslag. Hvis noen skal jobbe ekstra høres det ut som det er ham, som ikke engang fiksa studier.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #19 Skrevet 23. februar 2017 Dere har ikke felles økonomi, men det er viktig for DERE å prioritere at DU jobber? Anonymous poster hash: 14ef1...c72 Ja, siden jeg har en jobb som er åpen 365 dager i året i motsetning til samboeren min. HI Anonymous poster hash: 9a4f4...138
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #20 Skrevet 23. februar 2017 Du skal lese. Ikke jobbe. Og mener han noe med å være en familie så lar van deg lese i påsken uten flere idiotforslag. Hvis noen skal jobbe ekstra høres det ut som det er ham, som ikke engang fiksa studier. Påsken er etter jeg har hatt eksamen. 😊 Han valgte feil studie og det kan skje mange, ikke noe galt med det. HI Anonymous poster hash: 9a4f4...138
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #21 Skrevet 23. februar 2017 Altså..? Er samboer pappa til barnet? Isåfall et det et horribelt forslag å skulle ha betalt for å tilbringe tid med eget barn. Om han ikke er samboer til barnet virker han likevel bare grådig og ikke egentlig spesielt interessert i å tilbringe tid Med ditt barn. Virker som om han da ser på det som en jobb. Uansett... Jeg synes dette var frekt, og jeg ville blitt ganske så sur på ham. Om han vil ha penger så får han finne sin egen jobb. Anonymous poster hash: 14ef1...c72 Ja, han er faren til barnet. HI Anonymous poster hash: 9a4f4...138
Mamma til 2 søte Skrevet 23. februar 2017 #22 Skrevet 23. februar 2017 Er dette virkelig seriøst? Altså bare NEI! Han prioriterer sin fritid og mener at du skal jobbe på bekostning av din tid med ungen. Er han i det hele tatt i stand til å ha ansvaret for en unge i så mange dager mens du jobber?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #23 Skrevet 23. februar 2017 Du skal betale HAM for å passe felles barn? Han burde få ræva i gir og skaffe seg noen inntekter selv! "Tenkeboksen" my ass, det er vel i latesegboksen han vil være. Anonymous poster hash: f9557...d1e Han jobber mye ekstravakter for tiden og trener 3-5 ganger i uka så i kalle det lat er å ta hardt i. Jeg synes mange trekker slutninger litt vel raskt Jeg skal i alle fall si at jeg beholder lønna selv Det bør jo være en ren glede å være sammen med barnet sitt, tenker jeg. HI Anonymous poster hash: 9a4f4...138
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2017 #24 Skrevet 23. februar 2017 Er dette virkelig seriøst? Altså bare NEI! Han prioriterer sin fritid og mener at du skal jobbe på bekostning av din tid med ungen. Er han i det hele tatt i stand til å ha ansvaret for en unge i så mange dager mens du jobber? Som sagt, jeg jobber gjerne helligdager siden jeg tjener mye bedre enn en vanlig dag og har behov for ekstra inntekt. Det jeg reagerer på er at han foreslår at vi deler det jeg tjener. Hvilket spørsmål kan jeg stille han for å få han til å innse hvor teit forslaget hans er? HI Anonymous poster hash: 9a4f4...138
Mumua Skrevet 23. februar 2017 #25 Skrevet 23. februar 2017 Jeg forstår godt at det er kjekt å jobbe helligdager, slik prioriterer vi også siden samboeren min har veldig ustabil inntekt. Kjipt der og da, men inntekt må man ha. Men det er idiotisk at han skal ha halve lønna di for å være hjemme når dere ikke har delt økonomi. Hadde dere puttet alt i en pott så er det en ting, men slik som det blir lagt frem her vil ha jo ha betalt for å gå hjemme med barnet sitt. Ville du fått halvparten av hans penger om det var han som jobbet ekstra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå