Gå til innhold

Fantorangen er jo fullstendig tonedøv!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Darwinia:-)
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syng med den stemmen du har , har jeg lært. 😊 Alt må ikke være så perfekt.

Anonymkode: 19132...23d

Nei, men det finnes en mellomting mellom perfekt og regelrett begredelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Nei, men det finnes en mellomting mellom perfekt og regelrett begredelig!

Jeg synger værre enn fantorangen, godt at foreldrene i barnehagen ikke hører når jeg synger da

Anonymkode: 3ab9e...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sier jeg er tonedøv, og har bedd meg instendig om å ikke synge så mye for barna. Jeg har hardnakket påstått at jeg er übermusikalsk, men må muligens revurdere det da jeg faktisk syntes fantorangen synger helt fint. Den kattesangen var jo akkurat slik jeg synger den 🙈

Anonymkode: 7e780...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min sier jeg er tonedøv, og har bedd meg instendig om å ikke synge så mye for barna. Jeg har hardnakket påstått at jeg er übermusikalsk, men må muligens revurdere det da jeg faktisk syntes fantorangen synger helt fint. Den kattesangen var jo akkurat slik jeg synger den 🙈

Anonymkode: 7e780...a65

Haha, jeg synes heller ikke fantorangen synger  falskt

Anonymkode: 3ab9e...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK svarer på kritikken :

«… Vi mener fortsatt at det viktigste ikke er å treffe alle tonene. I en verden hvor vi ikke vil legge for mye press på at barna våre skal bli slitne perfeksjonister må vi voksne gå frem som et godt forbilde. Alle skal få synge med den stemmen de har.»

Anonymkode: 19132...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synger værre enn fantorangen, godt at foreldrene i barnehagen ikke hører når jeg synger da

Anonymkode: 3ab9e...75d

Å rakke ned på noen som synger jævelig, syns jeg ikke er noe snilt. Man må da få lov til å synge med den stemmen man har!

Anonymkode: 19132...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synger værre enn fantorangen, godt at foreldrene i barnehagen ikke hører når jeg synger da

Anonymkode: 3ab9e...75d

Bra du ikke tok jobb i NRK, da.

Anonymkode: ffc6b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

NRK svarer på kritikken :

«… Vi mener fortsatt at det viktigste ikke er å treffe alle tonene. I en verden hvor vi ikke vil legge for mye press på at barna våre skal bli slitne perfeksjonister må vi voksne gå frem som et godt forbilde. Alle skal få synge med den stemmen de har.»

Anonymkode: 19132...23d

Men ikke som profesjon. 

Anonymkode: ffc6b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å rakke ned på noen som synger jævelig, syns jeg ikke er noe snilt. Man må da få lov til å synge med den stemmen man har!

Anonymkode: 19132...23d

Men nå synger vel strengt tatt ikke Fantorangen med sin "egen" stemme. Den er da fryktelig tilgjort

Anonymkode: 4c736...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå synger vel strengt tatt ikke Fantorangen med sin "egen" stemme. Den er da fryktelig tilgjort

Anonymkode: 4c736...f5b

Hvis man skal synge mot betaling bør man uansett synge reint...

Anonymkode: ffc6b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har ikkje høyrt på fantorangen på nokre år, men dette var ille! Stemma er jo heilt grei, den må ikkje på noko måte vere perfekt vakker, men han skiftar jo stadig toneleie gjennom heile sangen, og er umogleg å synge saman med. Dette må verke svært forvirrande på barn, som gjerne ikkje skjønar at det er han som bommar, og ikkje dei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synger værre enn fantorangen, godt at foreldrene i barnehagen ikke hører når jeg synger da

Anonymkode: 3ab9e...75d

Synger du på riksdekkende TV? Eller på offentlige tilstellninger? Hvis ikke ser jeg ikke hvorfor din private sangstemme er relevant for diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Synger du på riksdekkende TV? Eller på offentlige tilstellninger? Hvis ikke ser jeg ikke hvorfor din private sangstemme er relevant for diskusjonen.

Oida, beklager at jeg kom med en personlig ytring du store høyhet

Anonymkode: 3ab9e...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være noe feil med meg for jeg hører ikke hva som er «feil» med måten Fantorangen synger på i den sangen🙈 Hørte på sangen som lå i linken på side 2, vet ikke om det er samme som lå i hovedinnlegget for der virket ikke linken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oida, beklager at jeg kom med en personlig ytring du store høyhet

Anonymkode: 3ab9e...75d

Jeg synes det er litt dumt at folk trekker inn sine sangstemmer i diskusjon. Fantorangen er ikke en mamma som synger nattasanger for barna sine, hen er på riksdekkende tv og fungerer som kulturformidler. Da er det greit å få på plass et minstekrav. Når man trekker paralleller til norske hjem så flytter man fokus bort fra den viktige rollen barnetv har.

Det gjør INGENTING at mødre synger som kråker. Det betyr IKKE at det er greit at Fantorangen gjør det.

 

Du er forøvrig tilgitt, men kun fordi du anerkjenner viktigheten av min person😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.2.2017 den 22.25, Anonym bruker skrev:

Dessverre er holdningen generelt at det "ikke er så farlig" når noe er for barn. De kan avspises med billig skit.

 

Anonymous poster hash: 63d99...a93

Jeg har ikke hørt akkurat den sangen som gjorde så inntrykk på HI at hun måtte skrive innlegg om det 😉

Men jeg synes faktisk det er fint at ikke alle sang programmet for barn er de som kan synge penest og renest. At barn å lærer at det er helt greit å synge med stemmen man har. Uten ø være flau. Man må ikke være best i alt. 

Anonymkode: f161f...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hørt akkurat den sangen som gjorde så inntrykk på HI at hun måtte skrive innlegg om det 😉

Men jeg synes faktisk det er fint at ikke alle sang programmet for barn er de som kan synge penest og renest. At barn å lærer at det er helt greit å synge med stemmen man har. Uten ø være flau. Man må ikke være best i alt. 

Anonymkode: f161f...69b

Neida. Ikke best. Men man kan i det minste starte med å være "helt akseptabel"? 

Du hører sangen i den linken fra Minerva som ligger i ett av mine innlegg her. Fantorangen er innom 7-8 ulike tonearter.

Anonymkode: ffc6b...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Darwinia:-) skrev:

Jeg synes det er litt dumt at folk trekker inn sine sangstemmer i diskusjon. Fantorangen er ikke en mamma som synger nattasanger for barna sine, hen er på riksdekkende tv og fungerer som kulturformidler. Da er det greit å få på plass et minstekrav. Når man trekker paralleller til norske hjem så flytter man fokus bort fra den viktige rollen barnetv har.

Det gjør INGENTING at mødre synger som kråker. Det betyr IKKE at det er greit at Fantorangen gjør det.

 

Du er forøvrig tilgitt, men kun fordi du anerkjenner viktigheten av min person😋

Men jeg er heller ikke en mamma som synger nattasanger, så jeg trakk ikke parallell til mitt hjem, men til en arbeidsplass hvor det er veldig mange barn

Anonymkode: 3ab9e...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Darwinia:-)
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg er heller ikke en mamma som synger nattasanger, så jeg trakk ikke parallell til mitt hjem, men til en arbeidsplass hvor det er veldig mange barn

Anonymkode: 3ab9e...75d

Synes fremdeles det er innafor å synge med den stemmen du har😊 Du er jo ikke ansatt for å synge for barna. Sangen er en veldig liten del av den jobben du gjør som førskolelærer (det heter det, ikke sant?)

Endret av Darwinia:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal vi lære barna at man skal synge med den stemmen man har og være stolt av seg selv hvis barnetv figurene må synge rent? Jeg mener NRK har en god begrunnelse på hvorfor de mente det var greit at Fantorangen ikke er så god til å synge. 

Anonymkode: d0241...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan skal vi lære barna at man skal synge med den stemmen man har og være stolt av seg selv hvis barnetv figurene må synge rent? Jeg mener NRK har en god begrunnelse på hvorfor de mente det var greit at Fantorangen ikke er så god til å synge. 

Anonymkode: d0241...2b3

Synes du den sammenligningen er ok å bruke på f.eks matematikk og? 

«Næh, jeg er ikke så god på å regne. Hvem bryr seg om hva 10+5 er, så lenge det er gøy å tulle og tøyse med tall?» 

Visse ting er som de er. 10+5=15, ikke 7 eller 25. En A i musikkverdenen er A, ikke en tilfeldig C eller F.

Når Fantorangen synger Lille Kattepus bør det være mulig å høre at det faktisk er den sangen han/hun synger. Selvsagt. Såpass skylder vi barna våre. 

HI

Anonymkode: f3d0f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du den sammenligningen er ok å bruke på f.eks matematikk og? 

«Næh, jeg er ikke så god på å regne. Hvem bryr seg om hva 10+5 er, så lenge det er gøy å tulle og tøyse med tall?» 

Visse ting er som de er. 10+5=15, ikke 7 eller 25. En A i musikkverdenen er A, ikke en tilfeldig C eller F.

Når Fantorangen synger Lille Kattepus bør det være mulig å høre at det faktisk er den sangen han/hun synger. Selvsagt. Såpass skylder vi barna våre. 

HI

Anonymkode: f3d0f...bfd

Søkt sammenligning. Matematikk er en ferdighet alle må kunne for å kunne fungere normalt i samfunnet. Det samme kan ikke sies om å synge rent.

Anonymkode: c7db4...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søkt sammenligning. Matematikk er en ferdighet alle må kunne for å kunne fungere normalt i samfunnet. Det samme kan ikke sies om å synge rent.

Anonymkode: c7db4...044

Nåja. Ikke enig med deg der, dessverre. Musikk er viktig, veldig viktig. 

http://f7.no/hvordan-musikk-virker-pa-hjernen/

HI

Anonymkode: f3d0f...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...